시장보고서
상품코드
1628909

미국 광대역의 새로운 경쟁: 5G 홈 인터넷과 광섬유

New Competition in Broadband: 5G Home Internet & Fiber

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

미국 시장에서 가정용 광대역 시장 역학이 변화하고 있습니다. 미국에서 경쟁이 치열 해지고있는 동안 인터넷 서비스 제공 업체는 가입자를 끌어들이고 유지하고 새로운 수입원을 늘리는 방법에 대한 새로운 문제에 직면합니다.

SAMPLE VIEW

이 보고서는 5G 홈 인터넷과 광섬유 배포가 경쟁 구도에 미치는 영향을 조사하고 ACP(Affordable Connectivity Program) 종료가 소비자의 의사 결정에 미치는 영향을 정량화합니다. 의식과 인식의 변화, 테스트 패키지에 대한 지불 의향, 소비자의 쇼핑 저니를 조사했습니다.

주요 조사 항목

  • 1. ACP의 종료는 소비자의 광대역 도입에 어느 정도 영향을 주고 있는가?
  • 2. 저가격 광대역 솔루션에 대한 소비자 수요는?
  • 3. 5G, 광섬유, 위성에 대한 소비자의 인식은 어떻게 변화하고 있는가?
  • 4. 소비자는 어떤 새로운 부가가치 서비스 컨셉에 관심이 있는가?
  • 5. 소비자는 어떻게 인터넷 서비스 제공업체를 찾아 평가하는가?

목차

비디오 서비스 생태계

유료 TV 정의 및 분류

주요 요약

  • 광대역 서비스에 대한 사고방식: 트렌드
  • 가정용 인터넷 접속 방법별 NPS 추이
  • 새로운 부가가치 서비스 컨셉에 대한 소비자의 관심
  • 지난 1년간 새로운 인터넷 제공업체를 찾은 고객
  • 새로운 인터넷 프로바이더를 찾는 경험 : 간단함 vs 어려움

광대역 이용 동향

  • 가정용 인터넷 프로바이더의 정세: 주요 기업
  • 가정용 인터넷 프로바이더 주요 10개사의 시장 점유율
  • 가정용 인터넷 가구에서의 인터넷 액세스 방법
  • 미국 인터넷 가구에서 모바일 네트워크 고정 무선 액세스(5G 및 LTE)의 추정 도입률
  • 인터넷 지불 방법 : 거주 형태별
  • 가정용 광대역 서비스의 다운로드 속도
  • 가정용 인터넷 서비스 업로드 속도
  • 독립형 인터넷 서비스의 ARPU : 다운로드 속도별
  • 독립형 인터넷 서비스의 ARPU: 업로드 속도별
  • 독립형 인터넷 서비스의 평균 월간 지출 : 벌크 vs 리테일
  • 가정용 인터넷 서비스의 수
  • 복수의 홈 인터넷 서비스를 도입하는 이유

섬유, 5G, 기가비트 서비스

  • 가정용 인터넷의 NPS : 액세스 방법별
  • 가정용 인터넷의 NPS의 추이 : 액세스 방법별
  • 광섬유나 5G 인터넷 서비스에 대한 사고방식
  • 현재 네트워크 유형별 의식
  • 컨셉 테스트: 5G 홈 인터넷의 매력
  • 5G 홈 인터넷 도입 장벽 : 소비자가 매력을 느끼지 않는 이유
  • 가정용 인터넷의 NPS : 다운로드 속도별
  • 가정용 인터넷의 NPS: 업로드 속도별
  • 속도를 아는 사람들 사이의 대칭형 기가비트와 비대칭형 기가비트의 채용
  • 가정용 인터넷의 NPS : 대칭 기가비트 도입별
  • 공급자 전환 결정에 영향을 미치는 주요 요인
  • 현재의 가정용 인터넷 서비스에 관한 인식
  • 현재의 서비스 제공업체의 인터넷 서비스에 대한 의식

서비스 문제

  • 가정용 인터넷 서비스 문제
  • 가정용 인터넷 서비스의 문제 : 액세스 방법별
  • 가정 인터넷 서비스에 관한 NPS(경험한 문제별)
  • 부가가치 서비스 도입
  • 가정 인터넷 가구에서 번들 서비스 도입
  • 기존의 가정용 인터넷 서비스 번들
  • 번들 서비스 도입 동향
  • 자택의 인터넷에 번들 된 서비스
  • 부가가치 서비스 번들의 동향
  • 번들 서비스가 인터넷 제공업체의 NPS에 미치는 영향
  • 번들 서비스와 액세스 방법에 의한 인터넷 서비스의 NPS
  • 현재의 인터넷 서비스의 넷 프로모터 스코어 : 대칭 인터넷 속도별
  • 가정용 인터넷에 번들되어 있는 서비스의 보급 상황: 액세스 방법별

부가가치 서비스 개념 테스트

  • 인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심
  • 인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심 : 액세스 방법별
  • 인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심: 인구 통계별

고객 전환 및 기대

  • 광대역 서비스에 대한 사고방식
  • 현재의 브로드밴드 서비스에 대한 사고방식 : 프로바이더 유형별
  • 지난 1년간 새로운 인터넷 제공업체를 찾고 있던 고객
  • 가정에서의 ISP 쇼핑 행동: 액세스 방법별
  • 새로운 인터넷 프로바이더를 찾는 경험 : 간단함 vs 어려움
  • 프로바이더 전환의 의사별로 본, 프로바이더 전환의 결정에 영향을 주는 주요 요인
  • 새로운 인터넷 프로바이더로부터의 우선 인터넷 액세스 유형
  • 새로운 인터넷 프로바이더로부터의 우선 액세스 유형 : 액세스 방법별

