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남미의 택배, 특송, 소포(CEP) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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남미의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 규모는 2025년에 82억 4,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 109억 2,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.79%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

South America Courier, Express, and Parcel(CEP)-Market-IMG1

시장을 선도하는 B2C 전자상거래 부문

  • 쿠리에 특급 배송 소포 시장의 주요 수요 창출 요인 중 하나는 B2C 전자상거래입니다. 라틴아메리카의 B2C 전자상거래는 스타트야말로 늦은 것, 역내의 여러 나라에서 50% 이상의 보급률이 되고 있습니다. 2021년 전자상거래 총 매출은 브라질이 가장 높고 멕시코, 콜롬비아, 아르헨티나가 뒤를 이었습니다. 아르헨티나에 본사를 둔 온라인 마켓플레이스인 MercadoLibre는 아르헨티나, 멕시코, 칠레 등 여러 나라에서 톱셀러가 되어 2022년에는 아르헨티나의 전자상거래 시장의 3분의 2 이상을 차지하는 등 라틴아메리카의 B2C 전자상거래 시장을 독점했습니다. 2022년 Mercado Libre의 전자상거래 매출은 120억 달러를 초과했습니다. 전자상거래는 2027년까지 1,343억 달러에 이를 것으로 예측되며, CEP 시장은 상당한 성장이 예상됩니다.
  • 전자상거래 성장은 이 지역의 CEP 시장을 크게 끌어올릴 것으로 예상됩니다. 전자상거래의 사용자 보급률은 이 지역의 국내 및 국경을 넘어서는 전자상거래 증가로 2023년에는 56.5%를 나타냈습니다. 게다가 2027년에는 2억 5,810만 명의 사용자를 보유할 것으로 예측되며, 2027년의 사용자 보급률은 61.4%를 차지할 것으로 예상됩니다.

소포배송센터 확대, 저비용 항공화물 서비스, 지역시장 수요촉진요인 중 하나

  • 이 지역의 CEP 시장은 주로 전자상거래 소포 수송의 급증과 제조업 및 BFSI 부문과 같은 다른 최종 사용자 수요에 의해 견인되고 있습니다. 브라질, 칠레, 아르헨티나 및 기타 국가들은 이 지역의 CEP 시장을 구성하고 있습니다. 브라질에서 Magazine Luiza, Casabahia, Americanas는 브라질의 온라인 상점 상위 100개 매출의 36.5%를 차지하며 2022년 국내 CEP 수요를 견인했습니다. 아르헨티나에서 Mercado Libre는 약 2,700만 명의 온라인 소비자를 보유하고 있습니다. 2025년까지 구매자의 보급률은 약 62%를 나타낼 것으로 예상되며 예측 기간 동안 국내 CEP 수요에 큰 영향을 미칩니다.
  • 택배 특급 배송 및 소포 시장의 주요 수요 창출 요인 중 하나는 B2C 전자상거래입니다. 라틴아메리카의 B2C 전자상거래는 시작이야말로 느린 것, 여러 지역에서 50% 이상의 보급률이 되고 있습니다. 2021년 전자상거래 매출은 브라질이 가장 높고 멕시코, 콜롬비아, 아르헨티나가 뒤를 이었습니다. 아르헨티나에 본사를 두고 있는 온라인 마켓플레이스인 MercadoLibre는 아르헨티나, 멕시코, 칠레 등 여러 나라에서 톱셀러가 되어, 라틴아메리카의 B2C 전자상거래 부문을 지배해, 2022년에는 아르헨티나의 전자상거래 부문의 3분의 2 이상을 차지했습니다.

남미의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 동향

남미 국가는 운송 부문을 개선하기 위해 인프라 개발에 많은 투자를 하고 있습니다.

  • 2024년 6월, 아르헨티나 연방 정부는 914개 인프라 프로젝트를 주 당국으로 이관하여 주에 있어 엄격한 재정적 과제가 되었습니다. 유틸리티의 재개를 희망하고 있음에도 불구하고 주는 주요 수입원인 연방정부로부터의 교부금의 상당한 삭감에 직면하고 있습니다. 주로의 연방세 이전액(CFI)은 2024년 6월에 전년 동월 대비 20% 감소하여, 2024년 6개월 중 5개월로 2자리 감소가 되었습니다. 기타 연방정부 이전(RON)도 6월 24.1% 감소했습니다.
  • 2023년 브라질 정부는 고속도로, 철도, 항만, 공항을 포함한 인프라 물류에 25억 9,000만 달러를 할당했습니다. 대부분 24억 2,000만 달러가 고속도로에 투입되었고, 철도는 3,025만 달러로 겸손한 배분이었습니다. 앞으로 정부는 2024년 6월까지 공공 부문과 민간부문의 자금을 결합하여 화물철도 프로젝트에 대한 투자를 확대하기 위한 대규모 국가 이니셔티브를 시작했습니다. 야심찬 비전을 바탕으로 정부는 이 철도 프로젝트에 40억 달러를 투입했습니다.

러시아와 우크라이나 전쟁이 세계 원유 가격에 미치는 영향으로 이 지역의 원유 가격이 크게 상승했습니다.

  • 2024년 3월 계절 변동과 경기 감속의 징후로 브라질의 디젤 수요가 감소했습니다. 페트로브라스가 경유 가격 인하를 결정한 것에 더해 바이오디젤 혼합률을 12%에서 14%로 끌어올리는 것이 의무화된 것도 기존 화석 경유 수요 감소에 박차를 가했습니다. 국내 시장은 세계 원유 가격의 변동과 그것을 안정화하려는 정부의 이니셔티브에도 좌우되었습니다. 수중에 320만 배럴의 러시아산 경유가 과잉이었음에도 불구하고, 브라질은 완전히 출하를 중단하지 않고 출하를 유지했습니다.
  • 칠레는 2030년까지 지속 가능한 항공 연료(SAF)의 대규모 생산을 시작할 계획이며, 2050년까지 항공 연료 수요의 절반을 유지, 생물학적 및 도시 폐기물 유래의 바이오연료로 충당하는 것을 목표로 하고 있습니다. 2040년까지 항공 교통량이 두배로 될 것으로 예상되는 가운데, 칠레는 SAF를 탈탄소화 전략에서 매우 중요한 요소로 여깁니다. 또한 SAF는 기존 제트 연료와 혼합하여 엔진을 개조하지 않고 배출 가스를 최대 80%까지 줄일 수 있습니다. SAF는 칠레가 목표로 하는 탄소 배출 감축량의 절반 이상에 공헌하고, 이 나라의 넷-제로 목표에 중요한 역할을 할 것으로 기대되고 있습니다.

남미의 택배, 특송, 소포(CEP) 산업 개요

남미의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장은 상당히 통합되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 콜레오 아르헨티노, DHL 그룹, Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos, 페덱스, 유나이티드 파셀 서비스 오브 아메리카(UPS)의 5개사입니다(알파벳순).

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구동태
  • 경제 활동별 GDP 분포
  • 경제 활동별 GDP 성장률
  • 인플레이션율
  • 경제성과 및 프로파일
    • 전자상거래 산업의 동향
    • 제조업의 동향
  • 운수·창고업의 GDP
  • 수출 동향
  • 수입 동향
  • 연료 가격
  • 물류 실적
  • 인프라
  • 규제 프레임워크
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 목적지
    • 국내
    • 국제
  • 배송 속도
    • 특급 배송
    • 비특급 배송
  • 모델
    • 기업 대 기업(B2B)
    • 기업 대 소비자(B2C)
    • 소비자 대 소비자(C2C)
  • 배송 중량
    • 중량 배송
    • 경량 배송
    • 중간 중량 배송
  • 수송 형태
    • 항공편
    • 도로
    • 기타
  • 최종 사용자
    • 전자상거래
    • 금융 서비스(BFSI)
    • 헬스케어
    • 제조업
    • 제1차 산업
    • 도매·소매업(오프라인)
    • 기타
  • 국가명
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략적 움직임
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Aramex
    • Chilexpress
    • Correo Argentino
    • Correos de Chile
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos
    • FedEx
    • La Poste Group
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
    • 기술의 진보
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 목록
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.03.31

The South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 8.24 billion USD in 2025, and is expected to reach 10.92 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.79% during the forecast period (2025-2030).

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market - IMG1

B2C e-commerce segment leading the market

  • One of the major demand generators for the courier, express, and parcel market is B2C e-commerce. Although B2C e-commerce in Latin America had a slow start, it has a penetration rate of over 50% in multiple countries in the region. Brazil was estimated to rank the highest in total e-commerce sales in 2021, followed by Mexico, Colombia, and Argentina. MercadoLibre, an online marketplace headquartered in Argentina, dominates the B2C e-commerce market In Latin America by being the top seller in several countries, including Argentina, Mexico, and Chile and account for more than two-thirds of Argentina's e-commerce market in 2022. In the 2022, Mercado Libre reached retail e-commerce sales worth over USD 12 billion. With e-commerce projected to touch USD 134.3 billion by 2027, CEP market is expected to grow significantly.
  • E-commerce growth is expected to significantly boost the CEP market in the region. The e-commerce user penetration is projected to touch 56.5% in 2023 owing to rising domestic and cross-border e-commerce in the region. It is further expected to have a 258.10 million users by 2027, accounting for 61.4% user penetration by 2027.

Expansion of parcel distribution centres, low-cost air cargo service, among drivers of regional market demand

  • The CEP market in the region is driven mainly by a surge in e-commerce-led parcel shipments along with demand from other end users such as manufacturing, BFSI sector among others. Brazil, Chile, Argentina, along with other countries, comprise the CEP market in the region. In Brazil, Magazine Luiza, Casabahia, and Americanas accounted for 36.5% of Brazil's top 100 online stores' revenue, which drove domestic CEP demand in 2022. In Argentina, Mercado Libre has almost 27 million online consumers. By 2025, buyer penetration is expected to touch approximately 62%, significantly impacting domestic CEP demand during the forecast period.
  • One of the major demand generators for the courier express and parcel market is B2C e-commerce. Although B2C e-commerce in Latin America had a slow start, it has a penetration rate of over 50% in multiple regional countries. Brazil ranked the highest in e-commerce sales in 2021, followed by Mexico, Colombia, and Argentina. MercadoLibre, an online marketplace headquartered in Argentina, dominated the B2C e-commerce segment in Latin America by being the top seller in several countries, including Argentina, Mexico, and Chile, and accounted for more than two-thirds of Argentina's e-commerce segment in 2022.

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

South American countries are investing heavily in infrastructure development to improve the transportation sector

  • In June 2024, Argentina's federal government transferred 914 infrastructure projects to provincial authorities, creating a tough financial challenge for the provinces. Despite wanting to resume public works, provinces have faced deep cuts to federal transfers, their main source of income. Federal tax transfers (CFI) to provinces dropped 20% YoY in June 2024 and have decreased by double digits in five out of the six months of 2024. Other federal transfers (RON) also fell 24.1% in June.
  • In 2023, the Brazilian government allocated USD 2.59 billion to infrastructure logistics, encompassing highways, railways, ports, and airports. A significant portion, approximately USD 2.42 billion, was funneled into highways, while railways received a modest allocation of USD 30.25 million. Looking ahead, by June 2024, the government is set to launch a major national initiative aimed at amplifying investments in freight rail projects, leveraging a blend of public and private sector funding. With an ambitious vision, the government plans to inject a substantial USD 4 billion into these rail projects.

Crude oil prices in the region rose significantly owing to the impact of the Russia-Ukraine War on global crude oil

  • In March 2024, seasonal fluctuations and signs of an economic slowdown led to a decline in Diesel demand in Brazil. Petrobras' decision to reduce Diesel prices, coupled with the mandated increase in biodiesel blending from 12% to 14%, further fueled this drop in demand for conventional fossil Diesel. The domestic market was also swayed by global fluctuations in crude oil prices and government efforts to stabilize them. Even with an excess of 3.2 million barrels of Russian Diesel on hand, Brazil maintained its shipments without a complete halt.
  • By 2030, Chile plans to launch large-scale production of sustainable aviation fuel (SAF) and aims for these biofuel sources derived from oils, fats, and both biological and municipal waste to satisfy half of its aviation fuel needs by 2050. With projections of air traffic doubling by 2040, Chile views SAF as a pivotal element in its decarbonization strategy. Moreover, SAF can be blended with traditional jet fuel to reduce emissions by up to 80% without engine modifications. It is expected to contribute over half of Chile's targeted carbon emissions reductions, playing a key role in the country's net-zero goals.

South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The South America Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being Correo Argentino, DHL Group, Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos, FedEx and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Argentina
    • 4.12.2 Brazil
    • 4.12.3 Chile
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 Argentina
    • 5.7.2 Brazil
    • 5.7.3 Chile
    • 5.7.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aramex
    • 6.4.2 Chilexpress
    • 6.4.3 Correo Argentino
    • 6.4.4 Correos de Chile
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.7 Empresa Brasileira de Correios e Telegrafos
    • 6.4.8 FedEx
    • 6.4.9 La Poste Group
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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