시장보고서
상품코드
1742907

소비자용 IoT 비즈니스 : 성숙 시장의 제품 전략

The Business of Consumer IoT: Product Strategy in a Maturing Market

발행일: | 리서치사: Parks Associates | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

요약 :

스마트홈 시장은 성숙기에 접어들었으며, 미국 인터넷로 연결된 가구의 45%가 적어도 한 가지 이상의 주요 스마트홈 기기를 소유하고 있습니다. 고객층이 일반 대중으로 이동하고 있으며, 새로운 경쟁사들이 속속 시장에 진입하는 가운데, 카테고리 리더들은 경쟁 우위를 유지하기 위해 혁신과 부가가치의 한계에 계속 도전하고 있습니다.

시장이 성숙함에 따라 비즈니스 리더는 제품 전략, 비즈니스 모델, 마케팅 메시지를 조정해야 합니다.

샘플 뷰


주요 질문 :

  • 1.현재 스마트홈 시장에서 성장 분야는 어디인가?
  • 2.가장 일반적인 비즈니스 모델은 무엇인가? 또한 가장 수익성이 높은 것은 어느 모델인가?
  • 3.고객을 획득하고 유지하기 위한 최적의 방법이란 무엇인가?
  • 4.시장 성숙에 수반하여 제품 마케팅 및 판매 전략은 어떻게 변화하고 있는가?
  • 5.솔루션 프로바이더는 AI를 어떻게 도입하고 있는가?
  • 6.향후 3년간 경쟁 환경을 형성하는 결정적인 요인은 무엇인가?
  • 7.Matter를 포함한 업계 표준 노력에 대해 기업은 어떤 견해를 가지고 있는가?
  • 8.소비자 IoT 비즈니스가 단기·중기적으로 직면하는 최대 과제와 과제를 해결하기 위한 최선의 전략은 무엇인가?

이 리포트에서는 커넥티드홈 및 소비자 IoT 영역에서 100명 이상의 경영 임원을 대상으로 시장에 대한 견해, 변화하는 비즈니스 전략, 성공을 위한 주요 지표, 시장이 직면하고 있는 주요 과제에 관한 조사를 시행했으며, 각종 조사 결과, 제품 벤치마킹, 시장 성장 전망 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

조사 방법·정의

개요

  • 비즈니스 예측 : 2025 vs. 2024 vs. 2023
    • 밝은 2025년 전망의 요인
    • 어려운 전망의 이유
  • 커넥티드홈 비즈니스 KPI
    • 인터넷 접속 유닛의 비율
    • 액티브 고객의 관여 빈도
    • 스마트 제품 벤치마킹
  • 전략적 업계 파트너를 가진 기업의 비율
  • 업계 파트너십은 귀사의 비즈니스에 어떤 이점을 가져오는가?
  • 가장 영향력 있는 마케팅 채널 TOP 10
  • 사용자 관여 촉진요인 : 접속 디바이스별
  • 표준 규격 채택
  • 사내에서 AI를 사용하고 있는 비율
  • 소비자 AI의 사용률
  • IoT 시장의 진화

기업 개요와 제공

  • 기업·제품 개요
  • 채택된 비즈니스 모델
  • 제공되는 커넥티드 소비자 제품의 유형
  • 대상 기업 고객의 유형

매출 모델과 채널

  • 커넥티드 소비자 제품 및 서비스에 채택되고 있는 매출 모델
  • 수익성에 가장 영향을 미치는 비즈니스 모델
  • 커넥티드홈 서비스에서 제공되는 서비스
  • 유료 서비스 서브스크립션 도입
  • 유료 서비스의 12개월 지속률(정착률)
  • 베이직 등급 스마트 제품과 기존 제품의 가격 비교
  • 스마트 제품과 번들 되고 있는 것 외 제품
  • 커넥티드 소비자 솔루션의 판매 채널
  • 기존 제품과 비교한 스마트홈 제품의 반품률
  • 가장 영향력 있는 마케팅 채널
  • 비즈니스 전략 파트너십
  • 벤더 선택에 영향을 미치는 중요한 요소

사용자 경험의 평가

  • 커넥티드 소비자 제품의 성공을 나타내는 지표(KPI)
  • '액티브 고객'의 관여 빈도
  • 커넥티드 디바이스에 의한 사용자 관여의 촉진요인
  • 인터넷에 접속되고 있는 스마트 제품의 평균 비율
  • 제품을 확실히 온라인 접속시키기 위한 유효한 방법
  • 디바이스 셋업과 인스톨을 지원하는 서비스

데이터 전략과 AI

  • 사용자 생성 데이터로부터 안내되는 제품과 서비스
  • 사용자 데이터로부터 얻은 인사이트에 대해 지불할 의사
  • 조직에서 AI의 활용
  • 소비자 제품·서비스에서 AI의 활용
  • 컴퓨팅과 스토리지 기술에 대한 비즈니스 전략

