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선박용 코팅 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Marine Coatings - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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선박용 코팅 시장 규모는 2025년에 10억 4,000만 리터로 추계되고, 2030년에는 12억 8,000만에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.34%를 나타낼 전망입니다.

선박용 코팅-Market-IMG1

국제해사기관(IMO)에 의한 성능요구규제, 특히 에너지효율 기존 선지수(EEXI)와 탄소원단위지표(CII)에 의해 코팅은 유지보수 비용에서 연료비와 탄소 배출을 줄이는 최전선의 솔루션으로 승격했습니다. 아시아태평양은 2024년 선박용 코팅의 72.11%를 공급해 세계적으로 큰 점유율을 차지했습니다. 이는 신조선 수주에서 중국이 69%의 점유율을 차지하고 있기 때문에 한국의 점유율은 20% 미만입니다. 카니발 코퍼레이션은 2024년에 250억 달러의 매출을 기록했으며, 2025년에는 16척의 신조 외항 크루즈선을 준공할 예정입니다. 유형, 수지, 기술, 용도 등 모든 결정 포인트에서 시장은 측정 가능한 연료 절약, 탄소원 단위의 저감, 수명의 연장을 약속하는 솔루션에 축족을 옮겨가고 있으며, 그 근저에 있는 것은 이제 가치는 티켓의 가격이 아니라 라이프사이클 경제성에 있다는 중심적인 주제입니다.

세계의 선박용 코팅 시장 동향과 인사이트

레저 보트와 크루즈 선박 증산

크루즈 라인즈 인터내셔널 어소시에이션은 2024년 3,170만명에서 2027년에는 4,000만명이 될 것으로 예측했습니다. 보다 대규모 여정과 장기간의 항해로 인해 운항사는 뛰어난 광택 유지와 긴 건독 간격을 실현하는 프리미엄 실리콘 또는 하이브리드 탑 코트를 지정하게 되었습니다. 중국이 크루즈선 건조국으로서 대두해 현재 2척째의 국산 선체가 조립중이기 때문에 새로운 선복 용량이 추가됨과 동시에, 고급 외장 도료에 대한 대응 가능한 수요도 확대합니다. 2025년 취항 예정인 크루즈선 16척 중 8척에서 LNG 추진이 예정되어 있기 때문에 극저온 대응 탱크 도료와 연료 보급 시 -163℃에 해당하는 연료 라인 배리어가 필요합니다. 레크리에이션 보트 분야에서 지속적인 가계 소득과 유연한 원격 근무 모델은 고급 선박 마감재에 대한 장기 수요를 지원합니다. 이러한 동향이 결합되어 평균 판매가격과 마진이 상업화물 분야에 비해 상승하여 이 분야의 선박용 코팅 시장 CAGR의 플러스 1.2% 상승을 보강하고 있습니다.

선박의 수리·건 도킹량 증가

홍해 위기에 의한 유지관리의 연기가 아시아의 야드를 혼잡해, 타임 차터·오퍼레이터에게 1년 앞까지의 예약 프레임을 밀어붙이고 있습니다. 특히, CII의 채점이 보다 엄격해지는 파나맥스나 스에즈맥스의 선체에서는 선체 세정이나 재도장이 증가 경향에 있습니다. Damenship Repair Rotterdam의 쇼케이스 프로젝트는 그 변화를 보여줍니다. 선주는 실리콘 베이스의 저마찰 코팅을 개수하고 있어 기존 박리 방오보다 5-6%의 연료 절감을 약속하고 있습니다. 학술적 모델링에 따르면 최적의 세척 사이클은 선박 1척당 연간 벙커비용을 1만 402-2만 6,685달러로 줄여 투자 회수의 논리를 강화합니다. 수요는 세계에서 가장 오래된 상업선대 구성의 본거지인 아시아태평양에서 가장 강하지만, EU-ETS의 요금이 다가오는 가운데 유럽과 북미에서도 비슷한 급증이 보입니다. 그 결과, 보수제 주도의 소비는 전체의 성장률을 0.9% 밀어 올리고 있습니다.

