시장보고서
상품코드
1693409

군용 헬리콥터 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Military Helicopters - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

군용 헬리콥터 시장 규모는 2025년에 91억 7,000만 달러, 2030년에는 102억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 2.16%를 나타낼 전망입니다.

Military Helicopters-Market-IMG1

군용 헬리콥터 시장 전반에 걸쳐, 다양한 새로운 위협에 대항하기 때문에 멀티미션 헬리콥터 부문이 가장 높은 수요를 창출할 것으로 예측됩니다.

  • 군사 분쟁, 테러, 국경 분쟁, 영토 침범, 위반 행위 증가로 인해 회전익기의 사용이 증가하고 있습니다. 헬리콥터를 최첨단 기술로 업그레이드하고 있습니다.멀티 미션 헬리콥터는 부대에의 근접 항공 지원이나 적의 장갑의 파괴에 가세해 대전차 임무에도 사용할 수 있습니다.
  • 과거에는 멀티미션 헬리콥터가 가장 많이 조달되어 군용 헬리콥터 전체의 49%를 차지한 다음 다른 회전익기(실용 헬리콥터, 해상 헬리콥터, 대잠수함전용 헬리콥터, 훈련용 헬리콥터), 수송 헬리콥터가 각각 37%, 13%의 점유율을 차지했습니다.
  • 게다가 군용 헬리콥터 수요는 비대칭적인 위협과 복잡한 작전 환경을 특징으로 하는 현대 전쟁의 성질의 변화에 의해 적응성과 유연성이 높은 플랫폼이 필요하게 된 것 등 여러 요인에 의해 촉진되어 왔습니다. 과 비 기존의 하이브리드 전술의 대두도, 선진적 ISR 능력을 갖춘 헬리콥터 수요를 높이고 있습니다.이러한 요인이 군용기 조달 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다.

국방예산 증가에 따른 지정학적 위협 증가로 시장 견인

  • 세계의 군용 헬리콥터 시장은 방위 예산 증가, 안보 위협의 진화, 헬리콥터 기술의 진보 등을 배경으로 최근 몇 년간 크게 성장하고 있습니다.
  • 2022년 러시아와 우크라이나 전쟁은 각국의 국방예산을 더욱 부추겨 세계적으로 군사의 작전 준비 태세를 재평가할 필요성을 높였습니다. 2022년 전 세계 군사비 지출은 3.7% 증가하여 사상 최고치인 2,240억 달러에 달했습니다. 러시아의 우크라이나 침공은 2022년 지출 증가의 주요 원인이었습니다.
  • 2017-2022년 군용 헬리콥터 조달에서는 북미가 시장을 독점하고 있으며, 주로 미국이 헬리콥터 전체의 38%를 차지하고 있습니다. 세계 점유율의 32%를 차지하고 있습니다. 아시아태평양도 중요한 시장이며, 중국과 인도 등 국가의 방위 예산 증가로 25%의 점유율을 차지하고 있습니다. 영국과 같은 국가들이 헬리콥터 근대화 계획에 투자하고 있기 때문에 20%라는 대폭적인 성장을 이루고 있습니다. 각각 15%와 3%의 점유율을 차지하고 있습니다.

세계 군용 헬리콥터 시장 동향

국경 긴장 증가와 신형 기계의 필요성으로 국방비가 급증

  • 아시아태평양의 군사비는 총액 5,690억 달러로 중국과 인도의 국경 문제 등의 지정학적 분쟁, 국내 안보상의 과제, 해양 모니터링, 대테러 작전 등은 이 지역의 국가들의 고정익 항공기의 성장을 조장하는 요인의 일부입니다. 중국과 인도에서의 군사비 증가가 2022년 증가의 주 요인입니다.
  • 아시아태평양에는 인도, 중국, 일본, 한국을 비롯한 주요 군사대국이 존재하며, 국방예산도 해마다 증가하고 있습니다. 성장을 견인하고 있습니다.예를 들어, 인도 정부는 2023년도 예산으로, 신형 전투기 라파르에의 결제나 스호이-30MKI, 테자스 전투기의 제조를 포함해 인도 공군을 위해서 전회 예산보다 약 10% 증액한 예산을 계상했습니다.
  • 아시아태평양의 군사비 증가는 많은 지역 주권 주체가 존재하는 남중국해의 긴장과 인도-중국, 인도-파키스탄 간의 국경 분쟁 등 여러 정치적 및 국경 분쟁에서 우위를 차지하는 것을 목적으로 하고 있습니다.

함대의 근대화와 신규 조달은 아시아태평양의 군사 활동 함대를 개선할 것으로 예측됩니다.

