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식물성 사료첨가물 시장 - 예측(2024-2029년)

Feed Phytogenics Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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식물성 사료첨가물 시장은 2022년 8억 8,570만 2,000달러로 평가되며, 연평균 7.78% 성장하여 2029년에는 14억 9,651만 달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상됩니다.

식물성 사료첨가물은 허브, 향신료, 에센셜 오일과 같은 제품을 포함한 사료첨가물 그룹에 속하며, 동물 사료의 영양 수준을 향상시킵니다. 피토제닉은 식물에서 추출한 생물 활성 화합물로 모든 종류의 식물 이차 대사 산물을 특징으로 합니다. 식물성 첨가제에는 다양한 종류의 물질이 포함되어 있어 광범위한 작용을 기대할 수 있습니다. 또한, 동물 질병 발생률의 증가와 함께 동물 동반의 채택이 증가함에 따라 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

축산 인구의 증가와 동물 협회의 참여와 함께 정부의 이니셔티브가 증가함에 따라 시장 성장 기회가 확대되고 있습니다. 또한, 동물 건강에 대한 인식이 높아지는 것도 시장 성장의 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 식물성 사료첨가물 시장은 유형, 기능, 가축 및 지역으로 분류됩니다.

시장 동향:

식물성 사료첨가물 산업의 주요 촉진요인은 몇 가지 중요한 측면이 있습니다. 예를 들어, 동물 사료의 자연적이고 지속가능한 선택에 대한 소비자의 인식이 높아지고, 동물 사료에 대한 규제 강화로 인해 업계가 성장하고 있습니다. 동물 사료에 합성 화학제품과 항생제 사용에 대한 우려가 높아지면서 동물의 성능과 건강을 개선하기 위해 천연 식물 유래 대체 물질을 제공하는 식물성 원료에 대한 선호도가 높아지고 있습니다.

또한, 항생제 성장 촉진제가 지역별로 금지되거나 제한됨에 따라 식물성 사료첨가물의 사용이 증가하고 있습니다. 또한 기술적, 과학적 개척으로 인해 효능과 적용성이 강화된 새로운 식물성 제품이 개발되어 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 전반적으로 시장 성장은 법 개정, 기술 혁신, 고객 선호도 수렴에 의해 촉진되고 있습니다.

시장 촉진요인:

  • 세계 가축 생산량 증가가 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

1인당 육류 소비량이 증가함에 따라 농업 종사자들은 가금류와 돼지를 포함한 가축 생산량을 늘리고 있으며, 이는 식물성 사료첨가물 시장의 수요를 증가시키고 있습니다. 유기농 육류 및 축산물에 대한 수요 증가는 예측 기간 동안 사료 발아 촉진제 시장의 성장에 더욱 기여할 것으로 예상됩니다.

또한, 식물성 사료첨가물 시장은 동물의 효율, 성능 및 건강 관련 이점이 가속화됨에 따라 사료 생산이 증가함에 따라 주도되고 있습니다. 식물성 사료첨가물에 대한 수요는 증가하는 축산 농가의 사료 전환율 향상과 항생제 무첨가제에 대한 수요로 인해 더욱 증가하고 있습니다.

건강 애호가들의 우수한 품질의 육류 및 유제품에 대한 요구와 애완동물 사료의 천연 성분에 대한 인기가 높아짐에 따라 생산자들은 식물성 첨가제 산업에서 미개척 이익을 얻으려는 생산자들을 더욱 유도하고 있습니다. 또한, 대량의 사료 및 사료첨가물에 대한 세계 수요는 이 부문에 대한 실질적인 과학적 연구로 이어져 예측 기간 동안 전체 식물성 사료첨가물 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 현대 사료첨가물은 현재 동물의 생산과 건강을 개선하는 중요한 수단으로 자주 채택되고 있습니다. 그 중에서도 식물성 사료첨가물이 더 자주 사용되고 있습니다. 그 결과 더 많은 제품이 식물성 사료첨가물 시장에 도입되고 있습니다.

