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유럽의 모바일 클라우드 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Mobile Cloud - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 모바일 클라우드 시장 규모는 2025년에 694억 2,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 연평균 성장율(CAGR)은 19.75%로, 2030년에는 1,709억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

유럽 모바일 클라우드-마켓-IMG1

COVID-19의 유행은 이 지역 소비자들의 데이터 소비 패턴이 크게 변화했습니다. 많은 인구가 재택근무를 하면서 기업 및 사용자 수준에서 인터넷 기반 콘텐츠 소비에 대한 수요가 비약적으로 증가했습니다.

주요 하이라이트

  • 유럽의 모바일 클라우드 시장은 스마트폰 사용 인구 증가, BYOD(Bring Your Own Device) 개념의 확산, 네트워크 속도 향상, 클라우드 기반 서비스에 대한 인식 증가로 인해 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 모바일 클라우드는 또한 클라우드로의 대대적인 이동과 기업들 사이에서 빠르게 확산되고 있는 BYOD 트렌드의 수혜를 입었습니다. 확장성, 통합 용이성, 신뢰성, 데이터 동기화와 같은 추가 기능은 모바일 클라우드 사용의 이점을 더욱 높여줍니다. 모바일 클라우드는 시간이 지남에 따라 점점 더 개선되고 있으며, 향후 웨어러블과 같은 다른 스마트 모바일 기술에서도 클라우드 기술의 혜택을 누릴 수 있는 기반을 마련하고 있습니다.
  • 현대 교실에서는 iPod, 스마트폰, 태블릿, 크롬북, 킨들 및 기타 유사한 장치와 같은 모바일 장치의 사용이 증가하고 있습니다. 학습 제공자를 위한 모바일 클라우드 컴퓨팅의 또 다른 장점은 민첩성과 창의성입니다. 더 빠르고 자주 탐색할 수 있습니다. 결과적으로 학생들에게 더 나은 학습 경험을 제공하기 위해 혁신할 수 있습니다. 이는 새로운 도구와 기능을 구축, 테스트하고 기존 프로그램에 배포하여 개선할 수 있기 때문에 가능합니다.
  • 고객과 기업 모두에게 이러한 발전은 모빌리티의 가치를 높이고 업무 효율성을 높일 것입니다. 클라우드 기반 앱은 컴퓨팅 작업을 클라우드로 오프로드하여 적은 메모리로 모바일 디바이스의 성능을 향상시키기 때문에 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 스마트폰이 점점 더 스마트해지고 인터넷 속도가 빨라지면서 고객들은 클라우드 기반 앱을 점점 더 많이 사용하고 있습니다.
  • 거의 모든 산업이 팬데믹의 영향을 받았으며, 많은 산업이 완전히 파괴되었습니다. 예상치 못하게도 클라우드 게임으로 알려진 서비스형 게임의 인기는 급증했으며 앞으로도 계속 증가할 것으로 예상됩니다. 다른 많은 비즈니스에서 클라우드 트렌드가 지속적으로 부상하는 것은 게임도 예외가 아닙니다.

