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차량용 인포테인먼트 시스템 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Automotive Infotainment Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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차량용 인포테인먼트 시스템 시장 규모는 2025년에 285억 3,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 6.1%로 성장할 전망이며, 2030년에는 383억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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차량용 인포테인먼트 시스템 시장은 주로 자동차 판매량 및 생산량 증가로 견인되었기 때문에 COVID-19의 유행이 차량용 인포테인먼트 시스템 시장에 미치는 영향은 불가피했습니다. 2020년에는 제조공장의 폐쇄와 운영 정지가 계속되면서 자동차 생산과 판매가 부진했습니다. 하지만 2020년 전반기에 세계 자동차 생산과 판매는 속도를 되찾기 시작했고 2021년에도 그 기세를 유지했습니다. 2021년 세계 자동차 판매량은 2020년에 비해 상당한 성장을 보였습니다. 그러나 주로 세계 반도체 부족으로 인해 시장은 2019년 수준까지 회복되지 않았습니다. 팬데믹 후, 기업은 팬데믹의 영향을 극복하기 위해 협력하여 새롭고 혁신적인 제품을 개발하고 있습니다. 예를 들면

주요 하이라이트

  • 2022년 9월, 르네사스 일렉트로닉스(르네사스)는 베트남의 신흥 자동차 제조 업체 VinFast와 전기자동차 기술 개발의 협력 확대를 발표했습니다. 양사는 인포테인먼트 시스템으로 협업하고 있으며, 르네사스는 VinFast사의 전동 SUV 'VF8', 'VF9'에 차재 SoC 'R-Car'나 아날로그 제품을 제공합니다.

자동차 제조업체 각사는 예측 기간 동안 출시 예정인 차종에 첨단 인포테인먼트 시스템을 도입하려고 강력하게 경쟁하고 있습니다. 예를 들어, 미쓰비시 자동차 산업, 닛산 자동차, 그룹 르노는 차세대 인포테인먼트 시스템에 구글사의 안드로이드 OS(운영 체제)를 채용하고 있습니다. 또한 IVI(자동차 인포테인먼트) 수요는 소비자 행동의 변화 및 휴대폰과 시스템 간의 원활한 연결에 대한 수요에 따라 급증할 것으로 예상됩니다.

고급차 판매량 증가 및 대시보드 내 인포테인먼트 시스템에 대한 고객 선호도는 시장의 가장 큰 촉진요인 중 하나입니다. 그러나 운전자의 주의 산만으로 인한 사고 건수 증가는 시장 성장을 방해할 수 있습니다. 세계의 주요 자동차 제조업체는 오디오 유닛, 디스플레이 유닛, 네비게이션 시스템, 종합 시스템 등의 영역에서 활약하는 기술계 OEM과 폭넓게 연계하고 있습니다. 예를 들면

주요 하이라이트

  • 2022년 10월, 도요타와 구글 클라우드는 제휴를 확대하여 토요타와 렉서스의 차세대 오디오 멀티미디어 시스템과 구글 클라우드의 AI 기반 음성 서비스를 포함하게 되었습니다. 고객은 최신 세대의 Toyota Audio Multimedia 및 Lexus Interface 인포테인먼트 시스템으로 이 협업의 첫 번째 결과를 볼 수 있습니다. 이 시스템은 Toyota Corolla, Tundra, Sequoia, Lexus NX, RX, 전기자동차 RZ 등 2023년 모델에 탑재될 예정입니다.

또한, 상용차에 내비게이션이나 차량 제어 유닛을 도입함으로써 긴급시 대응 시간을 단축하고 사고의 위험을 없앨 수 있습니다. 이 외에도 여러 자동차 제조업체가 저렴한 가격의 인포테인먼트 시스템을 제공하고 있기 때문에 제품의 가격 감이 증가하고 있습니다. 게다가 스마트폰의 보급이 진행되고 있어 인터넷에 대한 접속성이 높은 것도 세계 수준 시장 성장에 큰 영향을 미치고 있습니다.

