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시장보고서
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선박용 로더 및 언로더 시장 전망(-2030년) : 유형별, 용량별, 벌크별, 기술별, 용도별, 지역별 분석Ship Loader and Unloader Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, By Capacity (Low Capacity, Medium Capacity and High Capacity ), Bulk, Technology, Application and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 세계 선박용 로더 및 언로더 시장은 2023년 439억 달러로 평가되었고, 예측 기간 동안 4.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 609억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
선박 로더 및 언로더는 항만이나 터미널에서 선박에 화물을 효율적으로 적재하고 하역하는 데 사용되는 특수 기계입니다. 선박 로더는 석탄, 곡물, 광석과 같은 벌크 자재를 선박에 적재하기 위해 컨베이어 벨트와 로딩 암을 갖추고 있습니다. 반대로 선박 언로더는 그 반대의 기능을 수행하여 화물을 선박에서 꺼내어 육상 저장 시설이나 운송 네트워크로 운송하는 역할을 합니다.
컨테이너 항만 성과 지수(CPPI)에 따르면 세계 상위 25개 항만 중 18개 항구가 아시아에 위치하고 있으며, 그 중 11개 항구는 동아시아에, 4개 항구는 서아시아에 위치하고 있습니다.
세계 무역의 확대는 화물 처리량 증가로 이어질 것
세계 무역의 성장은 하역 활동 증가와 직결되기 때문에 선박용 로더 및 언로더 시장의 중요한 촉진제가 되고 있습니다. 국제 무역량이 지속적으로 증가함에 따라 항만과 터미널은 들어오는 화물을 처리하기 위해 효율적인 하역 작업에 대한 요구가 높아지고 있습니다. 따라서 프로세스를 가속화하고, 처리 시간을 최소화하며, 항만 전체의 효율성을 높이기 위해 첨단 선박 로더 및 언로더 시스템을 채택해야 하며, 이는 시장에서 이 장비에 대한 수요를 촉진하고 있습니다.
규제 과제 및 컴플라이언스 요구 사항
선박용 로더 및 언로더 시장에서는 규제와 컴플라이언스 요구사항이 큰 제약 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 과제에는 안전 기준, 환경 규제, 노동법 등 다양한 문제가 포함됩니다. 이러한 까다로운 요건을 충족하기 위해서는 장비 업그레이드, 직원 교육 및 규정 준수 절차에 대한 추가 투자가 필요한 경우가 많습니다. 또한, 다양한 지역과 관할권에 걸쳐 복잡하고 진화하는 규제 환경을 극복하는 것은 이 시장에서 사업을 운영하는 기업의 관리 부담과 운영 비용을 증가시킬 수 있습니다.
신흥 경제국의 항만 인프라 확장 및 현대화
신흥국 항만 인프라의 확장 및 현대화는 선박용 로더 및 언로더 시장에 큰 기회를 제공합니다. 이들 경제가 급속한 산업화와 무역 성장을 경험함에 따라 더 큰 선박을 수용하고 증가하는 물동량을 효율적으로 처리하기 위해 항만 시설을 업그레이드해야 할 필요성이 대두되고 있습니다. 제조업체와 공급업체는 신흥국 시장의 항만별 요구사항에 맞는 혁신적인 솔루션을 제공함으로써 이 기회를 활용하고 이 분야의 성장과 개척을 촉진할 수 있습니다.
대안 교통수단과의 경쟁
철도 및 도로 운송은 배송 시간 단축, 유연성 향상, 내륙 지역으로의 접근성 등의 이점을 제공합니다. 또한, 이러한 운송 수단의 물류 및 인프라의 발전은 특정 유형의 화물에 대해 더 매력적인 선택이 될 수 있으며, 이로 인해 해상 운송에 대한 수요와 선박용 로더 및 언로더 장비의 필요성이 감소할 수 있습니다.
코로나19 팬데믹은 세계 무역과 해운을 혼란에 빠뜨렸고, 선박용 로더 및 언로더 시장에도 영향을 미쳤습니다. 봉쇄 조치와 공급망의 혼란으로 인해 물동량과 항만 운영이 감소했습니다. 수요의 불확실성과 경기 둔화는 항만 인프라 프로젝트에 대한 투자에 영향을 미치고 하역 기계 조달을 지연시켰습니다. 그러나 미래의 혼란을 완화하기 위해 자동화 및 효율성에 대한 관심이 높아지면서 시장의 장기적인 성장을 가속할 수 있습니다.
