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시장보고서
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자동차용 리프 스프링 시장 예측(-2030년) : 유형별, 재료 유형별, 차종별, 판매채널별, 용도별, 지역별 세계 분석Automotive Leaf Spring Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Parabolic, Elliptic, Semi-Elliptic and Other Types), Material Type (Steel and Composite Materials), Vehicle Type, Sales Channel, Application and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면 세계의 자동차용 리프 스프링 시장은 2024년에 61억 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 5.9%로 성장하며, 2030년에는 87억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
자동차 리프 스프링은 자동차가 충격을 흡수하고 무게를 지탱하는 데 필수적인 서스펜션 부품입니다. 차축에 가해지는 하중을 균등하게 분산시키는 곡선형 금속 스트립 층으로 구성됩니다. 리프 스프링은 강도가 높고 많은 무게를 지탱할 수 있으므로 트럭, 버스, 오프로드 차량과 같은 대형 차량에서 흔히 볼 수 있습니다. 리프 스프링은 차량의 하중 지지력, 승차감 및 안정성에 필수적입니다.
인도자동차산업협회(SIAM)에 따르면 2022-23년 중대형 상용차 판매량은 240,577대에서 359,003대로, 소형 상용차는 475,989대에서 603,465대로 증가할 것으로 예상했습니다.
상용차 수요 증가
상용차 수요 증가, 특히 신흥 국가을 중심으로 한 상용차 수요 증가는 자동차 리프 스프링 시장의 주요 촉진요인이며, E-Commerce 및 물류 분야가 확대됨에 따라 내구성과 내하중을 위해 리프 스프링 서스펜션에 의존하는 중대형 트럭에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 추세는 특히 중국과 인도와 같은 국가에서 두드러지게 나타나고 있으며, 급속한 산업화와 인프라 개발이 상용차 시장에 박차를 가하고 있으며, 리프 스프링에 대한 수요를 증가시키고 있습니다.
유지보수 및 교체 비용
리프스프링, 특히 헤비 듀티 용도의 리프 스프링은 시간이 지남에 따라 마모 및 손상이 발생하여 정기적인 정비 및 교체가 필요합니다. 이는 차량 소유주 및 차량 운영자의 운영 비용 증가로 이어질 수 있습니다. 또한 다른 서스펜션 유형에 비해 리프 스프링 교체는 노동 집약적이기 때문에 특히 이러한 유지보수를 위한 숙련된 인력이 부족하거나 비용이 많이 드는 지역에서는 일부 소비자의 의욕을 떨어뜨릴 수 있습니다.
전기자동차와의 통합
성장하는 전기자동차(EV) 시장은 자동차 리프 스프링 업계에 큰 기회이며, EV 제조업체들이 차량의 무게와 성능을 최적화하기 위해 노력하면서 가볍고 내구성이 뛰어난 서스펜션 부품에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 첨단 복합 리프 스프링은 강도를 유지하면서 무게를 줄일 수 있으며, 전기 트럭 및 상업용 전기자동차에 적합합니다. 이러한 통합은 적재 능력을 유지하면서 전기자동차의 주행 거리를 늘리는 데 도움이 되며, 진화하는 자동차 산업에서 리프 스프링 제조업체에게 새로운 길을 열어줄 것입니다.
대체 서스펜션 시스템과의 경쟁
자동차 리프 스프링 시장은 대체 서스펜션 시스템, 특히 에어 서스펜션과 독립 서스펜션의 위협에 직면해 있습니다. 이러한 시스템은 기존 리프 스프링 서스펜션에 비해 승차감이 좋고, 조정이 가능하며, 경우에 따라서는 핸들링이 개선되는 경우가 많습니다. 자동차 제조업체들은 특히 승용차 및 고급 상용차에서 승차감과 범용성을 점점 더 중요하게 여기고 있으므로 특정 차량 부문에서 리프 스프링이 이러한 대체 시스템에 의해 대체될 위험이 있으며, 이는 시장 성장을 제한할 수 있습니다.
COVID-19는 자동차 리프 스프링 시장에 큰 영향을 미쳐 세계 공급망에 혼란을 일으켜 자동차 생산량이 일시적으로 감소했습니다. 봉쇄와 경제 불확실성으로 인해 상용차 수요가 감소하여 리프 스프링 판매에 직접적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 전염병 기간 중 E-Commerce가 성장하고 배송 차량의 필요성이 증가함에 따라 시장은 회복력을 보여주었습니다. 대팬대믹 이후의 회복은 완만하고 시장은 새로운 공급망 전략에 적응하고 향후 혼란을 완화하기 위해 현지 생산에 초점을 맞추었습니다.
