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태국의 금속 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Thailand Metal Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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태국의 금속 포장 시장 규모는 2025년 17억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 4.11%로 확대되어, 2030년에는 21억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 금속 포장 시장은 태국의 포장 산업에 필수적이며 다양한 부문에서 견고하고 신뢰할 수 있는 솔루션을 제공합니다.
  • 태국의 금속 포장 시장은 산업 활동 증가, 음식 식품 소비의 확대, 환경 의식 증가 등 다양한 요인에 의해 회복력과 성장을 나타내고 있습니다.
  • 금속캔 부문은 화장품, 자동차, 산업용, 페인트, 바니시, 의약품 등 다양한 최종사용자를 위한 포장식품 및 식음료의 저장캔과 에어로졸캔 수요 증가에 견인되어 이 지역에서 강력한 성장을 이루고 있습니다. 지속 가능한 포장 솔루션을 채택하여 재활용 가능하고 친환경 금속 포장에 대한 수요가 높아지고 있습니다.
  • 태국의 금속 포장 시장은 계속 성장하고 있으며, 세계 산업 진출 기업들에게 기술 혁신과 협력의 새로운 기회를 기술하고 있습니다. 예를 들어, 스페셜티 케미컬 기업인 Toyo Ink Group의 일본 모회사인 Toyo SC Holdings는 2023년 3월 동사의 연결자회사인 Toyo Ink Thailand와 함께 태국의 캔시장에서 무인쇄캔용 외면도료 제조업체인 Thai Eurocoat를 100% 인수하는 주식매매계약을 체결했다고 발표했습니다.
  • 알루미늄은 재활용 가능한 재료입니다. 손실을 최소화하고 거의 100% 재활용 가능합니다. 알루미늄 소다 캔은 거의 같은 크기의 새로운 캔으로 재활용할 수 있습니다. Thai Beverage Can Ltd.에 따르면, 수년간 생산된 알루미늄의 거의 75%가 여전히 사용되고 있습니다. 태국에서는 알루미늄 캔을 90% 이상 재활용할 수 있습니다.
  • 금속 포장은 다른 포장 솔루션과의 경쟁에 직면합니다. 플라스틱 포장 솔루션과 같은 재료는 산업의 대체 포장 옵션 중 하나입니다. 플라스틱 포장은 대규모 저장 및 운송을 위해 많은 산업에서 금속 포장의 주요 경쟁자입니다. 금속 캔의 주요 사용자인 식품 및 식품 산업은 재활용 가능한 플라스틱 포장 솔루션을 채택하기 시작했습니다. 플라스틱 캔은 투명하며 브랜드가 식품의 품질을 나타내는 데 도움이 됩니다. 또한, 친환경 저장 재료를 홍보하는 정부의 이니셔티브는 시장 성장을 제한하고 있습니다.

태국 금속 포장 시장 동향

캔 부문이 큰 시장 점유율을 차지

  • 캔은 맥주와 같은 알코올 음료, 특히 은은한 거품이 있는 음료에 최적입니다.
  • 기업은 캔들이 고급 음료 포장의 헤아릴 수 없는 가능성을 인식하고 있으며, 이 동향은 시장 성장을 가속하는 태세를 갖추고 있습니다.
  • 또한 Office of Industrial Economics(태국)의 데이터에 따르면 태국의 맥주 총 매출은 2023년 7월 2억 8,670만 달러에서 2023년 12월에는 4억 3,560만 달러로 점차 증가했습니다.
  • 태국의 퍼스널케어 및 화장품 섹터가 성장함에 따라 친환경 포장의 요구가 크게 높아지고 있습니다. 대기업은 특히 헤어 스프레이나 탈취제 등의 아이템용으로 알루미늄 에어로졸 캔을 발매하게 되었습니다.

음료 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 음료 산업에는 탄산 음료, 주스, 커피, 차 등 많은 음료가 포함되어 있습니다.
  • 게다가 소비자는 설탕의 소비량과 그것이 건강과 행복에 어떤 영향을 미치는지에 대해 보다 의식적으로 되어 왔습니다.
  • 레디 투 드링크 음료(RTD)는 기존 브랜드와 신진 브랜드 모두에게 기능성 음료의 최신 동향 중 하나입니다.
  • 음료 캔의 목적은 주스의 성분의 신선도를 유지하는 것입니다. 또, 외출처에서도 간편하게 마실 수 있으므로 편리합니다. 2024년 2월 타이에서 과일 주스의 판매액은 대폭 증가했습니다. 5만7,700달러로, 2023년 10월의 4만 4,200달러에서 증가해, 이 지역에 있어서의 주스 수요 증가를 나타내고 있어, 다양한 금속캔 시장을 형성하고 있습니다.
  • 매끄럽고 슬림한 스타일의 캔은 잡기 쉽고 외형도 좋습니다.또, 빛이나 공기를 차단하는 역할도 완수하기 위해, 에너지 음료의 신선도를 길게 유지해, 빨리 차갑게 할 수 있습니다. 그 때문에 젊은 세대를 중심으로 에너지 드링크 캔 수요가 높아, 제조업체에게는 호기로 되어 있습니다.

