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근안 디스플레이 시장 예측(-2030년) : 구성요소별, 해상도별, 기술별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석Near-Eye Display Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Resolution (Low Resolution, High Resolution and Ultra-High Resolution ), Technology, Application, End User and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면, 세계 근안 디스플레이 시장은 2024년 31억 7,000만 달러 규모이며, 2030년에는 125억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 25.8%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
근안 디스플레이(NED)는 사용자의 눈 가까이, 보통 몇 센티미터 이내에 배치하도록 설계된 시각 기술입니다. 이미지와 정보를 사용자의 시야에 직접 투사하여 소형 장치이지만 대형 디스플레이와 같은 착각을 불러일으키는 NED는 증강현실(AR) 안경, 가상현실(VR) 헤드셋, 헤드업 디스플레이(HUD)와 같은 기기에서 흔히 볼 수 있습니다. 이러한 디스플레이는 렌즈, 도파관, 거울과 같은 다양한 광학 기술을 사용하여 이미지가 편안한 시청 거리에서 넓은 시야를 커버할 수 있도록 합니다.
증강현실(AR) 수요의 증가
NED는 AR 기기의 핵심 부품으로, 사용자가 현실 세계와 완벽하게 통합된 디지털 오버레이를 볼 수 있게 해줍니다. 게임과 엔터테인먼트에서 의료 및 교육에 이르기까지 AR 애플리케이션이 산업 전반에 걸쳐 확산됨에 따라 고품질의 몰입형 디스플레이에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 이에 따라 해상도, 밝기, 시야각, 대기 시간 단축에 중점을 둔 NED의 기술 혁신이 진행되고 있습니다. 또한, OLED 및 마이크로LED와 같은 마이크로 디스플레이의 발전과 향상된 광학 시스템은 NED를 더욱 작고 에너지 효율적이며 가볍고 편안한 AR 웨어러블에 필수적인 요소로 만들고 있습니다.
상호운용성 부족
Near Eye Display(NED)의 상호운용성 부족은 그 보급과 실용성을 크게 저해하고 있습니다. 증강현실과 가상현실에 필수적인 이 디스플레이는 다양한 하드웨어 및 소프트웨어 플랫폼에 원활하게 통합되어야 합니다. 그러나 현재 NED 시스템은 폐쇄적인 생태계 내에서 운영되는 경우가 많아 서로 다른 제조업체의 기기, 소프트웨어, 액세서리를 연동하는 데 어려움이 있습니다. 소비자들은 선호하는 하드웨어와 호환 가능한 소프트웨어를 결합하는 데 어려움을 겪으며, 이러한 단편화는 사용자 경험을 제한하고 불만족과 기능 저하로 이어질 수 있습니다.
스마트 제조에 대한 투자 확대
IoT, AI, 자동화 등의 기술을 활용하는 스마트 제조는 NED의 강점인 높은 정밀도와 실시간 데이터 가시성을 요구합니다. 이러한 디스플레이는 작업자에게 중요한 정보에 대한 접근성을 높이고, 물리적 환경에 디지털 데이터를 중첩하여 효율성을 개선하고 실수를 줄일 수 있습니다. 산업계가 스마트 제조에 대한 투자를 확대함에 따라 첨단 NED에 대한 필요성이 높아지면서 디스플레이의 품질, 해상도, 에너지 효율 혁신을 추진하고 있습니다.
VR 디스플레이의 대기 시간 최소화
가상현실(VR) 디스플레이의 지연을 최소화하는 것은 몰입감 있는 경험을 제공하는 데 매우 중요하지만, 특히 근안 디스플레이(NED)의 경우, 사용자의 물리적 움직임과 그에 상응하는 시각적 피드백 사이에 약간의 지연이 발생하면 멀미를 유발할 수 있습니다. 사이에 약간의 지연이 발생하면 멀미를 유발하고 몰입감을 떨어뜨릴 수 있습니다. 낮은 지연을 구현하기 위해서는 빠른 처리, 높은 재생률, 고속 디스플레이 기술이 필요합니다. 그러나 이러한 요구사항은 가볍고 컴팩트하게 설계된 NED에 내재된 소형화 및 전력 제약과 상충되는 측면이 있습니다. 고성능 프로세싱 장비는 열을 발생시키고 전력을 소비하기 때문에 부피가 커져 착용감이 떨어질 수 있습니다.
