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세계의 유기농 와인 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Organic Wine Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 유기농 와인 시장 규모는 연평균 10.12% 성장하여 2025년 76억 3,500만 달러에서 2030년 123억 6,500만 달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상됩니다.

유기농 식품에 대한 소비자의 선호도가 유기농 식품으로 옮겨가고 있는 것이 유기농 와인 시장 확대를 촉진하고 있습니다. 소비자들은 이전보다 더 자주 유기농 식품을 선호하고, 식습관과 음주 습관을 건강 및 웰빙 목표에 맞게 조정하고 있습니다. 이는 유기농 식품에 대한 수요 증가로 이어져 유기농 와인에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 또한, 지속가능성과 기후변화에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자들은 환경 친화적인 제품을 찾게 되었습니다. 또한, 유기농 와인 생산의 기술 혁신은 맛과 품질 면에서 기존 와인과 경쟁할 수 있는 유기농 와인 시장의 성장을 촉진하고 있습니다. OIV의 'The World Organic Vineyard' 보고서에 따르면, 2005년부터 2019년까지 포도밭의 유기농 생산 전환율은 연평균 13%씩 증가했으며, 이는 유기농 와인 시장 성장에 큰 도움이 될 것으로 보입니다. 연평균 13%씩 크게 증가했다고 합니다.

와인 생산이 엄격한 유기농 기준에 따라 이루어질 때, 이를 유기농 와인이라고 부릅니다. 합성 비료, 살충제, 제초제 등 화학 합성 물질을 사용하지 않고 유기 농업의 원칙에 따라 포도를 재배합니다. 포도를 생산하기 위해 퇴비나 천연 비료와 같은 천연 재료를 사용합니다. 또한, 생산 공정은 각 정부가 정한 기준을 따라야 합니다. 따라서 정부가 정한 유기농업에 관한 규정과 공정 또는 관련 규정에 따라 생산된 와인은 유기농 와인이라고 할 수 있습니다.

유기농 와인 시장은 제품 유형, 유통 채널, 지역에 따라 세분화되어 있습니다. 제품 유형에 따라 시장은 유기농 스틸 와인과 유기농 스파클링 와인으로 구분됩니다. 또한 유통 채널에 따라 세계 와인 시장은 온라인과 오프라인으로 분류됩니다.

유기농 와인 시장의 촉진요인

  • 유기농 제품에 대한 수요 증가로 유기농 와인 시장 성장 촉진

소비자의 건강 지향이 유기농 와인 시장을 크게 견인하고 있습니다. 국제유기농업운동연맹(IFOAM)의 보고서에 따르면 2022년 세계 유기농 재배 면적은 2,000만 헥타르를 넘어 2021년 대비 26.6% 증가했습니다. 이러한 유기농에 대한 관심은 유기농 와인에 대한 수요를 증가시키는 등 관련 산업의 확장을 가져왔습니다. 유기농 와인은 천연 성분을 함유하고, 첨가물이 적고, 지속가능성과 관련이 있기 때문에 소비자들은 유기농 와인을 찾게 됩니다. 향후 몇 년 동안 건강과 웰빙에 대한 이러한 추세는 계속될 것이며, 유기농 와인 시장을 이전보다 더 크게 성장시킬 것으로 보입니다.

유기농 와인 시장의 지리적 전망

  • 유기농 와인 생산량은 북미와 같은 신흥 시장이 크게 성장할 것으로 예상되지만, 유럽이 계속해서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

지역별로 보면 세계 시장은 아시아태평양, 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카로 나뉩니다.

유럽 국가들은 세계 포도 생산에서 가장 큰 시장 점유율을 계속 유지할 것으로 보입니다. OIV가 'The World Organic Vineyard' 보고서에서 발표한 자료에 따르면, 2019년 포도 유기농 생산량 상위 10개 국가 중 스페인, 이탈리아, 프랑스가 전 세계 유기농 인증 포도원 면적의 75%를 차지하고 있습니다. 독일과 오스트리아와 같은 유럽 국가는 각각 2%와 1%를 차지하며, 오스트리아, 그리스, 불가리아, 포르투갈, 루마니아, 크로아티아는 유기농 포도밭 면적의 24.9kha를 차지합니다. 따라서 향후 몇 년 동안 유럽이 유기농 와인 생산의 대부분을 차지할 것으로 보입니다.

유기농 와인 시장에서 유럽이 큰 비중을 차지하고 있지만, 지난 20년 동안 몇 가지 새로운 지역 시장이 등장했습니다. 2014년부터 2019년까지 연간 성장률은 크게 변화하고 있습니다. 미국, 이집트, 남아프리카공화국, 스위스, 터키 등 국가에서는 유기농 포도 생산량이 급격히 증가하고 있습니다. 예를 들어, 미국은 2019년 16.3kha의 유기농 포도밭 면적을 보유하고 있으며, 이는 세계 전체의 3.6%를 차지합니다. 세계 최대 유기농 제품 시장인 북미 역시 세계 포도 생산에서 크게 성장하는 시장이 될 것으로 예상됩니다.

