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가정용 인터넷의 진화 : 5G의 경쟁과 부가가치 서비스

Home Internet Evolution: 5G Competition and Value-Added Services

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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가정용 인터넷 시장의 경쟁은 진화하고 있습니다. 많은 인터넷 서비스 제공 업체가 차세대 라스트 마일 솔루션으로 광섬유를 선택하여 기가비트 속도와 서비스 안정성을 높이고 있습니다. 동시에 5G와 LTE 고정 무선 서비스는 2021년 등장 이후 미국 주택 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있으며, 연결되지 않은 사람들을 연결하고 DSL 및 기존 위성 가입자로부터 점유율을 확보하고 있습니다. 부가가치 서비스는 가입자를 유치하고 유지하며 새로운 수익을 창출할 수 있는 ISP의 중요한 차별화 영역입니다.

샘플

이 보고서는 미국 인터넷 가구를 대상으로 실시한 설문조사를 통해 가정용 인터넷 이용 동향을 조사하고, 광섬유와 기가비트 속도에 대한 소비자의 견해, 인터넷 서비스 제공업체 및 서비스 선택에 영향을 미치는 요인, 5G 고정형 무선 서비스의 영향, 부가 가치 서비스에 대한 견해, 관리형 와이파이 서비스 하드웨어의 영향, 메시 네트워크 라우터 및 노드, 관리형 와이파이 서비스 하드웨어의 영향, 소비자 수요 등을 조사했습니다. 부가 가치 서비스에 대한 견해, 메시 네트워킹 라우터와 노드를 포함한 매니지드 와이파이 서비스 하드웨어의 영향, 소비자 수요 등을 조사했습니다.

목차

주요 요약

  • 가정용 인터넷 서비스 NPS(Net Promoter Score) : 인터넷 액세스 방법별
  • 현재 프로바이더의 브로드밴드 서비스를 향한 생각에 대한 동의
  • MNO FWA 서비스 채택
  • 가정용 인터넷에 번들되어 있는 TOP 6 서비스
  • 가정용 인터넷 프로바이더 NPS에 대한 번들 서비스의 영향
  • 기존 TV/인터넷 번들 가정용 인터넷 서비스 ARPU

브로드밴드 이용 동향

  • 가정용 인터넷 프로바이더 상황 : 주요 기업
  • 가정용 인터넷 주요 10개 프로바이더의 시장 점유율
  • 인터넷 세대 인터넷 접속 방법(소비자 조사 데이터)
  • 미국의 인터넷 세대 모바일 네트워크 고정 무선 액세스(5G 및 LTE) 도입 예측
  • 인터넷 서비스 지불 방법 : 주택 유형별
  • 홈 브로드밴드 서비스의 다운로드 속도
  • 가정용 인터넷 서비스의 업로드 속도
  • 가정용 인터넷 서비스의 ARPU : 다운로드 속도별
  • 가정용 인터넷 서비스의 ARPU : 다운로드 속도별 : 스탠드얼론 브로드밴드 가입자

광섬유/5G/기가비트 서비스

  • 가정용 인터넷 서비스의 NPS : 인터넷 액세스 방법별
  • 섬유 또는 5G 인터넷 서비스에 대한 생각
  • 컨셉 테스트 : 5G 가정용 인터넷의 매력
  • 가정용 인터넷 서비스의 NPS : 다운로드 속도별
  • 5G 가정용 인터넷 도입 장벽 : 소비자가 매력을 느끼지 않는 이유
  • 프로바이더를 바꿀 때 고려해야 할 주요 요소
  • 현재 가정용 인터넷 서비스에 대한 인식
  • 브로드밴드 서비스를 향한 성명에 대한 동의 : 현재의 프로바이더 유형별

