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웨어러블 시장 : 건강 및 안전에 있어서의 진보

Wearables: Advances in Health & Safety

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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요약

미국 인터넷 가구의 절반 가까이가 스마트 워치와 피트니스 트래커를 하나 이상 소유하고 있으며, 웨어러블 소비자 보급률은 과거 최고를 기록하고 있습니다. 디바이스 제조업체는 소구력을 높이고 미개발 시장에 몰입하거나, 첨단의 특징 및 기능으로 기존 사용자를 캡처하거나, 다음 전략을 신중하게 고려해야 합니다. 본 조사에서는 건강 및 안전 부문의 새로운 진보에 주목하면서 웨어러블 시장의 현재 범위를 평가합니다.

주요 조사 항목

  • 1. 스마트 워치, 피트니스 트래커, 하이브리드 워치, 스마트 쥬얼리 등 웨어러블 플랫폼의 소비자 보급률은?
  • 2. 지난 몇 년간 브랜드 인지도가 어떻게 변했습니까?
  • 3. 반지 등 스마트 쥬얼리를 포함한 새로운 폼 팩터 수요는?
  • 4. 소비자는 피트니스 가입 및 휴대폰 연결과 같은 새로운 기능과 사용 가능한 추가 기능을 어떻게 평가합니까?
  • 5. 고객 구매 행동의 원동력은 무엇인가?
  • 6. 개인의 안전기능 및 서비스에 대한 수요는?

본 보고서에서는 세계의 웨어러블 시장을 조사해 스마트 워치, 피트니스 트래커, 하이브리드 워치 등의 웨어러블 플랫폼의 소비자 보급률, 소비자에 의한 브랜드 인지도, 소비자에 의한 기능 및 폼 팩터 등의 각종 취향, 각종 기능에 대한 지불 의향, 사용 예, 안전 기능에 대한 수요 등을 정리했습니다.

목차

조사 기법 및 정의

웨어러블 시장 정의

주요 요약

  • 웨어러블의 가정에 대한 도입
  • 웨어러블 브랜드 채용 : 스마트 워치, 피트니스 트래커, GPS 스포츠 워치
  • 스마트 워치 소유
  • 추가 가입
  • 스마트 워치의 구입 의향
  • 구입한 스마트 워치의 브랜드
  • 향후 6개월 이내에 웨어러블 디바이스를 구입할 의향
  • 웨어러블 단말 소유자의 이용 사례
  • 긴급신고용 디바이스 및 앱을 도입하는 이유

시장 상황

  • 웨어러블 디바이스 : 미국의 인터넷 세대에 있어서의 도입, 구입, 구입 의향
  • 웨어러블 디바이스 : 구입 유형
  • 소비자용 전자기기의 넷 프로모터 스코어
  • 웨어러블 디바이스 : 넷 프로모터 스코어
  • 웨어러블 디바이스 소유자의 인구통계 내역

미국 인터넷 가구에서 브랜드 채용

  • 미국의 인터넷 세대에 의한 웨어러블 브랜드의 채용
  • 스마트 워치 가구의 브랜드 채용
  • 스마트 워치 NPS
  • 피트니스 트래커를 가지는 세대에 있어서의 브랜드의 채용
  • 피트니스 트래커 NPS
  • GPS 스포츠 시계의 가정에서 브랜드 채용
  • GPS 스포츠 시계 NPS
  • 스마트 링 가구의 브랜드 채용

기능에 대한 관심 및 지불 의향

  • 건강 관련 웨어러블 기능에 대한 의식
  • 특정의 기능을 갖춘 모델 및 브랜드에 높은 금액을 지불할 의향이 있는 웨어러블 인텐더 : 의료 기능 및 웰니스 기능
  • 건강 관련 웨어러블 기능에 대한 지불 의향
  • 웨어러블 단말을 가지는 세대에 있어서의 프리미엄 앱 및 서비스
  • 웨어러블 디바이스에 대한 만족도 : 유료 앱 및 서비스
  • 응용 통합 : 원격 의료, 두 번째 화면
  • 미국의 인터넷 가구에서의 인기
  • 스마트 워치 소유자 및 비소유자
  • 웨어러블 제품 구입 의향 : 단일 제품 및 복수 제품

웨어러블의 주요 이용 사례

  • 손목 웨어러블의 사용 예
  • 웨어러블 단말 소유자의 이용 사례
  • 추천 헬스 및 웰니스 기능 :스마트 워치, 피트니스 트래커, GPS 스포츠 워치, 웨어러블 유저
  • 추천 피트니스 및 야외 기능 : 스마트 시계, 피트니스 트래커, GPS 스포츠 시계, 착용 가능한 사용자
  • 선호되는 실용적인 기능 : 스마트 워치, 피트니스 트래커, GPS 스포츠 워치, 웨어러블 사용자
  • 추천 통신 기능 : 스마트 워치, 피트니스 트래커, GPS 스포츠 워치, 웨어러블 사용자
  • 웨어러블에 선호되는 패션 특성 : 유저 인터페이스, 베젤, 스타일, 시계 밴드, 형상, 사회적 설정
  • 스마트 워치 제어 기구
  • 스마트 워치에 접속하는 주변기기