사회적 거리두기와 재택근무가 일상화되면서 가상 커뮤니케이션과 몰입감을 높여주는 기술에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 헤드셋을 포함한 근안 디스플레이는 재택근무, 사교 및 엔터테인먼트에 대한 보다 인터랙티브한 방법을 찾는 사람들의 요구로 인해 채택이 증가하고 있습니다. 이 시기는 디스플레이 기술 혁신에도 박차를 가하여 해상도, 시야각 및 편안함을 향상시켰습니다. 그러나 팬데믹(세계적 대유행)으로 인해 보다 친숙하고 사용자 친화적인 기기의 필요성이 부각되었고, 제조업체들은 더 넓은 소비자 시장을 위해 제품을 개선해야 하는 상황에 직면하게 되었습니다.
예측 기간 동안 이미지 생성기 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 헤드셋과 같은 기기의 시각적 품질과 몰입감이 향상됨에 따라 이미지 생성기 분야는 예측 기간 동안 가장 큰 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 이미지 생성기는 고급 알고리즘과 머신러닝 기술을 사용하여 사용자의 눈에 직접 또는 매우 근접한 위치에 투사되는 고해상도의 사실적인 이미지를 생성합니다. 이 분야의 혁신에는 라이트필드 디스플레이 최적화, 재생률 향상, 색상 정확도 및 대비 개선 등이 포함됩니다. 이러한 발전은 가상 환경을 더욱 매력적으로 만들 뿐만 아니라 눈의 피로를 줄이고 사용자의 전반적인 편안함을 향상시킵니다.
예측 기간 동안 헤드업 디스플레이 분야는 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
헤드업 디스플레이 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되며, HUD는 기존에 자동차에서 앞 유리에 중요한 정보를 투사하기 위해 사용되어 왔으나, 현재는 NED용으로 개선되어 사용자의 시선에 직접적으로 몰입감 있는 고해상도 비주얼을 제공하게 되었습니다. 제공하도록 개선되었습니다. 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 등의 애플리케이션에서 보다 풍부하고 직관적인 경험을 제공할 수 있도록 합니다. 이러한 개발은 사용자의 시야를 방해하지 않고 내비게이션, 알림, 인터랙티브 요소 등의 정보를 보다 효과적으로 투사할 수 있게 해줍니다.
예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 조직이 원격 근무 모델을 채택함에 따라 고급 가상 커뮤니케이션 도구에 대한 수요가 급증하고 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 헤드셋과 같은 기술을 포함한 근안 디스플레이에 대한 관심이 증가하고 있습니다. 이러한 장치는 물리적 상호 작용과 디지털 상호 작용의 간극을 메우는 몰입형 경험을 제공함으로써 원격 협업을 강화할 수 있습니다. 이러한 디스플레이의 사용 증가는 보다 효과적인 가상 회의, 교육 세션 및 공동 프로젝트를 촉진하여 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 기업들이 생산성과 연결성을 향상시키기 위해 이러한 기술에 투자함에 따라 북미에서 근안 디스플레이 분야는 혁신과 확장이 가속화되고 있습니다.
