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MaaS(Mobility as a Service) - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Mobility as a Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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MaaS(Mobility as a Service) 시장 규모는 2025년 8,400억 달러에 이르고 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 7.43%를 나타내 2030년에는 1조 2,000억 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

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COVID-19 팬데믹은 MaaS(Mobility as a Service) 시장에 타격을 주었습니다. 세계적으로 실시된 봉쇄와 사회적 거리를 두는 규범에 의해 이동의 필요성은 긴급 목적 이외에는 감소했습니다. 이로 인해 시장의 주요 비즈니스 부문은 큰 타격을 입었고 경제는 급강하했습니다. COVID-19의 대유행은 시장에 문제를 일으켰지만 비접촉식 결제와 접촉자 추적을 위한 MaaS 솔루션의 전개 등 혁신과 적응의 기회도 낳고 있습니다.

중기적으로 MaaS(Mobility as a Service)는 개인 및 기업에 통합된 온디맨드 교통 솔루션을 제공하려는 성장 산업입니다. 즉, 소비자는 단일 플랫폼을 통해 다양한 이동 수단을 이용할 수 있습니다.

택시 서비스와 라이드 쉐어 서비스를 이용하는 승객의 선호도는 전국적으로 높아질 것으로 예상됩니다. 따라서 주요 기업은 경쟁이 치열한 시장에서 각각 시장 점유율을 유지하기 위해 모바일 애플리케이션에서 제공되는 옵션을 늘리고 사업을 확대할 가능성이 높습니다.

이산화탄소 배출량을 줄이고 기후 변화를 완화하는 것이 중요하다는 것은 MaaS 섹터의 주요 촉진요인 중 하나입니다.

시장을 견인하는 또 다른 중요한 측면은 소비자의 취향의 변화이며, 특히 젊은 세대는 이동성 옵션에서 편의성, 유연성 및 비용 효율성을 선호합니다.

자동차 제조업체 및 공공 운송과 같은 다른 진출기업들은 기존의 교통 기업과 하이테크 신흥 기업 외에도 경쟁을 유지하고 진화하는 고객의 기대에 부응하기 위해 MaaS 부문에 진입했습니다.

전기자동차에 대한 보조금, 시너지 및 공공 운송의 이용을 장려하는 등 정부의 이니셔티브와 법률도 MaaS(Mobility as a Service) 시장을 형성하고 있습니다.

MaaS(Mobility as a Service) 시장 동향

교통 체증 증가로 시장 수요 견인

MaaS는 교통 체증 완화 외에도 대기 품질 개선, 이산화탄소 배출량 감소, 지속 가능한 교통 촉진을 지원할 수 있습니다.

또한 MaaS는 공공 부문과 상업 부문 관계자에게 새로운 비즈니스 모델과 기회를 제공하여 교통 부문을 재구성하고 있습니다.

전반적으로 세계 주요 도시에서 교통 체증으로 인한 어려움은 MaaS 섹터 확장의 원인이 되고 있습니다.

최근, 세계의 많은 도시에서 교통 정체나 교통 과제의 해결책으로서, MaaS(Mobility as a Service)의 도입이 진행되고 있습니다.

  • 2023년 1월, 탬파시의 모빌리티과는 시의 새로운 모빌리티 파트너인 Moovit과 MaaS(Mobility as a Service)의 평가판 프로젝트를 시작했습니다. 무빗은 정확하고 신뢰성이 높은 도시 이동 정보를 제공할 뿐만 아니라, 공공 운송의 모바일 티켓, 리얼타임의 도착 정보를 제공해, Google 맵이나 웨이즈와는 달리, 주차장이나 파크 앤 라이드의 장소를 표시합니다.
  • 2022년 10월, 상하이시는 그린 통근을 위한 올인원 모바일 플랫폼을 시작하고, 동시의 MaaS(Mobility as a Service) 시스템 개발에 있어서 중요한 한 걸음을 내디뎠습니다. 운송, 택시 호출, 스마트 주차를 포함한 기본 기능을 완성시켰습니다.
  • 2022년 9월, 프라하시는 모든 결제 방법과 교통서비스를 1곳에 통합하는 검사프로그램을 실시하였습니다.

