시장보고서
상품코드
1438245

세계의 헬스케어 청구 관리 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Global Healthcare Claim Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

세계의 헬스케어 청구 관리(Healthcare Claim Management) 시장 규모는 2024년 238억 4,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 507억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 16.29%의 CAGR로 추이하며 성장할 전망입니다.

세계 의료 청구 관리-시장

COVID-19 팬데믹은 시장 성장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 감염되어 입원하는 사람이 다수 있기 때문에 유행이 시작된 이래 보험금 청구 관리 소프트웨어의 개발자나 프로바이더에게는 큰 압박이 걸려 있습니다. COVID-19 팬데믹에 따라 청구 거부도 급증하고 있습니다. 예를 들어, Harmony Healthcare가 2021년 4월 하순부터 5월 중순에 걸쳐 실시한 조사에 의하면, 조사 응답자의 3분의 1 근처가, 자신의 병원의 평균 거부율이 10%의 '거부 위험 존' 을 초과하고 있다고 말합니다. 전 세계 기업, 특히 COVID-19 감염의 영향을 가장 많이 받는 국가에서는 보험금 청구가 크게 증가하고 있습니다. 예를 들어 인도손해보험위원회는 2021년 2월 현재 일반 및 단독 건강보험회사가 90만 8,849건의 신형 코로나바이러스 관련 보험금 청구를 받았으며, 그 금액은 13,752.41캐롤 루피에 달한다고 발표했습니다. 기업의 이러한 대량 청구 처리는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

건강 관리 청구 관리 시장 성장의 주요 요인으로는 건강 보험 시장을 지원하는 정부의 이니셔티브, 부인과 관리의 중요성 증가, 만성 질환을 앓고있는 고령화 인구 증가 등이 있습니다.

보험 회사의 청구 거부는 매우 일반적이며 많은 의료 서비스 제공업체에게 수익 손실의 주요 원인이되었습니다. 의료 제공 조직 내의 시스템, 프로세스 및 워크플로우가 엉망이 되고 IT 시스템이 호환되지 않기 때문에 시기적절한 부인 신청이 발생하여 수집 비용이 증가하는 경우가 많습니다. 가장 중요한 것은 기업이 거부 데이터를 확인하기 위한 적절한 보고서 및 진단 도구가 없습니다는 것입니다. 이러한 도구는 거부 해결 관리의 첫 번째 단계입니다. 건강 관리 시스템은 거부의 근본 원인을 파악하기 위해 노력하고 있지만, 많은 조직에서 사용하는 전통적인 분석은 장애의 원인이 되었습니다. 기업은 동향을 확인하고 거부를 수동으로 분석하고 사후 수정을 시도하기 위해 많은 시간, 자금 및 자원을 소비합니다. 그 결과 특정 유형의 거부가 계속되고 의료 기관의 수익에 부정적인 영향을 미칩니다. 이것이 이러한 문제를 해결하기 위한 의료 결제 관리에 대한 수요가 증가하고 있는 주된 이유입니다. 이 분야에서는 데이터 분석, 로보틱 프로세스 자동화(RPA) 및 인공지능(AI)을 사용하여 거부 과제를 극복할 수 있습니다. AI는 패턴의 자동 감지 및 분석을 사용하여 보험 회사가 시작될 때 문제를 해결하고 받아들일 가능성이 낮은 부인을 제시하고 대행사가 승인 할 가능성이있는 보험금 청구를 닫습니다 하도록 유도하는 데 도움이 됩니다. 인공 인터넷 및 기타 자동화 프로세스를 사용하는 이러한 장점은 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

