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육상 운송용 연료 시장 : 예측(2025-2030년)

Ground Transportation Fuel Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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육상 운송용 연료 시장의 CAGR은 4.13%로, 2025년 8,567억 3,300만 달러에서 2030년에는 1조 490억 6,400만 달러로 성장할 것으로 추정됩니다.

도로 운송은 가장 큰 연료 시장으로 전 세계 운송 연료 사용량의 90%를 차지한다(energy.gov). 세계 무역을 지원하는 해운 및 항공 연료 시장의 중요성은 상대적으로 작은 규모에도 불구하고 과소평가되어서는 안 됩니다. 또한 각 운송 부문은 성능 및 의존도와 관련된 특정 연료 품질을 선호합니다. 편안함, 짧은 이동 시간, 저렴한 가격 등 더 많은 장점으로 인해 사람들은 대중 교통보다 개인 교통 수단을 선택하게되었습니다.

세계 자동차 판매 증가는 전 세계 육상 운송용 연료의 판매를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 세계 자동차 판매가 증가함에 따라 가솔린, CNG, 수소 등 다양한 유형의 연료에 대한 수요가 크게 증가할 것입니다. 마찬가지로 세계 원유 생산량 증가도 육상 운송 연료 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

육상 운송용 연료 시장 성장 촉진요인

  • 자동차 판매 증가로 시장 활성화

세계 육상 운송 연료 시장을 주도하는 주요 요인은 세계 자동차 판매 증가입니다. 국제자동차산업협회(OICA)는 판매 보고서에서 세계 승용차 판매량이 증가했다고 밝혔습니다. 이 기구에 따르면 2021년 승용차 총 판매량은 5,727만 6,000대, 2022년에는 5,864만 4,000대, 2023년에는 6,527만 2,000대, 2023년에는 6,527만 2,000대까지 증가할 것으로 예상했습니다.

이 보고서는 또한 2023년 아시아/오세아니아/중동이 가장 큰 자동차 생산 지역 중 하나가 되어 약 4,257만 2,000대의 승용차를 판매할 것이며, 미국 지역의 승용차 판매량은 1,498만 8,000대에 달할 것으로 예상했습니다. 마찬가지로 2023년에는 미국 지역에서 약 690만 대의 승용차가 판매될 것으로 예상됩니다.

육상 운송용 연료 시장의 지역적 전망

  • 아시아태평양이 육상 운송용 연료 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 예측 기간 중 더 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양은 세계 최대 자동차 생산국 중 하나입니다. 아시아태평양, 특히 인도, 중국, 일본, 한국 등 아시아태평양의 자동차 판매는 지난 수년간 크게 증가했습니다. 국제자동차산업협회(OICA)는 2023년 세계 판매량 보고서에서 아시아 지역의 자동차 판매가 기타 지역에 비해 큰 폭으로 증가했다고 밝혔습니다. 이 기관에 따르면 중국에서는 2021년 약 2,158만 8,000대의 자동차가 판매되었고, 2022년에는 약 2,356만 3,000대, 2023년에는 2,606만 2,000대까지 증가할 것으로 예상했습니다. 인도도 마찬가지로 2021년 자동차 판매량은 약 308만 2,000대, 2022년 3792만 2,000대로 급증했고, 2023년에는 전국적으로 약 410만 1,000대의 자동차가 판매될 것으로 예상됩니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 인사이트 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업별, 기타 하위 부문에 중점을 두고 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역까지 포괄하는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 환경: 세계 주요 기업이 채택하고 있는 전략적 전략을 이해하고, 적절한 전략을 통한 시장 침투 가능성을 파악할 수 있습니다.
  • 시장 성장 촉진요인과 미래 동향 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 이들이 향후 시장 발전을 어떻게 형성할 것인지에 대해 알아봅니다.
  • 행동 가능한 제안: 역동적인 환경 속에서 새로운 비즈니스 스트림과 매출을 발굴하기 위한 전략적 의사결정에 인사이트을 활용합니다.
  • 다양한 사용자에 대응: 스타트업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 유익하고 비용 효율적임.