유럽 지역은 예측 기간 동안 수익성 높은 성장을 유지할 것으로 예상됩니다. 유럽에서는 정부 규제가 근안 디스플레이 기술의 개발 및 채택을 크게 촉진하고 있습니다. 유럽연합(EU)은 소비자의 안전과 데이터 프라이버시를 보장하기 위해 엄격한 기준을 마련하고 있으며, 이는 기업의 기술 혁신과 높은 기준 준수를 촉진하고 있습니다. 일반 데이터 보호 규정(GDPR)과 EU의 디지털 서비스법(DSA)과 같은 규제는 기술 개발을 위한 안전한 환경을 조성하고 근안 디스플레이 기술에 대한 투자와 연구를 촉진하고 있습니다. 이러한 규제는 또한 상호 운용성과 접근성을 촉진하고 신제품이 포괄적이고 사용자 친화적임을 보장합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Near-Eye Display Market is accounted for $3.17 billion in 2024 and is expected to reach $12.57 billion by 2030 growing at a CAGR of 25.8% during the forecast period. A Near-Eye Display (NED) is a visual technology designed to be positioned close to the user's eyes, typically within a few centimeters. It projects images or information directly into the user's field of view, creating the illusion of a large display while using a compact device. NEDs are commonly found in devices like augmented reality (AR) glasses, virtual reality (VR) headsets, and heads-up displays (HUDs). These displays use various optical techniques, such as lenses, waveguides, or mirrors, to ensure that the image appears at a comfortable viewing distance and covers a wide field of view.
Increasing demand for augmented reality
NEDs are critical components in AR devices, enabling users to see digital overlays seamlessly integrated with the real world. As AR applications expand across industries-from gaming and entertainment to healthcare and education-there's an increasing need for high-quality, immersive displays. This has driven innovations in NEDs, focusing on improving resolution, brightness, field of view, and reducing latency. Moreover, advancements in microdisplays, such as OLED and microLED, along with enhanced optical systems, are making NEDs more compact and energy-efficient, essential for lightweight and comfortable AR wearables.
Lack of interoperability
The lack of interoperability in near-eye displays (NEDs) significantly hampers their widespread adoption and utility. These displays, integral to augmented and virtual reality, require seamless integration across various hardware and software platforms. However, current NED systems often operate within closed ecosystems, making it difficult for devices, software, and accessories from different manufacturers to work together. This fragmentation limits the user experience, as consumers face challenges in combining their preferred hardware with compatible software, leading to frustration and reduced functionality.
Growing investment in smart manufacturing
Smart manufacturing, which leverages technologies like IoT, AI, and automation, demands high precision and real-time data visualization, which NEDs excel at providing. These displays offer workers enhanced access to critical information, overlaying digital data onto the physical environment, thereby improving efficiency and reducing errors. As industries invest more in smart manufacturing, the need for advanced NEDs grows, pushing innovation in display quality, resolution, and energy efficiency.
Minimizing latency for VR displays
Minimizing latency in Virtual Reality (VR) displays is crucial for creating an immersive experience, but it also poses significant challenges, particularly for Near-Eye Displays (NEDs). In VR, even slight delays between a user's physical movements and the corresponding visual feedback can cause motion sickness and break the sense of immersion. Achieving low latency requires rapid processing, high refresh rates, and fast display technologies. However, these demands conflict with the miniaturization and power constraints inherent in NEDs, which are designed to be lightweight and compact. High-performance processing units generate heat and consume power, which can make the devices bulkier and uncomfortable to wear.
With social distancing and remote work becoming the norm, there was a surge in demand for technologies that could enhance virtual communication and immersive experiences. Near-eye displays, including augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets, witnessed increased adoption as people sought more interactive ways to work, socialize, and entertain themselves from home. This period also spurred innovation in display technologies, leading to improvements in resolution, field of view, and comfort. However, the pandemic highlighted the need for more accessible and user-friendly devices, pushing manufacturers to refine their products for broader consumer markets.
The Image Generators segment is expected to be the largest during the forecast period
Image Generators segment is expected to be the largest during the forecast period by enhancing visual quality and immersion in devices like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets. These generators, using advanced algorithms and machine learning techniques, create high-resolution, lifelike images that are projected directly onto or very close to the user's eyes. Innovations in this field include optimizing light field displays, increasing refresh rates, and improving color accuracy and contrast. This progress not only makes virtual environments more engaging but also reduces eye strain and enhances overall user comfort.