태국 금속 포장 산업 개요

태국의 금속포장시장 경쟁 구도는 부문화되어 있어 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd., Showa Denko K.K. (SDK), Crown Holdings, Inc., Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd., Thai Beverage Can Ltd 등의 참가기업이 존재합니다.

  • 2023년 9월 - Thai Beverage Can Ltd.가 WHA 공업 지구의 Thai Beverage Can 2 공장에 5번째 알루미늄 캔 생산 라인을 개설했습니다.
  • 2023년 7월 - Crown Holdings는 윤리적인 공급망을 추진하는 Twentyby30 지속가능성 이니셔티브를 내걸고 알루미늄 스튜어드십 이니셔티브(ASI) 인증을 아시아태평양 전역으로 확대했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - 포터 Five Forces
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 도시화의 진전과 일관된 경제 성장
    • 캔 수요가 시장 성장을 견인
  • 시장의 과제
    • 대체 제품의 저비용화가 시장 성장을 억제할 가능성
  • 세계의 금속 포장 시장 개요

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 알루미늄
    • 스틸
  • 제품 유형별
      • 식품캔
      • 음료캔
      • 에어로졸 캔
    • 벌크 용기
    • 수송용 배럴과 드럼
    • 캡과 마개
  • 산업별
    • 음료
    • 식품
    • 도료·화학제품
    • 공업용

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • ALUCON Public Company Limited(TAKEUCHI PRESS INDUSTRIES CO., LTD.)
    • Crown Holdings, Inc.
    • Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd.
    • SWAN Industries(태국) Company Limited
    • Thai Beverage Can Ltd.
    • Bangkok Can Manufacturing Co., Ltd.
    • Next Can Innovation Co., Ltd.
    • Asian-Pacific Can Co., Ltd(Thai Union Group PCL)
    • Standard Can Co,. Ltd.(태국)
    • Royal Can Industries Company Limited

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.05.13

The Thailand Metal Packaging Market size is estimated at USD 1.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.18 billion by 2030, at a CAGR of 4.11% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The metal packaging market is vital to the Thailand packaging industry, offering robust and reliable solutions across various sectors. The study delves into the intricate dynamics of the metal packaging market, categorizing it into two primary segments: the industrial and metal cans markets.
  • The Thai metal packaging market demonstrates resilience and growth, driven by diverse factors such as increasing industrial activities, expanding food and beverage consumption, and growing environmental awareness. Industrial metal packaging, including IBCs, bulk containers, drums, and closures, witnesses steady demand from sectors like chemicals, lubricants, and agricultural products due to their durability and protective qualities.
  • The metal cans segment is experiencing strong growth in the region, driven by the growing demand for storage cans for packaged food and beverages and aerosol cans for various end-users, including cosmetics, automotive and industrial, paints and varnishes, pharmaceuticals, etc. Adopting sustainable packaging solutions increases the demand for metal packaging, which is recyclable and eco-friendly. Consumer preferences are changing, and regulatory measures favor eco-friendly packaging.
  • The Thai metal packaging market will continue to grow, providing new opportunities for innovation and cooperation between industry players worldwide. For instance, Toyo SC Holdings, the Japanese parent company of the specialty chemicals company Toyo Ink Group, announced that, on March 2023, it and its consolidated subsidiary, Toyo Ink Thailand, entered into a share purchase agreement to acquire 100% of Thai Eurocoat, a manufacturer of external paints for nonprinted cans in the Thai canned food market.
  • Aluminium is a highly recyclable material. It is almost 100% recyclable with minimal loss. Ann aluminum soda can can can be recycled into a new can of nearly the exact same size. According to Thai Beverage Can Ltd.,nearly 75% of all aluminium produced over the years is still in use. In Thailand, aluminium cans can be recycled more than 90%.
  • Metal packaging is facing a lot of competition from other packaging solutions. Materials like plastic packaging solutions are among the alternative packaging options in the industry. Plastic packaging is the main competitor of metal packaging in many industries for large-scale storage and transportation. The food and beverage industry, the primary user of metal cans, has started adopting recyclable plastic packaging solutions. Plastic cans are transparent, which helps brands to show their food's quality. Further, the government's efforts to promote environmentally friendly storage materials limit market growth.

Thailand Metal Packaging Market Trends

Can segment to Hold Significant Market Share

  • Cans are perfect for alcoholic beverages like beer, especially those with a hint of foam. The airtight nature of the can makes it ideal for soft drinks, which have a higher acidity level and are pressurized. Carbon dioxide cannot pass through metal than other materials, so the gas concentration can increase over time, providing consumers with a much more "fizzy" experience.
  • Companies recognize the immense potential of premium beverage packaging in cans, a trend poised to drive market growth. For instance, the Carabao Group, a significant player in the beverage industry, has entered the beer market with its first product, "Lager," with 4.9 percent alcohol content. In November 2023, it launched Carabao Beer and Tawan Daeng Beer, two new beer brands in Thailand, in metal cans.
  • Further, per the Office of Industrial Economics (Thailand) data, total beer sales in Thailand increased gradually in December 2023 to USD 435.6 million, up from USD 286.7 million in July 2023. With the growing consumption, beer sales also show significant demand, directly impacting the demand for metal cans for packing beer due to its characteristics. These trends collectively contribute to a dynamic and expanding market, offering opportunities for established players and emerging brands in the region.
  • As Thailand's personal care and cosmetics sector grows, the need for environmentally friendly packaging has significantly increased. This is because personal care and cosmetic items contain chemicals that can react to sunlight and air, leading to the use of aerosol metal cans for their packaging. As a result, major companies are now launching aerosol cans made from aluminum, particularly for items like hair sprays and deodorants. Moreover, consumers who care about the environment are choosing recyclable packaging that can break down naturally, which is helping to boost the sales of aerosol cans.

