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종이 빨대 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Paper Straw - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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종이 빨대 시장 규모는 2024년 21억 1,000만 달러로 추정되며 2029년에는 49억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029) 동안 18.73%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

Paper Straw-Market

주요 하이라이트

  • 종이 빨대 산업은 포장 산업의 플라스틱 제품에서 지속가능한 비 플라스틱 대체품으로의 전환으로 인해 예측 기간 동안 견조한 수요가 예상됩니다. 특히 사용자들의 환경에 대한 인식이 높아지고 있습니다. 그 결과 가정, 행사, 이동 중 음료, 식당, 학교, 시설 등에서 종이 빨대 사용이 증가하고 있습니다.
  • 생분해성 종이 빨대에 대한 수요는 각국 정부가 일회용 플라스틱, 특히 플라스틱 음료수 빨대 사용을 금지함에 따라 빠르게 증가하고 있습니다. 일회용 플라스틱에 대한 정부의 규제에 따라 종이 빨대 수요도 비례적으로 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 많은 세계 기업들은 고객에게 100% 지속가능한 선택을 제공하기 위해 끊임없이 제품 혁신을 위해 노력하고 있습니다. 최근 SIG India는 재활용 가능한 종이 빨대를 출시했습니다. 다양한 크기, 모양 및 용도의 재활용 가능한 종이 빨대를 출시했으며, SIG의 종이 빨대는 플라스틱 빨대가 환경에 미치는 영향이 크기 때문에 플라스틱 빨대를 대체할 수 있는 생분해성, 비플라스틱 대체품으로 최고의 대안이 될 수 있습니다.
  • 외식 산업은 종이 빨대를 대량으로 소비하고 있으며, 식당의 증가로 인해 이 산업은 앞으로 더욱 확대될 것으로 예상됩니다. 전 세계 레스토랑과 외식업계는 이미 지속가능성, 웰빙, 건강을 증진하는 신제품을 개발하여 이러한 문화 변화에 대응하기 위한 새로운 전략을 실행하기 시작했습니다.
  • 기업들은 플라스틱 빨대를 없애고, 식품 도매업자들은 생태학적으로 건전한 대안을 모색하고 있습니다. 그러나 저렴한 대체품의 가용성과 종이 빨대의 높은 비용으로 인해 시장 확대가 제한될 수 있습니다. 생분해성 식품 포장 회사 PacknWood의 CEO Adam Melan에 따르면 종이 빨대의 가격은 약 2.5센트, 플라스틱 빨대의 가격은 0.5센트에 불과합니다.

종이 빨대 시장 동향

엄격해진 규제에 대응한 친환경 빨대 등장

  • 친환경 빨대는 무해하고 생분해성 소재로 만들어졌습니다. 레스토랑, 바, 술집, 술집, 가정 등에서 빠르게 사용되고 있습니다. 케이터링 영역에서 식음료 소비가 증가함에 따라 수요를 충족시키기 위해 대량의 친환경 빨대가 필요합니다. 또한, 전 세계적으로 일회용 플라스틱 제품을 금지하는 환경 및 정치 개혁과 법률이 친환경 빨대 시장 확대에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
  • 유럽연합(EU)은 플라스틱 오염을 방지하기 위해 적극적으로 노력하고 있으며, 2021년 7월 3일부터 일회용 플라스틱 접시, 수저, 빨대, 풍선봉, 면봉은 EU 회원국 시장에서 금지되었습니다. 이 규정은 컵, 발포 폴리스티렌으로 만든 식음료 용기, 옥소분해성 플라스틱으로 만든 모든 제품에도 적용됩니다.
  • 또한 2022년 12월 캐나다 정부는 오염을 해결하고 2030년까지 플라스틱 폐기물 제로화 목표를 달성하고 온실 가스 배출량을 줄이기 위한 종합적인 계획을 발표했으며, 여기에는 일회용 플라스틱 제한 규정(SUPPR)도 포함되어 있습니다. 플라스틱 사용에 대한 정부의 강력한 규제는 전 세계 종이 빨대 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
  • 전 세계 여러 기업이 빨대, 플라스틱 컵, 뚜껑, 수저, 교반기, 식품 용기 등 해양 폐기물의 가장 큰 부분을 차지하는 가장 일반적인 일회용 플라스틱을 다시 도입하고 있습니다. 아부다비는 2022년 말부터 모든 일회용 플라스틱을 금지할 계획이었습니다. 아랍에미리트의 고급 호텔과 고급 상점들은 아랍에미리트의 지속가능한 야망에 발맞춰 기존의 플라스틱 사용을 폐지하는 전 세계 운동의 일환으로 지속가능한 고급 빨대를 사용하기 시작했습니다. 일회용 플라스틱에 대한 이러한 눈에 띄는 관점의 변화는 보다 지속가능하고 깨끗한 환경을 향한 현실적인 발걸음입니다.
  • 외식 산업에서 시장 확대의 또 다른 요인은 소비자 행동의 변화입니다. 외식 산업은 종이 빨대의 주요 최종 소비처이며, 외식 매장의 증가로 인해 종이 빨대의 필요성이 크게 증가하고 있습니다.
  • 특정 패스트푸드 레스토랑 체인이 발표한 보고서에 따르면, 맥도날드 매장 수는 2022년 40,275개에서 2023년 41,822개로, 도미노피자 매장 수는 2022년 19,880개에서 2023년 20,591개로 늘어날 것으로 예상됨, 켄터키 프라이드 치킨은 2022년 27,760개에서 2023년 29,900개로 증가할 것으로 예상됩니다. 푸드 체인의 지속적인 성장이 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 호스피탈리티 부문 확대가 시장 성장에 영향