  • 2022년 말까지 아시아태평양의 현역 항공기수는 1만 5,543기로 그 중 고정익기가 60%를 차지하고 나머지 항공기수는 회전익기입니다.
  • 2020년 시점에서 아시아태평양의 평균 항공기 보유 연수는 9.5년이었지만, 2030년에는 10.7년이 될 것으로 예측되고 있습니다. MiG 21과 MiG 27은 인도 공군(IAF)의 중추 역할을 해왔습니다. 이 전투기의 평균 기령은 약 45년입니다.
  • 중국, 인도, 한국 등의 국가들은 현대전의 요구를 충족하기 위해 항공기 보유 수를 확대하고 있습니다. 예측 기간 동안에도 차세대 항공기의 생산과 취득이 계속될 수 있습니다. 아시아태평양 군사는 또한 외부 위협에 대한 군사적 이점을 얻기 위해 최첨단 기술을 활용하여 헬리콥터의 능력을 강화하고 있습니다.
  • 아시아태평양의 현역 항공기 보유수는 2022년에는 2017년 대비 3% 증가했습니다. 동남아시아에서는 인도네시아와 태국이 보유수의 63%를 차지하고 있습니다. 앞으로 몇 년간 태국, 말레이시아, 싱가포르, 인도네시아, 필리핀 등 주요 국가들이 135대 이상의 항공기 조달을 계획하고 있기 때문에 항공기 보유 수가 증가할 수 있습니다. 이 지역의 활발한 항공기 보유 수는 예측 기간 동안 건전한 속도로 확대될 것으로 예측됩니다.

군용 헬리콥터 산업 개요

군용 헬리콥터 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5곳에서 76.84%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Rusian Helicopters, Textron Inc., The Boeing Company 등입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 국내총생산
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동 및 아프리카
    • 북미
    • 남미
  • 액티브 플릿 데이터
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동 및 아프리카
    • 북미
    • 남미
  • 국방 지출
    • 아시아태평양
    • 유럽
    • 중동 및 아프리카
    • 북미
    • 남미
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인 분석

제5장 시장 세분화

  • 기체 유형
    • 멀티미션 헬리콥터
    • 수송용 헬리콥터
    • 기타
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 호주
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 말레이시아
      • 필리핀
      • 싱가포르
      • 한국
      • 태국
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 네덜란드
      • 러시아
      • 스페인
      • 튀르키예
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동 및 아프리카
      • 알제리
      • 이집트
      • 카타르
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 북미
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 미국
      • 기타 북미
    • 남미
      • 브라질
      • 칠레
      • 콜롬비아
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략적 움직임
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Airbus SE
    • Hindustan Aeronautics Limited
    • Leonardo SpA
    • Lockheed Martin Corporation
    • MD Helicopters LLC.
    • Russian Helicopters
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
SHW 25.05.13

The Military Helicopters Market size is estimated at 9.17 billion USD in 2025, and is expected to reach 10.21 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.16% during the forecast period (2025-2030).

Military Helicopters - Market - IMG1

The multi-mission helicopter segment is expected to generate the highest demand in the overall military helicopters market to counter various emerging threats

  • There is an increase in the use of rotorcraft due to increased military conflicts, terrorism, border disputes, territory invasions, and violations. A number of regional armed forces are also upgrading their helicopters with cutting-edge technologies to gain a military advantage over their adversaries. In addition to providing close air support to troops and destroying enemy armor, multi-mission helicopters can be used for anti-tank missions.
  • During the historical period, the multi-mission helicopter was the most procured model, accounting for 49% of the total military helicopter fleet, followed by other rotorcrafts (utility helicopters, maritime helicopters, anti-submarine warfare helicopters, and training helicopters) and transport helicopters, which accounted for shares of 37% and 13%, respectively. During the same period, some of the most procured rotorcraft models were the UH-60 series helicopter with 409 procurements, followed by AH-1Z and CH-47D/F with 180 and 173 aircraft procurements, respectively.
  • Furthermore, the demand for military helicopters has been fueled by several factors, such as the changing nature of modern warfare, characterized by asymmetric threats and complex operational environments, which has necessitated the need for highly adaptable and flexible platforms. The rise of hybrid warfare conventional and unconventional tactics has also increased the demand for helicopters with advanced ISR capabilities. Factors such as these are expected to drive the demand for military aircraft procurement. During the forecast period, a total of 2,854 rotorcraft are expected to be delivered globally.

Rising Geopolitical Threats Associated With Increasing Defense Budgets Are Driving The Market

  • The global military helicopter market has grown significantly over the years, driven by increasing defense budgets, evolving security threats, and advancements in helicopter technology. Military helicopters are crucial in modern warfare, providing rapid transport, close air support, and combat capabilities.
  • In 2022, the war between Russia and Ukraine further fueled the defense budgets across various countries and the need to reassess the operational readiness of the armed forces globally. The global military expenditure rose by 3.7% in 2022 to reach a record high of USD 2240 billion. Russia's invasion of Ukraine was a major driver of the growth in spending in 2022. The five biggest spenders in 2022 were the United States, China, Russia, India, and Saudi Arabia, which together accounted for 63% of world military spending
  • In terms of military helicopter procurements during 2017-2022, North America dominates the market, with 38% of the total helicopter fleet, primarily driven by the United States. The United States has the largest military helicopter fleet globally, with 32% of the global share. Asia-Pacific is another significant market, with a share of 25%, due to the increasing defense budgets of countries like China and India. Europe has witnessed a substantial growth of 20%, with countries like Russia, France, Germany, and the United Kingdom investing in helicopter modernization programs. The Middle East Africa and South America are also investing in military helicopters to enhance their defense capabilities and have a share of 15% and 3% respectively. Due to such developments, the global rotorcraft aircraft market is expected to procure 2,854 helicopters between 2023 and 2030.

