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세계의 스낵 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Savory Snacks Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 스낵 시장은 2025년 1,943억 4,800만 달러에서 연평균 4.69%로 성장하여 2030년까지 2,444억 2,300만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

스낵은 채소, 과일, 곡물, 전분 등 여러 가지 주식을 사용하여 만든 제품 유형입니다. 이러한 간식은 지속적인 에너지 공급원이며, 건강한 체중 조절을 촉진하는 데 도움이 됩니다. 스낵은 단맛보다는 짠맛과 매운맛이 특징입니다. 제조에는 식물성 기름, 조미료, 견과류, 과일, 곡물, 채소 등 다양한 원재료가 사용됩니다. 이러한 원료들은 필수 영양소, 미네랄, 비타민, 비타민, 식이섬유를 공급하여 스낵의 높은 영양가치에 기여하고 있습니다.

휴대가 간편한 스낵에 대한 수요가 증가하면서 스낵 시장이 꾸준히 성장하고 있습니다. 건강을 중시하는 소비자들을 위해 제조업체들은 무글루텐, 저지방, 유기농, 단백질이 풍부한 스낵을 출시하여 대응하고 있습니다. 이러한 혁신적인 제품들은 빠르게 소비자의 지지를 얻고 있습니다. 시장 성장에 따라 칠면조, 살코기 등 육류 스낵의 채택도 증가하고 있습니다. 또한, 제조사들은 다양한 입맛과 식습관을 충족시키기 위해 다양한 선택지를 포함한 제품군을 확장하고 있습니다.

스낵 시장의 촉진요인

  • 식품 소매 분야의 세계 수요 증가

스낵 시장을 이끄는 주요 요인은 세계 식품 소매 산업의 성장입니다. 인구 증가와 가처분 소득의 증가는 세계 시장에서 식품 소매업의 판매를 촉진하고 있습니다. 식품 소매 제품의 세계 매출은 지난 몇 년 동안 크게 증가했습니다. 미국 인구 조사국은 보고서에서 2024년 10월 소매 및 식품 서비스 총 매출액이 7,189억 달러로 2024년 9월 대비 약 0.4% 증가했다고 밝혔습니다. 마찬가지로 캐나다 농식품부(The Agriculture and Agri-Food Canada: AAFC)의 보고서에 따르면 2023년 포장식품 총매출액은 775억 7,830만 캐나다 달러, 스낵류 총매출액은 176억 5,090만 캐나다 달러로 나타났습니다.

스낵 시장의 지리적 전망

  • 아시아태평양이 스낵 시장의 주요 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 스낵 시장에서 주요 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 가공식품 및 음료의 세계 최대 소비자 중 하나입니다. 스낵의 판매를 촉진하는 주요 요인은 이 지역의 인구 증가로 가공식품에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 인도, 일본, 대만, 베트남 등 아시아 각국의 가공식품 및 음료 소매 매출은 최근 몇 년 동안 급성장하고 있습니다.

미국 농무부는 보고서에서 일본의 식품 소매 매출이 2023년에 1,980억 달러에 달할 것이라고 밝혔습니다. 마찬가지로 베트남에서도 최근 몇 년 동안 E-Commerce 소매 식품 판매가 증가하고 있으며, 2021년 E-Commerce 부문의 식품 총 판매액은 2억 1,100만 달러를 기록했으며 2022년에는 2억 8,200만 달러로 증가했습니다. 식품의 총 매출액은 3억 1,600만 달러로 증가했습니다.

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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 예측
  • 성장 기회, 도전과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동, 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무상태, 주요 발전 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 스낵 세계 시장 : 제품별

  • 소개
  • 감자칩
  • 견과류·종자
  • 팝콘
  • 미트 스낵
  • 기타

제6장 스낵 세계 시장 : 카테고리별

  • 소개
  • 튀김
  • 구운
  • 기타

제7장 스낵 세계 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 전문점
  • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
  • 온라인

제8장 스낵 세계 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 남미
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 유럽
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 제품별
    • 카테고리별
    • 유통 채널별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 개요

  • Lay's
  • Pringles
  • Terra chips
  • Poppy
  • Herr's chips
  • Bikano
  • Bauli
  • Arca Continental
  • General Mills Inc.
  • Haldiram's
  • Avon Bakers
  • ITC Limited
  • Snackfully Ltd
  • Bikanervala Foods Private Limited
  • XOX Geback GmbH
ksm 25.02.12

The global savory snacks market is estimated to attain US$244.423 billion by 2030, growing at a CAGR of 4.69% from US$194.348 billion in 2025.

