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백신 개발 기업 상황 : 경쟁 구도, 최근 사업 확대, 제휴·공동 연구, 대형 제약 기업 임해, 비용 가격 분석

Vaccine Development Companies Landscape: Competitive Landscape, Recent Expansions, Partnerships and Collaborations, Big Pharma Initiatives and Cost Price Analysis

발행일: | 리서치사: Roots Analysis | 페이지 정보: 영문 86 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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백신 신흥국 시장 : 개요

백신 개발 기업들은 2024년에 전 세계에서 약 70억 회 분량의 백신을 생산했으며, 2025년에는 약 80억 회 분량의 백신을 생산할 것으로 예측됩니다.

백신 개발 시장 : 성장과 동향

백신은 신체의 면역체계를 활성화시켜 장기간에 걸쳐 특정 질병을 인식하고 방어할 수 있도록 처방되는 특수한 의료 제품입니다. 백신 개발은 일반적으로 질병을 유발하는 미생물을 약독화 또는 비활성화하거나 구조 단백질, 비활성화 독소 등 병원체의 중요한 항원성 성분을 포함하는 것을 포함합니다. 이러한 성분을 도입함으로써 백신은 면역체계가 향후 실제 병원균에 직면했을 때 병원균을 인식하고 대응할 수 있도록 돕습니다.

세계보건기구(WHO)에 따르면 백신은 두 가지로 분류됩니다. 즉, 예방백신은 질병에 감염되지 않도록 개인을 보호하기 위해 투여하는 것이고, 치료백신은 기존 질병과 싸우는 신체를 돕기 위한 치료요법으로 활용되는 것입니다. 현재 제약회사들은 수많은 백신을 제공하고 있으며, 그 중 상당수는 임상시험 중이거나 다양한 개발 단계에 있으며, 심각하고 쇠약해지기 쉬운 다양한 질병을 대상으로 하고 있습니다.

최근 전염병 대응 혁신 연합(CEPI)은 백신 및 전염병기구(VIDO)에 2,400만 달러의 대규모 투자를 통해 전 세계가 마지막 팬데믹에 맞서 싸우고 있는 가운데, 향후 전염병 발생에 대한 세계 대비를 강화하기 위한 노력을 기울이고 있습니다.

백신 개발 기업들의 mRNA, DNA, 재조합 백신 등 혁신적인 백신의 개발과 승인은 백신 시장의 경쟁 트렌드에 큰 영향을 미치고 있습니다.

백신 신흥국 시장 : 주요 인사이트

이 보고서는 백신 개발 시장의 현황을 조사하고 업계 내 잠재적인 성장 기회를 파악합니다. 주요 조사 결과는 다음과 같습니다.

  • 현재 시장 상황은 매우 파편화되어 있고, 신규 진출기업과 기존 기업 모두 존재합니다. 그 중 약 25%의 백신 개발 기업이 대기업 및 초대형 기업입니다.
백신 개발 기업 환경 : 경쟁 환경, 최근 확장, 파트너십 및 협력, 빅파마 이니셔티브 및 비용 가격 분석
  • 35%의 백신이 다양한 임상시험 단계에서 평가되고 있으며, 특히 40% 이상의 백신이 탐색/전임상 단계에 있습니다.
  • 대부분의 사업 확장 이니셔티브는 지난 몇 년간 진행되었으며, 그 중 약 55%는 수요 증가에 대응하기 위해 기존 백신 개발 역량을 강화하는 데 중점을 두었습니다.
  • 최근 확장의 대부분(약 40%)은 아시아태평양에 위치한 시설에서 이루어졌으며, 특히 인도와 싱가포르는 가장 많은 확장이 이루어진 주요 지역이었습니다.
백신 개발 기업 환경 : 경쟁 환경, 최근 확장, 파트너십 및 협력, 빅파마 이니셔티브 및 비용 가격 분석
  • 2024년에는 백신 관련 파트너십의 약 50%가 체결되었으며, 그 중 15% 이상이 제조 및 제품 개발 계약이었습니다.
백신 개발 기업 환경 : 경쟁 환경, 최근 확장, 파트너십 및 협력, 빅파마 이니셔티브 및 비용 가격 분석
  • 주요 제약사의 45% 이상이 기존 백신 포트폴리오를 강화하기 위해 다양한 파트너십을 체결하고 있으며, 그 다음으로는 여러 확장 이니셔티브를 시행하고 있는 기업(43%)이 그 뒤를 이었습니다.