건강 관리 청구 관리 시장 동향

클라우드 기반은 의료 관리 관리 시장에서 상당한 시장 점유율을 유지할 것으로 예상

헬스케어 청구 서비스 업계의 새로운 요구와 현재의 니즈에 대응하기 위해, 안전한 클라우드 인프라의 도입이 증가하고, 갱신된 소프트웨어 및 용도 사용이 증가하고 있기 때문에 이 분야에 길 열려 있습니다. 클라우드 기반 배포 모드를 고려할 때 첫 번째 초점 영역은 일반적으로 재무적 유연성, 총소유비용(TCO) 감소, 필요에 따른 활용, 시장 출시 속도, 정보 가용성 등의 이점 타겟팅하기 위해 IT 인프라였습니다. 언제 어디서나. 또한, 최종 사용자 수요 증가에 부응하기 위한 시장 투입을 통한 혁신적인 제품 투입으로 이 부문의 성장이 기대됩니다. 예를 들어 QIAGEN은 2021년 3월 QIAsphere 클라우드 기반 플랫폼을 출시했습니다. 이를 통해 실험실 및 QIAstat-Dx 고객은 원격으로 테스트 및 장비 상태를 24시간 동안 모니터링할 수 있습니다. 가상화 및 멀티테넌트 아키텍처를 종량 요금제 비즈니스 모델과 결합함으로써 클라우드 기반 컴퓨팅은 IT 인프라, 플랫폼, 용도, 비즈니스 프로세스 기능을 조달, 제공 및 지원했습니다. 이러한 장점은 시장에 성장 기회를 제공합니다. 또한, 상환율이 감소함에 따라 의료 서비스 제공업체는 비용을 대폭 절감하고 보험 회사가 예정된 대로 지불을 받을 수 있도록 클라우드 기반 서비스를 선택하고 있습니다. 또한 대부분의 의료 서비스와 입원이 필요한 노인 인구 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 따라서 앞서 언급한 모든 요인들로 인해 시장은 예측 기간 동안 높은 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

북미가 시장을 독점하고 있으며 예측기간 동안에도 비슷한 것으로 예상

북미는 의료 관리 관리 업계에서 가장 큰 시장입니다. 인구 고령화, 의료 보험자의 기술 도입 확대, 대기업의 존재 등의 요인이 성장을 끌어올릴 것으로 예상됩니다.

미국은 이 지역에서 가장 큰 시장이 될 것으로 예상됩니다. 건강보험 가입자 수 증가, 의료비 부담 적정화법(ACA)에 의한 개인에 대한 유리한 의무, 유리한 상환 프레임워크의 존재 등이 지역 시장의 상당한 점유율을 차지하는 요인의 일부입니다. 미국은 매년 GDP의 상당 부분을 건강 관리에 소비합니다. 경제협력개발기구(OECD)가 발행한 최근 보고서에 따르면 2019년에는 국가의 GDP의 약 16.96%가 헬스케어에 소비되었습니다. 미국의 대부분의 병원은 메디케어 또는 민간 의료 보험의 대상이 되는 환자에게 서비스를 제공합니다. 보험회사는 보험금 청구의 처리와 제출이 어려움에 직면하고 있습니다. 병원은 환자에게 치료 및 수술 비용을 정확하게 청구하는 문제에 직면합니다. 이로 인해 의료 관리 관리를 제공하는 기업에게 격차를 메울 수 있는 큰 기회가 생겼습니다. 의료 보험 지불자는 복잡한 의료 제공업체 네트워크를 관리하는 문제에 직면하고 있습니다. 미국에서는 공급자와 지불자의 대부분이 보험금 청구 관리 서비스의 효율적인 선구자인 타사 회사에 의존합니다. 또한, 정부는 COVID-19 팬데믹과 싸우는 의료 제공업체에게 지원을 제공합니다. 의료 제공업체 및 무보험자를 검사 및 치료하는 시설에는 COVID-19 청구 환불 제도가 있습니다. 예를 들어, COVID-19 원조, 구제, 경제안전(CARES)법(PL 116-136)은 COVID-19 대책의 최전선에 있는 병원 및 기타 의료 제공업체를 포함하여 1,000억 달러의 구제 자금을 제공 합니다. 급여 보호 프로그램 및 의료 강화법(PPPHCEA)에서는 추가로 750억 달러의 구제 기금이 할당되었습니다.이 나라에서도 많은 전략적 노력이 이루어지고 있습니다. 예를 들어, 2021년 9월 하니웰은 의약품 제조 및 생명공학 산업을 위한 제조 실행 시스템(MES) 소프트웨어 제공업체인 Performix Inc.를 인수했습니다. 이 인수는 최고 수준의 품질로 컴플라이언스 가속화, 신뢰성 향상 및 생산 처리량 향상을 목표로 하는 생명 과학 업계 고객을 위한 통합 소프트웨어 플랫폼 개발에 중점을 둡니다. 위의 모든 요인은 예측 기간 동안 미국 의료 관리 관리 시장을 추진할 수 있습니다.