Global Military Helicopters Market Trends

Increased border tensions and the need for new aircraft has led to a surge in defense expenditure

  • Asia-Pacific spent a total of USD 569 billion on military expenditures. Geopolitical conflicts such as border issues between China and India, internal security challenges, maritime surveillance, and counter-terrorism operations are some of the factors aiding the growth of the fixed-wing aircraft fleet of the countries in this region. The rise in military spending in China and India was the main cause of the increase in 2022. The combined military spending of the two nations in the region in 2022 was 66%. The increase in defense spending of the nations over the past ten years was driven by economic growth and territorial disputes.
  • Major military powers, including India, China, Japan, and South Korea, are present in the Asia-Pacific region and are yearly growing their defense budgets. This budget includes a significant portion for the improvement and expansion of air superiority, which is driving the growth of military aviation in the region. For instance, in the budget of FY 2023, the Indian government allocated about 10% more for the Indian Air Force compared to the previous budget, including payments for the new Rafale fighters and the manufacturing of Sukhoi-30MKIs and Tejas fighters.
  • The increased military spending in the Asia-Pacific region is intended to gain an advantage in several political and border conflicts, such as the tension in the South China Sea with many regional sovereign entities and border conflicts between India-China and India-Pakistan. The defense spending of major countries in China is expected to cross over USD 400 billion by 2030.

Fleet modernization and new procurements are projected to improve the APAC's military active fleet

  • By the end of 2022, there were 15,543 active aircraft in the Asia-Pacific region, of which fixed-wing aircraft accounted for 60% while rotorcraft accounted for the remaining fleet. China, India, Japan, and South Korea together accounted for 55% of the total active fleet in the region.
  • In 2020, the average aircraft fleet age in Asia-Pacific amounted to 9.5 years, which was projected to increase by 2030, when the average aircraft fleet age across the region was expected to be 10.7 years. The older aircraft, some of which date back to the 1960s, have been slowly phased out by the Indian Air Force. The MiG 21 and MiG 27 have been the backbone of the Indian Air Force (IAF). The average age of these aircraft is around 45 years. Australia's two fighter aircraft, FA-18 and F-35, have been in service for the last 16 years and 8 years, respectively.
  • Countries such as China, India, and South Korea are expanding their aircraft fleet size to fulfill the demands of modern warfare. They may continue to produce and acquire next-generation aircraft during the forecast period. The regional armed forces are also enhancing the capabilities of helicopters with cutting-edge technology to obtain military superiority over the external threat.
  • Asia Pacific's active fleet increased by 3% in 2022 compared to 2017. Indonesia and Thailand accounted for 63% of the total fleet in Southeast Asia. In the coming years, the aircraft fleet may increase as major countries like Thailand, Malaysia, Singapore, Indonesia, and the Philippines plan to procure over 135 aircraft. The active fleet of the region is expected to expand at a healthy rate during the forecast period.

Military Helicopters Industry Overview

The Military Helicopters Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 76.84%. The major players in this market are Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Russian Helicopters, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Gross Domestic Product
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East and Africa
    • 4.1.4 North America
    • 4.1.5 South America
  • 4.2 Active Fleet Data
    • 4.2.1 Asia-Pacific
    • 4.2.2 Europe
    • 4.2.3 Middle East and Africa
    • 4.2.4 North America
    • 4.2.5 South America
  • 4.3 Defense Spending
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East and Africa
    • 4.3.4 North America
    • 4.3.5 South America
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Multi-Mission Helicopter
    • 5.1.2 Transport Helicopter
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 Australia
      • 5.2.1.2 China
      • 5.2.1.3 India
      • 5.2.1.4 Indonesia
      • 5.2.1.5 Japan
      • 5.2.1.6 Malaysia
      • 5.2.1.7 Philippines
      • 5.2.1.8 Singapore
      • 5.2.1.9 South Korea
      • 5.2.1.10 Thailand
      • 5.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Netherlands
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Turkey
      • 5.2.2.8 UK
      • 5.2.2.9 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
      • 5.2.3.1 Algeria
      • 5.2.3.2 Egypt
      • 5.2.3.3 Qatar
      • 5.2.3.4 Saudi Arabia
      • 5.2.3.5 United Arab Emirates
      • 5.2.3.6 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 Canada
      • 5.2.4.2 Mexico
      • 5.2.4.3 United States
      • 5.2.4.4 Rest of North America
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Chile
      • 5.2.5.3 Colombia
      • 5.2.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Hindustan Aeronautics Limited
    • 6.4.3 Leonardo S.p.A
    • 6.4.4 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.5 MD Helicopters LLC.
    • 6.4.6 Russian Helicopters
    • 6.4.7 Textron Inc.
    • 6.4.8 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제