북미의 인스토어 애널리틱스 시장 규모는 2025년에 16억 8,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 22%로 성장할 전망이며, 2030년에는 45억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
점포 내 업무에서 데이터량 증가, 보다 좋은 고객 서비스 및 쇼핑 체험 향상의 필요성 등의 요인이 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
- 경쟁이 치열한 소매 시장에서 인스토어 애널리틱스가 견인 역할을 하고 있습니다. 인스토어 애널리틱스는 매장 레이아웃을 변화시키고 다양한 비즈니스 부문에서 고객 경험을 향상시킬 잠재력을 가지고 있습니다. 북미에서 소매업체는 위치 정보 비콘이 장착된 스마트 카트, 선반 근처에 설치된 핀 사이즈 카메라 또는 상점의 Wi-Fi 네트워크를 사용하여 몇 명의 쇼핑객이 입점하고 가게에서 어떻게 돌아다니며 어떤 주요 지역을 방문했는지 확인합니다. 이 과정을 통해 성별 및 연령대와 같은 기본 인구 통계 데이터를 얻을 수 있습니다.
- 북미의 소매 시장은 최대급 규모를 자랑합니다. 월마트, 코스트코, 클로거, 홈 디포, 타겟은 이 지역에서 태어났습니다. 점내 업무 전체의 데이터량이 급속히 증가하고 있는 것이, 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 판매액이 증가함에 따라 데이터 양도 증가하고 있습니다. 데이터 양이 증가함에 따라 분석을 도입하지 않고 모든 고객의 기록, 행동, 방문자 수 등을 추적하는 것은 어려워지고 있습니다.
- 소매업체는 고객의 선호도 평가, 상점 내의 고객 위치 인식, 타겟팅된 프로모션, 구매 습관 등 여러 기술을 활용하여 소비자에게 맞춤형 경험을 제공함으로써 상점에서 디지털화가 달성됩니다. 비즈니스 모니터링 기술은 이러한 추세를 분석하고 매출, 수익 및 방문자 수를 늘리는 데 도움이되는 귀중한 인사이트를 제공합니다. 예를 들어 아마존은 2022년 6월에 새로운 Store Analytics 서비스를 발표했습니다. 전자상거래 거인은 고객이 무엇을 사는지에 대한 데이터를 마케팅 담당자에게 제공함으로써 실제 매장에서 이익을 얻으려고 합니다.
- 미국 노동 통계국은 2026년까지 숙련된 지식을 가진 데이터 사이언티스트 수요가 증가하고 고용이 27.9% 증가할 것으로 추정합니다. 그러나 이 거대한 수요는 유능한 전문가의 상당한 부족을 초래할 것으로 보입니다. 또한 시장 성장에 대한 또 다른 과제는 2022년부터 소비자의 편의성에 대한 갈망을 충족시키기 위해 마케팅 담당자가 전략을 실행하는 새로운 방법을 찾아야 할 수도 있다는 것입니다. 캘리포니아 소비자 프라이버시 법 및 버지니아 소비자 데이터 프라이버시 법과 같은 새로운 데이터 프라이버시 규정은 소매업체 마케팅 담당자에게 큰 영향을 미치는 사슬을 유발합니다. 한때 특정 사용자 타겟팅을 허용했던 서드파티 데이터는 Google 및 페이스북과 같은 광고 플랫폼에서 사용할 수 없게 됩니다. 소매업체는 디지털 마케팅 전략에서 퍼스트 파티 데이터를 활용하는 새로운 방법을 모색하려고 합니다.
- COVID-19의 대유행으로 소매 업계에서는 점포의 가동률과 스크린의 온도 관리, 사회적 거리의 유지, 시설 이용의 효율화 등을 위해, 대폭적인 기술의 도입이 진행되고 있습니다. 이러한 채용 중 일부는 법률에 의해 의무화된 것도 있고 고객의 안전을 보장하고 매장 폐쇄를 제한하기 위해 이루어진 것도 있습니다. 이러한 기술 중 상당수는 인스토어 애널리틱스에 큰 이점을 소매업체로 가져와 일시적인 보호 조치가 아닌 장기적인 전략적 투자로서 훨씬 더 우수한 투자 수익률을 실현할 것으로 보입니다.
북미의 인스토어 애널리틱스 시장 동향
매장 운영 관리는 예측 기간 동안 좋은 성장을 나타냅니다.
