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AI 애플리케이션에 대한 소비자 인식과 사용

Consumer Perception and Use of Generative AI

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

지난 10년 동안 브랜드는 제품, 서비스, 워크플로우에 AI/ML 기술을 도입하여 기능을 향상시키고, 솔루션이 더욱 지능적이고 독립적으로 작동하도록 지원하며, 개인화 기능을 강화해 왔습니다.

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소비자를 위한 생성형 AI 애플리케이션은 많은 소비자들에게 AI와 처음으로 접촉합니다. 그러므로 AI란 무엇인지, 어떻게 작동하는지, 어떻게 제어되는지 그리고 그 능력의 한계에 대한 새로운 질문이 필요합니다.

소비자의 AI 애플리케이션에 대한 인식 및 사용(Consumer Perception and Use of AI Applications) 상황을 조사했으며, 소비자에 의한 인지 레벨/생성형 AI의 사용 목적/초기 사용자 프로파일/사용에 대한 우려/소비자의 관심이 높은 AI 기능 등 분석을 정리했습니다.

목차

조사 방법, 정의

중요 용어 및 정의

주요 요약

  • 생성형 AI 애플리케이션
  • 생성형 AI 애플리케이션 : 소비자용 기술을 새로운 시대로 이끄는
  • 생성형 AI의 사용 상황과 인지도의 분류
  • 생성형 AI 애플리케이션에 대한 지식
  • 학생과 프로슈머에 의한 주도
  • AI 기술에 대한 의식
  • AI에 대한 우려
  • 스마트 스피커 또는 스마트 디스플레이의 소유 동향
  • 생성형 AI 툴의 사용
  • 미국의 인터넷 가구당 접속 디바이스의 평균 총수
  • 스마트 디바이스를 조정하여 루틴을 시작하는 권장 방법
  • 커넥티드 리빙 업계에서 AI/ML 용도에 대한 소비자 수요
    • 네트워킹
    • 엔터테인먼트
    • 에너지
    • 웨어러블
    • 안전&보안

생성형 AI 애플리케이션 : 인지도·사용

  • 생성형 AI 애플리케이션의 인지도
  • 생성형 AI 애플리케이션의 인지도 : 기술 채택별
  • 스마트 디바이스 : 인지도
  • 생성형 AI 애플리케이션의 인지도
  • 생성형 AI 애플리케이션의 인지도 : 성별
  • 원격 근무자에서 생성형 AI 애플리케이션의 인지도
  • 엔터테인먼트 시간 증가의 추구로부터 생성형 AI 툴에의 평균적인 인지도가 향상
  • AI 기술의 사용 사례
  • 생성형 AI의 사용 상황과 인지도의 분류
  • AI의 사용 상황 : 연령별
  • AI의 사용 상황 : 학생·전문가
  • AI 기술의 사용 빈도
  • 적어도 일주일에 1회는 AI 앱을 사용하는 사람의 비율
  • 생성형 AI 툴의 사용 : 컴퓨터 OS별

소비자 인식 : AI 애플리케이션

  • 생성형 AI 툴 사용의 저해 요인
  • AI 기술 사용의 저해 요인 : 연령별
  • 생성형 AI 기술 사용의 저해 요인으로서의 데이터 프라이버시&보안상의 우려 : 교육 기관별
  • 생성형 AI 기술 사용의 저해 요인으로서의 데이터 프라이버시&보안상의 우려
  • AI 기술에 대한 의식
  • AI 기술에 대한 의식 : AI의 사용 상황별
  • AI 기술에 대한 의식 : 개인의 사용 빈도별
  • AI 기술에 대한 의식 : 연령별
  • AI는 리모트 워커의 직업 생활에 플러스의 영향을 주고 있다
  • 직업상의 이유로 AI를 사용하는 빈도로부터 판단하면, AI는 나의 직업 생활에 플러스의 영향을 주고 있다

AI에 대한 소비자의 우려

  • AI 기술에 대한 우려
  • AI 기술에 대한 우려 : 유저 vs 비유저
  • AI 기술에 대한 우려 : 연령별
  • AI 기술에 대한 우려 : 교육기관별
  • 리모트 워커에 의한 AI의 고용 시장에 대한 영향에 관한 우려

음성 어시스턴트 : AI의 최전선

  • 스마트 스피커 또는 스마트 디스플레이의 소유 동향
  • 스마트 홈 디바이스를 제어하기 위해 사용되는 플랫폼
  • 스마트 홈 디바이스의 주된 제어 방법
  • 생성형 AI 툴의 사용 : 스마트 스피커 또는 디스플레이의 소유 구분별
  • 스마트 스피커/디스플레이 소유자에 의한 생성형 AI 툴의 사용은 특정의 어시스턴트 플랫폼을 가장 자주 사용
  • 스마트 스피커로 실행되는 음성 어시스턴트의 활동
  • 스마트 스피커/스마트 디스플레이에서 실행하고 싶은 주요 엔터테인먼트 활동
  • 스마트 스피커/스마트 디스플레이를 통한 희망 액티비티
  • AI : 커넥티드 리빙에 대한 영향
  • 커넥티드 리빙 업계에서 AI/ML 용도에 대한 소비자 수요
  • 네트워크 부가가치 서비스에 대한 관심
  • 새로운 것을 찾을 때의 첫 단계
  • T커머스에 대한 관심 : 광고 관련의 영향별
  • 차세대 EV 기능의 가치
  • 웨어러블 헬스와 웰니스 기능 수요
    • 스마트 워치
    • 피트니스 트래커
    • GPS 스포츠 시계
    • 웨어러블 사용자
  • 보안 시스템에 가장 요구되는 기능
  • 스마트 비디오 도어벨 : AI 기능의 중요성
  • 스마트 카메라 : AI 기능의 중요성
  • 스마트 비디오 도어 벨의 AI 기능이 선호하는 가격 모델
  • 스마트 카메라의 AI 기능이 선호하는 가격 모델
LYJ

SYNOPSIS:

Over the past decade, brands have infused AI/ML technologies into their products, services, and workflow to enhance feature sets, enable solutions to work more intelligently and independently, and offer greater personalization. AI/ML increases solutions' value and capability to consumers but are often behind-the-scenes and not evident to the end user.