이러한 사례는 교통 혼잡을 완화하고 교통에 대한 접근성을 향상시키기 위해 노력하는 도시들 사이에서 MaaS가 점점 널리 보급되고 있음을 보여주고 있습니다.

아시아태평양 급성장시장

도시화, 인구 증가, 편리하고 지속 가능한 운송 수단에 대한 수요 증가는 장기적으로 중국에서 MaaS(Mobility as a Service) 시장을 활성화시킬 가능성이 높습니다. 최근 몇 년 동안 자전거 공유 및 카셰어링로 대표되는 새로운 모빌리티는 시민들의 일상적인 이동에 큰 편의성을 제공합니다. 대규모 모빌리티 수요를 충족함으로써 도시 관리에 압력과 과제도 가져왔습니다. 또한 기존의 대중교통 시스템과 전통적 교통 서비스에도 큰 영향을 미쳤습니다.

중국은 최근 몇 년 동안 MaaS 프로젝트의 테스트 및 개발에 주력하고 있습니다. 국무원, 교통 운수성, 성·시 정부(베이징시, 상하이시, 장쑤성, 광동성) 등 많은 정부 부문이, 2021-2025년까지의 제14차 5개년 계획, 혹은 2035년까지의 장기 계획 중에서 MaaS 전략이나 검사적인 개발을 강조하고 있습니다.

인도는 세계에서 두 번째로 인구가 많은 나라로 대부분의 사람들이 중류계급에 속하며 근거리 통근에 택시와 오토릭셔(현지의 삼륜택시)를 이용하고 있습니다. 인도의 대중교통 시스템은 그다지 발전하지 못했고, 버스, 지역 철도(뭄바이만), 지하철(일부 도시)이 주요 특징입니다. 따라서 직원은 주로 자가용 차량을 통근 수단으로 사용합니다.

MaaS는 인도에서 여전히 비교적 새로운 서비스이지만, 연방 정부, 주 정부, 지방 정부의 토론과 시책 이니셔티브는 그 큰 가능성을 강조하고 있습니다. MaaS는 인도의 소비자들에게 운송 수단을 단일 서비스로 통합함으로써 유연하고 개인화된 방식으로 여행을 쉽게 계획 할 수있는 능력을 설명합니다. 또한 인도는 기술력과 통합된 이동성 서비스 솔루션을 활용하고 있으며 이미 대규모 섹터로 성장하고 있습니다.

인도 시장에서 왕성한 비즈니스 기회로 인해 많은 유명 기업들은 MaaS(Mobility as a Service) 시장에서의 지위를 강화하기 위해 엄격한 노력을 기울이고 있습니다.

  • 2023년 1월 라이드 헤일링 회사인 Uber는 자사 플랫폼을 통해 향후 3년간 인도에 2만 5,000대의 전기자동차를 도입했습니다. EV를 이달부터 단계적으로 2만 5,000대 납입하는 것을 상정하고 있습니다.
  • 2022년 11월, 상하이에서 그린 통근을 위한 올인원·모바일 플랫폼이 개시되어, 상하이의 MaaS(Mobility as a Service) 시스템에 있어서 불가결한 한 걸음이 되었습니다.
  • 2021년 10월, Honda는 진동과 음성 안내에 의해 시각 장애인의 네비게이션을 지원하는 웨어러블 디바이스 「아시라세」를 발매했습니다. 이 디바이스는 종래의 자동차 이외의 모빌리티 서비스를 확대하는 Honda의 대처의 일환입니다.

위의 개발은 이 지역의 MaaS(Mobility as a Service) 시장이 급성장하고 있으며, 여러 진출 기업이 시장에 진입하고 서비스를 확대하고 있음을 보여줍니다.

