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유럽의 소셜 미디어 분석 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Social Media Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 소셜 미디어 분석 시장 규모는 2025년 36억 6,000만 달러, 2030년 73억 1,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)중 CAGR은 14.82%에 달할 것으로 예측됩니다.

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유럽에서는 보다 정교한 분석 도구와 결합하여 비즈니스 인텔리전스 및 BI 기술에 대한 수요가 증가하고 엄청난 수의 인터넷 사용자가 소셜 미디어 분석의 사용을 확대하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 많은 사용자가 인터넷에 액세스하게 되어 향후 몇 년동안 휴대폰의 보급률이 크게 늘어날 것으로 추정됩니다. 세계 은행 통계에 따르면 독일은 활성 인터넷 사용자 수가 많아 소셜 미디어의 발전에 기여하고 있습니다. 소셜 미디어 컨텐츠에 액세스하는 가장 일반적인 소스 중 하나는 휴대폰입니다.
  • 유럽에서의 소셜 커머스의 성장은 Facebook, Ignite, TikTok에서 사용할 수 있는 쇼핑 기능과 함께 소비자와 브랜드 간의 상호작용이 증가했기 때문입니다. 소셜 네트워킹 플랫폼, 소매업체 및 기술 선도자들은 이러한 추세가 세계로 확산됨에 따라 소셜 미디어 분석에 대한 투자를 늘리고 있습니다.
  • 기업이 사용자의 행동을 추적하고 소셜 미디어의 대화에 신속하게 대응하기 위해 노력하면서 실시간 분석에 대한 의지가 높아지고 있습니다. 고객의 행동을 더 깊이 이해하는 인공지능과 머신러닝을 통합하면 고급 감정 분석과 예측 분석이 가능합니다.
  • 예측 기간 동안 시장 성장은 통합된 소셜 미디어 분석 수단의 필요성에 의해 저해될 것으로 예상됩니다. 또한, 증가하는 분류되지 않은 데이터를 관리하는 하나의 공통 솔루션의 부족도 마찬가지입니다.

유럽의 소셜 미디어 분석 시장 동향

클라우드가 크게 성장

  • 클라우드 및 계획의 사용과 계획은 지역 전체의 많은 조직에서 점점 늘어나고 있으며, 이는 시장의 급성장으로 이어질 것으로 예상됩니다. 클라우드 채용에 관해서는 신흥기업이나 중소기업보다 대기업이 클라우드로의 이행에 신중한 것으로 보여지고 있습니다.
  • 소셜 네트워크는 많은 멀티미디어 컨텐츠를 클라우드 스토리지 시스템에 저장하므로 인터넷 사용을 용이하게 합니다. 소셜 미디어에서 가장 많이 공유되는 컨텐츠는 동영상과 사진입니다. 동영상과 사진에는 리소스가 필요하므로 용도 및 서버의 처리 속도가 느려질 수 있습니다.
  • 비즈니스 기능을 강화하기 위해 클라우드 배포 모델이 점점 채택되고 시장 성장이 예상됩니다. 소셜 미디어 분석 시장 규모는 성능 향상, 스토리지 용량 증가, 유연성, 클라우드 배포의 비용 효율성 등을 통해 자극될 것으로 예상됩니다.
  • 또한 재해 발생시 데이터를 백업하고 복원하는 데 드는 비용을 줄이려면 클라우드 컴퓨팅이 유용합니다. 데이터를 한 곳에 저장하는 것만으로도 훨씬 위험합니다. 그래서 뭔가 일어날 때 데이터를 회수하는 것은 거의 현실적이지 않습니다. 특히 소셜 네트워크에서는 사용자의 데이터가 거기에 저장되며 약간도 잃어서는 안 되기 때문에 유용합니다.