엄격한 VOC 및 살생물제 규제

2023년 1월에 발효된 IMO의 시부트린 금지령은 하룻밤에 주력의 방오 살생물제를 제거했으며, 배합업자는 설계 사이클의 가속화를 강요했습니다. 2024년부터 중국산 산화티타늄에 대한 유럽의 반덤핑 관세는 안료 비용을 2자리 상승시켜 지역 도료 연맹이나 헤지 규모가 부족한 중소 도료 제조업체의 반발을 초래했습니다. 워싱턴 주가 구리 사용 금지를 연기한 것은 환경 보호에 대한 야망과 기술적 실현 가능성 사이의 규제의 줄다리기를 이야기하고 있습니다. 업계는 수계 및 실리콘계에 동향하고 있지만, 이들은 원료 비용과 검증 비용이 높습니다. 세계 R&D 센터가 없는 소규모 제조업체는 필요한 독성학적 벤치마크에 자금을 공급하는 데 어려움을 겪고 있으며 선박용 코팅 시장 예측 성장률을 0.8% 낮추고 있습니다.

부문 분석

방오 시스템은 2024년 수요의 47.23%를 창출해 선박용 코팅 시장 규모를 선도했습니다. 이것은 선체의 평활성, 벙커 소비, CII 스코어링에 직접적인 영향을 미칩니다는 증거입니다. 파울 릴리즈 화학물질은 구리가 없는 의무화와 녹색 자격 증명을 선호하는 용선 계약 조항 증가에 힘입어 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 4.71%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

자체 연마 방오제는 그 규모에도 불구하고 살생물제의 유출에 대한 규제를 조사하기 때문에 성장 한계에 직면하고 있습니다. 이와는 대조적으로 실리콘이나 불소수지의 방오제는 선주에게 초기 비용은 높지만 평생 배출량이 적고 유지보수 기간도 길기 때문에 선박용 코팅 시장 내에서 꾸준한 이행이 진행되고 있습니다. 자기 수복성 첨가제에 대한 산학 컨소시엄의 지속적인 노력은 마이크로캡슐이 부식방지제를 방출하거나 중합하여 흠집을 채우면서 도킹 사이클을 더욱 연장시키는 기술 혁신의 다음 파동을 가리킵니다.

알키드는 2024년 출하량의 54.76%를 차지했는데, 이는 비용, 스프레이성 및 세계적인 이용가능성을 둘러싼 수십년에 걸친 최적화를 반영했습니다. 폴리우레탄은 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 4.49%를 나타낼 것으로 예상되며, 이는 규제가 LNG 및 수소 탱크에 적합한 강인하고 막 두께가 얇은 라이닝을 선호하기 때문입니다.

폴리우레탄의 상승은 광택이나 내마모성을 희생하지 않고 VOC 캡에 맞는 수성 2액형 시스템의 발전에 의해 조장되어 크루즈의 상부 구조와 톱 사이드 영역의 사양을 이길 수 있도록 도와줍니다. 동적 디설파이드 교환 반응에 대한 병행 연구는 상온에서 미세 균열을 복구할 수 있는 자체 복구 층을 제공하며, 이 특성은 해군 함정의 유지 보수 시간을 단축시킬 수 있습니다. 이러한 시장 개척에 의해 알키드는 선박용 코팅 시장에 있어서 코스트에 민감한 작업선의 틈새를 유지하면서도, 점차 점유율을 빼앗아 가는 것이 확실해집니다.

선박용 코팅 시장 보고서는 유형별(방청, 방오, 파울 릴리스, 습기 경화), 수지별(에폭시, 폴리우레탄, 아크릴, 알키드 등), 기술별(수계, 용제계, UV경화, 분체), 용도별(해양 OEM, 해양 애프터마켓), 지역별(아시아태평양, 북미) 시장 예측은 용량(리터)으로 제공됩니다.