의료 관리 관리 업계 개요

조사 대상 시장은 크고 작은 시장 기업이 많기 때문에 적당히 통합된 시장입니다. 시장 참가자 중 일부는 Accenture plc, Allscripts Health Care Solutions, Inc., Athenahealth Inc., Oracle(Cerner Corporation), Genpact Limited, IBM Corporation, Mckesson Corporation, Optum, Inc. 등을 포함합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진 요인
    • 건강 보험 시장을 지원하는 정부의 대처
    • 거부 관리의 중요성 증가
    • 만성질환을 가진 고령화 인구 증가
  • 시장 성장 억제 요인
    • 환자 데이터의 프라이버시와 보안에 대한 우려
    • 고액의 도입 비용
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체 제품의 위협
    • 기업 간 경쟁 정도

제5장 시장 세분화

  • 솔루션 유형별
    • 통합 솔루션
    • 독립형 솔루션
  • 구성별
    • 서비스
    • 소프트웨어
  • 배포 모드별
    • 온프레미스
    • 클라우드 기반
  • 최종 사용자별
    • 헬스케어 지불자
    • 헬스케어 제공업체
    • 기타 최종 사용자
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아 태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아 태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Accenture plc
    • Allscripts Healthcare Solutions, Inc.
    • Athenahealth Inc
    • Oracle Corporation(Cerner Corporation)
    • Genpact Limited
    • Conduent Inc.(Health Solutions Plus)
    • IBM Corporation
    • Mckesson Corporation
    • Optum, Inc
    • OSP Labs
    • RP Sanjiv Goenka Group(FirstSource)

제7장 시장 기회 및 향후 동향

LYJ

The Global Healthcare Claim Management Market size is estimated at USD 23.84 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.29% during the forecast period (2024-2029).

Global Healthcare Claim Management - Market

The COVID-19 pandemic is expected to have a significant impact on market growth. Due to the large number of people getting infected and then admitted into hospitals, there has been tremendous pressure since the start of the pandemic on claim management software developers and providers. Claim denials have also sky-rocketed due to the COVID-19 pandemic. For instance, according to a survey conducted by Harmony Healthcare between late April and mid-May 2021, nearly one-third of the respondents in the poll stated that their hospital had an average denial rate exceeding the 'denials danger zone' of 10%. Companies across the world, and especially in countries most affected by COVID-19, have seen a massive increase in claims. For instance, as of February 2021, the General Insurance Council of India stated that general and standalone health insurers had received 908,849 Covid-related claims, amounting to INR 13,752.41 crore. The processing of such a large amount of claims by companies is expected to boost market growth.

The major factors for the growth of the healthcare claim management market include the government initiatives supporting the health insurance market, the rising importance of denials management, and the growing aging population with chronic diseases.

Claims denial by insurers is very common and is a major cause of revenue loss for many healthcare providers. Disjointed systems, processes and workflows within health provider organizations, as well as incompatible IT systems, often lead to untimely denial filings and increased cost to collect. Most importantly, companies don't have the right reporting and diagnostic tools to review denials data. These tools are the first step in denial resolution management. Even as healthcare systems are working towards identifying the root cause of denials, traditional analytics used by many organizations have been a cause of hindrance. Companies devote a lot of time, money and resources just to review trends and analyze denials manually, and to attempt fixes after the fact. As a result, certain types of denials continue, hurting healthcare's bottom line. This is a major reason why there is a greater demand for healthcare claim management to sort out these issues. The sector can use data analytics, robotic process automation (RPA) and Artificial Intelligence (AI) to overcome denial challenges. Using automated discovery and analysis of patterns, AI can help insurance companies address issues at the inception, bring up denials that have a low chance of being accepted and guide agents to close out claims that have a higher chance of being approved. These benefits of using Artificial Inetlligence and other automated processes is expected to boost the growth of the market.