가장 높은 시장 점유율을 차지하는 미디어 및 엔터테인먼트

  • 유럽에서 소셜 미디어 공간은 커뮤니케이션 및 엔터테인먼트 분야에서 가장 빠르게 성장하는 카테고리 중 하나입니다.
  • Netflix, Amazon Prime, CBS 등의 네트워크는 디지털 미디어 분석을 활용하여 가장 시청된 프로그램에서 데이터를 수집하고 이를 분석하고 고객에게 유사한 추천을 제공합니다. 독일에서는 다양한 가격 시나리오, 광고 전략 및 사회 시나리오를 테스트하기 위해 방송사가 마케팅 캠페인, 판매 예측 및 가격 설정에 대한 실제 비즈니스 의사 결정을 내릴 수 있는 시뮬레이션 모델을 사용합니다.
  • 영국, 독일, 캐나다에서는 북유럽 드라마의 매력에 내기해 Netflix나 Disney Plus 등 미국의 스트리밍 서비스에 대항하는 범유럽의 주요 라이벌이 일어날 예정입니다. 2022년 9월 스웨덴의 Viaplay를 소유한 Nordic Entertainment Group은 미국, 네덜란드, 폴란드, 발트에 오스트리아와 스위스를 추가하고 2023년까지 16개국에 진출한다고 발표했습니다.
  • 애널리틱스는 소셜 미디어 플랫폼이 확산됨에 따라 소비자 통찰력과 사용 패턴에 대한 정보를 찾는 데 중요한 역할을합니다. 이 도구는 Facebook이나 Instagram과 같이 소비자 경쟁 정보를 얻기 위해 많은 플랫폼에서 사용할 수 있습니다. Instagram은 Instagram 애널리틱스를 사용하며 팔로워 수와 같은 측정항목은 애널리틱스 도구를 사용하여 팔로워 증가율을 계산하는 데 사용됩니다.
  • 더 나은 성능을 보장하기 위해 연예인과 TV 방송국은 팬들의 토론과 리뷰를 관찰하기 위해 페이스북과 같은 온라인 플랫폼을 사용합니다. 게다가, 많은 팔로워를 가진 연예인은 Nike, Adidas와 같은 인기 브랜드에서 제품 라인을 기반으로 선정되어 이러한 제품의 도달 범위를 넓히는 것을 목표로 마케팅 전략에 협력하고 있습니다.

유럽의 소셜 미디어 분석 산업 개요

유럽의 소셜 미디어 분석 시장 경쟁 구도는 시장에 중소규모의 솔루션 제공 업체가 몇 가지 출현하고 있기 때문에 반고체화해 갈 것으로 예상됩니다. 솔루션 제공업체는 소셜 미디어 애널리틱스 솔루션의 채택을 촉진하기 위해 업계를 뛰어넘는 여러 기업과의 협력을 강화하고 있습니다. 또한 기존 시장 기업은 경쟁을 이기기 위해 솔루션을 혁신하고 있습니다.

2023년 6월, Adobe Systems는 100개 이상의 언어로 된 텍스트 프롬프트를 지원하고 세계 사용자가 독립형 Firefly 웹 서비스에서 모국어를 사용하여 이미지와 텍스트 효과를 생성할 수 있도록 하는 Firefly Adobe의 새로운 생성형 AI 모델의 세계 배포를 발표했습니다. 이 서비스는 20개국어로 현지화되며 프랑스어, 독일어, 일본어, 스페인어 및 브라질의 포르투갈어 버전이 현재 제공됩니다.

2023년 2월, Salesforce는 통신 업계를 위해 개발된 혁신에 통합된 일반적인 프로세스를 자동화하고, 고객 경험을 향상시키고 운영 비용을 줄이는 '통신 사업자를 위한 새로운 애널리틱스, AI, 자동화 솔루션'을 발표했습니다. 이를 통해 WhatsApp과의 새로운 통합을 통해 고객과의 상호작용을 가속화하고 더욱 풍부하게 만들 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업자의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 소셜 미디어 분석 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 소셜 미디어 사용자 수의 지수 함수 증가
    • 타겟 마케팅과 경쟁 정보 중시의 고조
  • 시장 성장 억제요인
    • 비구조화 데이터 증가
    • 복잡한 소셜 미디어 워크플로 분석 및 인식 부족

제6장 시장 세분화

  • 컴포넌트별
    • 모니터링
    • 측정
    • 분석과 통찰
  • 전개 형태별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 최종 사용자 업계별
    • BFSI
    • IT 및 통신
    • 소매
    • 헬스케어
    • 정부 서비스
    • 미디어 및 오락
    • 유틸리티
    • 운송 및 물류
    • 기타 최종 사용자
  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Clarabridge Inc.
    • Adobe Systems Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.02.12

The Europe Social Media Analytics Market size is estimated at USD 3.66 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.31 billion by 2030, at a CAGR of 14.82% during the forecast period (2025-2030).

Europe Social Media Analytics - Market - IMG1

Europe's use of social media Analytics is growing due to increased demand for business intelligence and BI techniques in combination with more sophisticated analytic tools, as well as a huge number of internet users.

Key Highlights

  • As a growing number of users gain access to the internet, it is estimated that there will be massive growth in mobile phone penetration over the next few years, and this would boost the market for Social Media Analytics. Germany has a high number of active Internet users, which contributes to the development of Social Media as per World Bank statistics. One of the most common sources for accessing social media content is a mobile phone.
  • The growth of Social Commerce in Europe can be attributed to increased interaction between consumers and brands, combined with shopping features made available on Facebook, Ignite, or TikTok. Social network platforms, retailers, and technology giants have been increasing their investments in Analytics of Social Media as the trend has spread to this part of the world.
  • As companies strive to track the behavior of users and quickly react to social media conversations, there's a growing appetite for real-time analytics. Integrating artificial intelligence and machine learning, which gives customers a deeper understanding of their behavior, will allow for advanced sentiment analysis and predictive analytics.
  • The market growth is expected to be impeded by the need for uniform social media analytic measures over the forecast period. And along with a lack of one common solution for managing increased volumes of uncategorized data.