  • 아시아태평양의 호스피탈리티 부문의 확대로 인해 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다. 종이 빨대에 대한 수요는 최종사용자의 상당 부분을 차지하는 식품점 및 접객업 부문의 발전으로 인해 극적으로 개선되었습니다. 외식 산업은 급속한 도시화, 서유럽식 라이프스타일에 대한 인식 증가, 일하는 여성의 급증, 가처분 소득 증가 등으로 인해 확대되고 있습니다.
  • 인도 전국 레스토랑 협회(NRAI)는 인도에서 키오스크와 푸드코트의 급격한 확장을 예측하고 있습니다. NRAI에 따르면, 레스토랑 공간에 비해 저렴한 임대료, 높은 투자 수익률, 브랜드 인지도, 새로운 입지 기회 등이 이러한 급격한 성장의 요인으로 꼽힙니다.
  • 플라스틱 폐기물과의 싸움에서 아시아는 플라스틱 오염의 해로운 영향을 가장 많이 받고 있습니다. 인도, 중국, 방글라데시, 싱가포르 및 기타 여러 국가 입법을 포함한 일부 아시아 국가는 일회용 플라스틱에 대한 규제를 도입했습니다. 이러한 금지 조치로 인해 아시아 국가의 종이 빨대 수요는 앞으로 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 국제프로젝트관리협회(IPMA)의 보고서에 따르면 제지업계는 인도에 빨대용 종이를 생산할 수 있는 기술력과 역량이 있다고 판단하고 있습니다.
  • 이 지역의 많은 제조업체들은 증가하는 수요를 충족시키기 위해 지속적으로 제품에 투자하고 있습니다. 최근 몇 년 동안 UFlex Limited는 인도 구자라트 주에 인도 최초의 U자형 종이 빨대 생산 라인을 설립하여 지속가능한 변화를 가져오는 이니셔티브를 발표했습니다. 이 빨대 생산 라인은 네덜란드 기술을 도입하여 연간 약 24억 개의 생산능력을 갖추고 있습니다.
  • 전 세계적으로 지속가능한 제품에 대한 소비자 수요 증가와 정부의 플라스틱 사용 규제 정책은 종이 빨대 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 아시아태평양의 호스피탈리티 부문의 성장과 가처분 소득의 증가는 향후 시장 성장을 촉진할 것으로 보입니다.

종이 빨대 산업 개요

종이 빨대 시장은 세분화되어 있습니다. Hoffmaster Group Inc., Huhtamaki Oyj, Fuling Global Inc., Transcend Packaging Ltd., Tembo Paper BV, Karat Packaging Inc. 등이 있습니다. 이 시장에서 활동하는 기업들은 경쟁력을 유지하기 위해 혁신적인 제품을 제공하는 데 주력하고 있습니다.

2023년 8월, 트랜센드 패키징(Transcend Packaging Ltd.)은 클루버 윤활유(Kluber Lubrications)와의 제휴를 통해 식물성 윤활유를 사용하여 종이 빨대를 생산하고 미네랄 오일 방향족 탄화수소(MOAH)의 사용을 줄인다고 발표했습니다. 이번 제휴를 통해 회사는 제조 공정을 발전시켜 광물성 오일 잔류물을 없애고 유럽 전역에서 시행될 것으로 예상되는 향후 법규를 준수하는 제품을 공급할 수 있게 되었습니다.

