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냉동 어개류 시장 : 예측(2025-2030년)

Frozen Fish and Seafood Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 152 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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냉동 어개류 시장은 2025년 878억 4,600만 달러에서 2030년에는 1,182억 1,500만 달러에 이르고, CAGR 6.12%로 성장할 것으로 예상됩니다.

조개류, 게, 새우 등을 포함한 해산물 제품은 보존 기간을 연장하기 위해 가공되고 냉동됩니다. 이러한 식품을 냉동하면 운송 중에도 영양분이나 맛을 해치지 않도록 할 수 있습니다. 급속한 도시화와 함께 주요 국가에서 해산물 제품의 소비 증가는 세계 냉동 어개류 시장을 전진시킬 것으로 추정됩니다. Europe Dish Market 2023에 따르면 세계 1인당 생선 소비량은 1억 8,453만 3,000톤에 이르렀으며, 2021년 소비 규모에서는 2.1% 증가했습니다.

냉동 어개류 제품은 불필요한 미생물의 번식을 최소화하고 신선하고 고품질의 제품을 최종 사용자에게 확실하게 전달하기 위해 진공 밀폐 구획과 냉동 온도에서 보존 및 보관됩니다. 위생적이고 안전한 식품 선호로의 전환으로 고객은 안전한 품질과 인증을 받은 냉동 식품에 기울어지고 있습니다. 미국 농무부(USDA)에 따르면 닭고기와 붉은 고기(양고기/쇠고기/돼지고기/양고기)보다 해산물이 단백질, 오메가 3, 지방산, 비타민 D, 비타민 B12를 비교적 많이 함유하고 있기 때문에 선호합니다.

게다가 현대산업에서 어개류의 냉동 과정은 신선도가 손상되지 않고 박테리아가 번식하는 시간을 주지 않도록 자연적인 형태로 남기기 시작하여 냉동 어개류는 신선한 형태보다 우수합니다. 또한 공급망 전체를 적시에 체크하면 계절의 변화에 좌우되기 어렵고 취급이 간단하기 때문에 낭비를 최소화할 수 있습니다.

소비자의 기호가 건강을 해치지 않는 편리한 식품에 기울어짐에 따라 냉동 어개류도 점차 가정의 일반적인 필수품 중 하나가되고 있습니다. 일정이 빡빡한 개인들의 식사 준비 트렌드가 증가하면서 간편하게 사용할 수 있는 냉동 수산물 제품에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 또한, 포장의 기술적 진보는 제품의 가시성과 편의성을 향상시키고 소비자가 다른 단백질 공급원보다 냉동 어개류을 선호하는 것을 더욱 친숙하게 만듭니다. 이러한 요인은 라이프 스타일과 식생활 선호의 변화에 적응한다는 점에서 냉동 어개류 시장의 밝은 미래를 가리키고 있습니다.

냉동 어개류 시장 성장 촉진요인

  • 세계의 해산물 생산량 증가가 냉동 어개류 시장의 확대를 촉진할 것으로 예측됩니다.

해산물 제품의 세계 소비가 증가함에 따라 양식 생산은 전 세계적으로 크게 증가하고 있습니다. 또한 세계 여러 정부가 지역 물고기 생산과 가공 풍경을 더욱 강화하기 위해 여러 정책과 보조금을 도입하고 있습니다.

인도 정부의 어업·축산·낙농성은 그 보도자료 가운데 2023년 말 시점에서 인도 총 어류 생산량은 약 1,754만 5,000톤을 기록하고, 이 나라는 세계 제3위의 어류 생산국이 되었다고 말합니다. InvestIndia는 데이터시트에서 2022년부터 2023년까지 내륙 어업의 총 생산량은 약 1,313만 톤을 기록했다고 밝혔습니다.

게다가 미국 농무부는 이 보고서에서 중국 해산물 생산은 지난 몇 년 동안 크게 성장했다고 말했습니다. 이 기관에 따르면 2021년에는 약 6,690만 MT의 수산물이 생산되었고, 2022년에는 약 6,866만 MT로 증가했습니다. 2023년 중국의 총 수산물 생산량은 약 7,100만 MT를 기록했습니다.

이 생산량 증가는 소비자 수요를 충족시킬 뿐만 아니라 세계 식량 안보 문제에도 대답하고 있습니다. 인구가 증가하고 식생활이 단백질을 중심으로 변화함에 따라 책임있는 식생활의 실천이 점점 중요 해지고 있습니다. 식단과 사료 전환 효율의 개선으로 환경에 대한 악영향을 줄이면서 수율이 증가하고 있습니다. 또한 콜드체인 물류의 혁신은 품질과 신선도가 유지되도록 냉동 수산물의 더 나은 유통을 지원합니다. 또한 식료품의 온라인 쇼핑이 보급되어 온라인 숍을 통한 냉동 어개류 매출이 증가하고 있습니다.

전반적으로 이러한 요인은 생산자가 변화하는 고객의 선호와 지속 가능한 식품 공급원에 대한 세계의 욕구에 적응함에 따라 냉동 어개류 시장에 큰 성장을 가져올 것으로 예상됩니다.