예측 기간 중 포물선형 부문이 가장 클 것으로 전망
예측 기간 중 포물선 부문은 우수한 성능 특성으로 인해 가장 큰 시장 점유율을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 스프링은 기존 멀티 리프 스프링에 비해 중량 대비 강도가 우수하여 연비와 차량 핸들링이 개선됩니다. 이 스프링의 설계는 보다 진보적인 스프링 속도를 가능하게 하고, 더 나은 승차감을 제공하며, 리프 사이의 마찰을 감소시킵니다. 특히 신흥 시장에서 상용차에 포물선 스프링의 채택이 증가하고 있으며, 제조업체가 차량의 성능과 효율성을 개선하기 위해 노력함에 따라 이 부문에서 우위를 점하고 있습니다.
예측 기간 중 복합재료 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 전망
예측 기간 중 복합재료 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상되며, 이는 자동차 산업이 경량화 및 고성능 부품에 대한 수요를 촉진하고 있기 때문입니다. 일반적으로 유리섬유나 탄소섬유와 같은 재료로 만들어진 이 스프링은 강도와 내구성을 유지하거나 향상시키면서 강철 스프링에 비해 최대 70%까지 무게를 크게 줄일 수 있습니다. 자동차의 연비 효율과 배기가스 배출 감소에 대한 관심이 높아지면서 특히 전기자동차와 고급 상용차에서 복합 판스프링의 채택이 가속화되고 있으며, 이는 이 부문의 급격한 성장에 박차를 가하고 있습니다.
예측 기간 중 아시아태평양은 자동차 리프 스프링 시장에서 우위를 유지할 것으로 예상됩니다. 중국과 인도와 같은 국가들은 상업용 차량 생산이 확대되고 물류 산업이 성장함에 따라 주요 기여자가 되었습니다. 이 지역은 인구가 많고 중산층이 증가함에 따라 자동차 보유량이 증가하고 있으며, 특히 SUV 및 소형 상용차 부문에서 자동차 보유량이 증가하고 있습니다. 또한 국내 제조 및 인프라 개발을 촉진하기 위한 정부의 구상은 리프 스프링 서스펜션이 장착된 차량에 대한 수요를 더욱 증가시키고 있습니다.
예측 기간 중 아시아태평양은 자동차 리프 스프링 시장에서 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 빠른 성장은 베트남과 인도네시아 같은 국가의 급속한 산업화, 상업용 차량 수요 증가로 이어지는 도시화, 라스트 마일 배송에 대한 수요를 촉진하는 E-Commerce의 확대 등 여러 가지 요인에 기인합니다. 특히 중국과 인도는 전기자동차 제조 능력 개발에 주력하고 있으며, 이는 첨단 리프 스프링 기술에 새로운 기회를 창출하고 향후 수년간 시장 성장을 더욱 가속화할 것으로 예상됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Leaf Spring Market is accounted for $6.1 billion in 2024 and is expected to reach $8.7 billion by 2030, growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. An automotive leaf spring is an essential suspension part that helps automobiles absorb shocks and support their weight. It evenly distributes the load across the axle and is made up of layers of curved metal strips. Because of their strength and capacity to support a lot of weight, leaf springs are frequently found in heavy-duty vehicles like trucks, buses, and off-road vehicles. They are essential to the load-bearing capacity, ride comfort, and stability of the vehicle.
According to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), sales of medium and heavy commercial vehicles increased from 240,577 to 359,003 units, and light commercial vehicles grew from 475,989 to 603,465 units in the fiscal year 2022-23.
Rising demand for commercial vehicles
The increasing demand for commercial vehicles, particularly in emerging economies, is a key driver for the automotive leaf spring market. As e-commerce and logistics sectors expand, there is a growing need for medium and heavy-duty trucks that rely on leaf spring suspensions for their durability and load-bearing capacity. This trend is especially prominent in countries like China and India, where rapid industrialization and infrastructure development are fueling the commercial vehicle market, consequently boosting the demand for leaf springs.
Maintenance and replacement costs
Leaf springs, especially in heavy-duty applications, are subject to wear and tear over time, requiring periodic maintenance or replacement. This can lead to increased operational costs for vehicle owners and fleet operators. Additionally, the labor-intensive nature of leaf spring replacement compared to other suspension types can discourage some consumers, particularly in regions where skilled labor for such maintenance is scarce or expensive.