지역별 분석

아시아태평양의 점유율 72.11%는 이 지역이 세계 조선업의 중심임을 뒷받침하고 있습니다. 중국만이 선박 발주 대기의 69%를 차지하고 있으며, 이는 화물 사이클이 어쨌든 기준선의 도장량을 보증하는 규모입니다. 2030년까지 이 지역의 CAGR은 4.74%인데, 이는 크루즈선 건조 확대, 연안 무역 증가, 일본, 한국, 대만 해안의 초기 단계 부체식 풍력발전 프로젝트에 의해 추진됩니다. 일본은 미국 해군의 톤수에 대응하기 위해 국내 야드를 위해 69억 달러를 투입해, 선진 프라이머와 선체 시스템용의 하이스펙 아울렛을 또 하나 추가합니다.

유럽은 여전히 규제 강화의 기수이며, 고급 요트, 페리, 해외 인프라 점유율이 높기 때문에 코팅 수요는 다양하고 기술 집약적입니다. EU는 2025년 1월부터 5,000GT 이상의 선박을 배출량 거래 제도의 대상으로 하기로 결정하고 있으며, 선주의 인센티브가 되고 있습니다. 부체식 해상 풍력 발전의 세계 목표 264GW는 상당한 부분이 스코틀랜드, 노르웨이, 이베리아 반도의 해안에 정박하는 것을 상정하고 있으며, 일류 공급자만이 제공할 수 있는 25년 보증의 스플래시 존 패키지가 필요합니다.

카니발 코퍼레이션은 2024년 과거 최고의 250억 달러를 기록했고, 2025년에는 16척의 크루즈 선박이 취항합니다. 워싱턴주의 구리 페인트의 검토는 지역 법령이 세계적인 전례가 될 수 있는 방법을 보여주며, 미국 해운에서의 탈탄소화 로드맵은 특별한 페인트가 필요한 하이브리드 연료 및 대체 연료로 사업자를 향하게 하고 있습니다. 해상풍력발전은 양안에 5200만kW의 파이프라인이 있어 대서양사이클론의 부하에 견디는 후막부식보호시스템에 대한 중기적인 구조적 수요의 원동력이 되고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 레저보트와 크루즈선의 생산 증가
    • 선박 수리, 건도크량 증가
    • IMO EEXI와 CII의 연비 규제 강화
    • 고내구성 도료를 필요로 하는 해상 재생에너지 설비의 급증
    • 구리를 사용하지 않는 방오제로의 변화
  • 시장 성장 억제요인
    • 엄격한 VOC 규제와 살생물제 규제
    • 불안정한 에폭시와 산화티탄 가격
    • 높은 용도 비용과 유지 보수 비용
  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도

제5장 시장 규모와 성장 예측

  • 유형별
    • 방청
    • 방오
    • 오염 이탈
    • 습기 경화
  • 수지별
    • 에폭시
    • 폴리우레탄
    • 아크릴
    • 알키드
    • 기타(불소 수지, 폴리에스터 등)
  • 기술별
    • 수성
    • 용제계
    • UV 경화형
    • 분체
  • 용도별
    • 해양 OEM
    • 해양 애프터마켓
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 인도
      • 말레이시아
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 튀르키예
      • 남아프리카
      • 나이지리아
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • AkzoNobel NV
    • Arkema SA(Bostik Yacht Coatings)
    • Axalta Coating Systems
    • BASF SE
    • BOERO BARTOLOMEO SpA
    • Carboline Company
    • Chugoku Marine Paints Ltd.
    • Engineered Marine Coatings LLC
    • Hempel A/S
    • Jotun
    • Kansai Paint Marine Co., Ltd.
    • KCC Corporation
    • MCU Coating International
    • Nippon Paint Marine Coatings Co. Ltd.
    • Pettit Marine Paints
    • PPG Industries Inc.
    • RPM International Inc.
    • Sika AG
    • The Sherwin-Williams Company

제7장 시장 기회와 향후 전망

KTH 25.11.21

The Marine Coatings Market size is estimated at 1.04 billion liters in 2025, and is expected to reach 1.28 billion liters by 2030, at a CAGR of 4.34% during the forecast period (2025-2030).

