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휴대용 배터리 팩 시장 : 예측(2025-2030년)

Portable Battery Pack Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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휴대용 배터리 팩 시장은 2025년 155억 5,000만 달러에서 2030년에는 259억 100만 달러로, CAGR 10.74%로 성장할 것으로 예측됩니다.

휴대용 배터리는 필요할 때 재충전할 수 있는 내장 배터리를 통해 기기에 전원을 공급할 수 있는 충전식 전기 부품입니다. 휴대용 배터리는 전력을 저장하고, 충전하고, 필요할 때 방전할 수 있습니다. 휴대폰, 태블릿, 카메라, 노트북 등의 기기를 충전하기 위해 최종사용자 업계에서 가장 일반적으로 사용됩니다. 휴대용 배터리는 또한 전기자동차의 개발을 위해 자동차 산업에서 활용되는 것으로 알려져 있습니다.

휴대용 배터리 팩 시장 동향:

휴대용 배터리 팩 세계 시장은 스마트폰과 전기자동차의 보급으로 인해 큰 폭의 성장이 예상됩니다. 그러나 리튬 가격의 상승과 희소성이 휴대용 배터리의 시장 수요를 저해할 수 있습니다. 아시아태평양은 중국 및 인도와 같은 국가에서 기술 혁신이 증가함에 따라 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안에도 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.

휴대용 배터리 팩 시장의 성장 요인:

  • 모바일 기기 보급 확대

스마트폰과 스마트 기기의 보급은 전 세계적으로 확산되고 있습니다. 스마트폰은 온라인 쇼핑, 온라인 뱅킹, 소셜 네트워크 서비스, 기타 편리한 조작 등의 기능을 도입하여 우리의 삶을 더욱 단순하게 만들고 있습니다. 또한, 데이터 통신 속도의 고속화에 도움이 되는 5G 기술의 채택은 휴대용 배터리 시장의 시장 규모를 확대할 것으로 예상됩니다. 또한, COVID-19의 대유행은 기업들의 원격근무와 온라인 서비스 도입으로 스마트폰 판매 증가로 이어져 스마트폰 판매량 증가로 이어졌습니다.

GSMA에 따르면, 2025년 말까지 5G는 전 세계 인터넷 연결의 5분의 1 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. GSMA에 따르면 2020년 말까지 전 세계 인구의 약 67%에 해당하는 52억 명이 모바일 서비스에 가입할 것이라고 합니다. 이 수치는 스마트폰 산업의 발전으로 인해 더욱 증가할 것으로 예상됩니다. 모바일 배터리는 배터리 용량이 한정되어 있고, 그 이후에는 충전이 필요하기 때문입니다. 따라서 스마트폰 사용량의 증가는 휴대용 배터리 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

휴대용 배터리 팩 시장의 억제요인:

  • 리튬 비용 상승

전 세계적으로 리튬 가격이 크게 상승하고 있습니다. 이러한 리튬 가격 상승으로 인해 많은 산업계는 안정적인 수익을 유지하기 위해 상품 가격을 인상해야만 했습니다. 이러한 가격 상승은 전 세계적으로 리튬이 대량으로 생산되고 있기 때문입니다. 리튬이온 배터리에 대한 수요가 예상외로 증가하여 생산량이 증가했습니다. 수요 증가는 전기자동차(EV)의 생산과 수요 증가에 기인합니다. 이는 기후변화의 영향에 대응하기 위해 내연기관 자동차를 대체하려는 정부 정책에 따른 것입니다.

또한, 이러한 리튬 비용 상승은 생산량 부족으로 인해 리튬 수급이 지연되어 많은 주요 시장에도 지장을 초래하고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 휴대용 배터리 시장의 규모와 수요가 줄어들고 성장이 둔화될 가능성이 있습니다.