예측 기간 동안 기계 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
선박용 로더 및 언로더 시장에서 기계 부문은 예측 기간 동안 우위를 점할 것으로 예상됩니다. 이러한 우위는 공압식 및 유압식 시스템에 비해 기계식 시스템의 신뢰성과 비용 효율성에 기인합니다. 기계식 로더 및 언로더는 견고함과 고부하 작업을 효율적으로 처리할 수 있는 능력으로 인해 선호되고 있습니다. 또한, 개선된 자동화 및 제어 시스템과 같은 기계 기술의 발전으로 인해 기계식 장비의 성능과 시장에서의 경쟁력이 더욱 강화되고 있습니다.
예측 기간 동안 자동 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
선박용 로더 및 언로더 시장의 자동화 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 효율성 향상, 인건비 절감, 안전성을 높이기 위해 항만 작업에서 자동화 기술 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 자동화 시스템은 정확한 화물 처리, 빠른 하역 속도, 실시간 모니터링 기능 등의 이점을 제공함으로써 항만 운영업체들이 점점 더 선호하고 있습니다.
아시아태평양은 여러 가지 요인으로 인해 예측 기간 동안 선박용 로더 및 언로더 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 동남아시아 국가들의 급속한 산업화, 도시화, 무역 활동 증가는 효율적인 항만 운영에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 항만 인프라를 업그레이드하고 더 큰 선박을 수용하기 위한 정부 이니셔티브는 시장 성장을 더욱 촉진할 것입니다. 또한, 세계 무역의 허브로서 이 지역의 전략적 위치는 해양 산업에서의 존재감을 높이고 시장 확대를 촉진하고 있습니다.
북미는 특히 석유 및 가스, 광업, 농업 등의 산업에서 활발한 해상 무역으로 인해 효율적인 하역 장비에 대한 수요가 증가하고 있어 선박용 로더 및 언로더 시장이 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 또한, 현재 진행 중인 항만 확장 및 현대화 프로젝트는 인프라 역량을 강화하고 장비 업그레이드 기회를 창출하고 있습니다. 또한, 자동화 및 지속 가능한 관행에 대한 투자 증가는 운영 효율성과 환경적 성과를 개선하여 시장 성장을 더욱 촉진할 것입니다.
According to Stratistics MRC, the Global Ship Loader and Unloader Market is accounted for $43.9 billion in 2023 and is expected to reach $60.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.8% during the forecast period. A ship loader and unloader are specialized machines used in ports and terminals to efficiently load and unload cargo onto and from ships. Ship loaders are equipped with conveyor belts or loading arms to transfer bulk materials such as coal, grains, and ores onto vessels. Conversely, ship unloaders perform the reverse function, removing cargo from ships for transport onto land-based storage facilities or transportation networks.
According to the Container Port Performance Index (CPPI), Asia hosts 18 of the top 25 ports globally, with 11 located in Eastern Asia and four in Western Asia.
Growth in global trade leading to higher cargo handling activities
The growth in global trade serves as a significant driver in the ship loader and unloader market due to its direct correlation with increased cargo handling activities. As international trade volumes continue to rise, ports and terminals face higher demands for efficient loading and unloading operations to handle the influx of goods. This necessitates the adoption of advanced ship loader and unloader systems to expedite the process, minimize turnaround times, and enhance overall port efficiency, thus driving the demand for this equipment in the market.
Regulatory challenges and compliance requirements
Regulatory challenges and compliance requirements pose significant restraints in the ship loader and unloader market. These challenges encompass a wide range of issues, including safety standards, environmental regulations, and labor laws. Meeting these stringent requirements often necessitates additional investments in equipment upgrades, employee training, and compliance procedures. Moreover, navigating complex and evolving regulatory landscapes across different regions and jurisdictions can increase administrative burdens and operational costs for companies operating in the market.
