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세계의 3D 렌더링 시장 예측(-2030년) : 컴포넌트별, 조직 규모별, 운영체제별, 용도별, 지역별 분석

3D Rendering Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Software, Services and Other Components), Organization Size, Operating System, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계 3D 렌더링 시장은 2024년에 44억 8,000만 달러를 차지하고 예측 기간 동안 CAGR은 19.9%로 성장하여 2030년에는 133억 2,000만 달러에 이를 전망입니다.

3D 렌더링은 3D 모델을 현실적인 조명, 텍스처, 효과를 가진 2D 이미지 및 애니메이션으로 변환하는 과정입니다. 보이는 것을 시뮬레이션하고 매우 상세하고 시각적으로 설득력있는 비주얼을 만듭니다. 아키텍처, 게임, 미디어, 제품 디자인과 같은 업계에서 널리 사용되는 3D 렌더링은 시각화, 시뮬레이션, 물리적 제작 전 개념의 프레젠테이션을 가능하게 하며 설계 및 개발 프로세스에서 효율성, 창의성, 커뮤니케이션을 향상시킵니다.

최근 데이터에 따르면 Windows는 전 세계 데스크톱 OS 사용자의 76%에 사용됩니다.

고품질 비주얼 컨텐츠에 대한 수요 증가

게임, 미디어, 광고 등 고품질의 비주얼 컨텐츠에 대한 수요 증가는 포토리얼리틱한 비주얼에 의해 시청자를 매료시켜 사용자 체험을 향상시키고 있습니다. 더 나은 프로젝트 프레젠테이션과 라이언트의 승인에 도움이 됩니다. 전자상거래에서는 상세한 제품 렌더링이 고객의 신뢰를 높이고 판매를 가속화합니다. 이런 수요의 급증은 렌더링 기술의 끊임없는 혁신을 뒷받침하고 있습니다.

소프트웨어 복잡성

3D 렌더링 소프트웨어의 복잡성은 사용자, 특히 초보자와 중소기업에게 큰 장벽이 될 것입니다. 기능을 충분히 활용하려면 광범위한 교육이 필요하며 비용과 시간에 대한 투자가 증가할 수 있습니다. 게다가 복잡한 인터페이스와 기능에 의해 전문가가 압도되어 워크플로우의 효율을 방해하는 일도 있습니다. 이러한 복잡성은 궁극적으로 3D 렌더링 솔루션에 대한 광범위한 액세스를 제한하고 시장 성장을 억제합니다.

기존 산업을 넘어서는 용도 확대

기존 산업 외에도 애플리케이션을 확장하면 수술 계획과 교육을 위한 상세한 해부학적 모델링이 가능합니다. 교육 분야에서 STEM과 크리에이티브 분야에서의 몰입형 학습 체험에 3D렌더링이 사용되고 있습니다. 수요가 증가하고 기술의 발전과 시장 확대가 촉진됩니다.

하이엔드 하드웨어에 의존

하이 엔드 하드웨어에 대한 의존성은 강력한 컴퓨터, GPU 및 전용 장비 비용이 높을 수 있으므로 중소기업 및 개인 액세스를 제한 할 수 있습니다. 복잡한 3D 장면 렌더링은 큰 컴퓨팅 능력이 필요하며 로우 엔드 시스템에서 경쟁하기가 어렵습니다. 뿐만 아니라 기술의 진보를 따라잡기 위해 하드웨어를 정기적으로 업그레이드하면 예산을 압박할 수 있습니다. 혁신이 제한될 수 있습니다. 그 결과 시장 성장은 자금력 있는 대기업으로 제한됩니다.

COVID-19의 영향

COVID-19의 유행은 3D 렌더링 시장에 큰 영향을 미치고 원격 워크와 가상 협업이 필수적이 됨에 따라 각 업계에서 3D 렌더링 채택이 가속화되었습니다. 시각화 도구에 대한 수요가 급증했습니다. 솔루션이 보급되어 팀은 원격지에서 고성능 자원에 액세스할 수 있게 되었습니다. 위기는 디지털 변환의 중요성을 부각시키고 3D 렌더링 기술에 장기 투자를 촉진했습니다.