The Heads-Up Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Heads-Up Displays segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. HUDs, traditionally used in vehicles to project critical information onto the windshield, are now being refined for NEDs to deliver immersive, high-resolution visuals directly in the user's line of sight. This enhancement allows for more seamless interaction with digital content, overlaying data on the real world with greater precision and clarity. Advanced HUDs in NEDs incorporate improved optics, high-brightness displays, and better spatial awareness, enabling applications like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) to offer richer, more intuitive experiences. These developments make it possible to project information such as navigation, notifications, and interactive elements more effectively, without obstructing the user's view.
North America region dominated the largest share over the forecast period. As organizations increasingly adopt remote work models, the demand for advanced virtual communication tools has surged, leading to greater interest in Near-Eye Displays, which include technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) headsets. These devices enhance remote collaboration by providing immersive experiences that bridge the gap between physical and digital interactions. The increased use of these displays facilitates more effective virtual meetings, training sessions, and collaborative projects, thereby driving market growth. As companies invest in these technologies to improve productivity and connectivity, the Near-Eye Display sector is experiencing accelerated innovation and expansion in North America.
Europe region is poised to hold profitable growth during the extrapolated period. In Europe, government regulations are significantly boosting the development and adoption of near-eye display technologies. The European Union has implemented strict standards to ensure consumer safety and data privacy, which has pushed companies to innovate and meet these high standards. Regulations like the General Data Protection Regulation (GDPR) and the European Union's Digital Services Act (DSA) are fostering a secure environment for technology development, encouraging investment and research in near-eye display technologies. These regulations also promote interoperability and accessibility, ensuring that new products are inclusive and user-friendly.
Key players in the market
Some of the key players in Near-Eye Display market include BOE Technology Group Co., Ltd, eMagin Corporation, Exalos AG, Himax Technologies, Inc, Infineon Technologies AG, Kopin Corporation, MicroVision, Inc, Sony Group Corporation, STMicroelectronics N.V and Syndiant, Inc.
In June 2024, Kopin Corporation introduced its latest microdisplay technology, the Lightning 2. This display offers a resolution of 2,000 x 2,000 pixels per eye and is designed for lightweight AR and VR devices. The Lightning 2 emphasizes low power consumption and high brightness, making it suitable for various applications.
In August 2023, Sony announced the launch of its ECX344A OLED microdisplay, designed for virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications. This 1.3-inch microdisplay features a 4K resolution and a refresh rate of 90Hz, ensuring smooth and lifelike visuals. The ECX344A utilizes a unique miniaturization process, allowing for high brightness levels of up to 5,000 cd/m2 and a wide color gamut covering 96% of the DCI-P3 color space.
In January 2022, TriLite Technologies GmbH launched Trixel 3-the smallest laser beam scanner light engine based on Infineon's 2D MEMS mirror. The tiny module targets the AR glasses product as it is the key component for AR smart glasses that offer comfortable all-day wear.
In January 2022, Sony Corporation released OLED Microdisplay for EVF applications in cameras and HMDs. This microdisplay can be applied in interchangeable lens mirrorless cameras viewfinders. It has achieved high image quality and a larger size to be employed in AR/VR wearable devices.
In January 2022, Kopin Corporation partnered with RealWear by supplying the Golden Pearl display module for RealWear's recently launched RealWear Navigator 500 wearable device. The updated Golden Pearl features a 0.32", 24-bit full-color, high-brightness LCD microdisplay for easy outdoor/sunlight use and comfortable long-term viewing.
In January 2022, JBD Xianyao Display Technology partnered with tooz technologies to develop new-generation optical engines for smart glasses, combining the color filter-integrated MicroLED display engine of JBD Xianyao Display Technology and the curved waveguide of tooz technologies.