Expansion and modernization of port infrastructure in emerging economies
The expansion and modernization of port infrastructure in emerging economies present a significant opportunity in the ship loader and unloader market. As these economies experience rapid industrialization and trade growth, there is a pressing need to upgrade port facilities to accommodate larger vessels and handle increasing cargo volumes efficiently. Manufacturers and suppliers can capitalize on this opportunity by providing innovative solutions tailored to the specific requirements of emerging market ports, fostering growth and development in the sector.
Competition from alternative modes of transportation
Rail and road transportation offer advantage such as faster delivery times, greater flexibility, and accessibility to inland destinations. Additionally, advancements in logistics and infrastructure for these modes of transport may make them more attractive options for certain types of cargo, thereby reducing the demand for maritime shipping and the need for ship loader and unloader equipment.
The COVID-19 pandemic disrupted global trade and shipping, impacting the ship loader and unloader market. Lockdown measures and supply chain disruptions led to reduced cargo volumes and port operations. Uncertainty in demand and an economic slowdown affected investment in port infrastructure projects, delaying the procurement of loading and unloading equipment. However, increased focus on automation and efficiency to mitigate future disruptions may drive long-term growth in the market.
The mechanical segment is expected to be the largest during the forecast period
In the ship loader and unloader market, the mechanical segment is anticipated to dominate during the forecast period. This dominance can be attributed to the reliability and cost-effectiveness of mechanical systems compared to their pneumatic or hydraulic counterparts. Mechanical loaders and unloaders are preferred for their robustness and ability to handle heavy-duty applications efficiently. Additionally, advancements in mechanical technology, such as improved automation and control systems, further enhance the performance and competitiveness of mechanical equipment on the market.
The automatic segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The automatic segment of the ship loader and unloader market is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period. This growth can be attributed to the increasing adoption of automation technologies in port operations to enhance efficiency, reduce labor costs, and improve safety. Automated systems offer benefits such as precise cargo handling, faster loading and unloading speeds, and real-time monitoring capabilities, making them increasingly preferred by port operators seeking to streamline their operations.
The Asia Pacific region is poised to lead the ship loader and unloader market during the forecast period due to several factors. Rapid industrialization, urbanization, and increasing trade activities in countries like China, India, and Southeast Asian nations drive the demand for efficient port operations. Government initiatives to upgrade port infrastructure and accommodate larger vessels further boost market growth. Additionally, the region's strategic location as a hub for global trade enhances its prominence in the maritime industry, fueling market expansion.
The North American region is poised for substantial growth in the Ship Loader and Unloader market due to the region's robust maritime trade, particularly in industries like oil and gas, mining, and agriculture, which drives demand for efficient cargo handling equipment. Additionally, ongoing port expansions and modernization projects enhance infrastructure capabilities, creating opportunities for equipment upgrades. Moreover, increasing investments in automation and sustainable practices further propel market growth by improving operational efficiency and environmental performance.
Key players in the market
Some of the key players in Ship Loader and Unloader Market include Bedeschi S.p.A., Bruks Siwertell, Buhler Group, Cargotec Oyj, EMS-Tech Inc., FAM Minerals & Mining GmbH, FLSmidth & Co. A/S, IHI Corporation, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., NEUERO Industrietechnik GmbH, Sandvik AB, Sennebogen Maschinenfabrik GmbH, TAKRAF GmbH, Telestack Ltd., Tenova S.p.A., ThyssenKrupp AG, Voith Group, Yidu Huaxun Intelligent Conveyor Co., Ltd and Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.
In May 2023, Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd. (ZPMC) developed new high-efficiency and environment-friendly screw ship unloaders. The equipment is designed to unload bulk coal cargo with a weight of 100,000t, a rated capacity of 1,500t/h and a maximum capacity of 1,800t/h.
In January 2023, Bruks Siwertell has secured a new Siwertell ship unloader contract from cement and ready-mix concrete producer, ARGOS USA. The unit will secure environment-friendly, dust-free cement and fly ash handling at the port of Houston, Texas. "This latest contract continues a long-standing run of Siwertell systems ordered for cement handling operations in the US," says Magnus Rundqwist, Director Global Bulk Sales, Bruks Siwertell.