가정용 인터넷 가입자 개요

  • 그룹간에서의 기가비트 서비스 도입
  • 기가비트 가입자가 ISP에 요구하는 것
  • 섬유 서비스 도입
  • 광섬유 가입자가 ISP에 요구하는 것
  • MNO FWA 서비스 채택
  • MNO FWA 가입자가 ISP에 요구하는 것
  • 위성 서비스 도입
  • 위성 가입자가 ISP에 요구하는 것
  • 고액의 요금을 지불하고 있는 가입자
  • 고액 요금 가입자가 ISP에 요구하는 것
  • 저가 요금 가입자
  • 저가 요금 가입자가 ISP에 요구하는 것

부가가치 서비스 도입

  • 가정용 인터넷에 번들된 서비스
  • 가정용 인터넷 세대의 번들 서비스 도입
  • 기존의 가정용 인터넷 서비스 번들
  • 가정용 인터넷 프로바이더 NPS에 대한 번들 서비스의 영향
  • 서비스 유형의 영향
  • ISP가 제공하는 서비스 가치 인식
  • 부가가치 서비스 도입 : 케이블 가입자의 네트워크 유형별
  • 부가가치 서비스 도입 : 광섬유 가입자의 네트워크 유형별
  • 부가가치 서비스 도입 : 기존 FWA 가입자의 네트워크 유형별
  • 부가가치 서비스 도입 : MNO FWA 가입자의 네트워크 유형별
  • 부가가치 서비스 도입 : DSL 가입자의 네트워크 유형별
  • 부가가치 서비스 도입 : 위성 가입자의 네트워크 유형별
  • 케이블 인터넷 프로바이더 NPS에 대한 번들 서비스 영향
  • 번들 편성이 케이블 인터넷 프로바이더 NPS에 미치는 영향
  • 번들 서비스 도입 상황 : 인터넷 플랜 유형별
  • 번들 VAS 도입 : 네트워크 유형별 - 유료 서비스
  • 번들 VAS 도입 : 네트워크 유형별- 무료 서비스
  • 번들 서비스 도입 : 속도 계층별 - 유료 부가가치 서비스
  • 번들 서비스 도입 : 속도 계층별 - 무료 부가가치 서비스

고객 변환과 기대

  • 새로운 인터넷 프로바이더를 찾는 경험 : 간단 vs. 곤란
  • 현재 인터넷 서비스 제공업체를 찾아낼 때의 곤란함
  • 브로드밴드 서비스에 대한 생각
  • 브로드밴드 서비스에 대한 생각 : 현재 프로바이더 유형별

고객 지출과 ARPU

  • 인터넷 서비스 ARPU - 번들 유형
  • 가정용 인터넷 서비스 ARPU : 기존 TV/인터넷 번들
  • 가정용 인터넷 서비스 ARPU : 기존 TV 이외 번들
  • 인터넷 서비스 ARPU : 부가가치 서비스를 포함한 기존 번들
  • 인터넷 서비스 ARPU : VAS 전용 번들

홈 네트워킹

  • 라우터 채택 : 소스별
  • 홈 네트워크 제품 구입(2018-2023)
  • 라우터 구입 채널
  • 네트워크 익스텐더 - 구입 채널
  • 과거 6개월 이내에 인터넷 또는 케이블 TV 프로바이더로부터 구입한 홈 네트워크 라우터 브랜드

부록

LSH 24.01.12

SYNOPSIS:

Competition in the home broadband market is evolving. Many internet service providers are turning to fiber as their next-generation last mile solution of choice, enabling gigabit speeds and greater service reliability. At the same time, 5G and LTE fixed wireless services have taken a substantial share of the US residential market since first emerging in 2021, both connecting the unconnected and taking share from DSL and legacy satellite subscribers. Value-added services are a key area of differentiation for ISPs, allowing them to better attract and retain subscribers while generating new revenues.

SAMPLE VIEW

This study draws from Parks Associates Q3 2023 survey of 8,000+ US internet households. The survey is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, and gender. Some questions are shown to a subgroup of ~4,000 respondents, which are also demographically balanced to be representative of US internet households.