Europe Social Media Analytics Market Trends

Cloud to Show Significant Growth

  • The cloud and plan are increasingly being used or planned by many organizations across the region, which is expected to lead to rapid market growth. It has been seen that larger enterprises are more cautious in the transition to the cloud than start-ups and SMEs when it comes to the adoption of the cloud.
  • Social networks make it easier for the Internet to be used, as they store a lot of multimedia content in Cloud Storage Systems. Videos and photographs, which take up most of the available space on a given site, are the most commonly shared content on Social Media. They can slow down applications and servers with all their resource needs.
  • The market is expected to grow as more and more cloud deployment models are adopted in order to enhance business capabilities. The growth of the market size for Social Media Analytics is also anticipated to be stimulated by improved performance, increasing storage capacity, flexibility, and cost-effectiveness characteristics of cloud deployment.
  • In addition, by reducing the cost of Backup and restoring data in the event of a disaster, cloud computing becomes useful. It's much more risky if you just store the data in one place. It's nearly impracticable to retrieve the data when something happens there. In particular, it is useful for social networks as their users' data are stored there, and they cannot afford to lose any part of this.

Media and Entertainment to Hold the Highest Market Share

  • In Europe, the social media space represents one of the fastest-growing categories of communication and entertainment; it is becoming a useful way to expose brands and content to both active and prospective readers, especially young people.
  • To gather data from the most watched programs and analyze them in order to give customers similar recommendations, networks such as Netflix, Amazon Prime, or CBS use digital media analysis. In Germany, the use of simulation models, which allow broadcasters to make real business decisions on marketing campaigns, sales projections, and pricing, is being carried out in order to test a range of price scenarios, advertising strategies as well and societal scenarios.
  • In the UK, Germany, and Canada, a major pan-European rival to US streaming services such as Netflix and Disney Plus is set to launch, betting on the appeal of Nordic drama. In September 2022, Nordic Entertainment Group, which owned Viaplay in Sweden, announced that it would enter into 16 countries by 2023, with Austria and Switzerland being added to the US, Netherlands, Poland, and Baltics.
  • Analytics play an important role in finding consumer insights and information about the use patterns of social media platforms as they become more widespread. This tool can be used by a number of platforms, like Facebook and Instagram, for gaining competitive information on consumers. Instagram uses Instagram analytics, where metrics such as follower count are utilized to calculate follower growth rate using analytics tools.
  • To ensure a better performance, celebrities and TV channels are using online platforms such as Facebook for the observation of debates and reviews from fans. In addition, celebrities with large followings are selected by popular brands such as Nike, Adidas, and others based on their product lines to collaborate in marketing strategies aimed at widening the reach of these products.

Europe Social Media Analytics Industry Overview

The competitive landscape of the Europe social media analytics market is expected to move towards semi-consolidated, owing to the emergence of several small and medium-sized solution providers in the market. The solution providers are increasingly collaborating with several companies across the industries to boost the adoption of their Social Media analytics solutions. Also, the existing market players are innovating their solutions to compete.

In June 2023, Adobe Systems Incorporated announced the global expansion of Firefly Adobe's new generative AI models to support text prompts in over 100 languages, enabling users across the world to generate images and text effects using their native languages in the standalone Firefly web service. The service will also be localized in 20 languages, with versions in French, German, Japanese, Spanish, and Brazilian Portuguese available now.

In February 2023, Salesforce announced the New Analytics, AI, and Automation Solutions for Communications Providers and Analytics, which automate common processes, drive improved customer experience, and reduce operating costs embedded in innovations developed for the communications industry. This will facilitate and enrich the interaction of customers through a new integration with WhatsApp.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assesment of COVID-19 impact on Social Media Analytics Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Exponential of number of social media users
    • 5.1.2 Inreased Emphasis On Targeted MARKEting and Competitive Intelligence
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing volume of unstructured data
    • 5.2.2 Complex social Media workflow analytics and Lack of Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component
    • 6.1.1 Monitoring
    • 6.1.2 Measurement
    • 6.1.3 Analytics and Insight
  • 6.2 Mode of Deployement
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT and Telecommunication
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Government Service
    • 6.3.6 Media and Entertainment
    • 6.3.7 Utilities
    • 6.3.8 Transportation and Logistics
    • 6.3.9 Other End-users
  • 6.4 Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 SAS Institute Inc.
    • 7.1.3 Clarabridge Inc.
    • 7.1.4 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 Salesforce.com

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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