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										 세계의 인간 중심 조명 시장(2024-2031년)Global Human Centric Lighting Market 2024-2031 | ||||||
세계 인간 중심 조명 시장은 예측 기간(2024-2031) 동안 연평균 10.1%의 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 역동적인 조명 환경을 조성하기 위해 조정 가능한 LED 조명 시스템의 채택이 증가하고 있는 것이 세계 시장 성장을 이끄는 주요 요인입니다. 웰빙 조명은 특히 서큘러 조명의 경우 건강한 건물 설계 전략과 기술에서 필수적인 역할을 하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 1월 Acuity Brands, Inc.와 Biological Innovations and Optimization Systems, LLC(BIOS)는 웰빙용 건축용 조명기구에 사용되는 인간 중심 LED 조명 구성요소에 대한 협약을 발표했습니다.
응용 분야 중 헬스케어 하위 부문은 세계 인간 중심 조명 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 일주기 리듬과 수면 패턴의 전반적인 개선에 대한 인간 중심 조명의 건강상의 이점이 증가함에 따라 시장 성장을 주도하고 있습니다. 조명 프로젝트는 시각적 요구 사항과 간단한 최종사용자 제어를 충족하는 것 외에도 거주자의 생물학적 건강을 다루는 전략이 점점 더 많이 요구되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 3월 BIOS Lighting은 차세대 LED 인간 중심 조명 솔루션인 SkyBlue Generation 2(Gen2)를 발표했는데, SkyBlue Gen2는 가시광선 스펙트럼의 자연적 청색 부분(490nm)을 타깃으로 하는 LED 일주기 조명 솔루션으로, 더 나은 수면, 더 나은 에너지, 더 나은 건강을 제공합니다.
세계 인간 중심 조명 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다. 이 중 아시아태평양은 생산성, 집중력 향상을 위해 사무실에서 LED 조도 조절이 가능한 조명의 채택이 증가함에 따라 전 세계에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
전체 지역 중 북미는 예측 기간 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 성장은 심장 박동 리듬을 조절하고 각성 상태를 유지하기 위해 직장에서 인간 중심 조명의 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 인간 중심 LED는 서큘러 조명을 지원하는 단일 채널 추진 요인을 가능하게 하는 동시에 기술, 스펙트럼 분석 및 엔지니어링 문제를 제거합니다. 예를 들어, 2021년 3월 루미레즈는 새로운 LED 인간 중심 조명 솔루션인 LUXEONSkyBlue를 발표했습니다. 루미레즈는 BIOS 조명 및 서큘러 조명 솔루션을 개발하여 편안한 CCT(3000K, 3500K, 4000K)에서 멜라노픽 비율을 달성하면서 업계 최고의 효율성과 균일성을 최저의 솔루션 비용으로 제공합니다.
Global Human Centric Lighting Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Hardware, Software, and Services), by Installation Type (New Installations and Retrofit Installations), and by Application (Retail, Enterprises, Residential, Industrial, Healthcare, and Others) Forecast Period (2024-2031)
The global human centric lightingmarket is anticipated to grow at a CAGR of 10.1% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of tunable LED lighting systems for the creation of dynamic lighting environmentsis the key factor supporting the growth of the market globally. Wellness lighting specifically in the case of circadian lighting, plays an integral role in healthy building design strategies and technologies. The market players are also focusing on introducing human centric lightingsolutions that further bolster the market growth.For instance, in January 2023, Acuity Brands, Inc. and Biological Innovations and Optimization Systems, LLC (BIOS) announced an agreement on human-centric LED lighting components for use in its architectural lighting fixtures for wellness.
The global human centric lightingmarket is segmented on the offering, installation type, and application. basedon the offering, the market is sub-segmented into hardware, software, and services. Based on the installation type, the market is sub-segmented into new installations and retrofit installations. Further, based onapplication, the market is sub-segmented intoretail, enterprises, residential, industrial, healthcare, and others (education, hospitality). Among the installation type, the new installations sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the development of controllable and tunable technology a spectrum of correlated color temperatures (CCTs)to evoke particular human biological responses.
Among the applications, the healthcare sub-segment is expected to hold a considerable share of the global human centric lightingmarket. The segmental growth is attributed to the increasing health benefits of human-centric lighting on circadian rhythms and overall improvement in sleep patterns driving the growth of the market.Lighting projects increasingly require strategies to address the biological health of occupants in addition to meeting visual requirements and simple end-user controls.For instance, in March 2021, BIOS Lighting introduced its next-generation LED human-centric lighting solution, SkyBlue Generation 2 (Gen 2),SkyBlue Gen 2 is the LED circadian lighting solution by targets the natural blue-sky portion of the visible spectrum (490nm) to promote better sleep, better energy, and better wellness.
The globalhuman centric lightingmarket is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacificis anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the growing adoption of LED tunable lighting in offices to improve productivity, focus, and concentration.
Among all regions, the North Americanregion is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the increasing adoption of human centric lighting in workplaces to regulate cardiac rhythm and maintain alertness. Human centric LEDs eliminatethe challenging technical,spectral analysis, and engineering while enabling a single-channel driver to support circadian lighting. The players across the region are combining LED lighting, a solution development enabled strategy, and lighting's knowledge for circadian lighting spectrum requirements.For instance, in March 2021, Lumileds introduced a new LED human-centric lighting solution - LUXEONSkyBlue. Lumileds has developed a circadian lighting solution with BIOS Lighting that offers industry-leading efficacy and uniformity at the lowest solution cost while delivering melanopic ratios at comfortable CCTs (3000K, 3500K, and 4000K).
The major companies serving the global human centric lighting market include Glamox AS, Legrand North and Central America, LLC, Samsung Electronics Co., Ltd., Signify Holding, Wipro Lighting, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in August 2021, Komatsu and Proterra collaborated to develop all-human-centriclighting. The collaboration represents Proterra's entry into the off-road vehicle market and the company's first Proterra Powered(TM) battery-Human Centric Lighting.