  • 동물 건강과 복지에 대한 관심이 높아지면서 식물성 사료 시장의 성장에 영향을 미칠 수 있습니다.

식물성 사료첨가물 시장은 동물의 건강과 복지에 대한 관심이 높아지면서 큰 영향을 받고 있습니다. 식품 생산을 위해 사육되는 동물의 복지에 대한 우려는 소비자와 규제 기관 모두에서 증가하고 있습니다. 이러한 이해의 증가로 인해 동물을 대하는 방식과 먹이를 주는 방식도 변화하고 있습니다.

식물성 첨가제는 그 자연적 기원과 건강 증진 특성으로 인해 동물의 행복과 건강을 향상시키는 실용적인 수단으로 점점 더 많이 인식되고 있습니다. 항생제와 같은 전통적인 사료첨가물은 잔류 및 항균제 내성 문제를 일으킬 수 있습니다.

이러한 유기농 보충제는 면역 체계의 성능을 강화하고, 영양소 이용을 최적화하며, 동물의 소화를 촉진하는 능력으로 잘 알려져 있습니다. 식물성 첨가제는 전반적인 건강을 증진시켜 스트레스 및 질병 발생률 감소와 같은 동물 복지 성과를 향상시킬 수 있습니다.

또한, 소비자의 선호도가 보다 지속가능하고 인도적인 방식으로 사육된 동물로부터 얻은 상품으로 이동함에 따라 식물성 유전 물질과 같은 사료첨가물에 대한 수요는 계속 증가할 것으로 예상됩니다. 축산업계가 식물성 사료첨가물을 채택하는 것은 동물의 건강과 복지에 대한 관심이 높아지면서 식물성 사료첨가물 시장의 역학을 형성하고 있습니다.

유럽이 주요 지역 시장이 될 것으로 예상됩니다.

지역적으로는 항생제 사용 금지, 화학 사료첨가물 대체품 개발에 대한 관심 증가, EU 국가들의 안전하고 위생적인 육류에 대한 높은 수요로 인해 유럽이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 유럽연합 집행위원회 보건 및 식품안전총국은 육류 및 육류제품에 대한 중요한 규정을 제정하고 있습니다.

생산, 가공, 유통의 모든 단계에서 식품, 사료, 원료를 추적할 수 있는 능력을 추적성이라고 합니다. 향후 고품질 육류에 대한 높은 수요는 EU 지역의 식물성 사료첨가물 시장 성장의 원동력이 될 것입니다. 또한 사료 발색제 사업은 아시아태평양에서 큰 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 아시아태평양의 사료 착색제 시장은 주로 항생제 성장 촉진제를 대체하는 전략과 식물성 첨가제에 독성 잔류물이 없는 것에 의해 주도되고 있습니다.

주요 개발 내용:

  • 2023년 1월, Evonik과 Dr. Eckel Animal Nutrition의 제휴가 발효되었습니다. 이 제휴를 통해 Evonik의 동물 영양 사업부는 장 건강 솔루션 부문의 기존 제품군에 식물성 사료첨가물 클래스를 추가할 수 있게 되었습니다.
  • 2022년 6월, 세계 최대 농업 기업 Cargill은 식물성 사료첨가물 시장의 확대에 발맞춰 사료 고객에게 서비스를 제공하기 위해 식물성 사료첨가물의 세계적인 권위자인 Delacon을 인수하는 법적 구속력 있는 계약을 체결했다고 발표했습니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 업계내의 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 식물성 사료첨가물 시장 : 유형별

  • 소개
  • 올레오레진
  • 허브와 스파이스
  • 에센셜 오일
  • 기타

제6장 식물성 사료첨가물 시장 : 기능별

  • 소개
  • 기호성 향상제
  • 항산화물질
  • 성장 촉진제
  • 기타

제7장 식물성 사료첨가물 시장 : 가축별

  • 소개
  • 돼지
  • 가금류
  • 반추동물
  • 기타

제8장 식물성 사료첨가물 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 유형별
    • 기능별
    • 가축별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 기능별
    • 가축별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 기능별
    • 가축별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 기능별
    • 가축별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 기능별
    • 가축별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의와 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 개요

