동남아시아의 이차 전지 시장 규모는 2025년에 47억 9,000만 달러로 추정되며, 예측기간(2025-2030년)의 연평균 성장율(CAGR)은 10.06%로, 2030년에는 77억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
 주요 하이라이트
 -  중기적으로는 리튬이온 배터리 가격 하락, 전기차 보급 확대, 재생가능 에너지 부문 확대가 예측 기간동안 동남아시아의 이차 전지 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.
 
-  한편, 전지의 현지 생산에 필요한 원료의 매장량이 부족하다는 것이 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 것으로 보입니다.
 
-  그럼에도 불구하고, 새로운 배터리 기술과 첨단 배터리 화학의 개발이 진행됨에 따라 동남아시아의 이차 전지 시장에는 큰 기회가 생길 가능성이 높습니다.
 
-  그 중에서도 태국은 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
 
  동남아시아의 이차 전지 시장 동향
 자동차 부문이 시장을 독점할 전망
 -  동남아시아에서는 가까운 미래에 자동차 용도가 이차 전지, 특히 리튬 이온 배터리의 지배적인 부문이 상승할 전망입니다. 이 지역에서는 전기자동차(EV)의 보급이 진행되고 있으며, 이차 전지 수요를 대폭 증가시킬 것으로 보여지고 있습니다. 이러한 변화는 가솔린과 천연가스와 같은 연료 가격의 변동과 다양한 국가에서 배기가스 규제가 점점 더 중시되고 있으며, 기존 자동차에서의 전환이 촉진되고 있는 것이 주요 요인입니다.
 
-  또한, 납 배터리는 자동차 산업의 시동, 조명, 점화(SLI) 액세서리에서 중요한 역할을 합니다. 이 SLI 배터리는 자동차 엔진 시동에 필수적인 강력한 초기 시동을 실현합니다. 딥 사이클 배터리보다 작고 가볍기 때문에 수요는 지속될 것으로 예상되며 단기적으로 동남아시아의 이차 전지 시장을 강화합니다.
 
-  ASEAN Automotive Federation의 데이터에서 인도네시아, 말레이시아, 태국은 자동차 판매로 동남아시아를 선도하고 있습니다. 2023년 자동차 판매 대수는 인도네시아가 100만대 이상으로 최고이며, 말레이시아가 약 80만대, 태국이 약 77만 5,000대로 이에 이어집니다. 이러한 견고한 자동차 판매는 이차 전지의 보급을 촉진할 것으로 예상됩니다.
 
-  최근 동남아시아에서는 전기차(EV)의 인기가 높아지고 있습니다. 일부 주요 국가에서는 2025년부터 2050년까지 EV 의무화를 설정하거나 갱신하고 있습니다. 예를 들어 필리핀은 대중교통을 중시하고 2030년까지 전 차량의 21%를 EV로, 2040년까지 50%를 EV로 하는 것을 목표로 하고 있습니다. 필리핀 전기자동차협회(EVAP)는 2030년 EV 보급 대수 예측을 30만대에서 100만대로 상향 조정하여 업계 인센티브, 규제의 명확화, EV의 장점에 대한 인식이 높아질 것으로 기대하고 있습니다.
 
-  인도네시아는 2025년까지 자동차 판매 대수의 20%를 EV로 하는 것을 목표로 하고 있으며, 2030년까지 60만대의 EV를 국내 생산하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 목표는 판매, 생산, 충전소 등, EV공급망 전체에 있어서의 이정표가 되어, 이차 전지 수요에 박차를 가할 것으로 예상됩니다.
 
-  말레이시아는 EV 제조 부문을 적극적으로 육성하고 있으며 EV 배터리 생산에 주목할만한 투자를 유치하고 있습니다. 예를 들어 Eve Energy Malaysia는 2023년 8월 국제 원통형 배터리 산업 단지의 일부인 케다 주 크림으로 4억 2,230만 달러(19억 3,000만 MYR)의 배터리 제조 시설에 착공했습니다. 전동이륜차용 21700포맷의 원통형 리튬 이온 배터리를 생산할 예정으로 2026년 가동을 목표로 하고 있습니다.
 
-  2023년 8월, 인도네시아는 미국의 전기자동차 대기업인 Tesla가 이 나라에서 리튬 배터리 재료 생산에 대한 투자를 고려하고 있음을 밝혔습니다. 인도네시아는 EV 배터리에 필수적인 풍부한 니켈 매장량을 활용하여 배터리 제조 및 자동차 생산에 대한 투자를 불러들이는 것을 목표로 Tesla와 협의를 진행하고 있습니다.
 
-  이러한 신흥국 시장의 개척에 의해 동남아시아에서는 향후 수년간, 자동차 산업이 이차 전지 시장을 주도하게 될 것 같습니다.
 