고객 지출 및 ARPU

  • 인터넷 서비스 ARP : 번들 유형별 : 2024년 vs 2023년
  • 기존의 유료 TV/인터넷 번들 홈 인터넷 서비스의 ARPU
  • 기존의 무료 TV 번들 홈 인터넷 서비스의 ARPU
  • 부가가치 서비스를 포함한 종래의 번들 인터넷 서비스의 ARPU
  • VAS 전용 번들 인터넷 서비스의 ARPU

부록

JHS 25.01.31

SYNOPSIS:

The market dynamics for residential broadband in the US market are changing. As competition ramps up across the country, internet service providers face new questions around how to best attract and retain subscribers and grow additional revenue streams.

SAMPLE VIEW

This research examines the impact of 5G home internet and fiber rollouts on the competitive landscape, as well as quantifies the impact of the end of the Affordable Connectivity Program on consumer decision-making. It investigates changing consumer attitudes and perceptions of service quality, willingness to pay for tested packages, and the consumer shopping journey.

Key questions addressed:

  • 1. To what degree has the end of the ACP impacted consumer broadband adoption?
  • 2. What consumer demand exists for low-cost broadband solutions?
  • 3. How has consumer perception of 5G, fiber, and satellite evolved?
  • 4. What new value-added service concepts are consumers interested in?
  • 5. How do consumers find and evaluate prospective internet service providers?

ANALYST INSIGHT:

"Changing customer expectations are impacting interest in service bundles, with more price-sensitive consumers willing to go without in the search for the best deal. It is likely that 2025 will see an intensification of these trends, especially if the Universal Service Fund is impacted." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

Video Services Ecosystem

Pay-TV Definitions and Categorization

Executive Summary

  • Attitudes Towards to Broadband Services: Trending
  • Trend of NPS for Home Internet by Access Method
  • Consumer Interest in New Value-Added Service Concepts
  • Customers Looking for New Internet Provider in the Past Year
  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty

Broadband Usage Trends

  • Residential Internet Provider Landscape: Top Players
  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Internet Access Method Among Home Internet Households
  • Estimated Adoption of Mobile Network Fixed Wireless Access (5G & LTE) Among US Internet Households
  • Home Internet Payment Method by Residence Type
  • Download Speed of Home Broadband Services
  • Upload Speed of Home Internet Services
  • ARPU of Standalone Internet Service by Download Speed
  • ARPU of Standalone Internet Service by Upload Speed
  • Average Monthly Spending of Standalone Internet Service: Bulk vs Retail
  • Number of Home Internet Services At Home
  • Reasons for Having Multiple Home Internet Services

Fiber, 5G, and Gigabit Service

  • Net Promoter Score of Home Internet by Access Method
  • Trend of NPS for Home Internet by Access Method
  • Attitudes Toward Fiber or 5G Internet Services
  • Attitudes By Current Network Type
  • Concept Testing: Appeal of 5G Home Internet
  • Barriers to Adopt 5G Home Internet: Why Consumers Don't Find It Appealing
  • NPS of Home Internet by Download Speed
  • NPS of Home Internet by Upload Speed
  • Adoption of Symmetrical vs. Non-Symmetrical Gigabit Among Those Who Know Speeds
  • NPS of Home Internet by Symmetrical Gigabit Adoption
  • Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers
  • Perceptions of Current Home Internet Service
  • Attitudes Towards to Internet Service Among Current Service Providers

Service Problems

  • Problems with Home Internet Services
  • Problems with Home Internet Services by Access Method
  • NPS on Home Internet Services by Problems Experienced
  • Adoption of Value-Added Services
  • Bundled Service Adoption Among Home Internet Households
  • Traditional Home Internet Service Bundles
  • Trends in Bundled Service Adoption
  • Services Bundled With Home Internet
  • Trends in Value-Added Services Bundling
  • Impact of Bundled Services on NPS of Internet Provider
  • NPS of Internet Service by Bundled Services & Access Method
  • Net Promoter Score of Internet Services by Current Symmetric Internet Speeds
  • Adoption of Services Bundled With Home Internet by Access Method

Value-Added Service Concept Testing

  • Interest in New Service from Internet Providers
  • Interest in New Service from Internet Providers by Access Method
  • Interest in New Service from Internet Provider by Demographics

Customer Switching and Expectations

  • Attitudes Towards to Broadband Services
  • Attitudes Towards to Broadband Service By Current Provider Type
  • Customer Looking for New Internet Provider in the Past Year
  • ISP Shopping Behavior by Primary Access Method at Home
  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty
  • Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers by Intention of Switching Provider
  • Preferred Internet Access Type from New Internet Provider
  • Preferred Access Type from New Internet Provider by Access Method

Customer Spending and ARPU

  • Internet Service ARPU - Bundle Types: 2024 vs 2023
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Pay-TV/Internet Bundles
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Non-Pay TV Bundles
  • Internet Service ARPU for Traditional Bundles Including Value-Added Services
  • Internet Service ARPU for VAS-Only Bundles

Appendix

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제