- 점포 운영 관리는 점포 내의 모든 업무를 운영 및 감시하기 위한 일련의 활동을 수반합니다. 매장 운영 관리의 중요한 책임에는 직원과의 긴밀한 연계, 작업 일정 작성, 상품 재고를 확보하기 위한 공급업체와의 커뮤니케이션, 고객 불만에 대한 대응 등이 포함됩니다.
- 북미, 특히 미국에는 국내에 많은 점포를 보유한 기업이 있습니다. 2022년 1분기 매출은 1,416억 달러로 전년 동기 대비 2.4% 증가했습니다. 최신 결산 수치에 따르면 미국 최대 소매업체의 2022년 1분기 매출액은 1,416억 달러로 전년 동기 대비 2.4% 증가했습니다. 이 수입의 대부분은 미국 시장에서 나온 것으로, 2022년 1분기 순매출액은 4% 증가한 969억 달러였습니다.
- 시장의 시나리오가 호전됨에 따라, 국내외의 소프트웨어 프로바이더 몇사가 수요의 확대에 대응하기 위해 애널리틱스 소프트웨어의 개발에 나서고 있습니다. 예를 들어 IBM의 Sterling Store Engagement 솔루션은 직관적인 사용자 인터페이스를 통해 매장 재고 및 고객 주문 데이터를 실시간으로 보여줍니다.
- 마찬가지로 SCOPIX Store Operations Analytics는 매장 운영을 지속적으로 모니터링하기 위한 비용 효율적인 기반을 제공하며, 네트워크 기반 IP 비디오 감시 기술을 사용하고 있습니다. 이 솔루션은, 특정의 벤치마크에 비추어 점포내의 상황을 라이브로 포착 및 분석합니다. 게다가 비디오 영상을 실용적인 비즈니스 인텔리전스로 변환해, 점포 관리, 마케팅 팀, 오퍼레이션 매니저, 머천다이저에게 이익을 가져다 줍니다.
- 게다가 미국 노동성에 의하면, 미국 전역의 식료품 소매업체는 노동력 부족에 시달리고 있습니다. 이 인력 부족은 곧 해소되지 않을 것으로 예상되기 때문에 소매업계에서는 디지털 기술 및 자동화에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
미국이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
- 미국은 세계에서도 최고급 소매 시장으로 COVID-19의 영향을 받았습니다. 그러나 증가한 숫자를 궤도에 올리고 성장을 강화해 밀어올리기를 유지하려면 그 규모로 데이터를 분석하는 고도의 기술이 필요합니다. 전미소매업협회(NRF)에 따르면, 소매업은 미국 최대의 민간 고용주이며, 연간 GDP에 3조 9,000억 달러를 공헌해, 미국의 4명 중 1명의 고용(5,200만 명의 미국인 노동자)을 지지하고 있습니다.
- 미국 국세조사국에 의하면, 2022년 3월의 소매 매출액은 계절 조정 완료로 2월 대비 0.5% 증가, 전년 동월 대비 6.9% 증가되었습니다. 2월은 전월 대비 0.8% 증가, 전년 동월 대비 18.2% 증가했습니다.
- 팬데믹 후 미국 소매 시장은 소매업체의 기능에 크게 기여하는 여러 요인에 의해 형성되는 솔루션으로 데이터 분석 기술을 사용하여 장애를 극복하려고 노력하고 있습니다. 미국 소매업계를 위한 리테일 어낼리틱스 솔루션은 복잡성 증가로 인해 발생하는 과제에 대한 대응에 중점을 두고 시장 점유율 향상에 기여합니다. 여러 데이터 세트를 분석함으로써 실용적인 인사이트를 제공하는 그 능력은 소매업 고객이 잃어버린 매출을 회복하고 고객의 역동적인 요구에 대응함으로써 시장 점유율을 확대하기 위한 적절한 전략을 파악하는 데 도움이 됩니다.
- 시장이 재개되고 폐쇄로부터 해방된 것으로, 소비자는 하이브리드 쇼핑 구조로 이행하고 있습니다. 스마트한 옴니채널 데이터 및 트래킹 전략은 고객의 행동을 이해하기 위해 필수적입니다. 견고한 옴니채널 비즈니스를 전개하는 브랜드는, 시장에 대한 고객의 행동에 의해서 가능한 기회를 어떻게 활용하는지 알기 위해서, 어낼리틱스에 의지하고 있습니다.