 현저한 성장을 이루는 태국
 -  태국은 자동차 부문에 대한 투자처로 각광받고 있습니다. 지난 50년간 태국은 단순히 자동차 부품을 조립국가에서 동남아시아 최고의 자동차 생산 및 수출 거점으로 발전해 왔습니다. 전기차(EV) 생산이 급증하는 가운데 태국의 이차 전지산업은 자동차 제조 업체들의 투자 증가에 힘입어 꾸준한 성장을 보이고 있습니다.
 
-  태국 전기자동차협회(EVAT)의 보고에 따르면, 태국에서는 배터리식 전기자동차(BEV)의 등록 대수가 현저하게 급증하고, 2023년에는 약 10만219대에 달했으며, 2022년부터 380%라는 놀라운 성장을 기록했습니다. 이 추세는 계속되고, 2024년 2월 말까지 태국에서는 약 2만 2,278대의 BEV가 신규 등록되어, 이차 전지 수요가 더욱 높아지고 있습니다.
 
- EV 구매자에 대한 정부의 우대조치와 제조업체에 대한 지원책이 태국에서의 EV 도입을 크게 촉진했습니다. 예를 들어, 새로 도입된 국산 EV의 구매 보조금 제도는 태국이 동남아시아의 EV 생산 거점이 되고자 하는 태국의 야심을 보여줍니다. 2024년부터 2027년까지 실시되는 EV3.5계획에서 정부는 1대당 5만바트(1,397.02미국)부터 10만바트(2,794.04미국)의 보조금을 제공하며, EV산업 육성과 외국투자 유치에 힘을 쏟을 것을 강조합니다.
 
-  태국은 2030년까지 자동차 판매 대수의 30%를 EV로 하는 것을 목표로 하고 있으며, 지역의 EV 생산 대국이 된다는 비전과 부합합니다. 이러한 야망은 태국을 이차 전지 시장의 미래의 허브로 자리매김하고, 배터리 제조업체에게 유리한 기회를 기재하고 있습니다.
 
-  또한 태국 정부는 태국 4.0계획아래 클라우드 컴퓨팅과 빅데이터 등 첨단기술의 통합을 추진하고 있어 데이터센터, 나아가서는 전지  수요가 높아지는 것을 시사하고 있습니다.
 
-  배터리 제조업체는 태국에서 사업을 적극적으로 확대하고 있습니다. 주목할만한 예는 BMW 그룹으로 2024년 3월 라용에 5세대고전압 배터리 시설을 건설하기 시작했습니다. BMW의 기존 자동차 공장에 통합된 이 4,000제곱미터의 조립 공장은 회사의 전기화 전략, 특히 2025년 후반에 계획된 BEV의 전개를 강화합니다. BMW는 이 사업에 4,200만 유로 이상을 투자하고 있습니다.
 
-  이러한 역학을 근거로 태국은 향후 수년간 동남아시아의 이차 전지 시장을 선도해 나갈 것입니다.
 
  동남아시아의 이차 전지 산업 개요
 아시아태평양의 이차 전지 시장은 절반으로 단절되었습니다. 이 시장의 주요 기업(무순서)에는 Panasonic Corporation, BYD Company Ltd., GS Yuasa Corporation, East Penn Manufacturing Co., LiRON LIB Power Pte Ltd. 등이 있습니다.
 기타 혜택
 - 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
 
-  3개월간의 애널리스트 지원
 
 목차
 제1장 서론
 제2장 주요 요약
 제3장 조사 방법
 제4장 시장 개요
 -  소개
 
-  2029년까지 시장 규모와  수요 예측(단위 : 달러)
 
-  최근 동향과 개발
 
-  정부의 규제와 정책
 
-  시장 역학
 
  - 성장 촉진요인
  
   -  전기자동차의 보급 확대
   
-  리튬 이온 배터리 비용 저하
   
 
-  억제요인
  
  
 
-  공급망 분석
 
-  산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
 
  -  공급기업의 협상력
  
-  소비자의 협상력
  
-  신규 참가업체의 위협
  
-  대체품의 위협 제품 및 서비스
  
-  경쟁 기업간 경쟁 관계
  
 
-  투자분석
 
 제5장 시장 세분화
 -  기술
 
  -  납 배터리
  
-  리튬 이온
  
-  기타 기술(NiMh, Nicd 등)
  
 
-  용도
 
  -  자동차 배터리
  
-  산업용 배터리(동력용, 거치형(텔레콤, UPS, 에너지 저장 시스템(ESS) 등))
  
-  휴대용 배터리(가전 제품 등)
  
-  기타
  
 
-  지역
 
  -  태국
  
-  인도네시아
  
-  베트남
  
-  말레이시아
  
-  필리핀
  
-  싱가포르
  
-  미얀마
  
-  기타 동남아시아 지역
  
 
 제6장 경쟁 구도
 -  M&A, 합작사업, 제휴, 협정
 
-  주요 기업의 전략
 
-  기업 프로파일
 
  -  Panasonic Corporation
  
-  BYD Co.Ltd.
  