백신 신흥국 개척 시장 : 주요 부문

백신 개발 기업경쟁 구도

현재 시장 상황에는 초대형, 대기업, 중견기업, 중소기업을 포함한 200개 이상의 백신 개발 기업이 포함되어 있습니다. 이들 백신 개발 기업들은 암 백신, mRNA 백신, RSV 백신, DNA 백신 등 다양한 유형의 백신을 다양한 주요 지역에서 개발하는 데 필요한 전문성을 보유하고 있습니다. 주목할 만한 점은 대부분의 기업이 북미에 기반을 두고 있으며, 그 다음으로 아시아태평양에 기반을 두고 있다는 점입니다. 최근 설립된 백신 개발 기업(알파벳순, 2020년 이후 설립)으로는 AbVacc, Auro Vaccines, HilleVax, Innovac Therapeutics, Nuravax, Pyrojas, Vernagen 등을 들 수 있습니다.

백신 개발 시장에서는 최근 몇 년 동안 파트너십 활동이 활발하게 이루어지고 있습니다. 특히 지난 5년 동안 북미와 유럽에 기반을 둔 기업들이 백신 개발 프로세스를 강화하기 위해 대부분의 제휴를 맺었습니다. 이 분야에서 체결된 파트너십의 대부분은 제조 계약이며, 그 다음이 제품 개발 계약입니다. 이는 다양한 유형의 백신 개발을 위한 연구개발 활동을 추진하는 백신 개발 기업의 끊임없는 노력을 보여줍니다.

최근 능력 향상을 위한 시설 확장

백신 개발 기업들은 늘어나는 세계 수요에 대응하고 생산 능력을 향상시키기 위해 대대적인 시설 확장에 나서고 있습니다. 2025년 3월, 머크는 노스캐롤라이나주에 AI, 3D 프린팅 등 최첨단 기술을 도입한 10억 달러 규모의 최신 백신 제조 공장을 설립했습니다. 론자, 우시 바이오로직스 등 다른 주요 기업들도 개발 중인 새로운 mRNA 백신과 바이러스 벡터 백신의 생산 능력을 전 세계적으로 확장하고 있습니다. 이러한 투자는 미래의 백신 수요를 충족시키기 위해 생산량을 늘리고, 혁신을 촉진하고, 공급망을 강화하기 위한 이 부문의 노력을 강조하고 있습니다.

백신 개발 기업 사례

  • AstraZeneca
  • CSL
  • GlaxoSmithKline
  • Merck
  • Pfizer
  • Sanofi
  • Takeda

백신 개발 기업 현황: 조사 대상

  • 시장 상황:(A) 설립연도,(B) 기업 규모,(C) 본사 소재지,(D) 백신 목적,(E) 백신 유형,(F) 아단위 백신 유형,(G) 치료 영역,(H) 대상 감염병 유형 등 몇 가지 관련 파라미터를 기반으로 백신 개발 시장 관련 기업을 상세하게 평가 평가합니다.
  • 최근 사업 확장:(A) 확장 연도,(B) 확장 유형,(C) 확장 시설 위치,(D) 확장 시설 면적,(E) 투자 금액,(F) 확장 목적.
  • 파트너십 및 협업: A) 파트너십 연도, B) 파트너십 유형, C) 파트너사 유형, D) 백신 유형, D) 치료 영역, E) 지역 분포 등의 매개변수를 기반으로 이 영역에서 보고된 파트너십 활동을 상세하게 분석합니다.
  • 주요 제약사 이니셔티브: A) 이니셔티브 연도,(B) 파트너십 유형,(C) 확장 유형,(D) 집중하는 백신 유형에 따라 도메인 내에서 보고된 주요 제약사 이니셔티브에 대한 상세 분석.
  • 비용 가격 분석 :(A) 백신 제조 비용의 주요 과거 동향,(B) 백신 비용 구조,(C) 백신 가격에 영향을 미치는 요인,(D) 백신 제조 관련 투자 고려사항,(E) 백신 개발 및 제조 과정에서의 비용 절감 전략.

목차

제1장 배경

제2장 조사 방법

제3장 시장 역학

  • 본 장의 개요
  • 예측 조사 방법
  • 시장 평가 프레임워크
  • 예측 툴과 테크닉
  • 중요 고려사항
  • 제한 사항

제4장 거시경제 지표

  • 본 장의 개요
  • 시장 역학
  • 결론

제5장 주요 요약

제6장 서론

  • 백신 개요
  • 백신 유형
  • 백신의 이점
  • 백신에 관련된 과제
  • 향후 전망

제7장 시장 구도

  • 본 장의 개요와 조사 방법
  • 주요 파라미터
  • 백신 개발 기업 : 시장 구도

제8장 최근 사업 확대

  • 본 장의 개요
  • 확장 모델
  • 백신 개발자 : 최근 사업 확대

제9장 파트너십 및 협업

  • 본 장의 개요
  • 파트너십 모델
  • 백신 개발자 : 파트너십 및 협업

제10장 대형 제약회사의 이니셔티브

  • 본 장의 개요와 조사 방법
  • 주요 대처와 평가 기준
  • 대형 제약회사 : 백신 관련 대처

제11장 원가분석

  • 비용과 가격 분석 개요
  • 백신 제조 비용 주요 과거 동향
  • 백신 비용 구조
  • 백신 가격에 영향을 미치는 요인
  • 백신 생산에 관련된 투자 고려사항
  • 비용 절감 분석
  • 백신 개발 및 제조 공정 비용 절감 전략

제12장 부록 I : 표 형식 데이터

제13장 부록 II : 기업 및 조직 리스트

LSH

Vaccine Developers Market: Overview

The vaccine development companies produced an estimated 7 billion doses of vaccines globally, in the year 2024 and are expected to produce around 8 billion doses in 2025.

Vaccine Developers Market: Growth and Trends

Vaccine is a specialized medical product formulated to activate the body's immune system, enabling it to recognize and protect against specific diseases over the long term. The development of vaccines typically involves using either weakened or inactivated forms of the disease-causing microorganism, or including crucial antigenic components from the pathogen, such as structural proteins and inactivated toxins. By introducing these components, vaccines assist the immune system in recognizing and combating the real pathogen if encountered in the future.

According to World Health Organization, vaccines are categorized into two types, namely preventive (prophylactic) vaccines, which are administered to protect individuals from contracting diseases, and therapeutic vaccines, which are utilized as treatment regimens to help the body fight existing illnesses. Currently, pharmaceutical companies offer numerous vaccines, and many are undergoing clinical trials or are in various stages of development, targeting a wide range of serious and debilitating conditions.

Recently, the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) has made a significant new investment of USD 24 million in the Vaccine and Infectious Disease Organization (VIDO), aiming to bolster global preparedness for future infectious disease outbreaks as the world continues to combat the last pandemic.

Significantly, the development and approval of innovative vaccines, by vaccine development companies, such as mRNA, DNA, and recombinant vaccines, are significant trends influencing the competitive landscape of vaccines market.

Vaccine Developers Market: Key Insights

The report delves into the current state of the vaccine developers market and identifies potential growth opportunities within industry. Some key findings from the report include:

  • The current market landscape is highly fragmented, featuring the presence of both new entrants and established players; of these, close to 25% of the vaccine developers are large and very large players.
Vaccine Development Companies Landscape: Competitive Landscape, Recent Expansions, Partnerships and Collaborations, Big Pharma Initiatives and Cost Price Analysis
  • 35% vaccines are being evaluated across different phases of clinical trials; notably, more than 40% of the vaccines are under discovery / preclinical stage.
  • Most of the expansion initiatives were undertaken in the past few years; of these, nearly 55% of the instances were focused on enhancing the existing vaccine development capabilities to meet increasing demand.
  • Majority of the recent expansions (~40%) were undertaken in facilities located in Asia-Pacific; notably, India and Singapore emerged as the key regions where most of the expansions were undertaken.
Vaccine Development Companies Landscape: Competitive Landscape, Recent Expansions, Partnerships and Collaborations, Big Pharma Initiatives and Cost Price Analysis
  • Close to 50% of the vaccines-related partnerships were inked in the year 2024; of these, more than 15% of the agreements were manufacturing and product development agreements.
Vaccine Development Companies Landscape: Competitive Landscape, Recent Expansions, Partnerships and Collaborations, Big Pharma Initiatives and Cost Price Analysis
  • Over 45% of the big pharma players have signed various partnerships to enhance their existing vaccine portfolios, followed by players (43%) undertaking several expansion initiatives.

Vaccine Developers Market: Key Segments

Competitive Landscape of Vaccine Development Companies

The current market landscape takes into account more than 200 vaccine developers including very large, large, mid-sized and small companies. These vaccine developers have the required expertise to develop different types of vaccines, such as cancer vaccines, mRNA vaccines, RSV vaccines and DNA vaccine across different key geographical regions. Notably, most companies are based in North America, followed by Asia-Pacific; this is reflective of the high market potential in these regions. Notable examples of recently established vaccine developers (established post-2020, in alphabetical order) include AbVacc, Auro Vaccines, HilleVax, Innovac Therapeutics, Nuravax, Pyrojas and Vernagen.

Rising Partnerships and Collaborations Activity to Foster Progress and Innovation in Expanding their Capabilities

The vaccine development market has witnessed a decent partnership activity in the past few years. Notably, in the last five years, companies based in North America and Europe have inked majority of the partnerships to strengthen their development processes of vaccines. Most of the partnerships signed in this domain are manufacturing agreements, followed by product development agreements. This is indicative of the persistent efforts of vaccine developers to advance their research and development activities for the development of different types of vaccines.

Recent Facility Expansions to Improve Capacity

The vaccine development players have witnessed significant facility expansions to meet growing global demand and advance manufacturing capabilities. In March 2025, Merck opened a USD 1 billion state-of-the-art vaccine manufacturing plant in North Carolina, incorporating cutting-edge technologies, such as AI and 3D printing. Other key players, including Lonza and WuXi Biologics, have also expanded their new mRNA vaccines in development and viral vector vaccine capacities worldwide. These investments emphasize the sector's commitment to increasing production, boosting innovation, and reinforcing supply chains to fulfill future vaccine needs.

Example Players in the Vaccine Development Companies Landscape

  • AstraZeneca
  • CSL
  • GlaxoSmithKline
  • Merck
  • Pfizer
  • Sanofi
  • Takeda

Vaccine Development Companies Landscape: Research Coverage

  • Market Landscape: An in-depth assessment of the companies involved in the vaccine development market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] purpose of vaccine, [E] type of vaccine [F] type of subunit vaccine, [G] therapeutic area, and [H] type of infectious diseases targeted.
  • Recent Expansions: A detailed analysis of the expansion initiatives undertaken in the vaccine development domain, on the basis of [A] year of expansion, [B] type of expansion, [C] location of expanded facility, [D] area of expanded facility, [E] amount invested and [F] purpose of expansion.
  • Partnerships and Collaborations: An in-depth analysis of the partnership's activity reported in this domain, based on parameters such as [A] year of partnership, [B] type of partnership [C] type of partner, [D] type of vaccine, [D] therapeutic area and [E] geographical distribution.
  • Big Pharma Initiatives: A detailed analysis of big pharma initiatives reported in the domain, on the basis of [A] year of initiative, [B] type of partnership, [C] type of expansion, and [D] type of vaccine focused.
  • Cost Price Analysis: An in-depth cost price analysis depicting [A] key historical trends in vaccine production costs, [B] vaccine cost structure, [C] factors influencing vaccine prices, [D] investment considerations associated with vaccines production and [E] cost-saving strategies in vaccine development and manufacturing processes.

Key Questions Answered in this Report

  • How many companies are currently engaged in this market?
  • Which are the leading companies in this market?
  • What factors are likely to influence the evolution of this market?
  • How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

Reasons to Buy this Report

  • The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
  • Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
  • The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

Additional Benefits

  • Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
  • 15% Free Content Customization
  • Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
  • Free Updated report if the report is 6-12 months old or older

TABLE OF CONTENTS

1. BACKGROUND

  • 1.1. Context
  • 1.2. Project Objectives

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Chapter Overview
  • 2.2. Research Assumptions
    • 2.2.1. Market Landscape and Market Trends
    • 2.2.2. Market Forecast and Opportunity Analysis
    • 2.2.3. Comparative Analysis
  • 2.3. Database Building
    • 2.3.1. Data Collection
    • 2.3.2. Data Validation
    • 2.3.3. Data Analysis
  • 2.4. Project Methodology
    • 2.4.1. Secondary Research
      • 2.4.1.1. Annual Reports
      • 2.4.1.2. Academic Research Papers
      • 2.4.1.3. Company Websites
      • 2.4.1.4. Investor Presentations
      • 2.4.1.5. Regulatory Filings
      • 2.4.1.6. White Papers
      • 2.4.1.7. Industry Publications
      • 2.4.1.8. Conferences and Seminars
      • 2.4.1.9. Government Portals
      • 2.4.1.10. Media and Press Releases
      • 2.4.1.11. Newsletters
      • 2.4.1.12. Industry Databases
      • 2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
      • 2.4.1.14. Paid Databases and Sources
      • 2.4.1.15. Social Media Portals
      • 2.4.1.16. Other Secondary Sources
    • 2.4.2. Primary Research
      • 2.4.2.1. Types of Primary Research
        • 2.4.2.1.1. Qualitative Research
        • 2.4.2.1.2. Quantitative Research
        • 2.4.2.1.3. Hybrid Approach
      • 2.4.2.2. Advantages of Primary Research
      • 2.4.2.3. Techniques for Primary Research
        • 2.4.2.3.1. Interviews
        • 2.4.2.3.2. Surveys
        • 2.4.2.3.3. Focus Groups
        • 2.4.2.3.4. Observational Research
        • 2.4.2.3.5. Social Media Interactions
      • 2.4.2.4. Key Opinion Leaders Considered in Primary Research
        • 2.4.2.4.1. Company Executives (CXOs)
        • 2.4.2.4.2. Board of Directors
        • 2.4.2.4.3. Company Presidents and Vice Presidents
        • 2.4.2.4.4. Research and Development Heads
        • 2.4.2.4.5. Technical Experts
        • 2.4.2.4.6. Subject Matter Experts
        • 2.4.2.4.7. Scientists
        • 2.4.2.4.8. Doctors and Other Healthcare Providers
      • 2.4.2.5. Ethics and Integrity
        • 2.4.2.5.1. Research Ethics
        • 2.4.2.5.2. Data Integrity
    • 2.4.3. Analytical Tools and Databases
  • 2.5. Robust Quality Control

3. MARKET DYNAMICS

  • 3.1. Chapter Overview
  • 3.2. Forecast Methodology
    • 3.2.1. Top-down Approach
    • 3.2.2. Bottom-up Approach
    • 3.2.3. Hybrid Approach
  • 3.3. Market Assessment Framework
    • 3.3.1. Total Addressable Market (TAM)
    • 3.3.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
    • 3.3.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
    • 3.3.4. Currently Acquired Market (CAM)
  • 3.4. Forecasting Tools and Techniques
    • 3.4.1. Qualitative Forecasting
    • 3.4.2. Correlation
    • 3.4.3. Regression
    • 3.4.4. Extrapolation
    • 3.4.5. Convergence
    • 3.4.6. Sensitivity Analysis
    • 3.4.7. Scenario Planning
    • 3.4.8. Data Visualization
    • 3.4.9. Time Series Analysis
    • 3.4.10. Forecast Error Analysis
  • 3.5. Key Considerations
    • 3.5.1. Demographics
    • 3.5.2. Government Regulations
    • 3.5.3. Reimbursement Scenarios
    • 3.5.4. Market Access
    • 3.5.5. Supply Chain
    • 3.5.6. Industry Consolidation
    • 3.5.7. Pandemic / Unforeseen Disruptions Impact
  • 3.6. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS

  • 4.1. Chapter Overview
  • 4.2. Market Dynamics
    • 4.2.1. Time Period
      • 4.2.1.1. Historical Trends
      • 4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
    • 4.2.2. Currency Coverage
      • 4.2.2.1. Major Currencies Affecting the Market
      • 4.2.2.2. Factors Affecting Currency Fluctuations
      • 4.2.2.3. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
    • 4.2.3. Foreign Currency Exchange Rate
      • 4.2.3.1. Impact of Foreign Exchange Rate Volatility on the Market
      • 4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
    • 4.2.4. Recession
      • 4.2.4.1. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
      • 4.2.4.2. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
    • 4.2.5. Inflation
      • 4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
      • 4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on Market Evolution
    • 4.2.6. Interest Rates
      • 4.2.6.1. Interest Rates and Their Impact on Market
      • 4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
    • 4.2.7. Commodity Flow Analysis
      • 4.2.7.1. Type of Commodity
      • 4.2.7.2. Origins and Destinations
      • 4.2.7.3. Values and Weights
      • 4.2.7.4. Modes of Transportation
    • 4.2.8. Global Trade Dynamics
      • 4.2.8.1. Import Scenario
      • 4.2.8.2. Export Scenario
      • 4.2.8.3. Trade Policies
      • 4.2.8.4. Strategies for Mitigating the Risks Associated with Trade Barriers
      • 4.2.8.5. Impact of Trade Barriers on the Market
    • 4.2.9. War Impact Analysis
      • 4.2.9.1. Russian-Ukraine War
      • 4.2.9.2. Israel-Hamas War
    • 4.2.10. COVID Impact / Related Factors
      • 4.2.10.1. Global Economic Impact
      • 4.2.10.2. Industry-specific Impact
      • 4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
      • 4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
    • 4.2.11. Other Indicators
      • 4.2.11.1. Fiscal Policy
      • 4.2.11.2. Consumer Spending
      • 4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
      • 4.2.11.4. Employment
      • 4.2.11.5. Taxes
      • 4.2.11.6. Stock Market Performance
      • 4.2.11.7. Cross-Border Dynamics
  • 4.3. Conclusion

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION

  • 6.1. An Overview of Vaccines
  • 6.2. Types of Vaccines
  • 6.3. Advantages of Vaccines
  • 6.4. Challenges Associated with Vaccines
  • 6.5. Future Perspectives

7. MARKET LANDSCAPE

  • 7.1. Chapter Overview and Methodology
  • 7.2. Key Parameters
  • 7.3. Vaccine Developers: Overall Market Landscape
    • 7.3.1. Analysis by Year of Establishment
    • 7.3.2. Analysis by Company Size
    • 7.3.3. Analysis by Stage of Development
    • 7.3.4. Analysis by Location of Headquarters
    • 7.3.5. Analysis by Company Size and Location of Headquarters
    • 7.3.6. Analysis by Purpose of Vaccine
    • 7.3.7. Analysis by Type of Vaccine
    • 7.3.8. Analysis by Type of Subunit Vaccine
    • 7.3.9. Analysis by Therapeutic Area
    • 7.3.10. Analysis by Type of Infectious Diseases Targeted

8. RECENT EXPANSIONS

  • 8.1. Chapter Overview
  • 8.2. Expansion Models
  • 8.3. Vaccine Developers: Recent Expansions
    • 8.3.1. Analysis by Year of Expansion
    • 8.3.2. Analysis by Type of Expansion
    • 8.3.3. Analysis by Year and Type of Expansion
    • 8.3.4. Analysis by Location of Expanded Facility
    • 8.3.5. Analysis by Area of Expanded Facility
    • 8.3.6. Analysis by Type of Expansion and Location of Expanded Facility
    • 8.3.7. Analysis by Amount Invested
    • 8.3.8. Analysis by Type of Expansion and Amount Invested
    • 8.3.9. Analysis by Purpose of Expansion
      • 8.3.9.1. Most Active Players: Analysis by Number of Initiative
      • 8.3.9.2. Most Active Players: Analysis by Amount Invested

9. PARTNERSHIPS AND COLLABORATIONS

  • 9.1. Chapter Overview
  • 9.2. Partnership Models
  • 9.3. Vaccine Developers: Partnerships and Collaborations
    • 9.3.1. Analysis by Year of Partnership
    • 9.3.2. Analysis by Type of Partnership
    • 9.3.3. Analysis by Year and Type of Partnership
    • 9.3.4. Analysis by Type of Partner
    • 9.3.5. Analysis by Type of Vaccine
    • 9.3.6. Analysis by Therapeutic Area
    • 9.3.7. Most Active Players: Analysis by Number of Partnerships
    • 9.3.8. Analysis by Geography
      • 9.3.8.1. Local and International Agreements
      • 9.3.8.2. Intracontinental and Intercontinental Agreements

10. BIG PHARMA INITIATIVES

  • 10.1. Chapter Overview and Methodology
  • 10.2. Key Initiatives and Scoring Criteria
  • 10.3. Big Pharma Players: Vaccine-related Initiatives
    • 10.3.1. Analysis of Big Pharma Players by Number of Initiatives
    • 10.3.2. Analysis by Year of Initiative
    • 10.3.3. Analysis of Big Pharma Players by Year and Number of Initiatives
    • 10.3.4. Analysis by Type of Initiative
    • 10.3.5. Analysis by Year and Type of Initiative
    • 10.3.6. Analysis by Type of Partnership
    • 10.3.7. Analysis by Type of Expansion
    • 10.3.8. Analysis by Type of Vaccine Focused
    • 10.3.9. Benchmarking of Initiatives by Big Pharma Players: Spider Web Analysis

11. COST PRICE ANALYSIS

  • 11.1. An Overview of Cost and Price Analysis
  • 11.2. Key Historical Trends in Vaccine Production Costs
  • 11.3. Vaccine Cost Structure
  • 11.4. Factors Influencing Vaccine Prices
  • 11.5. Investment Considerations Associated with Vaccines Production
  • 11.6. Cost Saving Analysis
    • 11.6.1. Key Components of Cost Saving Analysis
    • 11.6.2. Benefits of Cost Saving Analysis
  • 11.7. Cost-Saving Strategies in Vaccine Development and Manufacturing Processes
    • 11.7.1. Developers Optimizing R&D and Delivery Systems
    • 11.7.2. Manufacturers Adopting Cost-Saving Measures

12. APPENDIX I: TABULATED DATA

13. APPENDIX II: LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS

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