  • BIOMIN Holding GmbH(ERBER Group)
  • Delacon
  • argill
  • Kemin Industries
  • Phytobiotics
  • Pancosma(ADM)
  • EW Nutrition(EW Group)
  • Nor-Feed(The Adisseo Group)
ksm 24.05.24

The feed phytogenic market is evaluated at US$885.702 million for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.78% to reach a market size of US$1,496.51 million by the year 2029.

Phytogenic feed additives belong to a class of feed additives that include products such as herbs, spices, and essential oils to enhance the level of nutrition present in animal feed. Phytogenics are bioactive compounds obtained from plants, which feature a complete range of plant secondary metabolites. They comprise a wide range of diverse classes of substances, which provide a wide range of action options. Further, the increasing adoption of animal companions coupled with the growing incidence of animal diseases fuels the growth of the market.

Growth in the livestock population and increasing initiatives by the government along with the involvement of animal associations widen the market growth opportunities. Moreover, there is also a growing awareness of animal health which works as the key driver for the growth in the market. The feed phytogenic market is segmented into type, function, livestock, and geography.

MARKET TRENDS:

Several important aspects are the main drivers of the feed phytogenics industry. For instance, the industry is expanding as a result of growing consumer awareness and regulatory push for natural and sustainable options in animal feeding. Growing apprehensions over the use of synthetic chemicals and antibiotics in animal feed have led to a preference for phytogenics, which provide natural plant-based alternatives for improving animal performance and health.

Furthermore, the use of phytogenic feed additives has increased as a result of regional prohibitions or limits on antibiotic growth boosters. Furthermore, technological and scientific developments have sparked the creation of novel phytogenic products with enhanced efficacy and applicability, which is driving the market growth. Overall, the market growth is being propelled by the convergence of legislative changes, technical breakthroughs, and customer preferences.

MARKET DRIVERS:

  • Growing global livestock production is anticipated to drive the market's growth.

Rising per capita meat consumption is encouraging farmers to increase the production of livestock including poultry and swine which, in turn, is boosting the demand for feed phytogenic market. Growing demand for organic meat and livestock products will further contribute to the growth of the feed phytogenic market during the forecast period.

Furthermore, the market for feed phytogenic is being driven by rising feed production because of the accelerated efficiency, performance, and health-related advantages of phytogenic in animals. The need for botany-based feed additives is being driven further by the demand for an increased feed conversion ratio and antibiotic-free additions from an increasing number of livestock farmers.

The need for superior quality meat and dairy products from health enthusiasts and the increasing popularity of natural ingredients in pet food are further leading producers to capture the untapped profits in the phytogenic industry. Furthermore, global demand for large quantities of feed and feed additives has led to substantial scientific investigation in the field, which is expected to boost the feed phytogenic market as a whole during the forecast period. Modern feed additives are now frequently employed as a crucial instrument to raise animal production and wellness. Among these, phytogenic feed additives are being used more frequently. As a result, more goods are being introduced to the feed phytogenics market.

  • Growing focus on animal health and welfare might impact the feed phytogenic market growth.

The feed phytogenics market is significantly impacted by the increased emphasis on animal health and welfare. Concerns over the welfare of animals kept for food production are growing among both consumers and regulatory agencies. The way animals are handled and fed has changed as a result of this increased understanding.

With their natural origins and health-enhancing qualities, phytogenics are becoming more and more recognized as a practical means of boosting the well-being and health of animals. Phytogenics provide a natural and sustainable feed additive option, in contrast to conventional feed additives like antibiotics, which may cause issues with residues and antimicrobial resistance.