SAMPLE VIEW

Consumer-facing generative AI applications are, for many consumers, the first time they've knowingly interacted with artificial intelligence. This forces a new conversation about what AI is, how it works, how it is controlled, and the limits of its capabilities. This research quantifies consumers' familiarity with and use of generative AI and gauges perceptions and concerns with artificial intelligence. It also highlights AI-enabled features and benefits across Parks Associates' coverage of connected living markets to highlight the tangible benefits of AI that most appeal to consumers today.

Key questions addressed:

  • 1. How familiar are consumers with generative AI applications?
  • 2. For what purposes are consumers using generative AI today?
  • 3. What segments of consumers are early users of AI applications?
  • 4. What concerns do consumers have about AI, personally and professionally?
  • 5. What AI-enabled features have consumers indicated interest in across connected living solutions?

ANALYST INSIGHT:

"Over the past decade, brands have infused AI/ML technologies into their products, services, and workflow to enhance feature sets, enable solutions to work more intelligently and independently, and offer greater personalization." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • Generative AI Applications
  • Generative AI applications are leading consumer technologies into a new era.
  • Generative AI Usage and Familiarity Segments
  • Familiarity with Gen AI Applications
  • Students and Prosumers will Lead
  • Attitudes Toward AI Technology
  • Concerns About Artificial Intelligence
  • Smart Speaker or Smart Display Ownership
  • Use of Generative AI Tools
  • Total Average Number of Connected Devices Per US Internet HH
  • Preferred Methods of Initiating a Routine Coordinating Smart Devices
  • Consumer Demand for AI/ML Applications Across Connected Living Verticals
    • Networking
    • Entertainment
    • Energy
    • Wearables
    • Safety & Security

Generative AI Applications: Familiarity & Use

  • Familiarity with Generative AI Applications
  • Familiarity with Generative AI Applications by Technology Adoption Segment
  • Smart Devices: Familiarity
  • Familiarity with Generative AI Applications
  • Familiarity with Generative AI Applications by Gender
  • Familiarity with Generative AI Applications among Remote Workers
  • Average Familiarity with Generative AI Tools by Seeking More Time for Entertainment
  • AI Technology Use Cases
  • Gen AI Usage and Familiarity Segments
  • Gen AI Usage by Age
  • Gen AI Use among Students and Professionals
  • Frequency of AI Technology Use
  • % Use AI App at least Weekly
  • Use of Generative AI Tools by Computer Operating System

Consumer Perceptions: AI Applications

  • Inhibitors to Using Generative AI Tools
  • Inhibitors to Using AI Technology by Age
  • Data Privacy and Security Concerns as an Inhibitors to Using Generative AI Technology by Education
  • Data Privacy and Security Concerns as an Inhibitors to Using Generative AI Technology by Household Income
  • Attitudes toward AI Technology
  • Attitudes toward AI Technology by AI Usage
  • Attitudes toward AI Technology by Personal Use Frequency
  • Attitudes toward AI Technology by Age
  • AI has had a Positive Impact on my Professional Life by Remote Workers
  • AI has had a Positive Impact on my Professional Life by Frequency of Use for Professional Reasons

Consumer Concerns about AI

  • Concerns about AI Technology
  • Concerns about AI Technology by Users vs Non-Users
  • Concerns about AI Technology by Age
  • Concerns about AI Technology by Education
  • Concerns about AI Impact on Job Market by Remote Workers

Voice Assistants: Front Line of AI

  • Smart Speaker or Smart Display Ownership
  • Platforms Used to Control Smart Home Devices
  • Primary Control Method of Smart Home Devices
  • Generative AI Tool Use by Smart Speaker or Display Ownership
  • Generative AI Tool Use among Smart Speaker/Display Owners Using Specified Assistant Platform Most Often
  • Voice Assistant Activities Performed on Smart Speakers
  • Top Desired Entertainment Activities to Perform on a Smart Speaker/Smart Display
  • Desired Activities via Smart Speaker/ Smart Display
  • AI: Impact on Connected Living
  • Consumer Demand for AI/ML Applications Across Connected Living Verticals
  • Interest in Network Value-Added Services
  • First Step When Finding Something New to Watch
  • Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
  • Value of Next-Generation EV Capabilities
  • Demand for Wearable Health and Wellness Capabilities
    • Smart Watches
    • Fitness Trackers
    • GPS Sports Watches
    • Wearables Users
  • Top Desired Features For Security System
  • Smart Video Doorbell: Importance of AI Capabilities
  • Smart Camera: Importance of AI Capabilities
  • Preferred Pricing Model for Smart Video Doorbell AI Capabilities
  • Preferred Pricing Model for Smart Camera AI Capabilities
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