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플랫폼 전쟁 : 커넥티드 TV 생태계 평가

Battle of the Platforms: Assessing Connected TV Ecosystems

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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스트리밍은 이제 비디오 소비의 주류가 되었고, 커넥티드 TV 플랫폼은 엔터테인먼트의 새로운 강자로 부상하고 있으며, Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG 등이 TV 기반 스트리밍 사용자 경험을 주도하고 있으며, 동영상 스트리밍을 통해 구독 및 광고 수익을 창출하고 있습니다.

인포그래픽

이 보고서는 2024년 1분기 미국 인터넷 사용 가구 8,000가구를 대상으로 조사한 결과를 바탕으로 커넥티드 TV(CTV) 플랫폼에 대한 브랜드 충성도, 가치 인식, 사용 편의성, 타인 추천 의향, 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 여기는 기능 및 요인 등을 정리했습니다. 스마트TV 및 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 생각하는 기능 및 요인 등을 정리했습니다.

질문 항목

  • 1.커넥티드 TV 시장 경쟁 구도은 어떤가?
  • 2.소비자가 새로운 커넥티드 TV 기기를 구매할 때 가장 중요하게 생각하는 기능은 무엇인가?
  • 3.소비자가 새로운 커넥티드 TV 기기를 구매할 때 생태계 호환성이 얼마나 중요한가?
  • 4.브랜드와 생태계에 대한 인식이 소비자의 커넥티드 TV 기기 선택에 미치는 영향
  • 5.소비자들이 스마트홈 기기 등 IoT의 호환성 및 TV와의 통합에 대한 관심이 있는가?

목차

요약

  • 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 채택 동향
  • 커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식
  • 가정에서 가장 많이 이용되고 있는 커넥티드 TV(CTV) 플랫폼
  • 무료 광고 기반 영상 서비스 이용 상황 : 주요 커넥티드 TV 플랫폼별
  • 향후 스마트 TV 구입 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
  • 스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드 선호 : 주요 이유

스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 채택과 사용

  • CE 제품 채택 동향
  • 주요 스트리밍 비디오 디바이스
  • 평균 영상 총소비량 : 플랫폼별
  • 가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV 브랜드
  • 가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV OS
  • 가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 브랜드
  • 가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 브랜드
  • 주요 커넥티드 TV플랫폼
  • 게임에 가장 자주(잘) 사용되는 TV 접속 디바이스

주요 CTV 플랫폼 인식

  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 비디오 서비스에 대한 의식
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 서비스 평균 가입수
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 서비스에의 월간 평균 지출액
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 비디오 서비스 모델 사용 상황
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 무료 광고 기반 영상 서비스 이용 상황
  • 주요 커넥티드 TV 플랫폼별 소셜/사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 사용 상황

브랜드 인식

  • 소비자 브랜드 인식
  • 커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식
  • 비디오 디바이스 에코시스템 통합에 대한 인식 : 연령별
  • 커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식 : 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV OS별
  • 커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식 : 가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 OS별
  • TV 기술과 기능에 관한 지식
  • 스마트 TV 기능 이해도 : 가장 잘 사용되고 있는 스마트 TV OS별

스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구입

  • 과거 6개월 사이에 구입한 CE 제품
  • CE 제품 구입 의향
  • 구입 또는 받은 스마트 TV TOP 브랜드
  • 구입 또는 받은 스트리밍 미디어 기업 TOP 브랜드
  • 커넥티드 TV디바이스 사용자 인구통계 내역

구입 요인 : 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업

  • 향후 스마트 TV를 구입할 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
  • 스마트 TV를 구입할 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
  • 스마트홈 디바이스를 제어하기 위해서 사용되는 플랫폼
  • 스마트홈 디바이스를 제어하기 위해서 가장 자주(잘) 사용되는 플랫폼
  • 스마트 TV 브랜드가 선호되는 주요 이유
  • 스마트 TV 브랜드가 선호되는 주요 이유 : 스마트 TV OS 채택 별
  • 스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드가 선호되는 주요 이유
  • 스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드가 선호되는 주요 이유 : 스트리밍 미디어 기업 브랜드별
  • 스마트 TV 구입 결정에 영향을 미치는 중요 기능, 동향
  • 스마트 TV OS 채택이 스마트 TV 구입 결정에 영향을 미치는 중요 기능

만족도

  • CE 제품 : 넷 프로모터 스코어
  • CE 제품 넷 프로모터 스코어 : 주요 브랜드별
  • 주요 커넥티드 디바이스 기능 만족도
  • 주요 커넥티드 디바이스별 기능 만족도

부록

LSH 24.10.17

SYNOPSIS:

Streaming is now the dominant mode of video consumption, making connected TV platforms the new power players in entertainment. Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG, and others control the user experience of TV-based streaming and generate subscription and advertising revenues from their positions in video distribution.