These organic supplements are well renowned for their capacity to strengthen immune system performance, optimize nutrition utilization, and promote animal digestion. Phytogenics enable enhanced animal welfare outcomes, such as decreased stress and illness incidence, by promoting better general health.

Furthermore, it is anticipated that demand for feed additives like phytogenics will continue to rise as consumer tastes shift towards goods obtained from animals maintained in more sustainable and compassionate ways. The livestock industry's adoption of phytogenic feed additives is strongly influenced by the increasing emphasis on animal health and welfare, which in turn shapes the feed phytogenics market dynamics.

Europe is anticipated to be the major regional market.

Geographically, Europe is anticipated to hold a significant market share on account of the ban on the use of antibiotics, a growing focus on developing alternatives for chemical feed additives, and the high demand for safe and hygienic meat in EU countries. Moreover, the European Commission's Directorate General for Health and Food Safety has established important rules for meat and meat products.

The capacity to track food, feed, and materials through all phases of production, processing, and distribution is referred to as traceability. Henceforth, the high demand for quality meat is the driving factor for the growth of the feed phytogenic market in the EU region. Furthermore, the feed phytogenic business has great potential for growth in the Asia-Pacific region. The market for feed phytogenic in the Asia-Pacific region is primarily driven by a replacement strategy for antibiotic growth promoters and the lack of toxic residues in plant-based additives.

Key Developments:

  • In January 2023, a collaboration between Evonik and Dr. Eckel Animal Nutrition went into effect. Through this collaboration, Evonik's Animal Nutrition business line was able to add the phytogenics product class to its existing range of products in the Gut Health Solutions sector.
  • In June 2022, the world's largest agriculture firm, Cargill, announced that it had entered into a legally binding agreement to purchase Delacon, the top authority on plant-based phytogenic additives worldwide, to serve feed clients in this expanding feed phytogenics market.

Segmentation:

By Type

  • Oleoresins
  • Herbs and Spices
  • Essential oils
  • Others

By Functions

  • Palatability Enhancers
  • Antioxidants
  • Performance Enhancers
  • Others

By Livestock

  • Swine
  • Poultry
  • Ruminants
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

1.1.Market Overview

1.2.Market Definition

1.3.Scope of the Study

1.4.Market Segmentation

1.5.Currency

1.6.Assumptions

1.7.Base, and Forecast Years Timeline

1.8.Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

2.1.Research Design

2.2.Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

3.1.Key Findings

  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

4.1.Market Drivers

4.2.Market Restraints

4.3.Porter's Five Forces Analysis

    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry

4.4.Industry Value Chain Analysis

4.5.Analyst View

5. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY TYPE

5.1.Introduction

5.2.Oleoresins

    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness

5.3.Herbs and Spices

    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

5.4.Essential Oils

    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

5.5.Others

    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY FUNCTIONS

6.1.Introduction

6.2.Palatability Enhancers

    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness

6.3.Antioxidants

    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

6.4.Performance Enhancers

    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

6.5.Others

    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY LIVESTOCK

7.1.Introduction

7.2.Swine

    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness

7.3.Poultry

    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

7.4.Ruminants

    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

7.5.Others

    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY GEOGRAPHY

8.1.Introduction

8.2.North America

    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Functions
    • 8.2.3. By Livestock
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects

8.3.South America

    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Functions
    • 8.3.3. By Livestock
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects

8.4.Europe

    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Functions
    • 8.4.3. By Livestock
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects

8.5.Middle East and Africa

    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Functions
    • 8.5.3. By Livestock
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects

8.6.Asia Pacific

    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Functions
    • 8.6.3. By Livestock
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9.1.Major Players and Strategy Analysis

9.2.Market Share Analysis

9.3.Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9.4.Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

10.1.BIOMIN Holding GmbH (ERBER Group)

10.2.Delacon

10.3.Cargill

10.4.Kemin Industries

10.5.Phytobiotics

10.6.Pancosma (ADM)

10.7.EW Nutrition (EW Group)

10.8.Nor-Feed (The Adisseo Group)

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