2023년 5월, IPI SRL은 오자 홀딩스 인수를 발표했습니다. 이번 인수를 통해 오자 홀딩스는 IPI의 기술과 지식을 활용하여 제지 시장을 더욱 발전시킬 수 있을 것으로 기대됩니다.

더 많은 이점

  • 엑셀 형식의 시장 추정(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장에 대한 지정학적 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 친환경 빨대에 대한 소비자 수요 증가
    • 일회용 플라스틱 제품 금지가 시장 성장을 촉진
  • 시장 성장 억제요인
    • 종이 빨대의 고비용과 대체품의 입수 가능성

제6장 시장 세분화

  • 소재 유형별
    • 버진 페이퍼
    • 재생지
  • 용도별
    • 푸드서비스
    • 일반 가정
    • 교육기관
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • Uflex Limited
    • Hoffmaster Group Inc.
    • Transcend Packaging Ltd
    • Huhtamaki Oyj
    • Fuling Global Inc.
    • Tembo Paper BV
    • Tetra Pak International SA
    • Canada Brown Eco Products Ltd
    • Karat Packaging Inc.(Lollicup USA Inc.)
    • IPI SRL

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 향후 전망

ksm 24.08.29

The Paper Straw Market size is estimated at USD 2.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 18.73% during the forecast period (2024-2029).

Paper Straw - Market

Key Highlights

  • The paper straw industry is expected to witness robust demand during the forecast period due to the packaging industry's transition from plastic products to sustainable, non-plastic alternatives. Notably, users have become environmentally conscious. Consequently, the use of paper straws at home, at events, for on-the-go beverages, foodservice outlets, in schools, institutions, and elsewhere has increased.
  • The demand for biodegradable paper straws is increasing quickly due to the many governments across several nations implementing bans on single-use plastics, especially plastic drinking straws. With government regulations on single-use plastic, the demand for paper straws is expected to increase proportionately.
  • Many global firms are constantly moving toward innovating products to provide their customers with 100% sustainable options. Recently, SIG India launched recyclable paper straws. It launched various recyclable paper straws with multiple dimensions, shapes, and applications. SIG's paper straws provide the best biodegradable, non-plastic alternative to plastic straws due to the huge environmental impact caused by plastic straws.
  • The foodservice industry consumes a lot of paper straws, and due to increased food outlets, this industry is anticipated to proliferate. Global restaurants and food outlets have already started implementing new strategies to keep up with this cultural transition by developing new products that promote sustainability, wellness, and health.
  • Businesses are abandoning plastic straws, and food wholesalers are seeking ecologically sound alternatives. However, the availability of a low-cost alternative and the high cost of paper straws may limit the market's expansion. According to Adam Merran, the CEO of PacknWood, a biodegradable food packaging company, paper straws cost roughly 2.5 cents, and plastic straws cost only 0.5 cents.

Paper Straw Market Trends

The Rise of Environmentally Friendly Straws in Response to Stringent Regulations

  • Environment-friendly straws are made of non-toxic and biodegradable materials. They are rapidly used in restaurants, bars, pubs, and homes. Increasing food and beverage consumption in catering areas necessitates a large number of eco-friendly straws to meet the demand. Additionally, the expansion of the eco-friendly straw market is anticipated to be fueled by the significant influence of environmental and political reforms and legislation to ban single-use plastic products worldwide.
  • The European Union is taking active action to combat plastic pollution. Starting on July 3, 2021, single-use plastic plates, cutlery, straws, balloon sticks, and cotton buds were banned from the markets of EU member states. The same regulation also applies to cups, expanded polystyrene food and drink containers, and all products made of oxo-degradable plastic.
  • Also, in December 2022, the Government of Canada announced its comprehensive plan to address pollution, achieve its goal of zero plastic waste by 2030, and assist in lowering greenhouse gas emissions, including the Single-use Plastics Restriction Rules (SUPPR). These strong regulations made by the government against the use of plastic have positively impacted the demand for paper straws across the world.
  • Several businesses worldwide are reintroducing the most common single-use plastics, such as straws, plastic cups, lids, cutlery, stirrers, and food containers, which account for the largest amount of marine waste. Abu Dhabi planned to outlaw all single-use plastics from the end of 2022. To align with the country's sustainable ambition, luxury hotels and high-end stores in the United Arab Emirates started using premium sustainable straws as part of a global movement to eliminate conventional plastic use. This marked change in perspective toward single-use plastic is a practical step toward a more sustainable and cleaner environment.
  • A further factor driving market expansion in the foodservice industry is changing consumer behavior. The foodservice industry is a primary end-use consumer of paper straws, and the increasing number of food outlets significantly boosts the need for paper straws.
  • According to reports published by selected fast-food restaurant chains, the number of McDonald's restaurants increased from 40,275 in 2022 to 41,822 in 2023, Domino's Pizza stores reached 20,591 in 2023 from 19,880 in 2022, and Kentucky Fried Chicken restaurants rose from 27,760 in 2022 to 29,900 in 2023. The consistent growth of food chains is expected to boost the market growth.