MaaS(Mobility as a Service) 산업 개요

MaaS(Mobility as a Service) 시장은 세분화되어 있으며, 여러 참가 기업이 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다.

  • 2022년 12월, 여성과 여아가 클라우드 소싱으로 안전을 확보하고 실시간으로 서로 보호할 수 있는 유일한 커뮤니티 안전 앱을 다루는 신흥 기업 SafeUP는 무빗과의 협업을 발표했습니다.
  • 2022년 8월, 전기자동차 회사인 Lime과 이동성 앱인 Whim은 협력 관계를 통해 국가로 확대되었습니다. - 리히, 빈터투르, 바젤의 모든 라임 전자 스쿠터에 액세스할 수 있습니다.
  • 2022년 5월 FOD 모빌리티 그룹은 모빌레오 고객을 위한 맞춤형 마케팅 지원 서비스를 도입했습니다. FOD 모빌리티 그룹은 현재 시장을 선도하는 모바일 플랫폼을 통해 MaaS Service) 기술 자체를 제공할 뿐만 아니라, 필요한 마케팅 경험이나 리소스를 사내에 갖지 않는 고객을 위한 종합적인 커스터마이즈 마케팅 지원 서비스를 제공합니다. 이치, 온라인/오프라인 광고, PR, 이벤트 관리, 이메일 캠페인, 소셜 미디어 관리, 컨텐츠 작성, 그래픽 디자인, 웹사이트 디자인, SEO, 현지 기업이나 관광국과의 제휴 등은 제공되는 서비스의 일례입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 서비스 유형별
    • 자동차
    • 버스
    • 자전거
  • 교통 유형별
    • 공공
    • 민간
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 기타
      • 남미
      • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Whim(Maas Global)
    • Uber Technologies Inc.
    • Didi Chuxing
    • Citymapper
    • Moovel
    • Beeline Mobility
    • Ubigo(via-id)
    • Moovit Inc.
    • Bridj Technology Pty Ltd.
    • Mobileo
    • The Hertz Corporation
    • Avis Budget Group
    • Enterprise Holdings Inc.

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.05.09

The Mobility as a Service Market size is estimated at USD 0.84 trillion in 2025, and is expected to reach USD 1.20 trillion by 2030, at a CAGR of 7.43% during the forecast period (2025-2030).

Mobility as a Service - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic hurt mobility as a Service Market. With the lockdown and social distancing norms implemented worldwide, the need for mobility was reduced except for emergency purposes. With almost zero public movements, the major business area of the market was severely hit, and the economy took a nosedive. Although the COVID-19 pandemic has caused problems for the market, it has also given rise to chances for innovation and adaptation, such as the deployment of MaaS solutions for contactless payments and contact tracking.

Over the medium term, Mobility as a Service (MaaS) is a growing industry that intends to provide individuals and businesses with integrated, on-demand transportation solutions. It represents a paradigm shift from traditional modes of transportation, in which consumers can access a variety of mobility alternatives through a single platform, frequently via a subscription-based approach. The market is predicted to expand rapidly in the next years, owing to rising urbanization, increased traffic congestion, and a need for more sustainable transportation alternatives.

Passengers' preferences for utilizing taxi services and ride-sharing services across the country are expected to increase. Hence, this is likely to lead the companies to enhance the options and expand their operations to be provided in mobile applications, to retain their respective market shares in a highly competitive market.

The growing emphasis on lowering carbon emissions and mitigating climate change is one of the primary drivers of the MaaS sector. MaaS platforms may help lessen the environmental effect of transportation by providing more sustainable mobility options.

Another important aspect driving the market is changing consumer tastes, particularly among younger generations that prioritize convenience, flexibility, and cost-effectiveness in their mobility options.