INFOGRAPHICS

This study examines the various connected TV (CTV) platforms on the market today. It identifies sentiments such as brand loyalty, perception of value, ease of use, and willingness to recommend to others. It also examines the operating system and device ecosystem as purchase factors for smart TVs and streaming media players.

Drawing from Parks Associates' Q1 2024 survey of 8, 000 U.S. internet households, the data used in this study is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, gender, and educational attainment.

questions addressed:

  • 1. What does the competitive landscape look like for the connected TV market?
  • 2. What are the most important features that consumers look for when shopping for a new connected TV device?
  • 3. How important is ecosystem compatibility to consumers when purchasing a new connected TV device?
  • 4. How do brand and ecosystem perceptions factor into consumer choice of connected TV devices?
  • 5. Is there consumer interest in IoT compatibility and integration to the TV, such as with smart home devices?

ANALYST INSIGHT:

"Ecosystems are sticky because they are encompassed by many devices, services, and a single source of control. Deep integration within an ecosystem fosters brand loyalty and more product purchases." - Sarah Lee , Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

ecutive Summary

  • Smart TV and Streaming Media Player Adoption Trends
  • Attitude Towards Connected TV Ecosystems
  • Most-Used Connected TV (CTV) Platform in Home
  • Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
  • Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference

Smart TV and Streaming Media Player Adoption and Use

  • Trends in Adoption of Consumer Electronics Products
  • Primary Streaming Video Device
  • Total Average Video Consumption by Platforms
  • Brand of Most-Used Smart TV in the Home
  • OS of the Most-Used Smart TV in the Home
  • Brand of Most Used Streaming Media Player
  • Brand of the Most Used Streaming Media Player in the Home
  • Primary Connected TV Platform
  • Most Frequently Used TV-Connected Device for Gaming

Perceptions of Primary CTV Platforms

  • Attitudes Towards Video Services by Primary Connected TV Platform
  • Average Number of OTT Service Subscribed by Primary Connected TV Platform
  • Average Monthly Spending on OTT Services by Primary Connected TV Platform
  • OTT Video Service Model Usage by Primary Connected TV Platform
  • Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
  • Social/User Generated Content Platform Usage by Primary Connected TV Platform

Brand Perceptions

  • Consumer Brand Perceptions
  • Attitude Towards Connected TV Ecosystems
  • Agree with Ecosystem Integration for Video Devices by Age
  • Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Smart TV OS
  • Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Streaming Media Player OS
  • Familiarity of TV Technologies and Features
  • Familiarity with Smart TV Features by Most Used Smart TV OS

Smart TV and Streaming Media Player Purchases

  • Consumer Electronics Products Purchased in the Last 6 Months
  • Consumer Electronics Devices Purchase Intention
  • Top Brands of Smart TV Purchased or Received
  • Top Brands of Streaming Media Player Purchased or Received
  • Demographic Breakdown of Connected TV Device Users

Purchase Drivers: Smart TVs and Streaming Media Players

  • Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
  • Top 5 Important Features Considered for Smart TV Purchases
  • Platforms Used to Control Smart Home Device
  • Most Used Platform Used to Control Smart Home Devices
  • Top Reasons for Smart TV Brand Preference
  • Top Reasons for Smart TV Brand Preference by Smart TV OS Adoption
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference by Streaming Media Player Brand
  • Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision, Trending
  • Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision by Smart TV OS Adoption

Satisfaction

  • Consumer Electronics Devices: Net Promoter Score
  • Net Promoter Score for Consumer Electronics Devices by Major Brands
  • Satisfaction Level of Features on Primary Connected Devices
  • Satisfaction Level of Features by Primary Connected Devices

Appendix

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