어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 검토, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지역적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

분석 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 동향 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 매출 성장률 및 예측 분석 : 부문별, 지역별(국가별)
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무정보, 주요 동향 등)

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 분석 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 분석 방법

  • 분석 디자인
  • 분석 프로세스

제3장 개요

  • 주요 분석 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 육상 운송용 연료 시장 : 유형별

  • 서론
  • 디젤
  • 가솔린
  • 바이오연료
  • 천연가스
  • 기타

제6장 육상 운송용 연료 시장 : 차종별

  • 서론
  • 소형 차량
  • 대형 차량

제7장 육상 운송용 연료 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 유형별
    • 차종별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 차종별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 차종별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 차종별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 차종별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 기업인수합병(M&A), 합의, 사업 협력
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Occidental Petroleum Corporation
  • Shell Plc
  • Exxon Mobil
  • British Petroleum Plc
  • Chevron Corporation
  • Total Energies
  • Indian Oil Corporation Ltd
  • Bharat Petroleum Corporation Limited
  • Indraprastha Gas Limited
  • Hindustan Petroleum Corporation Ltd.
  • Adani Group
  • Powergas
KSA 24.12.16

The ground transportation fuel market is estimated to grow at a CAGR of 4.13%, from US$856.733 billion in 2025 to US$1,049.064 billion in 2030.

Road transportation is the largest fuel market, accounting for 90% of global transportation fuel use (energy.gov). The importance of maritime and aviation fuel markets in supporting global trade should not be underestimated despite their relatively small size. Furthermore, each transportation sector favors a particular fuel quality linked to its performance and amount of reliance. People have started to opt for private transport over public transport as it includes more advantages in terms of comfort, less time to travel, and affordability.

The rising sales of automobiles worldwide are forecasted to boost the sales of global ground transportation fuel. With the increasing sales of automobiles across the globe, the demand for different types of fuels, like petrol, gasoline, CNG, and hydrogen, among others, will increase significantly. Similarly, the growing global crude oil production is also estimated to boost the ground transportation fuel market.

Ground transportation fuel market drivers

  • Increasing sales of automotive is propelling the market

A major factor propelling the global ground transportation fuel market is the increasing sales of automobiles worldwide. The International Organization of Motor Vehicle Manufacturers, or OICA, in its sales report, stated that global passenger vehicle sales increased. The organization stated that in 2021, the total sales of passenger automobiles were recorded at 57.276 million, which increased to 58.644 million in 2022. In 2023, the global sales of passenger automobiles increased to 65.272 million units.

The report further stated that in 2023, the Asia/Oceania/Middle East region is among the biggest producers of automobiles, selling about 42.572 million units of passenger automobiles, whereas the sales of passenger vehicles in the European region reached 14.998 million. Similarly, in 2023, about 6.9 million units of passenger automobiles were sold in the American region.

Ground transportation fuel market geographical outlook

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the ground transportation fuel market.

The Asia Pacific region is estimated to attain a greater market share during the forecasted timeline. The Asia Pacific region is among the biggest producers of automotives across the globe. The sales of automobiles in the Asia Pacific region, especially in nations like India, China, Japan, and South Korea, increased massively over the past few years. The International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), in its global sales report of 2023, stated that the sales of automobiles in Asia observed massive growth compared to the other regions. The organization stated that in China, about 21.518 million automobiles were sold in 2021, which increased to about 23.563 million in 2022 and 26.062 million in 2023. Similarly, in India, the sales of automobiles were recorded at about 3.082 million in 2021, which surged to 3.792 million in 2022. In 2023, a total of about 4.101 million automobile units were sold nationwide.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The ground transportation fuel market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Diesel
  • Gasoline
  • Biofuel
  • Natural Gas
  • Others

By Vehicle Type

  • Light Vehicle
  • Heavy Vehicle

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Diesel
  • 5.3. Gasoline
  • 5.4. Biofuel
  • 5.5. Natural Gas
  • 5.6. Others

6. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Light Vehicle
  • 6.3. Heavy Vehicle

7. GROUND TRANSPORTATION FUEL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Vehicle Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Others
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Vehicle Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Vehicle Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Vehicle Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. Israel
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Vehicle Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Occidental Petroleum Corporation
  • 9.2. Shell Plc
  • 9.3. Exxon Mobil
  • 9.4. British Petroleum Plc
  • 9.5. Chevron Corporation
  • 9.6. Total Energies
  • 9.7. Indian Oil Corporation Ltd
  • 9.8. Bharat Petroleum Corporation Limited
  • 9.9. Indraprastha Gas Limited
  • 9.10. Hindustan Petroleum Corporation Ltd.
  • 9.11. Adani Group
  • 9.12. Powergas
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