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세계의 제네릭 의약품 시장 : 적응증(중추신경계, 심혈관, 비뇨기과, 종양학, 호흡기, 기타), 투여 경로, 유통 채널, 지역별(-2035년)

Global Generic Drugs Market Research Report by Indication (Central Nervous System, Cardiovascular, Urology, Oncology, Respiratory, Others), by Route of Administration, by Distribution Channel, and by Region Forecast till 2035

발행일: | 리서치사: Market Research Future | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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세계의 제네릭 의약품 시장 규모는 연률 9.36%의 꾸준한 성장으로 2035년까지 약 3배의 1조 1,485억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

만성 질환 증가는 세계의 제약 시장의 성장에 크게 기여하는 요인으로 여겨지고 있습니다. 암, 심장 질환, 간질이나 관절염 등의 질환이 급증하고 있으며, 저비용의 치료가 요구되고 있습니다. 제네릭 의약품은 브랜드 의약품과 동등한 치료 효과를 보다 저렴하게 제공할 수 있으므로 예산이 엄격한 환자나 의료 시스템에 유일한 옵션이 될 수 있습니다. 참가 사업자는 신제품 투입, 기존 시설 확장, 새로운 치료 영역 진출 등으로 공급을 강화하고 있습니다.

반면에 품질 및 안전 문제로 인한 자발적인 제품 리콜은 제품 공급과 제네릭 의약품에 대한 신뢰에 여전히 큰 장애물입니다. 또한, 의료 종사자의 브랜드 의약품에 대한 충성도 보급을 제한하는 요인이며, 익숙한 브랜드 의약품을 처방하는 것을 계속하는 경우도 적지 않습니다.

동시에 연구개발에 투자하여 고품질 제네릭 의약품 제조가 가능해져 첨단기술 도입과 시장 확대로 이어지고 있습니다. 세계적인 인구 고령화도 중요한 요인이며, 만성 질환의 치료제 수요를 지원하는 노인들은 시장의 큰 비율을 차지합니다. 2050년까지 아시아태평양의 노인 인구는 현재의 두 배가 될 것으로 예측되고 있으며, 저렴한 의약품이 가장 중요한 과제가 될 것입니다. 이러한 추세 외에도 정부의 지원 정책이 계속되면 제네릭 의약품은 앞으로도 세계 의료 제공에서 최전선에 서있을 것으로 예측됩니다.

지역 분석

북미에서는 의료비의 상승을 억제할 필요성이 제네릭 의약품 시장을 지원하고 있습니다. 미국은 광범위한 제조 네트워크와 특허 만료 및 일반 대체를 가능하게하는 명확한 법 제도에 의해 지역 리더입니다. 환자의 제네릭 의약품 수용도가 높아지고 있으며, 특히 순환기과, 종양과, 항생제 분야에서 강한 판매 실적을 지원하고 있습니다. 캐나다의 비용 효율성에 중점을 둔 의료 정책은 제네릭 의약품의 보급을 안정적으로 뒷받침하고 있습니다.

유럽 시장은 명확한 규제 환경과 공공 의료 제도에 의한 저가격 중심의 자세로부터 혜택을 누리고 있습니다. 독일, 스페인, 영국이 주요 소비국이며, 각국의 의료 서비스는 일반 약의 처방을 추진하고 있습니다. 의약품에 대한 접근성 향상과 중간층 인구 증가가 동유럽 국가 수요 증가를 뒷받침하고 있습니다. 경쟁력있는 가격 설정과 지원 법 제도는 지역 성장 요인입니다.