- 게다가 국내의 전자상거래 소매와 점포 소매의 매출은 이 업계를 추진할 가능성이 높습니다. 미국 상무부와 미국 인구조사국에 따르면 e커머스의 미국 소매 총매출은 2021년 4분기 14.5%에서 2022년 3분기 14.8%로 상승했습니다.
북미의 인스토어 애널리틱스 산업 개요
북미의 인스토어 애널리틱스 시장은 다수의 소프트웨어 시스템 프로바이더와 소매 업계의 기술 혁신에 의해 경쟁이 치열합니다. 이 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업에는, Capgemini, RetailNext, Happiest Minds Technologies Limited, Capillary Technologies, ThinkIN 등이 있습니다. 이 시장의 기업은 정기적으로 가격 체계를 변경하고 있으며, 그것이 타사에 대한 가격 압력이 되어 시장 경쟁을 격화시키고 있습니다.
- 2023년 10월-매장 내 트래픽 분석 제공업체인 RetailNext는 실제 매장 소매용 저명한 A/B 테스트 솔루션인 MarketDial과 제휴했습니다. 두 회사는 고객 저니에 관한 전례 없는 360° 뷰를 소매업체에 제공하는 것을 의도하여 이 제휴를 했습니다. RetailNext는 AI를 활용한 히트맵핑 기술을 통해 매장 내 트래픽 동향을 파악하고 체류시간, 인게이지먼트, 쇼퍼 노출에 관한 실용적인 인사이트를 제공합니다.
- 2023년 5월-캡제미니와 구글클라우드는 데이터 분석과 인공지능에 대한 수년간의 전략적 파트너십 확대를 선언하고 세계적인 AI 구글 클라우드 센터 엑셀런스를 구축하여 AI 기술의 잠재력을 완벽하게 실현할 수 있도록 기업을 지원합니다. 캡제미니는 주로 구글 클라우드의 제네레이티브 AI 기술을 활용해 금융 서비스, 소매, 자동차를 비롯한 500개 이상의 엔터프라이즈 대응 업계 유스케이스 라이브러리를 개발합니다.
- 2023년 1월-Microsoft는 AiFi와 공동으로 Smart Store Analytics라는 클라우드 스토리지 서비스의 미리 보기 버전을 출시했습니다. 마이크로소프트의 Clouds for Retail 제품군의 일부인 Smart Store Information은 AiFi 기술을 채택하는 소매업체에게 스마트 상점 플릿을 위한 운영 분석과 쇼핑객을 제공합니다.
기타 혜택 :
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
- 시장 개요
- 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
- 신규 참가업체의 위협
- 구매자의 협상력
- 공급기업의 협상력
- 대체품의 위협
- 경쟁 기업간 경쟁 관계
- 업계 밸류체인 분석
- COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인
- 점포내 업무에 있어서 데이터량 증가
- 보다 좋은 고객 서비스 및 쇼핑 체험 향상의 필요성
- 시장의 과제
- 이용 사례
- 풋폴 분석
- 고객 행동 분석
- 충성도 관리
- 비디오 분석
- 스마트 계산대
제6장 시장 세분화
- 컴포넌트별
- 전개별
- 조직 규모별
- 용도별
- 고객관리
- 리스크 및 컴플라이언스 관리
- 점포 운영 관리
- 마케팅 및 머천다이징
- 기타 용도
- 국가별
제7장 경쟁 구도
- 기업 프로파일
- Capgemini Se
- Retailnext Inc.
- Happiest Minds Technologies
- Capillary Technologies
- Thinkin Srl
- Trax Image Recognition
- Cloud4wi Inc.
- Amoobi
- SAP SE
- Shoppertrak(sensormatic Solutions)
- Analytiks AI
- Cisco Meraki(Cisco Systems Inc.)
- C2ro
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회 및 향후 동향
AJY 25.05.02
The NA In-Store Analytics Market size is estimated at USD 1.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.55 billion by 2030, at a CAGR of 22% during the forecast period (2025-2030).
Factors such as increasing data volume in in-store operations and the need For better customer service and enhanced shopping experience are expected to drive the market.
Key Highlights
- In the hyper-competitive retail market, in-store analytics is gaining traction. In-store analytics has the potential to transform the store layout and improve customer experience across different business segments. In the North American region, retailers use smart carts with location beacons, pin-sized cameras installed near shelves, or the store's Wi-Fi network to see how many shoppers entered the store, how they moved around once inside, and what key areas they visited. This process can provide basic demographic data, such as gender and age group.