Marine Coatings - Market - IMG1

Performance-demanding regulations from the International Maritime Organization (IMO), notably the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) and Carbon Intensity Indicator (CII), have elevated coatings from a maintenance cost to a frontline solution for cutting fuel bills and carbon emissions. Asia Pacific commands the lion's share of global activity, supplying 72.11% of all marine-grade coatings in 2024, thanks to China's unrivalled 69% grip on new-build orders, while South Korea's share lingers below 20%. Carnival Corporation's record USD 25 billion revenue in 2024 and the delivery schedule of 16 new oceangoing cruise vessels in 2025 signal a structural rebound that is translating into premium coating demand. Across every decision point-type, resin, technology, and application-the market is pivoting toward solutions that promise measurable fuel savings, lower carbon intensity scores, and longer service intervals, underlying the central theme that value now lies in life-cycle economics instead of ticket price.

Global Marine Coatings Market Trends and Insights

Increase in Production of Leisure Boats & Cruise Ships

Leisure cruising is firmly back in growth mode, with the Cruise Lines International Association projecting 40 million passengers by 2027, up from the 31.7 million carried in 2024. Larger itineraries and longer voyages are leading operators to specify premium silicone or hybrid topcoats that deliver superior gloss retention and longer dry-dock intervals. China's emergence as a cruise-ship builder-its second domestic hull is now in assembly-adds fresh capacity yet also widens the addressable demand for high-end exterior paints. LNG propulsion on eight of the 16 cruise vessels scheduled for 2025 requires cryogenic-ready tank coatings and fuel-line barriers that can handle -163 °C during bunker operations. In the recreational boating domain, sustained household income and flexible remote-work models underpin long-run demand for premium marine finishes. Together, these trends lift average selling prices and margins versus commercial cargo segments, reinforcing the sector's positive 1.2 percentage-point lift on the marine coatings market CAGR.

Growing Ship-Repair & Dry-Docking Volumes

Deferred maintenance from the Red Sea crisis has crowded Asian yards, pushing time-charter operators to book slots up to a year in advance. The backlog is now translating into an up-cycle in hull cleaning and repainting, especially on Panamax and Suezmax tonnage that face stricter CII scoring. Damen Shiprepair Rotterdam's showcase projects illustrate the shift: owners are retrofitting silicon-based low-friction coatings that promise 5-6% fuel savings over conventional ablative antifoulings. Academic modelling shows that optimal cleaning cycles can shave USD 10,402-26,685 off annual bunker bills per vessel, reinforcing payback logic. Demand is strongest in Asia Pacific, home to the world's oldest commercial fleet mix, but Europe and North America are seeing similar spikes as EU-ETS charges loom. As a result, repair-driven consumption is supplying a +0.9 percentage-point lift to overall growth.

Stringent VOC & Biocide Regulations

The IMO cybutryne prohibition, effective January 2023, removed a mainstay antifouling biocide overnight, forcing formulators into accelerated redesign cycles. Europe's anti-dumping duties on Chinese titanium dioxide from 2024 have hiked pigment costs by double digits, sparking opposition from the regional paint federation and smaller coating makers that lack hedging scale. Washington State's postponement of its copper ban illustrates the regulatory tightrope between environmental ambition and technical feasibility, yet continued studies through 2029 signal that stricter caps are only deferred, not cancelled. Industry response is trending toward waterborne and silicone systems, but these carry higher raw-material and validation costs. Smaller manufacturers without global R&D centers struggle to fund the necessary toxicology benchmarks, trimming 0.8 percentage points off forecast growth for the marine coatings market.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. Stricter IMO EEXI & CII Fuel-Efficiency Mandates
  2. Surge in Offshore Renewable Installations Requiring Heavy-Duty Coatings
  3. Volatile Epoxy & Titanium-Oxide Prices