Other players, such as automakers and public transportation agencies, are entering the MaaS sector to stay competitive and meet evolving customer expectations, in addition to traditional transportation corporations and tech startups.

Government initiatives and legislation, such as subsidies for electric vehicles and encouragement for carpooling and public transit use, are also shaping the MaaS market. Mobile apps, Internet of Things (IoT) gadgets, and data analytics tools are a few of the primary technologies powering the MaaS sector. These technologies enable more effective and individualized transportation services.

Mobility as a Service (MaaS) Market Trends

Increasing Traffic Congestion Drive the Demand in the Market

MaaS can assist in improving air quality, lower carbon emissions, and encouraging sustainable transportation in addition to easing congestion. MaaS can encourage individuals to select more environmentally friendly forms of transportation, like biking or taking public transportation, by providing a variety of mobility options.

In addition, MaaS is reshaping the transportation sector by giving actors in the public and commercial sectors new business models and opportunities. While governments look for ways to incorporate MaaS into their transportation networks, private companies are increasing their investments in MaaS platforms and services.

Overall, the difficulties caused by traffic congestion in major cities throughout the world are a contributing factor in the expansion of the MaaS sector. MaaS is positioned to play an increasingly significant role in the future of urban mobility as people look for more effective and environmentally friendly transportation solutions.

In recent years, many cities around the world have been adopting mobility as a service (MaaS) as a solution to the growing traffic congestion and transportation challenges. For instance,

  • In January 2023, The Mobility Department of the City of Tampa launched a Mobility as a Service (MaaS) trial project with the City's new mobility partner, Moovit. Moovit debuted in Tampa as an urban mobility software that assists users in planning multimodal trips, whether they want to walk, bike, scoot, drive, ride the streetcar, or take the bus. In addition to delivering precise and reliable urban mobility information, Moovit offers mobile ticketing for public transportation, real-time arrival information, and displays parking lots and park-and-ride locations, unlike Google Maps or Waze.
  • In October 2022, Shanghai inaugurated an all-in-one mobile platform for green commuting, marking an important step forward in the development of the city's Mobility as a Service (MaaS) system. The Suishenxing app, the world's first metropolitan MaaS platform established by a government, has completed its fundamental features, which include public transportation, taxi hailing, and smart parking. Users can get a swipe-for-all pass that contains all public transportation codes through its public transportation service. After registering and activating the payment feature on MaaS, it can now be used on Shanghai's 1,560 bus routes, 17 ferry lines, and 11 Metro lines.
  • In September 2022, the City of Prague tested a pilot program to consolidate all payment methods and transit services in one location. A system for unified registration and payment for mobility services, such as bike and carsharing, taxis, parking, and public transportation, will be developed, tested, and operated via the Ltaka app, which is being implemented by Prague's municipal firm Operator ICT.

These instances show how MaaS is becoming more and more popular among cities as they work to ease traffic congestion and increase accessibility to transportation. It is anticipated that more cities using MaaS solutions to solve their transportation problems as the MaaS business expands globally.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

Urbanization, population growth, and increasing demand for convenient and sustainable modes of transportation are likely to enable the mobility-as-a-service market in China over the long run. In recent years, new mobility represented by emerging bike-sharing and car-hailing/sharing has provided great convenience for citizens' daily transport. By meeting large mobility demands, they also brought pressures and challenges to city management. In addition, they had a big impact on existing public transport systems and traditional transport services.

China has focused on testing and developing MaaS projects in recent years. Many government departments, such as the State Council, Ministry of Transport, and province and city governments (Beijing, Shanghai, Jiangsu, and Guangdong), have highlighted to develop of a MaaS strategy or pilot in their 14th-Five-Year Plan between (2021-2025) or even in their long-term plan for 2035.

India is the second-most populous country in the world, and most people fall into the middle-class category who utilize cabs and auto-rickshaws (local three-wheeler taxis) for commuting short distances. India's public transportation system is not that well developed and is mainly characterized by buses, local trains (only in Mumbai), and metros (in select cities). Thus, employees majorly use their personal vehicle as the main mode of transportation to work.