냉동 어개류 시장의 지리적 전망

지역별로 보면 냉동 어개류 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 아시아태평양은 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국은 해산물의 주요 소비국 중 하나이며 최근 몇 해 동안 해산물의 소비와 생산이 확대되고 있습니다. 예를 들어 미국 농무부의 '2024 China Fishery Product Report'에 따르면 이 나라의 수산물 총 생산량은 7,100만 톤으로 2022년 생산량보다 3.4% 증가했습니다. 새우, 게 등의 주요 양식 제품은 6%의 성장을 보였고, 조개류는 2.7%의 성장을 보였습니다.

급속한 도시화와 생활수준의 향상으로 일본의 1인당 수산물 소비량이 증가하여 시장 전체의 성장을 크게 추진하고 있습니다. 2022년에는 1인당 26.9kg이 되어, 2018년의 1인당 소비량을 27.1% 웃도는 대폭적인 성장을 나타냈습니다. 또한 유럽연합(EU)의 'EU 어시장 2023년판'에 따르면 중국은 2022년 OECD 회원국 상위 15개국의 어소비량 전체의 34.5%를 차지하며 내년에도 선두 자리를 유지할 것으로 예상됩니다. 또한, 물고기 양식에 대한 지속적인 투자와 후속 생선 건강 혜택에 대한 소비자 의식 증가는 시장 성장의 다른 촉진요인으로 더 작용합니다.

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어떤 용도로 사용됩니까?

업계와 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크과 영향, 신제품 개척, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년간 실적 데이터와 예측
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 틀, 고객 행동, 동향 분석
  • 경쟁 포지셔닝, 전략, 시장 점유율 분석
  • 수익 성장과 예측 국가를 포함한 부문 및 지역 분석
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무 상황, 주요 발전 등)

냉동 어개류 시장은 다음 부문으로 분석됩니다.

제품 유형별

  • 어류
  • 갑각류
  • 어패류
  • 기타

유통 채널별

  • 오프라인
  • 슈퍼마켓
  • 대형마트
  • 기타
  • 온라인

최종 사용자별

  • 소매
  • 호텔 및 레스토랑
  • 기타

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 남미
  • 브라질
  • 아르헨티나
  • 기타
  • 유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 스페인
  • 기타
  • 중동 및 아프리카
  • 사우디아라비아
  • UAE
  • 이스라엘
  • 기타
  • 아시아태평양
  • 일본
  • 중국
  • 인도
  • 한국
  • 인도네시아
  • 태국
  • 기타

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도과 예측연도의 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서의 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트 보기

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 냉동 어개류 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 어류
  • 갑각류
  • 어패류
  • 기타

제6장 냉동 어개류 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 오프라인
    • 슈퍼마켓
    • 대형마트
    • 기타
  • 온라인

제7장 냉동 어개류 시장 : 최종 사용자별

  • 소개
  • 소매
  • 호텔 및 레스토랑
  • 기타

제8장 냉동 어개류 시장 :지역별

  • 소개
  • 북미
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 최종 사용자별
    • 국가별
  • 남미
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 최종 사용자별
    • 국가별
  • 유럽
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 최종 사용자별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 최종 사용자별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 제품 유형별
    • 유통 채널별
    • 최종 사용자별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 프로파일

  • Maruha Nichiro
  • Thai Union Group
  • Mowi(Marine Harvest)
  • Trident Seafood
  • High Liner Foods
  • Leroy Seafood Group
  • Labeyrie Fine Foods
  • Stolt Sea Farm
  • Surapon Foods
  • Tassal Group
  • Marine Frozen Foods Co., Ltd.
  • Dongwon Industries Ltd.
  • Abad Fisheries
  • Torry Harris
KTH 25.02.07

The Frozen Fish and Seafood market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.12% from US$87.846 billion in 2025 to US$118.215 billion in 2030.

Fish or seafood products including shellfish, crabs, and shrimps, among others, are processed and frozen to extend their shelf life. Freezing such food assists in keeping their nutrition content and taste intact during transportation. Increasing consumption of fish and seafood products across major nations, followed by rapid urbanization, is estimated to propel the global frozen fish and seafood market forward. As per the "Europe Dish Market 2023," the global per capita fish consumption reached 184.533 million tons, which represented a 2.1% growth in the consumption scale of 2021.

Frozen fish and seafood products are preserved and stored in vacuum-tight compartments and at freezing temperatures to minimize the growth of unwanted microbes and ensure fresh, quality products are delivered to the end user. With the transition towards hygienic and safe food preferences, customers are inclined towards safe quality and certified frozen food. As per the U.S. Department of Agriculture (USDA), fish and seafood meat are preferred over chicken and red meat (mutton/beef/pork/lamb) for relatively high levels of protein, omega-3, fatty acids, and vitamins D and B-12.

Moreover, frozen fish and seafood are better than the fresh form as the freezing process of fish and seafood meat in modern industry is initiated to remain in its natural form so that the freshness is intact and does not provide time for bacterial growth. Also, the wastage can be minimized to a great extent with timely checks throughout the supply chain with easy handling making it less prone to seasonal changes.