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Anti-fouling systems led the marine coatings market size by generating 47.23% of 2024 demand, a testament to their direct impact on hull smoothness, bunker consumption, and CII scoring. Foul-release chemistries are projected to climb at a 4.71% CAGR to 2030, propelled by copper-free mandates and rising charter-party clauses that prioritise green credentials.

Despite their scale, self-polishing anti-foulings face a growth ceiling due to regulatory scrutiny on biocide run-off. In contrast, silicone and fluoropolymer foul-release options offer owners higher-upfront costs but lower lifetime emissions and longer maintenance windows, reinforcing a steady migration path within the marine coatings market. Continued university-industry consortia on self-healing additives point to the next wave of innovation, where micro-capsules release corrosion inhibitors or polymerise to fill scratches, extending docking cycles even further.

Alkyds accounted for 54.76% of litres shipped in 2024, reflecting decades-long optimisation around cost, sprayability, and global availability. That dominance, however, is now being tested by polyurethane, which is forecast to expand at 4.49% CAGR through 2030 as regulations favour tougher, low-film-thickness linings suited to LNG and hydrogen tanks.

Polyurethane's rise is aided by advances in waterborne two-component systems that comply with VOC caps without sacrificing gloss or abrasion resistance, helping them win specifications on cruise superstructure and topside areas. Parallel research on dynamic disulfide exchange reactions is delivering self-healing layers capable of restoring micro-cracks at ambient temperature, an attribute that could reduce maintenance hours aboard navy vessels. These developments ensure that alkyds will cede share incrementally even as they retain cost-sensitive workboat niches within the marine coatings market.

The Marine Coatings Market Report is Segmented by Type (Anti-Corrosion, Antifouling, Foul Release, Moisture Cure), Resin (Epoxy, Polyurethane, Acrylic, Alkyd, Other), Technology (Water-Borne, Solvent-Borne, UV-Cured, Powder), Application (Marine OEM, Marine Aftermarket), and Geography (Asia Pacific, North America, Europe, South America, Middle East & Africa). The Market Forecasts are Provided in Terms of Volume (Liters).

Geography Analysis

Asia Pacific's 72.11% share underscores the region's role as the heartbeat of global shipbuilding. China alone holds a 69% slice of pending vessel orders, a scale that guarantees baseline coating volumes whatever the freight cycle does. The regional CAGR of 4.74% to 2030 is propelled by expanding cruise ship fabrication, rising coastal trade, and early-stage floating wind projects off the coasts of Japan, Korea, and Taiwan. Japan's USD 6.9 billion shot-in-the-arm for domestic yards, earmarked to service US naval tonnage, adds another high-specification outlet for advanced primers and hull systems.

Europe remains the bellwether for regulatory stringency, and its share of premium yacht, ferry, and offshore infrastructure keeps coatings demand both diverse and technology intensive. The EU's decision to fold vessels over 5,000 GT into its Emissions Trading System from January 2025 incentivises owners to pick low-drag, low-solvent alternatives that can shave carbon exposure costs. Floating wind's 264 GW global target envisions a substantial portion anchored off Scottish, Norwegian and Iberian coasts, requiring splash-zone packages with 25-year warranties that only top-tier suppliers can deliver.

North America's rebound rides on booming cruise itineraries; Carnival Corporation posted record USD 25 billion in 2024, and another 16 cruise vessels launch in 2025, each carrying bespoke decorative and potable-water lining specifications. Washington State's copper-paint review shows how regional statutes can set global precedents, and the US maritime decarbonisation roadmap is pushing operators toward hybrid and alternative fuels that carry special coating requirements. Offshore wind's 52 GW pipeline on both coasts underlines a mid-term structural demand driver for thick-film corrosion-protection systems capable of withstanding Atlantic cyclone loading.