Key questions addressed:

  • 1. How are consumer perspectives on fiber and gigabit speeds impacting their choice of internet service provider and service tier?
  • 2. What markets are being impacted by 5G fixed wireless service, and what are the characteristics of service adopters?
  • 3. Which value-added services resonate with end-users, and what is their impact on satisfaction and retention?
  • 4. How do new value-added services compare to traditional service bundles?
  • 5. What is the impact of and consumer demand for managed Wi-Fi service hardware, including mesh networking routers and nodes?

ANALYST INSIGHT:

"Competitive pressure in residential broadband is continuing to grow as access to affordable ultra high-speed internet plans increases nationwide. Customers are growing increasingly dissatisfied with existing plans." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Internet Access Method
  • Agreement With Statements Towards Broadband Service by Current Provider
  • Adoption of MNO FWA Service
  • Top 6 Services Bundled With Home Internet
  • Impact of Bundled Services on Net Promoter Score of Home Internet Provider
  • Home Internet Service ARPU for Traditional TV/Internet Bundles

Broadband Usage Trends

  • Residential Internet Provider Landscape: Top Players
  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Internet Access Method Among Home Internet Households (Consumer Survey Data)
  • Estimated Adoption of Mobile Network Fixed Wireless Access (5G & LTE) Among US Internet Households
  • Internet Service Payment Method by Type of Home
  • Download Speed of Home Broadband Service
  • Upload Speed of Home Internet Service
  • Home Internet Service ARPU by Download Speed
  • Home Internet Service ARPU by Download Speed - Standalone Broadband Subscribers

Fiber, 5G, and Gigabit Service

  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Internet Access Methods
  • Attitudes Toward Fiber or 5G Internet Service
  • Concept Testing: Appeal of 5G Home Internet
  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Download Speed
  • Barriers to 5G Home Internet Adoption: Why Consumers Don't Find It Appealing
  • Top Factors Considered When Switching Providers
  • Perceptions of Current Home Internet Service
  • Agreement With Statements Towards Broadband Service by Current Provider Type

Home Internet Subscriber Profiles

  • Adoption of Gigabit Service Among Groups
  • What Gigabit Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of Fiber Service
  • What Fiber Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of MNO FWA Service
  • What MNO FWA Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of Satellite Service
  • What Satellite Subscribers Look For In an ISP
  • High Spend Subscribers
  • What High-Spend Subscribers Look For In an ISP
  • Low Spend Subscribers
  • What Low-Spend Subscribers Look For In an ISP

Adoption of Value-Added Services

  • Services Bundled With Home Internet
  • Bundled Service Adoption Among Home Internet Households
  • Traditional Home Internet Service Bundles
  • Impact of Bundled Services on Net Promoter Score of Home Internet Provider
  • Impact of Service Type
  • Perceived Value of ISP-Provided Services
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Cable Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Fiber Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Trad. FWA Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among MNO FWA Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among DSL Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Satellite Subscribers
  • Impact of Bundled Services on Cable Internet Provider NPS
  • Impact of Bundle Combinations on Cable Internet Provider NPS
  • Bundled Service Adoption by Internet Plan Type
  • Bundled VAS Adoption by Network Type - Paid Services
  • Bundled VAS Adoption by Network Type - Free Services
  • Bundled Service Adoption by Speed Tier - Paid Value-Added Services
  • Bundled Service Adoption by Speed Tier - Free Value-Added Services

Customer Switching And Expectations

  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease Vs. Difficulty In...
  • Difficulties Finding Current Internet Service Provider
  • Attitudes Toward Broadband Service
  • Attitudes Towards Broadband Service by Current Provider Type

Customer Spending And ARPU

  • Internet Service ARPU - Bundle Types
  • Home Internet Service ARPU for Traditional TV/Internet Bundles
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Non-TV Bundles
  • Internet Service ARPU for Traditional Bundles Including Value-Added Services
  • Internet Service ARPU for VAS-Only Bundles

Home Networking

  • Adoption of Router by Source: 2021-2023
  • Home Networking Product Purchasing (2018-2023)
  • Router Purchase Channel
  • Network Extender Purchase Channel
  • Brand of Home Network Router Purchased from Internet or Cable TV Provider in Past 6 Months

Appendix

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