상호운용성과 에코시스템

  • 홈자동화 표준의 변천 : X10으로부터 Matter로의 이동
  • 지원되고 있는 홈자동화 규격
  • 스마트홈 제품 간 상호운용성의 과제
  • Matter 규격에 준거한 제품의 채택 상황
  • "스마트홈 에코시스템에서 Matter 성공의 열쇠가 되는 요인은 무엇인가?"
  • 기술 대기업에 대한 의식

비즈니스 전망 : 2025년 이후

  • 비즈니스 예측 : 2025 vs. 2024 vs. 2023
  • 밝은 2025년 전망을 지지하는 요인
  • 엄격한 전망의 배경 이유
  • 향후 비즈니스 과제
  • 커넥티드 제품 비즈니스의 목표
  • "스마트홈 시장에서 성공하기 위해 가장 중요하다고 생각하는 경쟁 우위성은 무엇인가?"
  • 커넥티드홈 시장의 성장 예측 : 2025-2028년
KSA 25.06.19

SYNOPSIS:

The smart home market is maturing, with 45% of US internet households owning at least one core smart home device. The customer base is shifting to a more mass-market profile, new competitors continue to enter the market, and category leaders continue to push the envelope of innovation and value to keep their competitive edge.

As the market matures, business leaders must adapt their product strategy, business models, and marketing messages for success.

This research surveys more than 100 executives across the connected home and consumer IoT landscape to better understand their view of the market, changing business strategies, key metrics for success, and top challenges facing the market.

SAMPLE VIEW


Key questions addressed:

  • 1. Where is the growth in the smart home market today?
  • 2. What business models are most common, and which are most profitable?
  • 3. What are the best ways to acquire and retain customers?
  • 4. How is product marketing and merchandising changing as the market matures?
  • 5. How are solution providers incorporating AI?
  • 6. What will be the defining forces shaping the competitive landscape in the next three years?
  • 7. What are companies' outlook on industry standards efforts, including Matter?
  • 8. What are the greatest challenges facing consumer IoT businesses in the short and medium term, and what are the best strategies to tackle those challenges?

ANALYST INSIGHT:

"Great product development is at the core of many consumer IoT businesses, but marketing, merchandising, pricing models, logistics, and other operational factors will become ever more important to staking out a lead position in the market - and a profitable one." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

  • Business Respondent Profile
  • Business Markets
  • Connected Consumer Product Units Sold
  • Annual Revenue in 2024
  • Respondents' Position
  • Respondent's Functional Roles

Executive Summary

  • Business Expectation for 2025 vs. 2024 vs. 2023
    • Drivers of Positive 2025 Outlook
    • Reasons for Challenged Outlook
  • Connected Home Business KPIs
    • % of Units Connected to Internet
    • Engagement Frequency for an "Active" Customer
    • Smart Product Benchmarks
  • % of Businesses with Strategic Industry Partners
  • How are industry partnerships most beneficial to your business?
  • Top 10 Most Impactful Marketing Channels
  • Drivers for User Engagement with Connected Devices
  • Matter Standard Adoption
  • % Using AI Internally
  • % Using Consumer-Facing AI
  • IoT Market Evolution

Business Profile and Offerings

  • Company Product Profile
  • Business Models Employed
  • Type of Connected Consumer Product Offered
  • Types of Business Customers Served

Revenue Models & Channels

  • Revenue Models Employed for Connected Consumer Products and Services
  • Business Model Most Impacting Profitability
  • Services Offered in Connected Home Services
  • Paid Service Subscription Adoption
  • Paid Service Subscription Retain for 12 Months
  • Price of Basic-Tier Smart Products Compared to Traditional Products
  • Products Bundle with Smart Products
  • Sales Channels of Connected Consumer Solution
  • Return Rate of Smart Home Products Compared to Traditional Products
  • Most Impactful Marketing Channel
  • Business Strategic Partnership
  • "In a few words tell us how industry partnerships are most beneficial to your business."
  • Important Factors Influencing Vendor Selection

Evaluating the User Experience

  • Metrics Indicative of Successful Connected Consumer Products
  • Engagement Frequency for an "Active" Customer
  • Drivers for User Engagement with Connected Devices
  • Average Percentage of Smart Product Units Connected to the Internet
  • Effective Methods to Ensure Product Connecting Online
  • Services Offered to Help Device Set-up and Installation

Data Strategies & AI

  • Products & Services Guided from User Generated Data
  • Willingness to Pay Money for Insights Derived from User Data
  • AI Usage in Organization
  • AI Usage in Consumer Product and Service
  • Business Strategy to Computing and Storage Technology

Interoperability & Ecosystems

  • Home Automation Standards, X10 to Matter
  • Home Automation Standards Supported
  • Challenges to Smart Home Interoperability
  • Matter Standard Product Adoption
  • "What factors do you believe will be most critical to Matter's success in the smart home ecosystem?"
  • Attitudes Towards Tech Giants

Business Outlook: 2025 and Beyond

  • Business Expectation for 2025 vs. 2024 vs. 2023
  • Drivers of Positive 2025 Outlook
  • Reasons for Challenged Outlook
  • Business Challenges in the Future
  • Goals for Connected Product Business in 2025
  • "What competitive advantages do you see as most critical for success in the smart home market?"
  • Connected Home Market Growth Outlook: 2025-2028
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제