아시아태평양은 가장 급성장하는 지역이며, 대부분은 인도와 중국의 제조력에 의해 견인되고 있습니다. 인도는 고품질 제네릭 의약품을 가장 합리적인 가격으로 공급하는 세계 리더로, 중국도 대규모 의료 개혁의 혜택을 누리고 있습니다. 인구구조의 변화와 만성질환 증가로 저렴한 약제에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 한국과 태국을 포함한 의료비 절감을 위해 제네릭 의약품을 적극적으로 이용하는 나라가 늘고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 제네릭 의약품 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장에 대한 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추이와 예측, 각종 구분·지역/주요 국가별 분석, 경쟁환경, 주요기업의 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 세계에서 만성질환의 발생률이 증가
    • 참가 기업에 의한 전략적 이니셔티브의 고조
    • 저렴한 의약품에 대한 수요 증가
  • 억제요인
    • 참가 기업에 의한 자발적인 제품 리콜
    • 브랜드 충성도와 의사의 기호
  • 기회
    • 제네릭 의약품의 연구개발에 대한 투자
    • 고령화 인구 증가

제5장 시장 요인 분석

  • Porter's Five Forces 모델
  • COVID-19가 세계의 제네릭 의약품 시장에 미치는 영향

제6장 세계의 제네릭 의약품 시장 : 적응증별

  • 개요
  • 중추신경계(CNS)
  • 심혈관
  • 비뇨기과
  • 종양학
  • 호흡기
  • 기타

제7장 세계의 제네릭 의약품 시장 : 투여 경로별

  • 개요
  • 경구
  • 국소
  • 비경구
  • 기타

제8장 세계의 제네릭 의약품 시장 : 유통 채널별

  • 개요
  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국

제9장 세계의 제네릭 의약품 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 기타
  • 세계 기타 지역
    • 중동
    • 아프리카
    • 남미

제10장 경쟁 구도

  • 시장 점유율 분석
  • 경쟁 대시보드
  • 공개 기업의 주식 : 요약
  • 비교 분석 : 주요 기업의 재무 동향
  • 주요 전개 및 성장 전략

제11장 기업 프로파일

  • SUN PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD.
  • LUPIN PHARMACEUTICALS, INC.
  • ENDO INTERNATIONAL PLC
  • AUROBINDO PHARMA
  • ASPEN HOLDINGS
  • CIPLA LTD
  • NOVARTIS AG
  • TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD
  • FRESENIUS SE & CO. KGAA
  • VIATRIS INC.

제12장 데이터 인용

KTH 25.08.27

Global Generic Drugs Market Research Report by Indication (Central Nervous System (CNS), Cardiovascular, Urology, Oncology, Respiratory, Others), by Route of Administration (Oral, Topical, Parenteral, Others), by Distribution Channel (Hospital Pharmacy, Retail Pharmacy, Online Pharmacy), and by Region (North America, Europe, Aia-Pacific, Rest of the World) Forecast till 2035

Industry Overview

The global generic drugs market is expected to nearly triple to USD 1,148.55 billion by 2035, driven by steady annual growth of 9.36%. A generic drug is a pharmaceutical product equivalent in dosage, strength, safety, and intended use to a branded medicine but sold under its chemical name. These drugs are typically marketed after patent protection ends, making them a cost-effective option for patients and healthcare systems.

The prevalence of chronic illnesses has been identified as a significant factor contributing to the growth of the global generic medication market. Cancer, heart disease, and other conditions like these have increased dramatically, and this is the case with the rise of epilepsy and arthritis, resulting in the need for low-cost treatment. Generic medicines deliver therapeutic benefits similar to those of branded drugs but at a much lower price; therefore, they become the only option for patients and healthcare systems that face difficult situations with their budgets. The players of the market are intensifying their supply by launching new products, extending their existing facilities, and entering into new therapeutic areas.

Nevertheless, voluntary product recalls caused by quality or safety issues remain a major obstacle to the availability of products and confidence in generics. Brand loyalty of healthcare professionals is one of the factors that limits wider adoption. Those who have not changed their minds still continue prescribing the branded medicines that they are familiar with to the patients.

At the same time, the act of allocating money to R&D allows the production of high-quality generics, which includes the implementation of advanced technology and the expansion of the market reach. The increasing age of the world population is one of the key factors that pushes up senior consumers, who make up a large portion of the market for chronic disease medication. By 2050, the old people in the Asia-Pacific is expected to be twice as many as they are now; therefore, affordable medicines will be the topmost issue. If these trends, combined with favorable government policies, continue to prevail, generic drugs will remain at the forefront of providing global healthcare.