  • 스마트폰의 배터리 용량 증가

휴대폰은 다른 기기 없이도 다양한 단순 작업과 복잡한 작업을 수행할 수 있기 때문에 우리의 삶을 더욱 편리하게 만들어 왔습니다. 통화뿐만 아니라, 이제 휴대폰은 다양한 뱅킹과 실용적인 서비스를 제공하고 있습니다. 휴대전화의 보급과 함께 스마트폰 시장에도 다양한 기술적 진보가 이루어지고 있습니다. 다른 발전 중에서도 스마트폰은 현재 배터리 수명과 사용 용량의 연장을 실현하고 있습니다. 스마트폰의 배터리 용량은 6000mAh를 초과하는 것으로 보고되고 있습니다. 이제 4000-5000mAh 용량이 업계 표준으로 자리 잡았고, 사용자는 충전 부족의 위험 없이 더 오래 휴대전화를 사용할 수 있게 되었습니다. 이 때문에 휴대용 배터리에 대한 수요가 감소하고 있으며, 향후 기술 개발로 인해 휴대용 배터리 시장은 어려움을 겪을 수 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 현황

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화

제3장 비즈니스 상황

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 정책과 규제
  • 전략적 제안

제4장 기술 전망

제5장 휴대용 배터리 팩 시장 : 용량 범위별

  • 소개
  • 1000 mAh-2500mAh
  • 2500 mAh-5000mAh
  • 5000 mAh-7500mAh
  • 7500 mAh-10,000 mAh 이상

제6장 휴대용 배터리 팩 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 태블릿
  • 스마트폰
  • 휴대용 미디어 플레이어
  • 기타

제7장 휴대용 배터리 팩 시장 : 기술별

  • 소개
  • 니켈 수소 배터리
  • 니켈 카드뮴(Ni-Cd) 배터리
  • 리튬 폴리머(Lithium Polymer) 배터리
  • 리튬이온(Lithium-ion) 배터리

제8장 휴대용 배터리 팩 시장 : 판매 채널별

  • 소개
  • 온라인 소매
  • 오프라인 소매

제9장 휴대용 배터리 팩 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 용량 범위별
    • 제품 유형별
    • 기술별
    • 판매 채널별
    • 국가별
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
  • 남미
    • 용량 범위별
    • 제품 유형별
    • 기술별
    • 판매 채널별
    • 국가별
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타
  • 유럽
    • 용량 범위별
    • 제품 유형별
    • 기술별
    • 판매 채널별
    • 국가별
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 용량 범위별
    • 제품 유형별
    • 기술별
    • 판매 채널별
    • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트
      • 기타
  • 아시아태평양
    • 용량 범위별
    • 제품 유형별
    • 기술별
    • 판매 채널별
    • 국가별
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 대만
      • 기타

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 개요

  • Sony Corporation
  • Samsung
  • Mophie
  • Energizer Holding
  • China Bak Battery
  • BYD Company
  • Duracell International
  • LG Chem
  • OPPO
  • Xiaomi Inc.
  • Anker Technology Co.
  • Panasonic
  • Lenovo Group
  • RavPower

제12장 부록

  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점
  • 조사 방법
  • 약어
ksm 25.08.01

The Portable Battery Pack Market is expected to grow from US$15.550 billion in 2025 to US$25.901 billion in 2030, at a CAGR of 10.74%.

A portable battery is a rechargeable electrical component that can supply power to a device through an inbuilt battery that can be recharged when needed. A portable battery can hold power, charge, and discharge when required. It is most commonly used in the end-user industry to charge devices such as mobile phones, tablets, cameras, laptops, and others. Portable batteries have also been known to be utilized in the automotive industry for the development of electric vehicles.

Portable Battery Pack Market Trends:

The global portable battery pack market is expected to grow substantially, mainly due to the increasing adoption of smartphones and electric vehicles. However, the increasing lithium prices and scarcity may hamper the market demand for portable batteries. The Asia Pacific region has been reported to have the largest market share, due to the increasing innovations in technology in countries like China and India, and is expected to continue leading the market in the forecasted period.

Portable Battery Pack Market Growth Factors:

  • Increasing adoption of mobile devices

Smartphone and smart device adoption is increasing in countries all over the world. Smartphones have made our lives simpler by introducing functions like online shopping, online banking, social networking services, and other useful operations. Moreover, the adoption of 5G technology, which would help in faster data speeds, is expected to increase the market size of the portable battery market. The COVID-19 pandemic also led to an increase in smartphone sales, due to the adoption of remote work and online services by companies.

According to the GSMA, by the end of 2025, 5G is expected to account for over a fifth of the total internet connections in the world. According to the GSMA, by the end of 2020, 5.2 billion people, or nearly 67% of the global population, will have subscribed to mobile services. This figure is only expected to increase, owing to the advancements in the smartphone industry. With this constant demand for smartphones and their usage, the demand for portable batteries is expected to increase, since mobile batteries only contain a limited amount of battery capacity, after which they need to be charged. Therefore, the increase in smartphone usage is expected to affect the portable battery market significantly.