유럽의 모바일 클라우드 시장 동향

게임 분야가 크게 증가

  • 비디오 게임 산업은 최근 몇 년 동안 유럽에서 상당한 성장세를 보이고 있습니다. 이 산업의 성장은 모바일 게임의 인기 증가, e스포츠 산업의 성장, 초고속 인터넷 및 고급 게임 하드웨어의 가용성 등 여러 가지 요인에 기인한 것으로 볼 수 있습니다.
  • 게다가 코로나19 팬데믹으로 인해 많은 사람들이 집에 갇혀 있는 동안 엔터테인먼트와 사회적 연결의 한 형태로 게임을 찾게 되면서 유럽에서 비디오 게임 산업이 성장하는 데도 영향을 미쳤습니다.
  • 이 지역에서는 모바일 게임 산업도 이 지역의 높은 스마트폰 보급률과 함께 성장하고 있습니다. 예를 들어, 이 지역은 스마트폰 보급률과 모바일 가입률이 매우 높아 게임 솔루션 수요에 영향을 미치고 있습니다. 에릭슨은 2025년에 5G가 출시되면 그 수가 5억 명에 달할 것으로 예상합니다.
  • Apple의 iOS 14 업데이트는 앱 퍼블리셔의 마케팅 및 광고를 통한 효과적인 수익 창출 능력을 잠재적으로 방해할 수 있습니다. IDFA가 폐지되면 타겟팅 광고가 더 어려워질 것이라고 보고했습니다. IDFA의 부재는 캐주얼과 코어 장르를 포함한 모든 모바일 장르에 영향을 미칠 것입니다.
  • Esport 1에 따르면 설문조사에 참여한 e스포츠 선수 중 약 20%가 사용하는 GeForce는 헝가리에서 가장 선호도가 높은 클라우드 게임 서비스였습니다. 응답자의 5%만이 PlayStation과 구글 스타디아를 동시에 사용한다고 답했습니다.

인터넷 연결성 향상이 시장을 견인할 전망

  • EU는 여러 분야에서 연결성을 높이기 위한 조치를 취했습니다. 로밍 요금을 없애 소비자가 추가 비용 없이 EU 전역에서 모바일 구독을 사용할 수 있도록 했습니다. WiFi4EU 정책은 지역 커뮤니티가 무료 Wi-Fi 핫스팟을 설치하는 데 도움을 주었습니다. 또한 EU는 정부와 기업이 네트워크 커버리지를 개선하고 유럽 전역에 5G 네트워크를 구축할 수 있도록 재정 지원을 제공하고 기술 가이드라인을 개발하며 전문가를 모아 지원하고 있습니다.
  • 연결성을 높이기 위해 EU는 여러 분야에서 다양한 조치를 취했습니다. 그 결과, 고객들은 더 이상 EU 내에서 여행하는 동안 휴대폰 요금이 부과되지 않습니다. WiFi4EU의 자금 지원으로 동네 커뮤니티에 무료 Wi-Fi 핫스팟이 설치되었습니다. 또한 EU는 재정 지원을 제공하고, 기술 가이드라인을 만들고, 전문가를 모아 네트워크 범위를 확장하고 유럽 전역에 5G 네트워크를 구축하는 기업 및 정부 기관을 지원합니다.
  • 특히 암스테르담 인터넷 익스체인지(AMS-IX)는 네덜란드가 디지털 허브로서의 지위를 확보하는 데 기여했습니다. AMS-IX는 세계에서 가장 큰 인터넷 거래소 중 하나입니다. 25년 이상 ISP, 통신사, 클라우드 제공업체가 글로벌 트래픽을 빠르고, 안전하고, 안정적으로 라우팅할 수 있도록 지원해 왔습니다.
  • EU는 2025년까지 모든 유럽 가정에 초고속 인터넷 서비스를 제공하고 2030년까지 기가비트 연결을 제공한다는 2030 계획을 가지고 있습니다. 여기에는 5G와 같은 무선 네트워크를 지원하기 위한 무선 스펙트럼 정책 프로그램 사용도 포함됩니다.
  • Eurostat의 여론조사에 따르면 유럽 연합의 인터넷 접속이 가능한 가정의 비율은 2021년과 2022년에 약 92.52%로 거의 동일하게 유지되었습니다. 하지만 2022년에는 유럽 연합 내 92.52%의 가정이 인터넷에 연결되어 있어 역대 최고치를 기록했습니다.

유럽의 모바일 클라우드 산업 개요

유럽의 모바일 클라우드 시장은 적당히 집중되어 있으며 많은 시장 기업이 매우 작은 점유율을 차지합니다. 지역 시장의 성장과 해외 직접 투자에서 현지 업체의 점유율 증가로 인해 시장은 점점 더 세분화되고 있습니다.