- The retail market in North America is one of the biggest. Wal-Mart, Costco, Kroger, Home Depot, and Target originated in this region. The rapidly growing data volume across in-store operations drives the market's growth. With increasing sales value, the volume of data is increasing. With growing data volume, it has become difficult to track every customer's record, behaviors, footfall, etc., without implementing analytics.
- When retailers give customized experiences to their consumers using several technologies, such as evaluating customer preferences, recognizing customer location in-store, targeted promotions, and purchase habits, they accomplish digitalization in shops. The business monitoring technology analyzes these trends to offer valuable insights that assist merchants in increasing sales, revenue, and footfalls. For example, Amazon announced the debut of its new Store Analytics service in June 2022. The e-commerce behemoth is attempting to profit from its physical storefronts by providing marketers with data on what customers buy.
- The United States Bureau of Labour Statistics estimated the demand for skilled and knowledgeable data scientists to boost by 2026, leading to a 27.9% rise in employment. However, this huge demand would also bring a significant shortage of qualified professionals. Further, another challenge to the market growth is that marketers might need to find new ways of executing their strategies in 2022 and beyond to satisfy the consumer thirst for convenience. New data privacy regulations like the California Consumer Privacy Act and Virginia's Consumer Data Privacy Act set a chain of events in motion that will heavily impact retail marketers. The third-party data that once enabled specific user targeting will no longer be available on ad platforms such as Google and Facebook. Retailers are trying to explore new ways to use first-party data in their digital marketing strategies.
- Due to the COVID-19 pandemic, the retail industry has seen significant technology adoption to manage store occupancy and screen temperatures, maintain social distancing, and streamline the use of facilities. Some of these adoptions are mandated by law, and others were made to ensure customer safety and limit store closures. Many of these technologies provided retailers with significant advantages for in-store analytics, and a much better return on investment is seen as a long-term strategic investment rather than a temporary protective measure.
North America In-Store Analytics Market Trends
Store Operation Management to Exhibit Good Growth Over the Forecast Period
- Store operation management entails a set of activities for running and monitoring all the operations inside a store. Some of the significant responsibilities of store management include working closely with staff, creating work schedules, communicating with suppliers to ensure the availability of products, and dealing with customer complaints.
- There are several companies within the North American region, especially in the United States, with many stores in the country. For instance, according to National Retail Federation, Walmart expanded in 2022. According to latest fiscal figures, the biggest US retailer made revenue of USD 141.6 billion in the Q1 of 2022, a 2.4 rise year on year. The majority of this revenue increase came from the United States market, where net sales increased by 4% to $96.9 billion in Q1 2022.
- The favourable market scenario has attracted several local and global software providers to develop analytics software to cater to the growing demand. For instance, IBM's Sterling Store Engagement solution provides a real-time view of the store inventory and customer and order data through an intuitive user interface that a store operator can access from sales counters and mobile devices.
- Similarly, SCOPIX Store Operations Analytics, which offers a cost-effective foundation for continuous monitoring of store operations, uses network-based IP video surveillance technology. The solution captures and analyzes live in-store conditions against specific benchmarks. Furthermore, it transforms video footage into actionable business intelligence that benefits store management, marketing teams, operations managers, and merchandisers.
- Furthermore, according to US Labor Department, grocery retailers around the United States are suffering from a labor crunch. As this shortage is not expected to go away soon, there is a growing interest in digital technology and automation among retail.
United States is Expected to Hold a Significant Market Share
- The United States is one of the top retail markets globally and was impacted by covid-19. However, returning on track with increasing numbers and bolstering the growth to maintain the boost requires advanced technology to analyze data at that scale. As per the National Retail Federation (NRF), Retail is the nation's largest private-sector employer, contributing USD 3.9 trillion to annual GDP and supporting one in four United States jobs - 52 million working Americans.
- According to the US Census Bureau, total retail sales in March 2022 was up 0.5% seasonally adjusted from February and increased 6.9% Y-O-Y. In February, the rise was 0.8% month over month and 18.2% Y-O-Y.
- The post-pandemic United States retail market has been trying to overcome obstacles using Data Analytics technology as a solution that will be shaped by several factors contributing significantly to how retailers function. Retail analytics solutions for the United States retail industry will focus on dealing with challenges that arise from heightened complexities and help to improve the market share. Their ability to offer actionable insights by analyzing multiple data sets will help their retail clients identify the right strategies for recovering lost sales and boost market share by addressing the dynamic needs of their customers.