As consumer tastes lean more toward convenience foodstuffs which do not undermine their health-giving factors, frozen seafood is also gradually becoming one of the common necessities in homes. Rising trend of meal prepping from individuals with tight schedules helps further increase the demand for easy usage frozen seafood products within their meals. In addition, technological advancements in packaging have improved the visibility and convenience of the product, making it more accessible to consumers to prefer frozen seafood over other protein sources. These factors point toward a bright future for the frozen fish and seafood market in terms of adapting to changing lifestyles and dietary preferences.

Frozen Fish and Seafood market drivers

  • Rising fish and seafood production across the globe is projected to propel the Frozen Fish and Seafood market expansion.

With the increase in the global consumption of fish and seafood products, the production of aquaculture has increased significantly worldwide. Furthermore, multiple governments across the globe have introduced multiple policies and subsidies to further boost the regional fish production and processing landscape.

The Ministry of Fisheries, Animal Husbandry & Dairying of the Indian Government, in its press releases, stated that at the end of 2023, the nation recorded a total fish production of about 17.545 million tons (175.45 lakh tons), making the nation the third largest fish producer globally. InvestIndia, in its datasheet, stated that in 2022-23, the total production of inland fisheries was recorded at about 13.13 million metric tons.

Furthermore, the US Department of Agriculture, in its report, stated that fish and seafood production in China grew significantly over the past few years. The organization stated that in 2021, about 66.90 MMT of seafood was produced in the nation, which grew to about 68.66 MMT in 2022. The total seafood production of China in 2023 was recorded at about 71.0 MMT

This increase in production is not only filling the rising demand of consumers but also answering food security issues around the world. As populations increase and diets change to be more protein-based, responsible aquaculture practices are becoming ever more crucial. Improvements in farming methods and feed conversion efficiency have increased yields while decreasing negative environmental impacts. Additionally, Innovations in cold chain logistics aid in the better distribution of frozen seafood items so that quality and freshness are maintained. In addition, online grocery shopping has taken off, thereby increasing frozen fish and seafood sales through online stores, as customers look to purchase meals that are not only more convenient but also not less nutrient-dense or flavorful.

Overall, these factors are expected to create significant growth in the frozen fish and seafood market as producers adapt to changing customer preferences and global desires for sustainable food sources.

Frozen Fish and Seafood market geographical outlook

Based on geography, the Frozen Fish and Seafood market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. Asia Pacific is anticipated to hold a substantial market share. China is one of the leading consumers of fish items, and over the years, the country has been experiencing a positive expansion in its seafood consumption and production. For instance, according to the USDA's "2024 China Fishery Product Report", the country's total seafood production stood at 71 million metric tons, which represented a 3.4% growth over 2022's production volume. Major aquaculture products such as shrimps, & crabs witnessed 6% growth, followed by shellfish with 2.7%.

The rapid urbanization and improvement in living standards have increased the per capita seafood consumption in the country, which has greatly boosted to the overall market growth. In 2022, the per capita stood at 26.9 kilograms, which represented a significant growth of 27.1% over 2018's per capita consumption. Moreover, as per the European Union's "EU Fish Market 2023" edition, China accounted for 34.5% of the total fish consumption in the top 15 OECD countries in 2022, and in the coming year, the country is expected to maintain its position as the leader. Furthermore, the ongoing investment in fish farming, followed by growing consumer awareness regarding the health benefits of fish, is further acting as an additional driving factor for the market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Frozen fish and seafood market is analyzed into the following segments:

By Product Type

  • Fish
  • Crustaceans
  • Shellfish
  • Others

By Distribution Channel

  • Offline
  • Supermarkets
  • Hypermarkets
  • Others
  • Online

By End-User

  • Retail
  • Hotels and restaurants
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FROZEN FISH AND SEAFOOD MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fish
  • 5.3. Crustaceans
  • 5.4. Shellfish
  • 5.5. Others

6. FROZEN FISH AND SEAFOOD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Offline
    • 6.2.1. Supermarkets
    • 6.2.2. Hypermarkets
    • 6.2.3. Others
  • 6.3. Online

7. FROZEN FISH AND SEAFOOD MARKET BY END USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retail
  • 7.3. Hotels and restaurants
  • 7.4. Others

8. FROZEN FISH AND SEAFOOD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By End User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By End User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By End User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By End User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By End User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Maruha Nichiro
  • 10.2. Thai Union Group
  • 10.3. Mowi (Marine Harvest)
  • 10.4. Trident Seafood
  • 10.5. High Liner Foods
  • 10.6. Leroy Seafood Group
  • 10.7. Labeyrie Fine Foods
  • 10.8. Stolt Sea Farm
  • 10.9. Surapon Foods
  • 10.10. Tassal Group
  • 10.11. Marine Frozen Foods Co., Ltd.
  • 10.12. Dongwon Industries Ltd.
  • 10.13. Abad Fisheries
  • 10.14. Torry Harris
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