Expanding Hospitality Sector in Asia-Pacific to Impact the Market Growth

  • The market is predicted to grow during the projected period due to the expansion of the hospitality sector in Asia-Pacific. The need for paper straws has been dramatically improved by the development of food shops and the hospitality sector, which account for a sizable portion of their end users. The restaurant industry has expanded due to rapid urbanization, increased awareness of Western lifestyles, a surge in working women, and rising disposable income.
  • The National Restaurant Association of India (NRAI) anticipates an exponential expansion in kiosks and food courts in India. According to the NRAI, decreased rental rates compared to restaurant space, higher return on investment, brand penetration, and new location opportunities are among the factors contributing to this rapid rise.
  • In the struggle against plastic waste, Asia is the most affected by the harmful repercussions of plastic pollution. Several Asian nations, including India, China, Bangladesh, Singapore, and several other national legislations, introduced restrictions on single-use plastics. These bans are expected to propel the demand for paper straws in Asian countries in the upcoming period.
  • Additionally, according to a report by the International Project Management Association (IPMA), the paper industry believes that India has the technological capability and capacity to produce paper for paper straws.
  • Many manufacturers across the region are consistently investing in products to meet the rising demand. In the past couple of years, UFlex Limited announced its initiative to bring a sustainable shift to its fold by establishing India's first U-shaped paper straw manufacturing line in Gujarat, India. The paper straw production line is equipped with Dutch technology and has a production capacity of about 2.4 billion straws per year.
  • The rise in consumer demand for sustainable products across the region, coupled with the government's regulatory policies against the use of plastic, is expected to propel the growth of paper straws in the future. Also, the upswing in the Asia-Pacific hospitality sector and the rise in disposable income would boost the market growth in the future.

Paper Straw Industry Overview

The paper straw market is fragmented in nature. The key players in the market include Hoffmaster Group Inc., Huhtamaki Oyj, Fuling Global Inc., Transcend Packaging Ltd, Tembo Paper BV, and Karat Packaging Inc. (Lollicup USA Inc.). The players operating in the market are focusing on offering innovative products to stay competitive.

In August 2023, Transcend Packaging Ltd announced its partnership with Kluber Lubrications to make paper straws using vegetable-origin lubricants and reduce the use of mineral oil aromatic hydrocarbons (MOAH). The partnership will help the company evolve its production process, eliminate traces of mineral oil residue, and offer products that are compliant with future legislation that is expected to come into effect across Europe.

In May 2023, IPI SRL announced the acquisition of Oji Holdings Corporation. The acquisition will help Oji Holdings Corporation leverage IPI's technology and knowledge, leading to further development in the paper market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Geopolitical Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Demand for Eco-Friendly Straws
    • 5.1.2 Ban on Single-use Plastic Products Aids the Market Growth
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 High Cost of Paper Straws and Availability of Substitutes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Virgin Paper
    • 6.1.2 Recycled Paper
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Foodservice
    • 6.2.2 Households
    • 6.2.3 Institutions
  • 6.3 By Geography***
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Uflex Limited
    • 7.1.2 Hoffmaster Group Inc.
    • 7.1.3 Transcend Packaging Ltd
    • 7.1.4 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.5 Fuling Global Inc.
    • 7.1.6 Tembo Paper BV
    • 7.1.7 Tetra Pak International SA
    • 7.1.8 Canada Brown Eco Products Ltd
    • 7.1.9 Karat Packaging Inc. (Lollicup USA Inc.)
    • 7.1.10 IPI SRL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OUTLOOK

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