-  GS Yuasa Corporation
  
-  East Penn Manufacturing Co.
  
-  LiRON LIB Power Pte Ltd.
  
-  Samsung SDI Co. Ltd
  
-  LG Chem Ltd.
  
-  Clarios, LLC.
  
-  Exide Industries Ltd
  
-  Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd.
  
-  Leoch International Technology Limited
  
 
-  기타 저명한 기업 일람(회사명, 본사 소재지, 관련 제품과 서비스, 연락처 등)
 
-  시장 랭킹, 점유율 분석
 
 제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
 -  새로운 배터리 기술과 선진 배터리 화학의 개발의 진전
 
HBR 25.02.06
			 The Southeast Asia Rechargeable Battery Market size is estimated at USD 4.79 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.73 billion by 2030, at a CAGR of 10.06% during the forecast period (2025-2030).
 Key Highlights
- Over the medium term, declining lithium-ion battery prices, increasing adoption of electric vehicles, and the growing renewable energy sector are expected to drive the Southeast Asia rechargeable battery market during the forecast period.
- On the other hand, the lack of raw material reserves required for the local production of batteries is likely to hinder the market's growth during the forecast period.
- Nevertheless, the growing progress in developing new battery technologies and advanced battery chemistries will likely create vast opportunities for the Southeast Asia rechargeable battery market.
- Among the countries, Thailand is likely to witness significant growth during the forecast period.
Southeast Asia Rechargeable Battery Market Trends
Automotive Segment is Expected to Dominate the Market
-  In Southeast Asia, automotive applications are poised to emerge as a dominant segment for rechargeable batteries, especially lithium-ion batteries, in the near future. The rising adoption of electric vehicles (EVs) in the region is set to significantly boost the demand for rechargeable batteries. This shift is largely driven by fluctuating fuel prices, including gasoline and natural gas, and an increasing emphasis on emission controls across various countries, prompting a move away from conventional vehicles. 
-  Furthermore, lead-acid batteries play a crucial role in the automotive industry's starting, lighting, and ignition (SLI) accessories. These SLI batteries deliver a powerful initial burst, essential for starting a vehicle's engine. Being smaller and lighter than deep-cycle batteries, their demand is projected to persist, bolstering the rechargeable battery market in Southeast Asia in the short term. 
-  Data from the ASEAN Automotive Federation highlights that Indonesia, Malaysia, and Thailand lead Southeast Asia in motor vehicle sales. In 2023, Indonesia topped the chart with over one million vehicle sales, trailed by Malaysia and Thailand with nearly 800,000 and 775,000 sales, respectively. Such robust vehicle sales are anticipated to bolster the uptake of rechargeable batteries. 
-  Recently, electric vehicles (EVs) have gained traction in Southeast Asia. Several key nations have set or updated EV mandates for 2025 to 2050. The Philippines, for instance, aims for EVs to constitute 21% of its total vehicles by 2030, emphasizing public transport, and 50% by 2040. The Electric Vehicle Association of the Philippines (EVAP) has upped its e-vehicle adoption forecast from 300,000 units in 2030 to a million, banking on sector incentives, clearer regulations, and heightened awareness of EV benefits. 
-  Indonesia targets 20% of car sales to be EVs by 2025, with a goal of producing 600,000 EVs domestically by 2030. These ambitions translate into milestones across the EV supply chain, including sales, production, and charging stations, likely spurring the demand for rechargeable batteries. 
-  Malaysia is actively fostering its EV manufacturing sector, attracting notable investments in EV battery production. For example, in August 2023, Eve Energy Malaysia broke ground on a USD 422.3 million (MYR 1.93 billion) battery manufacturing facility in Kulim, Kedah, part of the International Cylindrical Battery Industrial Park. Set to produce 21700-format cylindrical lithium-ion batteries for electric two-wheelers, the facility aims for a 2026 commissioning. 
-  In August 2023, Indonesia revealed that Tesla, the U.S. electric car giant, is contemplating an investment in lithium battery material production in the country. An official announcement is anticipated soon. Indonesia is in talks with Tesla, aiming to draw investments in battery manufacturing and automobile production, leveraging its rich nickel reserves, vital for EV batteries. 
-  Given these developments, the automotive sector is set to lead the rechargeable battery market in Southeast Asia in the coming years. 
Thailand to Witness a Significant Growth
-  Thailand stands out as a prime destination for investments in the automobile sector. Over the past 50 years, Thailand has evolved from merely assembling auto components to becoming Southeast Asia's foremost automotive production and export hub. With a surge in electric vehicle (EV) production, the Thai rechargeable battery industry is poised for steady growth, fueled by heightened investments from automakers.
-  As reported by the Electric Vehicle Association of Thailand (EVAT), Thailand saw a remarkable surge in battery electric vehicle (BEV) registrations, hitting approximately 100,219 units in 2023, marking an impressive 380% jump from 2022. Continuing this momentum, by the end of February 2024, Thailand registered around 22,278 new BEVs, further amplifying the demand for rechargeable batteries.
-  Government incentives for EV buyers and supportive measures for manufacturers have significantly spurred the adoption of EVs in Thailand. For instance, the newly introduced purchase subsidy scheme for domestically produced EVs underscores Thailand's ambition to be a Southeast Asian EV production hub. Under the EV3.5 scheme, running from 2024 to 2027, the government offers subsidies between THB 50,000 (USD 1,397.02) and THB 100,000 (USD 2,794.04) per vehicle, highlighting its commitment to nurturing the EV industry and drawing foreign investments.
-  Thailand aims to have EVs make up 30% of all vehicle sales by 2030, aligning with its vision of becoming a regional EV production powerhouse. Such ambitions position Thailand as a future hub for the rechargeable battery market, presenting lucrative opportunities for battery manufacturers.
-  Additionally, under the Thailand 4.0 Programme, the government is integrating advanced technologies like cloud computing and big data, signaling a rising demand for data centers and, consequently, batteries.
-  Battery manufacturers are actively expanding their operations in Thailand. A notable example is BMW Group, which in March 2024, began constructing its 'Gen-5' high-voltage battery facility in Rayong. This 4,000 square meter assembly, integrated into BMW's existing car plant, is set to bolster the company's electrification strategy, especially with BEV rollouts planned for the latter half of 2025. BMW has committed over EUR 42 million to this venture.
-  Given these dynamics, Thailand is poised to lead the rechargeable battery market in Southeast Asia in the coming years.
Southeast Asia Rechargeable Battery Industry Overview
 The Asia-Pacific rechargeable battery market is semi-fragmented. Some of the key players in the market (not in any particular order) include Panasonic Corporation, BYD Company Ltd., GS Yuasa Corporation, East Penn Manufacturing Co., and LiRON LIB Power Pte Ltd.
Additional Benefits:
 -  The market estimate (ME) sheet in Excel format 
-  3 months of analyst support 
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Scope of the Study
- 1.2 Market Definition
- 1.3 Study Assumptions
2 EXECUTIVE SUMMARY
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET OVERVIEW
- 4.1 Introduction
- 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
- 4.3 Recent Trends and Developments
- 4.4 Government Policies and Regulations
- 4.5 Market Dynamics
- 4.5.1 Drivers
- 4.5.1.1 Increasing Adoption of Electric Vehicles
- 4.5.1.2 Declining Lithium-ion Battery Cost
 