Industry Segmentations

In terms of indication, the global drugs market is segmented into central nervous system (CNS), cardiovascular, urology, oncology, respiratory, and others.

The global market is classified based on the route of administration, comprising oral, topical, parenteral, and others.

Depending on the distribution channel, the global generic drug market is divided into hospital, retail, and online pharmacy.

Regional Analysis

In North America, the generic drugs market is bolstered by the need to control rising healthcare costs. The US is the leader in the region with a vast network of manufacturers and a legal framework that is clearly defined and enables patent expiry and generic substitution. Patient acceptance of generics, which is growing, has made it possible to keep a strong sales record, especially in cardiovascular, oncology, and antibiotic segments. Canadian healthcare policies that promote cost efficiency are hence one of the factors that allow generics to be steadily taken up.

Europe's market is reaping the benefits from a regulatory environment that is clear and the presence of a strong public healthcare system that emphasizes affordability. Germany, Spain, and the UK are among the top consumers of this product, and their national health services are promoting generic prescriptions. The improvement in medicine accessibility, along with the increasing numbers of the middle-class population, are the main factors driving the catching up of Eastern European countries. Competitive pricing and supportive legislation are key growth factors in the region.

Asia-Pacific is the fastest-growing region, and most of the growth is coming from the manufacturing potential of Asia, particularly India and China. India is a global leader in supplying the highest quality generics at the most reasonable prices, and China's market is receiving the positive impact of healthcare reforms on a large scale. Due to demographic changes in the age structure of the population and rising prevalence of chronic diseases, the demand for cheap drugs has increased. Besides South Korea and Thailand, these countries are also among the most prolific users of generic medicine to reduce the cost of healthcare.

Latin America, the Middle East, and Africa are an increasing part of the generic medicines market on a global scale. With Brazil, there is a more aggressive push to increase local production, while Mexico benefits from cross-border trade with the US. Rising investment in pharmaceutical manufacturing in the Middle East is contributing to the region's effort to become more self-sufficient. African countries are setting the availability of drugs and the strengthening of distribution channels for generics as their top priorities.

Key Players

Major players in the global generic drugs market are Teva Pharmaceuticals Industries Ltd., Novartis AG, Viatris, Inc., Sun Pharmaceuticals Industries, Fresenius Kabi, Lupin Pharmaceuticals, Inc., Endo International plc, Aurobindo Pharma, Aspen Holdings, Cipla Ltd., and Fresenius SE & Co. KGaA.

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INTRODUCTION

  • 2.1 DEFINITION
  • 2.2 SCOPE OF THE STUDY
  • 2.3 RESEARCH OBJECTIVE
  • 2.4 MARKET STRUCTURE

3 RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 OVERVIEW
  • 3.2 DATA FLOW
    • 3.2.1 DATA MINING PROCESS
  • 3.3 PURCHASED DATABASE:
  • 3.4 SECONDARY SOURCES:
    • 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW:
  • 3.5 PRIMARY RESEARCH:
    • 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW:
    • 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED
    • 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE
  • 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION:
    • 3.6.1 REVENUE ANALYSIS APPROACH
  • 3.7 DATA FORECASTING
    • 3.7.1 DATA FORECASTING TYPE
  • 3.8 DATA MODELING
    • 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS:
    • 3.8.2 DATA MODELING:
  • 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 INTRODUCTION
  • 4.2 DRIVERS
    • 4.2.1 INCREASING INCIDENCES OF CHRONIC DISEASES ACROSS THE GLOBE
    • 4.2.2 RISING STRATEGIC INITIATIVES BY MARKET PLAYERS
    • 4.2.3 RISING DEMAND FOR AFFORDABLE MEDICATIONS
  • 4.3 RESTRAINTS
    • 4.3.1 VOLUNTARY PRODUCT RECALLS FROM MARKET PLAYERS
    • 4.3.2 BRAND LOYALTY AND DOCTOR PREFERENCES
  • 4.4 OPPORTUNITY
    • 4.4.1 INVESMTENT ON RESEARCH & DEVELOPMENT (R&D) FOR GENERIC MEDICINE
    • 4.4.2 RISING AGING POPULATION

