시장보고서
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세계의 광고 기반 스트리밍 시장 : 소비자 수요와 참여

Ad-Based Streaming: Consumer Demand & Engagement

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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광고가 없는 동영상의 스트리밍은 그 어느 때보다도 비쌉니다. 가입자는 평균적으로 5개의 스트리밍 서비스에 가입하고 있는데, 그 중 상당수가 구매력 감소에 직면하고 있기 때문에 엔터테인먼트 비용이 증가함에 따라 광고 기반 서비스를 시도하는 사람들이 늘고 있습니다.

이 보고서는 FAST와 AVOD 서비스를 포함한 광고 기반 스트리밍 시장을 조사했으며, 광고 기반 서비스의 인기가 급상승하는 이유, 가장 인기있는 서비스, 광고 기반 경험에 대한 사용자의 감정 등 을 분석했습니다.

인포그래픽스

주요 질문

  • 1) 광고 기반 비디오 스트리밍 시장의 현재 상태는?
  • 2) 무엇이 시청자를 광고 기반 서비스로 몰고 가는가?
  • 3) 시청자가 광고 기반 서비스의 컨텐츠를 어떻게 인식하고 있는가?
  • 4) 시청자가 광고 기반 서비스에서 느끼는 창 포인트는 무엇인가?
  • 5) 시청자에게 광고 기반의 경험을 향상시키는 것은 무엇인가?

목차

비디오 서비스 생태계

주요 요약

  • 지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별) : 구독(SVOD)
  • 지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별) : 무료 광고 베이스(FAST/AVOD)
  • OTT 구독을 광고 없는 계층으로 이전할 가능성
  • 광고 기반 사용자를 위한 광고 기반 OTT 서비스의 문제점
  • OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어 : 베이직 티어와 프리미엄 티어
  • 광고 첨부 베이직 플랜에 가입하는 이유:서비스별
  • 광고 없는 스트리밍 앱 가격 상승을 위한 노력
  • 광고 관련성의 영향별 광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 움직임
  • T커머스에 대한 관심
  • T커머스에 대한 관심 : 광고 관련의 영향별

스트리밍 시장 개요

  • 기존 비디오 서비스와 OTT 비디오 서비스의 보급률
  • OTT 서비스 가입수
  • 지난 30일간의 OTT 비디오 서비스 이용 상황(비즈니스 모델별)
  • 무료 및 구독 광고 기반 스트리밍 채택
  • SVOD와 광고 기반 스트리밍의 중복
  • 비디오 서비스 이용자의 인구통계적 내역
  • OTT 비디오 서비스에 대한 월간 지출 동향
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼

광고 기반 스트리밍 동향

  • 주요 무료 광고 기반 동영상 서비스 이용
  • 비디오 서비스에 대한 의식
  • 비디오 서비스에 대한 의식 : 연령층별
  • 무료 광고 기반 OTT 서비스를 사용하는 이유
  • 비디오 서비스에 대한 의식 : 연령층별
  • 광고 기반 OTT 서비스의 문제점
  • 무료 광고 기반 서비스 시청 빈도
  • 무료 광고 기반 서비스 시청 빈도
  • 광고 기반 서비스 시청 빈도 : 컨텐츠 검색에 대한 의식 식별
  • 광고 기반 OTT 가입자가 시청하는 온라인 컨텐츠 장르

구독 광고의 계층 구조

  • 주요 SVOD 서비스에 있어서의 광고 첨부 베이직 또는 광고 없음 프리미엄층의 이용 동향
  • 광고가 있는 기본 플랜에 가입하는 이유
  • 광고 첨부 베이직 플랜에 가입하는 이유 : 서비스별
  • 프리미엄층에서 광고가 있는 베이직층으로의 전환 가능성
  • 프리미엄 레이어 서비스에서 광고 기반 서비스 레이어로 전환할 가능성: 서비스별
  • 주요 OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어: 트렌드
  • OTT 서비스의 넷 프로모터 스코어: 베이직 티어와 프리미엄 티어
  • 서비스를 해지하는 이유
  • 해지를 막는 인센티브