예측 기간 동안 소프트웨어 분야가 최대화될 전망

소프트웨어 분야는 고품질의 현실적인 비주얼을 만드는 고급 도구를 제공함으로써 유리한 성장을 이루는 것으로 추정됩니다. 3D와 같은 인기 소프트웨어는 디자이너가 복잡한 3D 모델과 애니메이션을 생성할 수 있게 해줍니다. 소프트웨어의 빈번한 업데이트와 AI 통합 보다 렌더링 기능은 계속 향상되고 있습니다. 또한 플러그인이나 애드온에 의해 기능이 향상되어 특수한 요구에도 대응할 수 있게 되었습니다. 사실적인 비주얼을 실현하기 위해 필수적인 존재로 남아 있습니다.

예측 기간 동안 애니메이션 분야의 CAGR이 가장 높아질 전망

애니메이션 분야는 고품질의 현실적인 비주얼 수요로 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR의 성장이 예상되고 있습니다. 소프트웨어의 필요성이 증가하고 있습니다. 애니메이션 영화, TV 프로그램, 광고 증가 이에 따라 상세한 렌더링에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 심지어 애니메이션 컨텐츠 수요를 밀어 시장을 더욱 홍보하고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역:

아시아태평양은 급속한 도시화, 고품질 영상 컨텐츠에 대한 수요 증가, 기술 발전으로 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 산업과 같은 주요 산업은 설계, 시각화, 시뮬레이션을 위해 3D 렌더링 류션을 적극적으로 채용하고 있습니다. 가상현실(VR), 증강현실(AR), 클라우드 컴퓨팅의 대두도 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 혁신을 이끌고 있으며 아시아태평양 시장은 3D 렌더링 기술의 지속적인 성장과 혁신의 태세를 유지하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

북미는 클라우드 기반의 렌더링 채택이 증가하고 다양한 업계에서 고품질의 비주얼 컨텐츠에 대한 수요가 높아지고 있기 때문에 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 자동차, 미디어 및 엔터테인먼트 등 주요 분야가 시장 확대로 크게 공헌하고 있습니다.북미는 주요 기술 기업의 존재가 높고, 연구 개발에 대한 투자가 증가하고, 가상현실(VR)과 증강현실(AR)의 동향이 더욱 시장을 뒷받침하고 있습니다. 혁신적인 환경은 3D 렌더링 솔루션의 지속적인 성장과 채택을 보장합니다.

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  • 기업 프로파일
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3개사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추계·예측·CAGR(주: 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 드라이버
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급기업의 협상력
  • 구매자의 협상력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 3D 렌더링 시장 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
    • 독립형 소프트웨어
    • 플러그인
  • 서비스
    • 매니지드 서비스
    • 전문 서비스
  • 기타 컴포넌트

제6장 세계의 3D 렌더링 시장 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업
  • 기타 조직 규모

제7장 세계의 3D 렌더링 시장 : 운영체제별

  • Windows
  • MacOS
  • Linux
  • 기타 운영체제

제8장 세계의 3D 렌더링 시장 : 용도별

  • 건축 비주얼라이제이션
  • 제품 설계 및 모델링
  • 애니메이션
  • 게임
  • 마케팅 및 광고
  • 시뮬레이션
  • 연수 및 교육
  • 기타 용도

제9장 세계의 3D 렌더링 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약/파트너십/협업/합작투자(JV)
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 프로파일링

  • Autodesk, Inc.
  • Dassault Systemes
  • NVIDIA Corporation
  • Chaos Group
  • Adobe Systems Inc.
  • Siemens AG
  • Trimble Inc.
  • Bentley Systems, Incorporated
  • KeyShot(Luxion, Inc.)
  • Pixar Animation Studios
  • SideFX
  • Epic Games
  • Unity Technologies
  • Enscape GmbH
  • OTOY Inc.
JHS 25.01.06

According to Stratistics MRC, the Global 3D Rendering Market is accounted for $4.48 billion in 2024 and is expected to reach $13.32 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.9% during the forecast period. 3D rendering is the process of converting 3D models into 2D images or animations with realistic lighting, textures, and effects. It uses computer graphics to simulate how objects, surfaces, and environments appear in real life, creating highly detailed and visually compelling visuals. Widely used in industries such as architecture, gaming, media, and product design, 3D rendering enables visualization, simulation, and presentation of concepts before physical production, improving efficiency, creativity, and communication in design and development processes.