이 보고서를 구입해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 주요 지역과 신흥 지역을 아우르며 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업 및 기타 하위 부문에 초점을 맞춘 상세한 시장 분석을 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 상황 : 세계 주요 기업들이 채택하고 있는 전략적 전략을 이해하고, 적절한 전략을 통한 시장 침투 가능성을 파악할 수 있습니다.
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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 자본 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 개요(주로 전략, 제품, 재무 정보, 주요 개발 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 유기농 와인 세계 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 유기농 스틸 와인
  • 유기농 스파클링 와인

제6장 유기농 와인 세계 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인

제7장 유기농 와인 세계 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 이스라엘
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 인도네시아
    • 태국
    • 기타

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Bronco Wine Company
  • Casella Cellar
  • Harris Organic Wines
  • Avondale
  • ELGIN RIDGE WINES
  • The Organic Wine Company
  • King Estate Winery
  • Emiliana Organic Vineyards
  • Frey Vineyards
  • Domaines Auriol
  • Biagio Cru & Estate Wines, L.L.C
  • SPAR(UK) Limited
  • Bonterra Organic Vineyards
  • King Estate Winery
  • Albury Organic Vineyards
ksm 25.01.31

The Global Organic Wine Market is expected to grow at a CAGR of 10.12%, reaching a market size of US$12.365 billion in 2030 from US$7.635 billion in 2025

The ongoing shift of consumers' preferences towards organic food is driving the market expansion of organic wine. Consumers prefer organic foods more often than before, aligning their eating & drinking habits with their health & wellness goals. This is leading to an increase in demand for organic food and, hence, raising the demand for organic wine. Further, rising awareness about sustainability and climate change is leading customers to demand environmentally viable products. The innovations in organic wine production are also boosting its market growth, enabling it to compete with traditional wine in terms of taste and quality. With the growing popularity of vegan diets and chemical-free food and beverage products, this factor will continue to pave the way for the global organic wine market expansion. As per the report "The World Organic Vineyard" by OIV, vineyards' conversion rate to organic production has increased considerably between 2005 & 2019 by an average of 13% per year.

When the production of wine is done according to strict organic standards, it is called organic wine. Grapes are grown according to the principles of organic farming without using synthetic fertilizers, pesticides, herbicides, or other synthetic materials. It utilizes natural materials like compost, natural fertilizers, etc., during the production of grapes. Additionally, the production process should follow the standards established by the respective government. Hence, wine becomes organic when produced according to the rules and procedures established by the government for organic farming or any related rules.

The global organic wine market has been segmented based on product, distribution channel, and geography. Based on the product, the market has been segmented as organic still wine and organic sparkling wine. Distribution channels have also classified the global wine market as online and offline.

Global Organic Wine Market Drivers

  • Growing demand for organic products is boosting the market growth of organic wine

The health and wellness trend among consumers is significantly driving the market of organic wine as more consumers are inclined towards organic products. As per reports by the International Federation of Organic Agriculture Movements (IFOAM), the global organic farming area has increased by over 20 million hectares in 2022, representing a 26.6% increase in area under cultivation compared to 2021. This inclination towards organic products is leading related industries to expand, such as driving the demand for organic wine. Organic wine contains natural ingredients and fewer additives and is associated with sustainability, thus driving consumers to demand organic wine. In the coming years, this trend in health and wellness will continue and will be even more than before, propelling the organic wine market to significant growth in the forecast period.

Global Organic Wine Market Geographical Outlook

  • Europe will continue to hold the largest share of global organic wine production, though new emerging markets like North America will be significantly growing.

Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa.

The European countries will continue to hold the largest market share in global vine production. It is evident from the data reported by OIV in its report "The World Organic Vineyard" that out of the top 10 leaders in the organic production of vines in 2019, Spain, Italy, and France constitute 75% of the world's certified organic vineyard surface area. European countries like Germany and Austria constitute 2% and 1%, respectively, with Austria, Greece, Bulgaria, Portugal, Romania, and Croatia constituting 24.9 kha of the area under organic vineyards. Hence, Europe will continue to dominate organic wine production in the coming years.

Though Europe holds a significant share of the global organic wine market, the last two decades have seen the emergence of some new regional markets. The annual growth rate has changed drastically from 2014 to 2019. Countries like the USA, Egypt, South Africa, Switzerland, and Turkey have seen drastic increases in the production of organic vines. For instance, the United States of America had 16.3 kha of area under organic vineyards in 2019, representing 3.6% of the world's total. As the world's largest organic product market, North America is also anticipated to be a significantly growing market for global vine production.

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  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Organic Wine market is segmented and analyzed as given below:

By Product Type

  • Organic Still Wine
  • Organic Sparkling Wine

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Organic Still Wine
  • 5.3. Organic Sparkling Wine

6. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL ORGANIC WINE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. UK
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. Israel
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Bronco Wine Company
  • 9.2. Casella Cellar
  • 9.3. Harris Organic Wines
  • 9.4. Avondale
  • 9.5. ELGIN RIDGE WINES
  • 9.6. The Organic Wine Company
  • 9.7. King Estate Winery
  • 9.8. Emiliana Organic Vineyards
  • 9.9. Frey Vineyards
  • 9.10. Domaines Auriol
  • 9.11. Biagio Cru & Estate Wines, L.L.C
  • 9.12. SPAR (UK) Limited
  • 9.13. Bonterra Organic Vineyards
  • 9.14. King Estate Winery
  • 9.15. Albury Organic Vineyards
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