Beverage Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The beverage industry encompasses many drinks, including carbonated soft drinks and juices, coffee and tea, and more. It caters to consumers with changing preferences for refreshing and indulgent beverages. Health and wellness concerns have prompted consumers to look for healthier beverages. Functional drinks such as functional water, sports drinks, vitamins and minerals-fortified drinks, probiotics, and more are rising.
  • Further, consumers are becoming more conscious of their sugar consumption and how it affects their health and well-being. With this in mind, there is an increasing demand for sugar-free, natural, organic drinks. The changing landscape of the beverage industry has been one of the driving forces behind the expansion of the can market in beverage packaging.
  • Ready-to-drink beverages (RTDs) are one of the latest trends in functional drinks for both established and up-and-coming brands. As more people seek new and innovative ways to enjoy their favorite beverages, RTDs have become the go-to choice for many. Cans are easy to transport, keep drinks cold and fresh longer, and are unbreakable, making them ideal for constantly moving people.
  • The purpose of the beverage can is to maintain the freshness of the juice's ingredients. It is also convenient and easy to consume on the go. Cans provide a long shelf life, keep the flavor, and allow consumers to store, stack, and maintain their supply. The fruit juices' sales value increased significantly in Thailand in February 2024. It was USD 57.7 thousand, which increased from USD 44.2 thousand in October 2023, showing the increasing demand for Juice in the region, creating a market for different metal cans.
  • Sleek and slim-style cans are more accessible to grip and look good. They also act as a barrier to light and air, which helps keep your energy drinks fresh longer and allows them to cool down faster. These eco-friendly cans are sleek, slim, stackable, lightweight, and 100% infinitely recyclable like all beverage cans. Thus, there is a high demand for energy de=rink cans in the young generation, creating an opportunity for the manufacturers. For instance, in June 2023, TCP Group's new "refreshment booster" segment launches "Red Bull Energy soda" in can packaging in the region.

Thailand Metal Packaging Industry Overview

The competitive landscape of the Thailand Metal Packaging Market is fragmented, with several players, such as Toyo Seikan Group Holdings, Ltd., Showa Denko K.K. (SDK), Crown Holdings, Inc., Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd., Thai Beverage Can Ltd., and more. As the market participants spend on R&D, their products become more distinct, and the idea of product differentiation is to gain a competitive edge.

  • September 2023-Thai Beverage Can Ltd. opened the fifth aluminum can production line at the Thai Beverage Can two plant in the WHA Industrial Area. This new production facility can produce aluminum cans and bottles to meet customer demand. Initially, the production will include 500 ml regular cans and DWI (Drawn and wall-ironed) aluminum bottles, which are thinner yet solid and lightweight, available in modern designs of 310 ml and 510 ml sizes.
  • July 2023-With its Twentyby30 sustainability initiative to promote ethical supply chains, Crown Holdings, Inc. has broadened its Aluminium Stewardship Initiative (ASI) certifications across the Asia Pacific. The Thailand Nong Khae and Crown TCP beverage packaging facilities recently received the ASI Performance Standard certification.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Urbanization and Consistent Economic Growth in the Country
    • 5.1.2 Demand for Canned Food Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lower Cost of Substitute Products may Restrain the Market Growth
  • 5.3 Overview of Global Metal Packaging Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Cans
      • 6.2.1.1 Food Cans
      • 6.2.1.2 Beverage Cans
      • 6.2.1.3 Aerosol Cans
    • 6.2.2 Bulk Containers
    • 6.2.3 Shipping Barrels and Drums
    • 6.2.4 Caps and Closures
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Beverage
    • 6.3.2 Food
    • 6.3.3 Paints and Chemicals
    • 6.3.4 Industrial

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.2 ALUCON Public Company Limited (TAKEUCHI PRESS INDUSTRIES CO., LTD.)
    • 7.1.3 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.4 Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd.
    • 7.1.5 SWAN Industries (Thailand) Company Limited
    • 7.1.6 Thai Beverage Can Ltd.
    • 7.1.7 Bangkok Can Manufacturing Co., Ltd.
    • 7.1.8 Next Can Innovation Co., Ltd.
    • 7.1.9 Asian-Pacific Can Co., Ltd (Thai Union Group PCL)
    • 7.1.10 Standard Can Co,. Ltd. (Thailand)
    • 7.1.11 Royal Can Industries Company Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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