개인 안전 및 긴급 모니터링

  • 긴급시 도움을 요청하기 위한 기기 및 앱 사용
  • 사용되는 긴급 솔루션의 유형
  • 긴급신고용 기기 및 앱을 도입하는 이유
  • 이용한 긴급 서비스의 유형
  • 시험이 끝난 안전 기능에 대한 지불 의향
  • 안전을 위한 최신 웨어러블 구입
  • 안전 관련 웨어러블 기능에 대한 의식
  • 구입시 우선하는 안전기능

부록

AJY 24.08.13

SYNOPSIS:

Consumer adoption of wearables has hit an all-time high, with nearly half of US internet households owning one or more smart watches or fitness trackers. Device makers must carefully evaluate their next strategies - to widen appeal and break into the remaining untapped market, or to hone-in on existing users with advanced features and functionalities. This research evaluates the current scope of the wearables market, looking at new advances in health and safety.

Key questions addressed:

  • 1. What is the consumer adoption of wearables platforms such as smart watches, fitness trackers, hybrid watches, and smart jewelry?
  • 2. How has brand awareness and brand perception changed over the past several years?
  • 3. What is the demand for new form factors, including smart jewelry such as rings?
  • 4. How are consumers evaluating new features and available add-ons, such as fitness subscriptions and cellular connectivity?
  • 5. What drives customer purchase behavior?
  • 6. What is the demand for personal safety features and services?

ANALYST INSIGHT:

"Wearables adoption is following the pattern laid out by smartphones, coalescing around two major platforms - Apple and Google. Garmin is the largest independent brand remaining." - Kristen Hanich, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Defining the Wearables Market

Executive Summary

  • Household Adoption of Wearables
  • Adoption of Wearables Brands - Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches
  • Smart Watch Ownership
  • Additional Subscriptions
  • Smart Watch Purchase Intention
  • Brand of Smart Watch Purchased
  • Intent to Purchase Wearables in Next 6 Months
  • Use Cases Among Wearables Type Owners
  • Reasons for Adopting a Device/App for Emergency Call

Market Landscape

  • Wearable Devices: Adoption, Purchases, & Purchase Intention Among US Internet Households
  • Wearable Devices: Purchase Type
  • Net Promoter Score for Consumer Electronics Devices
  • Wearable Devices: Net Promoter Score
  • Demographic Breakdown of Wearable Device Owners

Brand Adoption Among US Internet Households

  • Wearables Brand Adoption by US Internet Households
  • Brand Adoption Among Smart Watch Households
  • Smart Watch NPS
  • Brand Adoption Among Fitness Tracker Households
  • Fitness Tracker NPS
  • Brand Adoption Among GPS Sports Watch Households
  • GPS Sports Watch NPS
  • Brand Adoption Among Smart Ring Households

Feature Interest and Willingness to Pay

  • Attitudes Towards Health-Related Wearable Features
  • Wearables Intenders Willing to Pay More for Model/Brand with Select Features: Medical Features and Wellness Features
  • Willingness to Pay for Health-Related Wearable Features
  • Premium Apps or Services Among Wearables Households
  • Satisfaction for Wearable Device by Paid App or Service
  • Application Integrations: Telehealth, Second Screens
  • Appeal Among US Internet Households
  • Smart Watch Owners vs. Non-Owners
  • Wearable Purchase Intention: Single Product vs Multiple Products

Wearables Key Use Cases

  • Use Cases for Wrist Wearables
  • Use Cases Among Wearables Type Owners
  • Preferred Health and Wellness Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
  • Preferred Fitness and Outdoors Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
  • Preferred Utilitarian Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
  • Preferred Communications Capabilities: Smart Watches, Fitness Trackers, GPS Sports Watches, Wearables Users
  • Preferred Fashion Characteristics for Wearables: User Interface, Bezels, Styling, Watch Bands, Shape, Social Setting
  • Smart Watch Control Mechanism
  • Peripherals Connected to Smart Watch

Personal Safety and Emergency Monitoring

  • Use of Device/App to Call for Help in Case of Emergency
  • Type of Emergency Solution Used
  • Reasons for Adopting a Device/App for Emergency Call
  • Type of Emergency Service Used
  • Willingness to Pay for Tested Safety Features
  • Purchased Current Wearable for Safety
  • Attitudes Towards Safety-Related Wearable Features
  • Preferred Safety Features When Purchasing

Appendix

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