아시아태평양 시장은 예측 기간 동안 급성장하고 북미, 유럽이 이에 이를 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 시장의 확대는 세계에서 가장 많은 자동차를 생산하고 있는 중국, 일본, 인도 등 국가에서 차량용 인포테인먼트 시스템의 채용률이 높기 때문입니다. 이러한 이유로 차량용 인포테인먼트 시스템 공급망 전체에서 기술 혁신이 진행되고 있습니다. 예를 들면

주요 하이라이트

  • 2022년 8월, 로옴(Rohm)은 인포테인먼트 시스템과 ADAS(선진 운전 지원 시스템)의 차량용 카메라용 DC/DC 컨버터 IC BD9S402MUF-C의 개발을 발표했습니다.

차량용 인포테인먼트 시스템 시장 동향

인포테인먼트 시스템의 고도화

차량용 인포테인먼트 시스템에 스마트폰 기능의 탑재가 진행되고 있습니다. 북미와 유럽에서는 성인의 90% 이상이 휴대전화에서 인터넷에 접속하고 있으며, 이는 다른 지역 중에서도 최상급입니다. 휴대폰 이용이 늘어나면서 같은 목적으로 스마트폰을 자동차에 탑재하는 경우도 늘어나고 있습니다.

자동차 제조업체도 모듈식 하드웨어 설계를 선택하게 되어 있습니다. 이렇게 하면 인포테인먼트 시스템 구매 비용을 절감할 수 있습니다. 스마트폰의 기능을 차량용 인포테인먼트 시스템에 저비용으로 통합할 수 있는 기술을 개발하고 있습니다. 제조업체 각사는 처리 능력과 시스템 경쟁력의 양립에 임하고 있습니다. 자동차 제조업체가 커넥티드 자동차의 성능을 향상시키기 위해서는 디지털 서비스가 대량의 데이터를 생성해야 합니다.

  • 2021년 8월, 현대자동차는 현대, 기아, 제네시스의 휴먼 머신 인터페이스(HMI) 기술 파트너로서 세계 소프트웨어 기술 기업인 QT를 선정했습니다. 이 기술을 통해 현대 자동차는 차량 인포테인먼트 시스템 전체에서 커넥티드 자동차 운영 체제를 개발할 수 있습니다.
  • 2021년 9월 LG전자는 독일 뮌헨에서 개최된 IAA Mobilityheld에서 차량용 인포테인먼트 시스템을 발표했습니다. 이 차량용 인포테인먼트 시스템은 연결성과 편의성을 최적화하기 위해 Google 안드로이드 오토모티브와 안드로이드 10을 기반으로 합니다. 차량용 인포테인먼트 시스템의 소프트웨어는 르노의 파트너십에 의해 개발되어 2022년 2월에 발매되는 르노메가누 E-TECH 일렉트릭에 탑재됩니다.

차량용 인포테인먼트 시스템은 기술적으로 큰 변화를 맞이하고 있습니다. 스마트폰의 보급에 따라 ADAS와 자율주행기술(자동운전차)의 채용이 증가하고 있습니다. 자동차 시스템 차량, 특히 조수석과 같은 기술은 지나치게 친숙합니다. 엔지니어가 혁신적인 차량용 인포테인먼트 시스템을 개발함에 따라 이러한 기능은 자동차 전자 시스템에 필수적인 것이 될 것입니다.

AI와 클라우드 서비스의 도입은 차량용 인포테인먼트 시스템의 기술적 진보를 촉진할 것으로 예상됩니다. 대부분의 기업들은 인포테인먼트 시스템을 기존의 Google과 Apple의 생태계에 의존하고 있습니다. 다만, 인포테인먼트 시스템의 OS를 자사 개발하는 것을 선호하는 기업도 있습니다.