Savory snacks are a type of food product made using multiple staples, including vegetables, fruits, grains, and starch, among others. These snacks are a source of sustained energy and help promote healthy weight management. Savory snacks are characterized by their salty or spicy flavors rather than sweetness. A variety of ingredients, including vegetable oils, seasonings, nuts, fruits, grains, and vegetables, are used in their production. These components contribute to the nutritional richness of savory snacks, providing essential nutrients, minerals, vitamins, and fiber.

The growing desire for convenient, on-the-go snacking options is a key factor driving the steady expansion of the savory snack market. In response to health-conscious consumers, manufacturers are adapting by introducing gluten-free, low-fat, organic, and protein-rich snack varieties. These innovative offerings are quickly gaining traction among consumers. The market's progress is also linked to the introduction of meat snacks, such as turkey and lean beef. Furthermore, to cater to diverse taste preferences and dietary needs, manufacturers are expanding their product ranges to include a wide array of choices.

Global Savory Snacks Market Drivers

  • Increasing global demand for the food retail sector

A major factor propelling the global savory snacks market is the growth of the food retail industry worldwide. The increasing population and growing disposable income propel food retail sales in the global market. The global sales of food retail products have increased significantly over the years. The US Census Bureau, in its report, stated that in October 2024, the total sales of retail and food services were recorded at US$718.9 billion, which grew about 0.4% from September 2024. Similarly, The Agriculture and Agri-Food Canada (AAFC) report stated that in 2023, the total sales of packed food products were recorded at CAN$77,578.3 million, with the total sales of snacks products recorded at CAN$17,650.9 million.

Global Savory Snacks Market geographical outlook

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the Global Savory Snacks Market.

The Asia Pacific region is expected to witness a major share in the global savory snacks market during the forecasted timeline. This region is among the biggest consumers of processed and packed food and beverage products globally. A major factor boosting the sales of savory snacks is the region's increasing population, propelling the demand for processed food products. The retail sales of processed foods and beverage products in multiple Asian nations, such as India, Japan, Taiwan, and Vietnam, have witnessed massive growth in the past few years.

The US Department of Agriculture, in its report, stated that the retail sales of food in Japan reached US$198 billion in 2023. Similarly, in Vietnam, the sales of food products in e-commerce retail also increased during the past few years. In 2021, the total sales of foods in the e-commerce sector were recorded at US$211 million in 2021, which increased to US$282 million in 2022. In 2023, the total sales of food products in the e-commerce sector increased to US$316 million in Vietnam.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global Savory Snacks Market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Potato chips
  • Nuts and Seeds
  • Popcorn
  • Meat Snacks
  • Others

By Category

  • Fried
  • Baked
  • Others

By Distribution Channel

  • Speciality Stores
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SAVORY SNACKS MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Potato chips
  • 5.3. Nuts and Seeds
  • 5.4. Popcorn
  • 5.5. Meat Snacks
  • 5.6. Others

6. GLOBAL SAVORY SNACKS MARKET BY CATEGORY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Fried
  • 6.3. Baked
  • 6.4. Others

7. GLOBAL SAVORY SNACKS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Speciality Stores
  • 7.3. Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.4. Online

8. GLOBAL SAVORY SNACKS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Category
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Category
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Category
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Category
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Israel
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Category
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Thailand
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Lay's
  • 10.2. Pringles
  • 10.3. Terra chips
  • 10.4. Poppy
  • 10.5. Herr's chips
  • 10.6. Bikano
  • 10.7. Bauli
  • 10.8. Arca Continental
  • 10.9. General Mills Inc.
  • 10.10. Haldiram's
  • 10.11. Avon Bakers
  • 10.12. ITC Limited
  • 10.13. Snackfully Ltd
  • 10.14. Bikanervala Foods Private Limited
  • 10.15. XOX Geback GmbH
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