Portable Battery Pack Market Restraints:

  • The increasing cost of lithium

There has been a significant increase in the price of lithium all over the world. Owing to this increase in lithium prices, many industries have been forced to increase the prices of their commodities to maintain a stable profit. This increase in prices is due to the extensive production of lithium around the world. The unexpected growth in demand for lithium-ion batteries caused this boost in output. The rise in demand was attributable to an increase in electric vehicle (EV) manufacturing and demand. This was in response to government measures to replace combustion cars to fight the consequences of climate change.

Additionally, this increase in cost for lithium is also due to a shortage in production, which has created a lag in supply and demand for lithium and also hampered a lot of major markets. These factors may decrease the size and demand of the portable battery market, leading to slower growth.

  • An increase in smartphone battery capacity

Mobile phones have made our lives easier by being able to do various simple and complex tasks, without any other equipment. Besides making calls, mobile phones now offer various banking and utilitarian services. With an increase in the adoption of mobile phones, the smartphone market has seen various technological advancements. Among other developments, smartphones now come with extended battery life and usage capacity. Smartphones have been reported to have more than 6000 mAh of battery capacity. 4000-5000 mAh capacity has become an industry standard now, allowing users to utilize their mobile phones for longer, without the risk of running out of charge. This has led to a decrease in the demand for portable batteries, and owing to the upcoming technological developments, the portable battery market may suffer.

Portable Battery Pack Market Segmentation:

By Capacity Range

  • 1000 mAh<2500 mAh
  • 2500 mAh<5000 mAh
  • 5000 mAh<7500 mAh
  • 7500 mAh<10,000 mAh and above

By Product Type

  • Tablets
  • Smartphones
  • Portable Media Players
  • Others

By Technology

  • Nickel Metal Hydride
  • Ni-Cd (Nickel Cadmium) Battery
  • Li-Polymer (Lithium Polymer) Battery
  • Li-ion (Lithium-ion) Battery

By Sales Channel

  • Online Retail
  • Offline Retail
  • By Geography
  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

Companies Profiled

  • Sony Corporation
  • Samsung
  • Mophie
  • Energizer Holding
  • China Bak Battery
  • BYD Company
  • Duracell International
  • LG Chem
  • OPPO
  • Xiaomi Inc.
  • Anker Technology Co.
  • Panasonic
  • Lenovo Group
  • RavPower

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY CAPACITY RANGE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. 1000 mAh<2500 mAh
  • 5.3. 2500 mAh<5000 mAh
  • 5.4. 5000 mAh<7500 mAh
  • 5.5. 7500 mAh<10,000 mAh and above

6. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tablets
  • 6.3. Smartphones
  • 6.4. Portable Media Players
  • 6.5. Others

7. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Nickel Metal Hydride
  • 7.3. Ni-Cd (Nickel Cadmium) Battery
  • 7.4. Li-Polymer (Lithium Polymer) Battery
  • 7.5. Li-ion (Lithium-ion) Battery

8. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY SALES CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online Retail
  • 8.3. Offline Retail

9. PORTABLE BATTERY PACK MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Capacity Range
    • 9.2.2. By Product Type
    • 9.2.3. By Technology
    • 9.2.4. By Sales Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Capacity Range
    • 9.3.2. By Product Type
    • 9.3.3. By Technology
    • 9.3.4. By Sales Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Capacity Range
    • 9.4.2. By Product Type
    • 9.4.3. By Technology
    • 9.4.4. By Sales Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Capacity Range
    • 9.5.2. By Product Type
    • 9.5.3. By Technology
    • 9.5.4. By Sales Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Capacity Range
    • 9.6.2. By Product Type
    • 9.6.3. By Technology
    • 9.6.4. By Sales Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Taiwan
      • 9.6.5.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Sony Corporation
  • 11.2. Samsung
  • 11.3. Mophie
  • 11.4. Energizer Holding
  • 11.5. China Bak Battery
  • 11.6. BYD Company
  • 11.7. Duracell International
  • 11.8. LG Chem
  • 11.9. OPPO
  • 11.10. Xiaomi Inc.
  • 11.11. Anker Technology Co.
  • 11.12. Panasonic
  • 11.13. Lenovo Group
  • 11.14. RavPower

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations
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