5 MARKET FACTOR ANALYSIS

  • 5.1 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
    • 5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.1.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.1.3 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.1.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY
  • 5.2 IMPACT OF COVID-19 ON THE GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET

6 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY INDICATION

  • 6.1 OVERVIEW
  • 6.2 CENTRAL NERVOUS SYSTEM (CNS)
  • 6.3 CARDIOVASCULAR
  • 6.4 UROLOGY
  • 6.5 ONCOLOGY
  • 6.6 RESPIRATORY
  • 6.7 OTHERS

7 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION

  • 7.1 OVERVIEW
  • 7.2 ORAL
  • 7.3 TOPICAL
  • 7.4 PARENTERAL
  • 7.5 OTHERS

8 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1 OVERVIEW
  • 8.2 HOSPITAL PHARMACY
  • 8.3 RETAIL PHARMACY
  • 8.4 ONLINE PHARMACY

9 GLOBAL GENERIC DRUGS MARKET, BY REGION

  • 9.1 OVERVIEW
  • 9.2 NORTH AMERICA
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 CANADA
  • 9.3 EUROPE
    • 9.3.1 GERMANY
    • 9.3.2 FRANCE
    • 9.3.3 UK
    • 9.3.4 ITALY
    • 9.3.5 SPAIN
    • 9.3.6 REST OF EUROPE
  • 9.4 ASIA-PACIFIC
    • 9.4.1 CHINA
    • 9.4.2 INDIA
    • 9.4.3 JAPAN
    • 9.4.4 SOUTH KOREA
    • 9.4.5 AUSTRALIA
    • 9.4.6 REST OF ASIA-PACIFIC
  • 9.5 REST OF THE WORLD
    • 9.5.1 MIDDLE EAST
    • 9.5.2 AFRICA
    • 9.5.3 SOUTH AMERICA

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 INTRODUCTION
  • 10.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2024
  • 10.3 COMPETITOR DASHBOARD
  • 10.4 PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY
  • 10.5 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANICAL
  • 10.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
    • 10.6.1 PRODUCT LAUNCH
    • 10.6.2 PRODUCT LAUNCH / PRODUCT APPROVAL
    • 10.6.3 EXPANSION

11 COMPANY PROFILES

  • 11.1 SUN PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD.
    • 11.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.1.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.1.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.1.6 KEY STRATEGIES
  • 11.2 LUPIN PHARMACEUTICALS, INC.
    • 11.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.2.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.2.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.2.6 KEY STRATEGIES
  • 11.3 ENDO INTERNATIONAL PLC
    • 11.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.3.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.3.5 KEY STRATEGIES
  • 11.4 AUROBINDO PHARMA
    • 11.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.4.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.4.5 KEY STRATEGIES
  • 11.5 ASPEN HOLDINGS
    • 11.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.5.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.5.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.5.5 KEY STRATEGIES
  • 11.6 CIPLA LTD
    • 11.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.6.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.6.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.6.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.6.6 KEY STRATEGIES
  • 11.7 NOVARTIS AG
    • 11.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.7.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.7.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.7.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.7.6 KEY STRATEGIES
  • 11.8 TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD
    • 11.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.8.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.8.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.8.5 SWOT ANALYSIS
    • 11.8.6 KEY STRATEGIES
  • 11.9 FRESENIUS SE & CO. KGAA
    • 11.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.9.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.9.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.9.5 KEY STRATEGIES
  • 11.10 VIATRIS INC.
    • 11.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 11.10.3 PRODUCTS OFFERED
    • 11.10.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 11.10.5 KEY STRATEGIES

12 DATA CITATIONS

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