  1. AkzoNobel N.V.
  2. Arkema S.A. (Bostik Yacht Coatings)
  3. Axalta Coating Systems
  4. BASF SE
  5. BOERO BARTOLOMEO S.p.A.
  6. Carboline Company
  7. Chugoku Marine Paints Ltd.
  8. Engineered Marine Coatings LLC
  9. Hempel A/S
  10. Jotun
  11. Kansai Paint Marine Co., Ltd.
  12. KCC Corporation
  13. MCU Coating International
  14. Nippon Paint Marine Coatings Co. Ltd.
  15. Pettit Marine Paints
  16. PPG Industries Inc.
  17. RPM International Inc.
  18. Sika AG
  19. The Sherwin-Williams Company

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Landscape

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in production of leisure boats and cruise ships
    • 4.2.2 Growing ship-repair and dry-docking volumes
    • 4.2.3 Stricter IMO EEXI and CII fuel-efficiency mandates
    • 4.2.4 Surge in offshore renewable installations requiring heavy-duty coatings
    • 4.2.5 Shift toward copper-free antifouling formulations
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent VOC and biocide regulations
    • 4.3.2 Volatile epoxy and titanium-oxide prices
    • 4.3.3 High Application and Maintenance Costs
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Degree of Competition

5 Market Size and Growth Forecasts (Volume)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Anti-corrosion
    • 5.1.2 Antifouling
    • 5.1.3 Foul Release
    • 5.1.4 Mositure Cure
  • 5.2 By Resin
    • 5.2.1 Epoxy
    • 5.2.2 Polyurethane
    • 5.2.3 Acrylic
    • 5.2.4 Alkyd
    • 5.2.5 Other (Fluoropolymer, Polyester etc)
  • 5.3 By Technology
    • 5.3.1 Water-borne
    • 5.3.2 Solvent-borne
    • 5.3.3 UV-cured
    • 5.3.4 Powder
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Marine OEM
    • 5.4.2 Marine Aftermarket
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 Asia Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 Japan
      • 5.5.1.3 South Korea
      • 5.5.1.4 India
      • 5.5.1.5 Malaysia
      • 5.5.1.6 Vietnam
      • 5.5.1.7 Rest of Asia Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Mexico
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 France
      • 5.5.3.4 Italy
      • 5.5.3.5 Russia
      • 5.5.3.6 Rest of Europe
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 United Arab Emirates
      • 5.5.5.3 Turkey
      • 5.5.5.4 South Africa
      • 5.5.5.5 Nigeria
      • 5.5.5.6 Rest of Middle East and Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Segments, Financials as available, Strategic Information, Market Rank/Share, Products and Services, Recent Developments)
    • 6.4.1 AkzoNobel N.V.
    • 6.4.2 Arkema S.A. (Bostik Yacht Coatings)
    • 6.4.3 Axalta Coating Systems
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 BOERO BARTOLOMEO S.p.A.
    • 6.4.6 Carboline Company
    • 6.4.7 Chugoku Marine Paints Ltd.
    • 6.4.8 Engineered Marine Coatings LLC
    • 6.4.9 Hempel A/S
    • 6.4.10 Jotun
    • 6.4.11 Kansai Paint Marine Co., Ltd.
    • 6.4.12 KCC Corporation
    • 6.4.13 MCU Coating International
    • 6.4.14 Nippon Paint Marine Coatings Co. Ltd.
    • 6.4.15 Pettit Marine Paints
    • 6.4.16 PPG Industries Inc.
    • 6.4.17 RPM International Inc.
    • 6.4.18 Sika AG
    • 6.4.19 The Sherwin-Williams Company

7 Market Opportunities and Future Outlook

  • 7.1 White-space and unmet-need assessment
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