- With the market reopening and letting go of lockdown, consumers are shifting to a Hybrid shopping structure, for this omnichannel data is of great significance. A smart omnichannel data and tracking strategy are essential to understanding customers' behavior. Brands with a robust omnichannel business rely on analytics to know how to take advantage of the opportunity possible by customers' behaviors toward the market.
- Furthermore, the country's e-commerce retail and in-store retail sales are likely to propel the industry. According to the US Department of Commerce and the US Census Bureau, e-commerce total U.S. retail sales climbed from 14.5% in the fourth quarter of 2021 to 14.8% in the third quarter of 2022.
North America In-Store Analytics Industry Overview
The North America in-store analytics market is highly competitive owing to numerous software systems providers and technological innovation in the industry for retail. Some of the major players operating in the market include Capgemini, RetailNext, Happiest Minds Technologies Limited, Capillary Technologies, and ThinkIN, among others. The players in the market are regularly involved in altering their pricing schemes, which creates pricing pressure on other companies, thereby augmenting the competition in the market.
- In October 2023, RetailNext, a provider of in-store traffic analytics, partnered with MarketDial, a prominent A/B testing solution for physical retail. Both companies have made this partnership intending to provide retailers with an unprecedented 360° view of the customer journey. RetailNext uses its AI-driven heat-mapping technology to identify in-store traffic trends, providing actionable insights on dwell time, engagement, and shopper exposure.
- In May 2023, Capgemini and Google Cloud declared an expansion of their long-standing strategic partnership in terms of data analytics and artificial intelligence, thereby building a global Generative AI Google Cloud Center of Excellence to assist enterprises in realizing the complete potential of AI technologies. Capgemini would utilize Google Cloud's generative AI technologies primarily to develop a library of more than 500 enterprise-ready industry use cases, beginning with financial services, retail, as well as automotive.
- In January 2023, Microsoft released a preview of a cloud storage service known as Smart Store Analytics in collaboration with AiFi, which seeks to allow retailers to adopt autonomous shopping technology at a low cost. Smart Store Information, which is part of Microsoft's Clouds for Retail suite of products, offers retailers employing AiFi's technologies operational analytics and shoppers for their fleets of smart shops.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Study Assumptions and Market Definition
- 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
- 4.1 Market Overview
- 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
- 4.2.1 Threat of New Entrants
- 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
- 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
- 4.2.4 Threat of Substitutes
- 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
- 4.3 Industry Value Chain Analysis
- 4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
- 5.1 Market Drivers
- 5.1.1 Increasing Data Volume In In-store Operations
- 5.1.2 Need For Better Customer Service And Enhanced Shopping Experience
- 5.2 Market Challenges
- 5.2.1 Lack of Skilled Personnel
- 5.3 Use Cases
- 5.3.1 Footfall Analytics
- 5.3.2 Customer Behavior Analytics
- 5.3.3 Loyalty Management
- 5.3.4 Video Analytics
- 5.3.5 Smart Checkouts
6 MARKET SEGMENTATION
- 6.1 By Component
- 6.1.1 Software
- 6.1.2 Services
- 6.2 By Deployment
- 6.2.1 Cloud
- 6.2.2 On-premise
- 6.3 By Organization Size
- 6.3.1 Large Enterprises
- 6.3.2 Small and Medium Enterprises
- 6.4 By Application
- 6.4.1 Customer Management
- 6.4.2 Risk and Compliance Management
- 6.4.3 Store Operation Management
- 6.4.4 Marketing and Merchandizing
- 6.4.5 Other Applications
- 6.5 By Country
- 6.5.1 United States
- 6.5.2 Canada
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 7.1 Company Profiles
- 7.1.1 Capgemini Se
- 7.1.2 Retailnext Inc.
- 7.1.3 Happiest Minds Technologies
- 7.1.4 Capillary Technologies
- 7.1.5 Thinkin Srl
- 7.1.6 Trax Image Recognition
- 7.1.7 Cloud4wi Inc.
- 7.1.8 Amoobi
- 7.1.9 SAP SE
- 7.1.10 Shoppertrak(sensormatic Solutions)
- 7.1.11 Analytiks AI
- 7.1.12 Cisco Meraki (Cisco Systems Inc.)
- 7.1.13 C2ro
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS