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여드름 치료 시장 예측(-2030년) : 제품별, 여드름 유형별, 약물 유형별, 치료법별, 투여 경로별, 최종 사용자별, 지역별 세계 분석

Acne Treatment Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Isotretinoi, Antibiotics, Retinoids and Other Products), Acne Type, Drug Type, Treatment, Route of Administration, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면, 세계 여드름 치료 시장은 2023년 111억 달러로 추정되며, 예측 기간 동안 연평균 복합 성장률(CAGR) 7.1%로 성장하여 2030년에는 180억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

모낭을 포함한 피부의 모공과 구멍이 막히는 것은 피부 관련 질환인 여드름의 원인입니다. 청소년과 초기 성인이 이러한 배치를 나타내는 주요 계층입니다. 나이에 관계없이 모든 피부 유형에 영향을 미치는 매우 흔한 피부 질환입니다. 이런 유형의 피부 질환을 치료하기 위해 항생제와 레티노이드가 사용됩니다. 이러한 피부 증상을 치료할 때 기대되는 효과를 얻을 수 있다는 확신이 없음에도 불구하고, 이 산업은 미용적 가치로 인해 오랫동안 이 분야를 지배해 왔습니다.

미국 국립생물공학정보센터(NCBI)에 따르면 2022년 여드름 유병률은 전 세계 인구의 9.4%에 영향을 미쳤다고 합니다. 이는 세계에서 8번째로 많은 질병입니다.

성장 촉진요인: 여드름 유병률 증가

피부 질환은 많은 사람들에게 영향을 미치고 있습니다. 레티노이드, 이소트레티노이드, 경구 및 국소 항생제 등 치료에 사용되는 수많은 제품의 출현으로 전 세계 대중은 여드름 제품 및 접근 가능한 치료 옵션에 대한 인식이 높아지고 있습니다. 따라서 환자 인식 증가는 시장 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 타겟층의 관심을 끌 수 있는 효과적인 제품 마케팅도 시장 확대를 촉진하는 중요한 요소입니다.

성장 억제요인: 제품 안전에 대한 우려

여드름 치료제는 용량과 투여 방법에 따라 다양한 부작용이 발생할 수 있습니다. 피부 염증과 건조는 외용 여드름 치료제의 가장 흔한 부작용입니다. 내복약의 경우 더 심각한 부작용이 발생할 수 있습니다. 항생제는 메스꺼움, 구토, 어지럼증, 가벼운 두통을 유발할 수 있습니다. 여드름 치료제와 관련된 안전성에 대한 우려는 시장 확대에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다.

기회: 인지도 향상

저침습적 미용 치료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 피부과 의사들은 외과적 치료보다는 국소 치료나 덜 침습적인 시술로 피부 상태를 해결하기를 원합니다. 더 나은 의사 결정, 환자-의사 관계 개선, 잘 문서화된 시술의 결과로 얼굴 및 피부 관련 문제에 대한 치료의 필요성이 증가하고 있습니다. 따라서 통증이 덜한 미용 복합 치료법의 사용이 촉진되고 있습니다.

위협: 고가의 치료비

효과적인 여드름 치료는 특히 처방약이나 레이저 치료와 같은 시술의 경우 비용이 많이 들 수 있습니다. 이는 재정적으로 여유가 없거나 보험에 가입하지 않은 사람들에게는 심각한 단점입니다. 여드름 치료는 일회성 비용으로 끝나지 않을 수도 있습니다. 일부 치료법은 정기적인 유지 보수 및 후속 진료가 필요하기 때문에 전체 비용이 더 많이 들 수 있습니다. 이러한 요인들이 시장 성장을 저해하고 있습니다.

COVID-19의 영향

전 세계적으로 치료를 찾는 사람들이 감소함에 따라 여드름 치료제 증가는 전염병으로 인해 둔화되었습니다. 업계 주요 기업들은 코로나19의 영향으로 매출이 크게 감소했습니다. 의약품 판매는 제조 축소, 의료비 지출 재분배, 공급망 붕괴, 피부과 폐쇄 및 기타 문제로 인해 영향을 받았습니다. 의료용 마스크의 장기 사용과 관련된 여드름 발생 증가는 의약품 수요를 더욱 증가시키는 요인으로 작용했습니다.

예측기간 동안 치료기기 분야가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 전망

예측 기간 동안 치료 기기 분야가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 여드름 치료를 위한 치료용 기기의 개발이 이 산업의 확장을 주도하고 있습니다. 여드름 흉터 레이저 치료의 목적은 이전 여드름으로 인한 흉터를 눈에 띄지 않게 하는 것입니다. 피부의 진피층에 지속적인 광치료를 적용하여 흉터 조직을 파괴하고 손상된 조직을 대체할 새로운 건강한 피부 세포의 성장을 가속합니다.

예측 기간 동안 레티노이드 분야가 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상

레티노이드 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 레티노이드는 현재 열린 모공에 쌓인 과도한 피지와 먼지를 제거하는 데 널리 사용되고 있습니다. 이 방법은 안전하고 부작용이 적기 때문에 큰 시장 분야가 되고 있습니다. 여드름의 주요 원인인 각질이 모공을 막는 것을 막는 방식으로 작동합니다. 세포의 턴오버를 촉진하여 레티노이드의 생성을 촉진하여 모공 막힘을 방지합니다.

최대 점유율을 가진 지역

예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되는데, 이는 이 지역의 여드름 환자 증가와 미용에 대한 소비자 문제 증가에 기인합니다. 이 지역의 주요 기업들이 신제품을 출시하고 환자 인구가 눈에 띄게 증가함에 따라 시장이 성장할 것입니다. 혁신적인 치료법과 솔루션이 더 자주 사용됨에 따라 시장 점유율은 더 큰 규모로 확대될 것으로 보입니다.

CAGR이 가장 높은 지역

아시아태평양은 시장 진출기업 증가와 여러 의약품에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 유지할 것으로 예상됩니다. 깨끗한 피부를 위해 만들어진 다양한 화장품에 대한 가장 큰 고객 기반은 이 지역에 있습니다. 기후로 인해 색소 침착도 이 지역에서 중요한 문제로 인식되고 있습니다. 또한, 예측 기간 동안 소비자의 의약품 사용 증가로 인해 성장이 촉진될 것으로 보입니다.

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  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 소스
    • 1차 조사 소스
    • 2차 조사 소스
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신형 코로나바이러스(COVID-19)의 영향

제4장 Porter의 Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 여드름 치료 시장 : 제품별

  • Isotretinoid
  • 항생제
  • Retinoids
  • 기타 제품

제6장 세계의 여드름 치료 시장 : 여드름 유형별

  • 중등도
  • 경도
  • 중등도-중증

제7장 세계의 여드름 치료 시장 : 약제 유형별

  • 처방전
  • OTC

제8장 세계의 여드름 치료 시장 : 치료법별

  • 기기
    • 고주파 기기
    • 레이저 장비
  • 치료적 시술
    • 항염증제
    • 화학적 박피
    • 호르몬제
    • 레티노이드 요법
    • 항생제
  • 기타 치료법

제9장 세계의 여드름 치료 시장 : 투여 경로별

  • 경구
  • 주사
  • 국소

제10장 세계의 여드름 치료 시장 : 최종사용자별

  • 메드스파
  • 피부과 클리닉
  • 병원
  • 기타 최종사용자

제11장 세계의 여드름 치료 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약/파트너십/협업/합작투자(JV)
  • 인수 및 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Leo Pharma A/S
  • Stiefel Laboratories, Inc.
  • Bayer AG
  • Roche Holding AG
  • Bausch Health Companies Inc.
  • Galderma Laboratories
  • Hoffman La Roche Ltd
  • Pfizer Inc.
  • Valeant Pharmaceutical International, Inc.
  • GlaxoSmithKline Plc.
  • Cutera Inc.
  • Vyne Therapeutics Inc.
  • Botanix Pharmaceuticals
  • ABBVIE INC.
  • Candela Corporation
  • Almirall, S.A.
LSH 24.01.19

According to Stratistics MRC, the Global Acne Treatment Market is accounted for $11.1 billion in 2023 and is expected to reach $18.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Clogged skin pores and openings, including hair follicles, are the cause of acne, a skin-related condition. Teenagers and those in their early adult years are the key demographics that exhibit this arrangement. This is an extremely prevalent skin condition that affects all skin types regardless of age. Antibiotics and retinoids are used in the treatment of this type of skin condition. Even though there is no certainty that treating these skin conditions would provide the desired effects, the industry has long dominated this field due to its cosmetic value.

According to the National Center for Biotechnology Information (NCBI), the prevalence of acne affected 9.4% of the global population in 2022. It is the eighth most prevalent disease in the world.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing prevalence of acne

Skin disorders affect a large percentage of people. The worldwide public is becoming more aware of acne products and accessible treatment choices due to the advent of numerous products used for the treatment, such as retinoids, isotretinoids, and oral and topical antibiotics. Therefore, it is anticipated that rising patient awareness would promote market expansion. Effective product marketing to pique the interest of the intended audience is also a key component in driving market expansion.

Restraint:

Concerns about product safety

Treatments for acne might have different side effects according on the dosage and mode of administration. Skin irritation and dryness are the most frequent adverse effects of topical acne medications. More severe adverse effects are possible with oral medicines. Antibiotics may cause nausea or vomiting, as well as dizziness and light headedness. It is anticipated that the safety concerns surrounding acne treatment solutions would impede market expansion.

Opportunity:

Increasing awareness

The demand for minimally invasive cosmetic treatment treatments is increasing. Dermatologists would rather use topical treatments or less invasive techniques to address skin conditions than surgical ones. The need for treatments connected to face and skin-related issues is rising as a result of better decision-making, improved patient-physician connections, and well-documented procedures. This has prompted the use of less painful cosmetic combination treatment methods.

Threat:

High cost of treatment

Effective acne treatments can occasionally be costly, particularly when it comes to prescription drugs or procedures like laser therapy. This is a serious drawback for people with little resources or no insurance. Treatments for acne might not be a one-time expense. The overall cost of some procedures is increased by the need for regular maintenance or follow-up appointments. These factors are hampering the growth of the market.

COVID-19 Impact:

The epidemic slowed the rise of acne medications since fewer people worldwide were seeking treatment. Leading companies in the industry experienced significant revenue losses as a result of COVID-19. Drug sales were also impacted by reduced manufacturing, redistributing healthcare spending, broken supply chains, shutting dermatological clinics, and other issues. The rise in acne occurrences linked to extended usage of medical face masks further contributed to the demand for pharmaceuticals.

The therapeutic devices segment is expected to be the largest during the forecast period

The therapeutic devices segment is expected to be the largest during the forecast period. The development of therapeutic gadgets for the treatment of acne is propelling this industry's expansion. Reducing the visibility of scars from previous acne episodes is the goal of laser therapy for acne scars. Continuous light therapy is applied to the skin's dermis layer to break up scar tissue and promote the growth of new, healthy skin cells to replace the damaged tissue.

The retinoid segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The retinoid segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Retinoids are now widely used by people to clear their skin of excess oil and dust that has clogged their open pores. The method is a large market sector since it is regarded as safe and has little negative effects. They function by stopping the main cause of acne, dead skin cells, from obstructing pores. By encouraging cell turnover, retinoid production keeps the pores from becoming clogged.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's increasing majority of acne and growing consumer problems related to beauty. The market will grow as a result of the introduction of new products by significant regional companies and a notable increase in the patient population. The market share will increase to a bigger volume as innovative treatments and solutions are used more frequently.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period due to rising awareness among the population about several drugs combined with the increasing number of companies entering the market. The greatest customer base for a variety of cosmetic goods created to achieve clean skin is found in this region. Due to the climate, hyperpigmentation has also been identified as a significant issue in this area. Moreover, growth would be fueled by consumers' increasing medicine usage over the projection period.

Key players in the market:

Some of the key players in Acne Treatment market include Johnson & Johnson Services, Inc., Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Leo Pharma A/S, Stiefel Laboratories, Inc., Bayer AG, Roche Holding AG, Bausch Health Companies Inc., Galderma Laboratories, Hoffman La Roche Ltd, Pfizer Inc., Valeant Pharmaceutical International, Inc., GlaxoSmithKline Plc., Cutera Inc., Vyne Therapeutics Inc., Botanix Pharmaceuticals, ABBVIE INC., Candela Corporation and Almirall, S.A.

Key Developments:

In July 2022, Glenmark Pharmaceuticals launched a new acne drug, MINYM gel, in India. This is India's first topical Minocycline 4% Gel to treat acne.

In March 2022, Galderma introduced its breakthrough skincare cream, Twyneo to treat moderate to severe facial acne, to the U.S. market at the American Academy of Dermatology (AAD) Annual Meeting.

In January 2022, GALDERMA announced to receive its antitrust clearance from the U.S. authorities after completing the acquisition of ALASTIN Skincare, Inc. for developing innovative and clinically-tested physician-dispensed skincare products.

Products Covered:

  • Isotretinoi
  • Antibiotics
  • Retinoids
  • Other Products

Acne Types Covered:

  • Moderate
  • Mild
  • Moderate to Severe

Drug Types Covered:

  • Prescription
  • Over the Counter (OTC)

Treatments Covered:

  • Devices
  • Therapeutic Treatment
  • Other Treatments

Route of Administrations Covered:

  • Oral
  • Injectable
  • Topical

End Users Covered:

  • MedSpa
  • Dermatology Clinics
  • Hospitals
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Acne Treatment Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Isotretinoi
  • 5.3 Antibiotics
  • 5.4 Retinoids
  • 5.5 Other Products

6 Global Acne Treatment Market, By Acne Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Moderate
  • 6.3 Mild
  • 6.4 Moderate to Severe

7 Global Acne Treatment Market, By Drug Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Prescription
  • 7.3 Over the Counter (OTC)

8 Global Acne Treatment Market, By Treatment

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Devices
    • 8.2.1 Radio frequency Devices
    • 8.2.2 Laser Devices
  • 8.3 Therapeutic Treatment
    • 8.3.1 Anti-inflammatory Drugs
    • 8.3.2 Chemical Peels
    • 8.3.3 Hormonal Drugs
    • 8.3.4 Retinoid Therapy
    • 8.3.8 Antibiotics
  • 8.4 Other Treatments

9 Global Acne Treatment Market, By Route of Administration

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Oral
  • 9.3 Injectable
  • 9.4 Topical

10 Global Acne Treatment Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 MedSpa
  • 10.3 Dermatology Clinics
  • 10.4 Hospitals
  • 10.5 Other End Users

11 Global Acne Treatment Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 13.2 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 13.3 Leo Pharma A/S
  • 13.4 Stiefel Laboratories, Inc.
  • 13.5 Bayer AG
  • 13.6 Roche Holding AG
  • 13.7 Bausch Health Companies Inc.
  • 13.8 Galderma Laboratories
  • 13.9 Hoffman La Roche Ltd
  • 13.10 Pfizer Inc.
  • 13.11 Valeant Pharmaceutical International, Inc.
  • 13.12 GlaxoSmithKline Plc.
  • 13.13 Cutera Inc.
  • 13.14 Vyne Therapeutics Inc.
  • 13.15 Botanix Pharmaceuticals
  • 13.16 ABBVIE INC.
  • 13.17 Candela Corporation
  • 13.18 Almirall, S.A.
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