2022년 10월, 새로운 EU 클라우드 리전이 개설됨에 따라 Cisco ThousandEyes는 전 세계로 진출 범위를 넓힐 수 있게 됩니다. 독일 프랑크푸르트의 AWS 기반 데이터 센터에 위치한 새로운 EU 클라우드 리전은 유럽연합(EU) 및 유럽, 중동, 아프리카(EMEA) 지역의 확대되는 고객 기반에 서비스를 제공할 것입니다. 이 리전에서는 사우전드아이즈의 클라우드 및 인터넷 인텔리전스 기술을 사용할 예정입니다. 지난 2년간 기업들이 디지털 혁신 이니셔티브를 가속화하면서 클라우드 도입과 SaaS, SD-WAN, 하이브리드 업무로의 전환은 여전히 주요 성장 동력이 되고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업정책
  • COVID-19의 산업에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 지역에서의 IT 인프라 개발
    • 인터넷 접속의 진전
  • 시장의 과제
    • 데이터 보안에 대한 우려

제6장 시장 세분화

  • 사용자별
    • 기업
    • 소비자
  • 용도별
    • 게임
    • 금융 및 비즈니스
    • 엔터테인먼트
    • 교육
    • 의료 부분
    • 여행
    • 기타 용도
  • 국가별
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 러시아
    • 스페인
    • 기타 유럽

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • IBM Corporation
    • Amazon Web Services Inc.
    • Google LLC
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Akamai Technologies Inc.
    • Salesforce.com Inc.
    • Cloudways Ltd.
    • Kony Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.02.17

The Europe Mobile Cloud Market size is estimated at USD 69.42 billion in 2025, and is expected to reach USD 170.95 billion by 2030, at a CAGR of 19.75% during the forecast period (2025-2030).

Europe Mobile Cloud - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic drastically increased the data consumption patterns of consumers in the region. Due to a large chunk of the population working from home, the demand for internet-based content consumption, both at the corporate and user levels, has increased by leaps and bounds.

Key Highlights

  • The European mobile cloud market is expected to grow because more people are using smartphones, more people are using the "bring your own device" (BYOD) idea, networks are getting faster, and more people are aware of cloud-based services.
  • The mobile cloud has also profited from the huge move to the cloud and the BYOD trend, which is rapidly rising among enterprises. Additional capabilities like scalability, ease of integration, dependability, and data synchronization increase the benefits of using a mobile cloud. Mobile cloud has been getting better and better over time, paving the way for other smart mobile technologies, like wearables, that will benefit from cloud technology in the future.
  • There is an increasing use of mobile devices such as iPods, smartphones, tablets, Chromebooks, Kindles, and other similar devices in modern classrooms. Another advantage of mobile cloud computing for learning providers is agility and creativity. It allows them to explore more quickly and frequently. As a result, they will be able to innovate to provide better learning experiences for students. This is possible because new tools and features may be built, tested, and deployed in existing programs to improve them.
  • For both customers and enterprises, these developments will boost the value of mobility and increase workability. Cloud-based apps are increasingly popular because they improve the performance of mobile devices with less memory by offloading computational work to the cloud. Customers are being pushed to use cloud-based apps more and more as smartphones get smarter and the internet gets faster.
  • Nearly every industry was affected by the pandemic, and many were completely destroyed. Unexpectedly, the popularity of gaming-as-a-service, often known as cloud gaming, has skyrocketed and is expected to keep growing. Gaming is not an exception to the continued emergence of cloud trends in many other businesses.