SVOD 가격 상승으로 광고 기반 서비스에 미치는 영향

  • 광고 없는 스트리밍 앱 가격 상승을 위한 노력
  • 가격 상승에의 대처 : 남녀별
  • 가격 상승에의 대처 : 세대별
  • 광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 대처:가정의 아이의 인원수별
  • 가격 상승에의 대처:가입 프리미엄 서비스 유형별
  • 가격 상승 대응: 소비자의 의식 식별
  • 광고 없음 스트리밍 앱의 가격 상승을 향한 움직임 : 광고 관련 영향별
  • OTT 구독을 광고 없는 계층으로 이전할 가능성
  • OTT 구독에서 광고 없는 플랜으로의 전환 가능성 : 연령별
  • 주요 광고 기반 동영상 서비스가 OTT 구독을 14.99달러 광고 없는 계층으로 전환할 가능성

인터랙티브 광고 및 T-커머스

  • T커머스 액티비티
  • T커머스에 대한 관심
  • T커머스에 대한 관심 : 연령층별
  • T커머스 액티비티 : T커머스에 대한 관심도별
  • T커머스에 대한 관심 : 광고 관련의 영향별
  • 광고와의 바람직한 상호작용

부록

JHS 24.09.12

SYNOPSIS:

It is more expensive than ever to stream ad-free video, especially when the top services continue to raise their prices. Households subscribe to 5 streaming services on average, but as many face a steady loss of buying power, more are experimenting with ad-based services to help offset the growing expense of entertainment. This study documents the rise of ad-based streaming including both FAST and AVOD services. It analyzes why ad-based services are experiencing a surge in popularity, which services are the most popular, and household sentiment towards the ad-based experience.

INFOGRAPHICS

Key questions addressed:

  • 1) What is the state of the ad-based video streaming market?
  • 2) What drives viewers to ad-based services?
  • 3) How do viewers perceive the content on ad-based services?
  • 4) What are the pain points viewers experience on ad-based services?
  • 5) What would improve the ad-based experience for viewers?

ANALYST INSIGHT:

"The current streaming landscape is extremely volatile and fiercely competitive. Providers of all sizes strive to innovate, reach more viewers, improve efficiency, deliver in-demand content, and above all, achieve profitability." - Sarah Lee, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Video Services Ecosystem

Executive Summary

  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Subscription (SVOD)
  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Free Ad-Based (FAST/AVOD)
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
  • Pain Points with Ad-Based OTT Services Among Ad-based Users
  • Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
  • Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence

Streaming Market Overview

  • Penetration of Traditional vs. OTT Video Services
  • Number of OTT Service Subscriptions
  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model
  • Free and Subscription Ad-based Streaming Adoption
  • Overlap of SVOD and Ad-Based Streaming
  • Demographic Breakdown of Video Service Users
  • Trends in Monthly Spending on OTT Video Services
  • Primary Connected TV Platform

Ad-Based Streaming Trends

  • Use of Leading Free Ad-based Video Services
  • Attitudes Towards Video Services
  • Attitudes Towards Video Services by Age Group
  • Drivers for Using Free Ad-Based OTT Services
  • Attitudes Towards Video Services by Age Group
  • Pain Points with Ad-Based OTT Services
  • Free Ad-Based Service Viewing Frequency
  • Frequency of Watching Free Ad-Based Services
  • Ad-Based Service Viewing Frequency by Attitudes Towards Content Seeking
  • Genres of Online Content Viewed by Ad-Based OTT Subscribers

Subscription Advertising Tiers

  • Trends in Use of Basic with Ads or Premium Ad Free Tier for Major SVOD Services
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
  • Likelihood of Switching from Premium Tier to Basic Tier with Ads
  • Likelihood of Switching from Premium Tier Services to Ad-Based Service Tier by Services
  • Net Promoter Score of Leading OTT Services: Trending
  • Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
  • Reasons for Cancelling Service
  • Incentives to Prevent Churn

Impact of SVOD Price Increases on Ad-based Services

  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
  • Action Towards Price Increase by Gender
  • Action Towards Price Increase by Generation
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Children at Home
  • Action Towards Price Increase by Type of Premium Service Subscribed
  • Action Towards Price Increase by Consumer Attitudes
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier by Age
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier at $14.99 by Leading Ad-based Video Services

Interactive Advertising and T-Commerce

  • T-Commerce Activities
  • Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Age Group
  • T-Commerce Activities by Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
  • Preferred Interactions with Ads

Appendix

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