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시장보고서
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라틴아메리카의 포장 자동화 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)LA Packaging Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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라틴아메리카의 포장 자동화 시장은 예측 기간 동안 CAGR 7.2%를 기록할 것으로 예상됩니다.

기술의 발전으로 기업은 더욱 유연하고 구성이 가능해지면서 물류와 품질을 개선하고 있습니다. 자동화는 공급망 전체, 그리고 고객의 문 앞까지 식음료 제조 기업을 계속 변화시킬 것으로 보입니다.
소비자용 포장 제품 기업들은 정확하고 반복 가능한 포장 공정을 필요로 합니다. 고주기의 개별 포장 작업은 까다롭기 때문에 로봇을 포장 라인에 사용하는 기업은 처리량, 효율성 및 품질을 향상시킬 수 있습니다. 원재료 취급부터 1차 포장, 2차 포장, 팔레타이징에 이르기까지 로봇은 높은 투자 대비 효과를 입증하고 있습니다.
포장 자동화에는 재활용, 생분해성, 리필 가능과 같은 환경 친화적인 솔루션도 포함됩니다. 조사에 따르면, 라틴아메리카는 식기세척기 보급률이 낮고 손 씻기가 주류를 이루고 있으며, 플라스틱 페트병이 이 지역의 주요 제품 팩으로 수량 기준으로 성장하고 있는 것으로 나타났습니다.
또한, 브라질의 코카콜라는 재사용 가능한 PET 병 디자인을 도입하고 2030년까지 재사용 가능한 포장재를 대폭 확대하겠다는 야망의 일환으로 재사용 인프라를 확장하는 데 투자했습니다. 모든 브랜드에 공통된 병 디자인은 세척, 충전 및 반송에 드는 물류 비용을 크게 절감할 수 있습니다.
육류 산업과 제품별 육류 산업은 대륙의 중요한 부문입니다. 소비자들이 육류 생산과 가공에 대한 관심이 높아짐에 따라 기업들은 새로운 도전에 직면하고 있으며, HPP 기술을 통해 고품질의 생고기 및 조리된 제품을 더 오래 보관할 수 있고, 다른 국가로의 수출 가능성을 넓힐 수 있습니다.
라틴아메리카의 소비자들은 더 깨끗한 첨가물, 더 지속가능하고 소비하기 쉬운 제품을 요구하며 새로운 지평을 열어가고 있습니다. 다른 시장에서도 소비자들은 자신이 구매하는 제품에 더 안전하고 지속가능하며 안전한 포장을 원하고 있으며, 이에 따라 기업들은 새로운 기술 혁신을 통해 새로운 제품을 개발하고 있습니다.
기술 혁신, 지속가능성에 대한 관심, 매력적인 경제성 등이 지난 몇 년 동안 이 지역에서 포장 자동화가 크게 성장한 이유 중 일부이며, 소비자가 패키징을 보고 대하는 방식도 변화하고 있습니다.
라틴아메리카의 포장 자동화 산업은 Amcor Flexibles MX, Avery Dennison Corporation, Berry Global Inc, Sonoco Products Company 등의 대기업이 존재하며, 적당히 파편화되어 있습니다. 이들 기업은 제품 혁신을 위한 연구개발에 투자하고 성장을 위해 새로운 기술 혁신에 대응하고 있습니다.
The LA Packaging Automation Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.

As technology advances to become more flexible and configurable, companies are improving logistics and quality. Automation will continue to transform food and beverage manufacturing companies throughout the supply chain and to their customer's doors.
Consumer packaged goods companies need accurate and repeatable packaging processes. Individual packaging at high-cycle rates can be challenging, so companies that use robotics in their packaging lines can improve their throughput, efficiency, and quality. From raw product handling to primary packaging, secondary packaging, and palletizing, robotics has proven a high return on investment.
Packaging automation also involves greener solutions like recyclable, biodegradable, and refillable methods in the region. According to research conducted, Latin America has a low penetration for dishwashers, and hand washing is dominant where the plastic PET bottle is a dominant product pack and has increased its growth in terms of volume in this region.
Further, Coca-Cola company in Brazil invested in expanding the reuse infrastructure as part of its ambition to incorporate the design of reusable PET bottles and significantly expand reusable packaging by 2030. Universal bottle design for all brands significantly reduces cleaning, filling, and return logistics costs.
The meat industry and its by-products are an important sector on the continent. Companies are facing new challenges as more and more consumers are concerned about the origin and processing of meat. HPP technology allows obtaining high-quality raw or cooked products with a longer shelf life, opening up export possibilities to other countries.
Latin American consumers take on new horizons for cleaner additives, more sustainable, and easy to consume. In other markets, consumers are looking for more secure, sustainable, and safe packaging for the products purchased, and for that reason, companies are innovating new products with new technological innovations.
Technological innovation, sustainability concerns, and attractive economies are some of the reasons packaging automation has grown significantly over the last few years in this region and the way consumers view and interact with packages is also changing.
Latin America automation packaging is moderately fragmented with the presence of major players in the industry such as Amcor Flexibles MX, Avery Dennison Corporation, Berry Global Inc., Sonoco Products Company, and more. These companies are investing in R&D for product innovations and adapting to new technological innovations for growth.