Integration with electric vehicles
The growing electric vehicle (EV) market presents a significant opportunity for the automotive leaf spring industry. As EV manufacturers seek to optimize vehicle weight and performance, there is increasing interest in lightweight, durable suspension components. Advanced composite leaf springs can offer weight reduction without compromising strength, making them ideal for electric trucks and commercial EVs. This integration can help extend the range of electric vehicles while maintaining load-carrying capacity, opening up new avenues for leaf spring manufacturers in the evolving automotive landscape.
Competition from alternative suspension systems
The automotive leaf spring market faces a threat from alternative suspension systems, particularly air suspensions and independent suspensions. These systems often offer better ride comfort, adjustability, and in some cases, improved handling compared to traditional leaf spring suspensions. As vehicle manufacturers increasingly prioritize ride quality and versatility, especially in passenger vehicles and high-end commercial vehicles, there is a risk of leaf springs being replaced by these alternative systems in certain vehicle segments, potentially limiting market growth.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the automotive leaf spring market, disrupting global supply chains and causing a temporary decline in vehicle production. Lockdowns and economic uncertainties led to reduced demand for commercial vehicles, directly affecting leaf spring sales. However, the market showed resilience as e-commerce growth during the pandemic increased the need for delivery vehicles. Post-pandemic recovery has been gradual, with the market adapting to new supply chain strategies and increased focus on localized production to mitigate future disruptions.
The parabolic segment is expected to be the largest during the forecast period
During the forecast period, the parabolic segment is anticipated to register the largest market share due to their superior performance characteristics. These springs offer a better weight-to-strength ratio compared to conventional multi-leaf springs, resulting in improved fuel efficiency and vehicle handling. Their design allows for a more progressive spring rate, providing better ride comfort and reduced inter-leaf friction. The growing adoption of parabolic springs in commercial vehicles, particularly in emerging markets, is driving this segment's dominance as manufacturers seek to enhance vehicle performance and efficiency.
The composite materials segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
During the projection period, the composite materials segment is expected to grow at the highest CAGR, driven by the automotive industry's push towards lightweight, high-performance components. These springs, typically made from materials like fiberglass or carbon fiber, offer significant weight reduction-up to 70% compared to steel springs-while maintaining or even improving strength and durability. The growing focus on fuel efficiency and emissions reduction in vehicles is accelerating the adoption of composite leaf springs, particularly in electric vehicles and high-end commercial vehicles, fueling this segment's rapid growth.
Over the forecasted timeframe, the Asia Pacific region is expected to maintain its dominance in the automotive leaf spring market, primarily due to its robust automotive manufacturing sector. Countries like China and India are major contributors, with their expanding commercial vehicle production and growing logistics industries. The region's large population and rising middle class are driving increased vehicle ownership, particularly in the SUV and light commercial vehicle segments. Additionally, government initiatives promoting domestic manufacturing and infrastructure development are further boosting the demand for vehicles equipped with leaf spring suspensions.
During the estimation period, Asia Pacific is projected to exhibit the highest growth rate in the automotive leaf spring market. This rapid growth is attributed to several factors, including the fast-paced industrialization in countries like Vietnam and Indonesia, increasing urbanization leading to higher demand for commercial vehicles, and the expansion of e-commerce driving last-mile delivery needs. The region's focus on developing electric vehicle manufacturing capabilities, particularly in China and India, is expected to create new opportunities for advanced leaf spring technologies, further accelerating market growth in the coming years.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Leaf Spring Market include EATON Detroit Spring, Inc., Sogefi SpA, MITSUBISHI STEEL MFG. CO., LTD., NHK SPRING Co., Ltd., Jamna Auto Industries Ltd., Rassini, Hendrickson USA, L.L.C., Emco Industries, Mubea, SGL Group, IFC Composite, Frauenthal Group, Olgun Celik San, Jonas Woodhead & Sons India Ltd., and Dongfeng Motor Suspension Spring Co.
In September 2024, Stumpp Schuele & Somappa Springs (SSS), a player in automotive spring manufacturing and part of the MG Brothers Group, has entered into joint venture with Japan's Chuhatsu to produce power back door (PBD) springs. This strategic move positions SSS as probably the first domestic producer of PBD springs in India, a market segment currently dominated by imports from companies like Aisin, Brose, and Magna. These imported kits are supplied to major OEMs, including Toyota, Mahindra & Mahindra, and Tata Motors.
In March 2024, Hendrickson introduced the ROADMAAX Z rear air suspension system with a 46,000 lb capacity, designed for both on-road and off-road performance.
In October 2023, Sogefi has developed high-stress leaf springs designed for heavy-duty applications. These springs are engineered to offer weight reduction while maintaining high performance, enabling increased vehicle payload capacity. The company supplies these advanced suspension components to major European truck manufacturers.