Healthcare Claims Management Market Trends

Cloud-based is Expected to Hold Significant Market Share in Healthcare Claim Management Marke

The increasing incorporation of secure cloud infrastructure and the growing usage of updated software and applications to address emerging and current needs of the healthcare claims services industry have been opening avenues for the segment. The initial focus area for considering cloud-based delivery mode has usually been IT infrastructure, in order to target benefits, including financial flexibility, the lower total cost of ownership (TCO), needs-based utilization, speed to market, and availability of information anywhere and anytime. Additionally, the innovative launches by the market launches inorder to meet the growing demand by the end users are expected to growth of theis segment. For instance, in March 2021, QIAGEN launched its QIAsphere cloud-based platform, which will allow laboratories and QIAstat-Dx customers to remotely monitor test and instrument status round the clock. By combining virtualization and multi-tenant architectures with a pay-as-you-go business model, cloud-based computing represents a new model that may significantly impact the way IT infrastructure, platform, application, and business processes capabilities are procured, delivered, and supported. Such benefits provide growth opportunities for the market. Moreover, with the decline in reimbursement rates, healthcare providers are opting for cloud-based services that reduce costs significantly and help insurers get paid on time. Additionally, the increasing geriatric population who require most medical services and hospitalization is expected to drive the growth of the market during the forecast period. Thus, owing to all the aforementioned factors, the market is expected to witness high growth over the forecast period.

North America Dominates the Market and Expected to do the Same in the Forecast Period

The North American region is the largest market for the healthcare claim management industry. Factors such as an aging population, greater technology adoption by healthcare payers and the presence of major companies are expected to boost growth.

The United States is expected to be the largest market in the region. The increasing health insurance enrolment, the favorable individual mandate levied by the Affordable Care Act (ACA), presence of a favorable reimbursement framework are some of the factors that are accountable for the sizable regional market share. The United States spends a significant parentage of its GDP each year on healthcare. According to a recent report published by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), about 16.96% of the country's GDP was spent on healthcare in 2019. Most hospitals in the United States serving patients who are covered under Medicare or any private insurance are facing difficulty in processing and submitting claims. Hospitals face challenges in accurately billing patients for a procedure or surgery. This has created a huge opportunity for companies that provide healthcare claim management to bridge the gap. Healthcare payers face the challenge of managing complex provider networks. In the United States, most of the providers and payers are dependent on third party companies who are efficient pioneers in claim management services. Moreover, the government is providing support to health care providers fighting the COVID-19 pandemic. There are COVID-19 claims reimbursement to health care providers and facilities for testing and treatment of the uninsured. For instance, Coronavirus Aid, Relief, and Economic Security (CARES) Act (P.L. 116-136), which provides USD 100 billion in relief funds, including to hospitals and other health care providers on the front lines of the COVID-19 response, and the Paycheck Protection Program and Health Care Enhancement Act (PPPHCEA), which appropriated an additional USD 75 billion in relief funds. There are many strategic initiatives being taken in the country too. For instance, In September 2021, Honeywell acquired Performix Inc., a provider of manufacturing execution system (MES) software for the pharmaceutical manufacturing and biotech industries. The acquisition is focused at developing integrated software platform for customers within the life sciences industry who are striving to achieve faster compliance, improved reliability, and better production throughput at the highest levels of quality. All the above factors may propel the healthcare claim management market in the United States over the forecast period.

Healthcare Claims Management Industry Overview

The market studied is a moderately consolidated market owing to the presence of many small and large market players. Some of the market players are Accenture plc, Allscripts Healthcare Solutions, Inc., Athenahealth Inc, Oracle (Cerner Corporation), Genpact limited, IBM Corporation, Mckesson Corporation, Optum, Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Government Initiatives Supporting Health Insurance Market
    • 4.2.2 Rising Importance of Denials Management
    • 4.2.3 Growing Aging population with chronic diseases
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Patient Data Privacy and Security Concerns
    • 4.3.2 High Deployment Costs
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Solution Type
    • 5.1.1 Integrated Solutions
    • 5.1.2 Standalone Solutions
  • 5.2 By Component
    • 5.2.1 Services
    • 5.2.2 Software
  • 5.3 By Delivery Mode
    • 5.3.1 On-Premise
    • 5.3.2 Cloud-Based
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Healthcare Payers
    • 5.4.2 Healthcare Providers
    • 5.4.3 Other End Users
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Accenture plc
    • 6.1.2 Allscripts Healthcare Solutions, Inc.
    • 6.1.3 Athenahealth Inc
    • 6.1.4 Oracle Corporation (Cerner Corporation)
    • 6.1.5 Genpact Limited
    • 6.1.6 Conduent Inc. (Health Solutions Plus)
    • 6.1.7 IBM Corporation
    • 6.1.8 Mckesson Corporation
    • 6.1.9 Optum, Inc
    • 6.1.10 OSP Labs
    • 6.1.11 RP Sanjiv Goenka Group (FirstSource)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제