중국이 아시아태평양 시장을 견인

중국은 지난 10년간 자동차 판매 대수가 가장 많았기 때문에 아시아태평양 국가 중에서도 자동차 산업에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 자동차 제조업체 사이에서 신에너지차(NEV)에 대한 주목이 높아지고 있기 때문에 예측 기간 동안에도 자동차 판매량은 플러스를 유지할 것으로 예상됩니다.

간단한 오디오 시스템에서 네비게이션, Apple CarPlay, Android Auto, 텔레매틱스 등 여러 기능을 지원하는 터치스크린 인포테인먼트 시스템으로의 전환이 이 나라에서 인포테인먼트 시스템 수요를 견인하고 있습니다.

중국은 세계 최대급 자동차 시장으로, 2020년 승용차 판매 대수는 2,017만 대를 넘어섰으며, 2021년에는 중국 전체의 자동차 판매 대수가 약 2,148만 대에 이르렀습니다. 그러나 중국 자동차 제조업체는 지능형 조종실 개발을 선구적으로 추진하고 있으며 급속하게 현대 운전 체험에 필수적인 요소가되고 있습니다. 지능형 조종실은 스마트 기술과 차량 명령을 위한 음성 인식, 엔터테인먼트, 네비게이션 시스템 등 다양한 운전 기능을 결합한 제품입니다. 예를 들면

  • 2022년 9월, 엔비디아 코퍼레이션(NVIDIA)은 자율주행/ADAS(선진운전지원시스템)와 차량용 인포테인먼트 시스템을 통합할 수 있는 집중형 차량용 컴퓨터 '드라이브 소아'의 개발을 발표했습니다.

게다가 2021년 7월 세계인공지능회의에서는 중국 자동차 시장이 스마트 조종석 개발로 선도했으며, 지능형 조종석 관련 특허출원 건수는 82,300건을 넘었고, 이어 일본이 31,900건, 미국이 19,300건으로 이어지고 있습니다. 지능형 조종석은 현대 운전 경험에서 중요한 기술이 되고 있으며, 음성 인식 및 다기능 내비게이션 시스템은 지능형 자동차 조종석에 통합된 주요 기술의 일부입니다.

차량용 인포테인먼트 시스템 업계 개요

주요 기업으로는 Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions 등이 있습니다.

  • 2022년 9월, Mercedes-Benz AG와 Qualcomm Technologies, Inc.는 Snapdragon Digital Chassis 솔루션을 사용하여 미래의 Mercedes-Benz 차량에 최첨단 디지털 기능을 탑재하기 위한 협력을 발표했습니다. Mercedes-Benz는 Qualcomm의 조종석 플랫폼을 사용하여 직관적이고 지능적인 인포테인먼트 시스템을 제공합니다. 이러한 차세대 시스템에는 자동차 버추얼 어시스턴트를 위한 매우 직관적인 AI 경험이 포함됩니다.
  • 2022년 6월, Mercedes-Benz Group AG는 캘리포니아 주에 본사를 둔 기술 기업인 ZYNC와의 제휴를 발표했습니다. 이 제휴를 통해 ZYNC는 OEM을 위한 프리미엄 자동차 디지털 엔터테인먼트 플랫폼을 제공합니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 탑재 유형별
    • 대시보드 내 인포테인먼트
    • 뒷좌석 인포테인먼트
  • 차량 유형별
    • 승용차
    • 상용차
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 세계 기타 지역
      • 브라질
      • 남아프리카
      • 기타 국가

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Denso Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Harman International Industries Inc.
    • Magnetic Marelli SpA
    • Kenwood Corporation
    • Alpine Electronics Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Visteon Corporation
    • Pioneer Corporation
    • Aptiv PLC

제7장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 25.04.17

The Automotive Infotainment Systems Market size is estimated at USD 28.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.36 billion by 2030, at a CAGR of 6.1% during the forecast period (2025-2030).