MaaS is still relatively new in India, but discussions and policy initiatives by the federal, state, and local governments have highlighted its enormous potential. MaaS would offer consumers across India the ability to effortlessly organize trips in a flexible and personalized way by integrating transportation into a single service. Further, India is utilizing its technology prowess and integrated mobility services solutions, and it is already growing into a sizable sector.

Due to the outpouring opportunities in the Indian market, many prominent companies have also taken severe initiatives to strengthen their position in the Maas market. For instance,

  • In January 2023, ride-hailing company Uber plans to introduce 25,000 electric cars in India over the next three years through its platform. A memorandum of understanding signed with Tata Motors envisages the phased delivery of 25,000 units of Tata's Xpres-T EV electric car from this month. Electric vehicles will be deployed in Delhi, Mumbai, Kolkata, Chennai, Hyderabad, Bengaluru, and Ahmedabad.
  • In November 2022, an all-in-one mobile platform for green commuting in Shanghai was launched, marking an essential step forward for Shanghai's Mobility as a Service (MaaS) system.
  • In October 2021, Honda launched Ashirase, a wearable device that helps visually impaired individuals navigate their surroundings using vibrations and audio guidance. The device is part of Honda's efforts to expand mobility services beyond traditional vehicles.

The above developments indicate that the MaaS market in the region is growing rapidly, with several players entering the market and expanding their services. These developments are expected to contribute to MaaS growth in the coming years.

Mobility as a Service (MaaS) Industry Overview

The mobility as a service market is fragmented, with several players accounting for significant shares in the market. Some prominent companies in the mobility as a service market are Uber, Didi, Beeline Mobility, Moovit, and others. Companies are investing heavily in R&D for the innovation of new and advanced products.

  • In December 2022, SafeUP, the new startup behind the only community safety app that allows women and girls to crowdsource their safety and protect one another in real time, announced a collaboration with Moovit. SafeUP members will be able to easily plan their journeys and navigate public transportation thanks to this alliance in honor of International Day for the Elimination of Violence Against Women.
  • In August 2022, Lime, an electric vehicle company, and Whim, a mobility app, expanded their collaboration to another country. In June 2022, Whim launched e-scooters in Antwerp and Brussels, Belgium, followed by Helsinki, Finland. Whim has access to all Lime e-scooters in Zurich, Winterthur, and Basel. Whim, in addition to two other e-scooter providers in more than ten cities, allows users to plan, book, and pay for trips using multiple modes of transportation.
  • In May 2022, FOD Mobility Group introduces customized marketing support services for Mobilleo customers. FOD Mobility Group now offers a comprehensive range of tailored marketing support services for clients who may not have the necessary marketing experience or resources in-house, in addition to providing the Mobility as a Service (MaaS) technology itself via their market-leading Mobile platform. Market research, strategy and planning, app store setup and management, online/offline advertising, PR, event management, email campaigns, social media management, content creation, graphic design, website design, SEO, and engagement with local businesses and tourist boards are just a few of the services offered.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - (USD Billion)

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Car
    • 5.1.2 Bus
    • 5.1.3 Bike
  • 5.2 By Transportation Type
    • 5.2.1 Public
    • 5.2.2 Private
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Whim (Maas Global)
    • 6.2.2 Uber Technologies Inc.
    • 6.2.3 Didi Chuxing
    • 6.2.4 Citymapper
    • 6.2.5 Moovel
    • 6.2.6 Beeline Mobility
    • 6.2.7 Ubigo (via-id)
    • 6.2.8 Moovit Inc.
    • 6.2.9 Bridj Technology Pty Ltd.
    • 6.2.10 Mobileo
    • 6.2.11 The Hertz Corporation
    • 6.2.12 Avis Budget Group
    • 6.2.13 Enterprise Holdings Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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