- 4.5.2 Restraints
- 4.5.2.1 Lack of Raw Material Reserves Required For Local Production Of Batteries
 
 
- 4.6 Supply Chain Analysis
- 4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
- 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
- 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
- 4.7.3 Threat of New Entrants
- 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
- 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
 
- 4.8 Investment Analysis
5 MARKET SEGMENTATION
- 5.1 Technology
- 5.1.1 Lead-Acid
- 5.1.2 Lithium-Ion
- 5.1.3 Other Technologies (NiMh, Nicd, etc.)
 
- 5.2 Application
- 5.2.1 Automotive Batteries
- 5.2.2 Industrial Batteries (Motive, Stationary (Telecom, UPS, Energy Storage Systems (ESS), etc.)
- 5.2.3 Portable Batteries (Consumer Electronics, etc.)
- 5.2.4 Other Applications
 
- 5.3 Geography
- 5.3.1 Thailand
- 5.3.2 Indonesia
- 5.3.3 Vietnam
- 5.3.4 Malaysia
- 5.3.5 Philippines
- 5.3.6 Singapore
- 5.3.7 Myanmar
- 5.3.8 Rest of Southeast Asia
 
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
- 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
- 6.3 Company Profiles
- 6.3.1 Panasonic Corporation
- 6.3.2 BYD Co.Ltd.
- 6.3.3 GS Yuasa Corporation
- 6.3.4 East Penn Manufacturing Co.
- 6.3.5 LiRON LIB Power Pte Ltd.
- 6.3.6 Samsung SDI Co. Ltd
- 6.3.7 LG Chem Ltd.
- 6.3.8 Clarios, LLC.
- 6.3.9 Exide Industries Ltd
- 6.3.10 Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd.
- 6.3.11 Leoch International Technology Limited
 
- 6.4 List of Other Prominent Companies (Company Name, Headquarter, Relevant Products & Services, Contact Details, etc.)
- 6.5 Market Ranking/Share (%) Analysis
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
- 7.1 Progress in Developing New Battery Technologies and Advanced Battery Chemistries