Automotive Infotainment Systems - Market - IMG1

The impact of the COVID-19 pandemic on the automotive infotainment systems market was inevitable as the market is primarily driven by increasing vehicle sales and production. As there were continuous lockdowns and shutting down of manufacturing units, production and sales of vehicles experienced a slump in 2020. However, in the first half of 2020, global vehicle production and sales started to pick up the pace and continued their growth momentum in 2021. Global vehicle sales witnessed considerable growth in 2021 when compared to 2020. However, the market did not rebound to the levels of the year 2019, primarily due to the global semiconductor shortage. Post-pandemic, players are collaborating and developing new and innovative products to overcome the impact of the pandemic. For instance,

Key Highlights

  • In September 2022, Renesas Electronics Corporation (Renesas) announced an expansion of its collaboration with VinFast, a Vietnamese emerging vehicle manufacturer, for the technological development of electric vehicles. Both companies have worked together on infotainment systems, and Renesas provides R-Car, its onboard SoC, and analog products for the VinFast electric SUVs VF8 and VF9.

Automakers are strongly competing to deploy advanced infotainment systems for their upcoming vehicle models during the forecast period. For instance, Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, and Groupe Renault have adopted Google Inc.'s Android OS (operating system) for their next-generation infotainment systems. In addition, demand for IVI (In-Vehicle Infotainment) is expected to witness a steep rise with changing consumer behavior and demand for seamless connectivity of phones with the system.

An increase in luxury vehicle sales and customer preference for in-dash infotainment systems are some of the biggest drivers of the market. However, the rise in the number of accidents due to driver distraction may also hinder the market's growth. The world's leading automobile manufacturers are extensively working with technological OEMs, which work in domains such as audio units, display units, navigation systems, and comprehensive systems. For instance,

Key Highlights

  • In October 2022, Toyota and Google Cloud expanded their partnership to include Toyota and Lexus's next-generation audio multimedia systems as well as Google Cloud's AI-based speech services. Customers can see the first fruits of the collaboration in the latest generation Toyota Audio Multimedia and Lexus Interface infotainment systems, which will be available in 2023 models such as the Toyota Corolla, Tundra, and Sequoia, as well as the Lexus NX, RX, and all-electric RZ.

Furthermore, implementing navigation and vehicle control units in commercial vehicles helps reduce the response time during emergencies, thereby eliminating the risk of accidents. Besides this, several automobile manufacturers are also offering low-cost infotainment systems, thereby increasing product affordability. Additionally, the rising adoption of smartphones, along with high internet connectivity, has a significant impact on the market growth on a global level.

The Asia-Pacific market is expected to grow rapidly during the forecast period, followed by North America and Europe. The Asia-Pacific market's expansion can be attributed to the high adoption rate of automotive infotainment systems in countries such as China, Japan, and India, which manufacture the most vehicles globally. This, in turn, is driving technological innovations across the supply chain of the automotive infotainment system. For instance,

Key Highlights

  • In August 2022, Rohm Co., Ltd (Rohm) announced the development of the BD9S402MUF-C DC/DC converter IC for infotainment systems and advanced driver assistance system onboard cameras.

Automotive Infotainment Systems Market Trends

Growing Advancements in Infotainment Systems

Smartphone functions are increasingly being integrated into in-vehicle infotainment systems. Over 90% of adults in North America and Europe have access to the internet via their mobile phones, which is one of the highest rates among other regions. As the use of mobile phones has increased, so has the use of smartphones in cars for the same purposes.

Automobile manufacturers are also opting for modular hardware design. This allows them to lower the cost of purchasing infotainment systems. They are developing technologies that allow smartphone functions to be integrated into in-vehicle infotainment systems at a low cost. Manufacturers are working to combine processing power and system competitiveness. For car manufacturers to improve the performance of connected vehicles, digital services generate massive amounts of data.