Europe Mobile Cloud Market Trends

Gaming Segment is Observing a Significant Increase

  • The video gaming industry has seen significant growth in Europe in recent years. The growth of the industry can be attributed to several factors, including the increasing popularity of mobile gaming, the growth of the esports industry, and the availability of high-speed internet and advanced gaming hardware.
  • Moreover, the COVID-19 pandemic also played a role in the growth of the video gaming industry in Europe, as many people have turned to games as a form of entertainment and social connection while stuck at home.
  • The mobile gaming industry is also increasing with the high penetration of smartphones in the region. For instance, the region commands a significant penetration rate of smartphones and mobile subscriptions, which is influencing the demand for gaming solutions. Ericsson says that when 5G comes out in 2025, that number should reach 500 million.
  • Apple's iOS 14 updates can potentially disrupt app publishers' ability to market themselves and monetize through advertising effectively. The company reported that the abolition of the IDFA will make targeted advertising more difficult. The absence of IDFA will influence all mobile genres, both casual and core.
  • GeForce, which was used by almost 20% of the eSports players questioned, was the most well-liked cloud gaming service in Hungary, according to Esport 1. Only 5% of respondents have also used PlayStation and Google Stadia at the same time.

Advancing Internet Connectivity is Expected to Drive the Market

  • The EU has taken steps to boost connectivity in several areas. It eliminated roaming fees, allowing consumers to use mobile subscriptions throughout the EU at no additional cost. The WiFi4EU initiative helped local communities set up free Wi-Fi hotspots. The EU also offers finance, develops technical guidelines, and brings together specialists to assist governments and enterprises in improving network coverage and implementing 5G networks across Europe.
  • To increase connectivity, the EU has taken action in several different sectors. As a result, customers were no longer charged for using their cell subscriptions while traveling within the EU. Free Wi-Fi hotspots were set up in neighborhood communities thanks to the WiFi4EU initiative's funding. Additionally, the EU offers financial aid, creates technical guidelines, and gathers specialists to assist enterprises and governmental agencies working on expanding network coverage and rolling out 5G networks across Europe.
  • The Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), in particular, contributed to the Netherlands' status as a digital hub. AMS-IX is one of the largest internet exchanges in the world. For more than 25 years, it has helped ISPs, telecom companies, and cloud providers route their global traffic quickly, safely, and reliably.
  • The EU has a 2030 plan to connect every European household with high-speed internet coverage by 2025 and gigabit connectivity by 2030. It also includes using the radio spectrum policy program to support wireless networks like 5G.
  • According to a Eurostat poll, the proportion of homes in the European Union with internet access stayed almost the same in 2022 compared to 2021, at around 92.52%. But in 2022, 92.52% of homes in the European Union were connected to the internet, which was the most ever.

Europe Mobile Cloud Industry Overview

The European mobile cloud market is moderately concentrated, with many market players cornering a very small share of the market. The market is getting more and more fragmented because of the growth of regional markets and the growing share of local players in foreign direct investments.

In October 2022, with the opening of a new EU cloud region, Cisco ThousandEyes will have increased its worldwide reach. The company's expanding customer base in the European Union (EU) and Europe, the Middle East, and Africa (EMEA) area will be served by the new EU Cloud Region, situated on an AWS-based data center in Frankfurt, Germany. It will use ThousandEyes' cloud and Internet intelligence technology. Because businesses have accelerated their digital transformation initiatives over the last two years, the adoption of the cloud and the switch to SaaS, SD-WAN, and hybrid work remain key growth drivers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Policies
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Development in IT Infrastructure in the Region
    • 5.1.2 Advancing Internet Connectivity
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns Associated with Data Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By User
    • 6.1.1 Enterprise
    • 6.1.2 Consumer
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 Finance and Business
    • 6.2.3 Entertainment
    • 6.2.4 Education
    • 6.2.5 Healthcare
    • 6.2.6 Travel
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Germany
    • 6.3.2 United Kingdom
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Russia
    • 6.3.5 Spain
    • 6.3.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.3 Google LLC
    • 7.1.4 Oracle Corporation
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Akamai Technologies Inc.
    • 7.1.8 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.9 Cloudways Ltd.
    • 7.1.10 Kony Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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