  • In August 2021, Hyundai Motors selected QT, a global software technology company, as its human-machine interface (HMI) technology partner for Hyundai, Kia, and Genesis. This technology would allow Hyundai Motors to develop a connected car operating system across its vehicle infotainment systems.
  • In September 2021, LG Electronic unveiled their in-vehicle infotainment system in IAA Mobilityheld in Munich, Germany. The in-vehicle infotainment system was based on Google Android automotive and Android 10 to optimize connectivity and convenience. The in-vehicle infotainment system's software was developed with Renault's partnership, and it is equipped with the Renault Megane E-TECH electric, launched in February 2022.

The automotive infotainment system is undergoing massive technological transformations. With growing smartphone usage, there is an increase in the adoption of ADAS and Autonomous driving technology (self-driving cars). Technologies like Automotive systems vehicles, especially for passenger seating, have become excessively familiar. As engineers develop innovative versions of in-vehicle infotainment systems, these features will become essential contributors to the vehicle's electronic system.

The introduction of AI and cloud services is expected to drive technological advancements in automotive infotainment systems. Most companies rely on the existing Google and Apple ecosystems for their infotainment systems. Although some players prefer to develop their infotainment system OS in-house,

China is Driving the Asia-Pacific Market

China occupied a significant share of the Asia-Pacific automotive industry among Asia-Pacific countries due to its highest vehicle sales over the past decade. The country is anticipated to continue to see positive vehicle sales during the forecast period, owing to the growing focus on new energy vehicles (NEV) among automakers.

The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, and telematics, is driving the demand for infotainment systems in the country.

China is one of the world's largest automotive markets, with over 20.17 million passenger cars sold in the country in 2020, and overall car sales in China reached around 21.48 million vehicles in 2021. However, Chinese automakers are pioneering the development of the intelligent cockpit, which is quickly becoming an essential component of the modern driving experience. Intelligent cockpits combine smart technologies with various driving functions, such as voice recognition for vehicle commands and entertainment and navigation systems. For instance,

  • In September 2022, NVIDIA Corporation (NVIDIA) announced the development of Drive Soar, a centralized in-vehicle computer capable of integrating autonomous driving/advanced driver assistance systems (ADAS) and in-vehicle infotainment systems.

Further, In July 2021, World artificial intelligence conference, China's automobile market was leading in the development of smart cockpits with more than 82,300 patents application related to intelligent cockpits, followed by Japan and the United States at 31,900 and 19,300, respectively. Intelligent cockpits are becoming a critical technology in the modern driving experience; voice recognition and multiple drive functions navigation systems are some of the prime technologies integrated into intelligent vehicle cockpits.

Automotive Infotainment Systems Industry Overview

Major players such as Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, and Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions.

  • In September 2022, Mercedes-Benz AG and Qualcomm Technologies, Inc. announced a collaboration to use Snapdragon Digital Chassis solutions to bring the most advanced digital capabilities to future Mercedes-Benz vehicles. Mercedes-Benz is using Qualcomm Cockpit Platforms to power intuitive and intelligent infotainment systems. These next-generation systems will include highly intuitive AI experiences for in-car virtual assistance.
  • In June 2022, Mercedes-Benz Group AG announced a collaboration with ZYNC, a California-based technology company. Under this partnership, the latter company will provide a premium in-car digital entertainment platform for the OEM.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD Billion)

  • 5.1 By Installation Type
    • 5.1.1 In-dash Infotainment
    • 5.1.2 Rear-seat Infotainment
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Denso Corporation
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Continental AG
    • 6.2.4 Harman International Industries Inc.
    • 6.2.5 Magnetic Marelli SpA
    • 6.2.6 Kenwood Corporation
    • 6.2.7 Alpine Electronics Inc.
    • 6.2.8 Mitsubishi Electric Corporation
    • 6.2.9 Visteon Corporation
    • 6.2.10 Pioneer Corporation
    • 6.2.11 Aptiv PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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