According to recent data, Windows is used by 76% of desktop operating system users across the globe.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for high-quality visual content

The growing demand for high-quality visual content like gaming, media, and advertising rely on photorealistic visuals to engage audiences and enhance user experiences. Architectural visualization benefits from realistic 3D renders for better project presentations and client approvals. In e-commerce, detailed product renderings improve customer confidence and drive sales. Additionally, advancements in hardware and software have made high-quality rendering more accessible and efficient. This surge in demand fuels continuous innovation in rendering technologies.

Restraint:

Complexity in software

Complexity in 3D rendering software can be a significant barrier for users, especially beginners or small businesses. The steep learning curve associated with advanced tools can discourage new adopters from entering the market. Users may require extensive training to fully utilize the software's capabilities, increasing costs and time investments. Additionally, the intricate interfaces and features can overwhelm professionals, hindering workflow efficiency. As a result, smaller companies may struggle to compete with larger, well-established players who can afford expert teams. This complexity ultimately limits the broader accessibility of 3D rendering solutions, restricting market growth.

Opportunity:

Expanding applications beyond traditional industries

Expanding applications beyond traditional industries enables detailed anatomical modelling for surgical planning and training. E-commerce benefits from interactive product visualizations, enhancing customer engagement and decision-making. The education sector uses 3D rendering for immersive learning experiences in STEM and creative disciplines. Real-time rendering in the automotive industry facilitates prototyping and marketing by creating photorealistic car models. These diverse applications increase demand, fostering technological advancements and market expansion.

Threat:

Dependence on high-end hardware

Dependence on high-end hardware can limit accessibility for smaller businesses and individuals, as the cost of powerful computers, GPUs, and specialized equipment can be prohibitive. Rendering complex 3D scenes requires significant computational power, making it difficult for those with lower-end systems to compete. Additionally, upgrading hardware regularly to keep up with technological advancements can strain budgets. Smaller firms may struggle to adopt cutting-edge rendering technologies, limiting innovation. As a result, the market's growth is restricted to larger organizations with more financial resources.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the 3D rendering market, accelerating its adoption across industries as remote work and virtual collaboration became essential. Demand surged in architecture, gaming, and media for visualization tools to support virtual workflows. Cloud-based rendering solutions gained traction, enabling teams to access high-performance resources remotely. However, delays in construction projects and reduced budgets in certain sectors initially hindered market growth. Overall, the crisis highlighted the importance of digital transformation, driving long-term investments in 3D rendering technologies.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is estimated to have a lucrative growth, by offering advanced tools for creating high-quality, realistic visuals. Popular software's like Autodesk's 3ds Max, Chaos Group's V-Ray, and Adobe's Substance 3D enable designers to generate complex 3D models and animations. These solutions provide flexibility for various industries, from architecture to gaming, enhancing creativity and design efficiency. With frequent software updates and AI integration, rendering capabilities continue to improve. Additionally, plug-ins and add-ons increase functionality, catering to specialized needs. As demand for immersive content rises, 3D rendering software remains essential for achieving photorealistic visuals.

The animation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The animation segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the demand for high-quality, realistic visuals. As animation production becomes more intricate, the need for advanced rendering software grows to handle complex scenes and characters. With the rise of animated movies, TV shows, and advertisements, the demand for detailed rendering has skyrocketed. 3D rendering technology helps animators create lifelike movements, lighting, and textures, enhancing visual storytelling. The popularity of streaming platforms also boosts the demand for animated content, further propelling the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period due to rapid urbanization, increasing demand for high-quality visual content, and advancements in technology. Key industries like architecture, entertainment, gaming, automotive, and manufacturing are heavily adopting 3D rendering solutions for design, visualization, and simulation. The rise of virtual reality (VR), augmented reality (AR), and cloud computing is also fueling market expansion. With countries like China, India, and Japan leading in digital transformation, the Asia Pacific market is poised for continued growth and innovation in 3D rendering technologies.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increase in adoption of cloud-based rendering, and the demand for high-quality visual content across various industries. Key sectors such as architecture, gaming, automotive, and media & entertainment are major contributors to market expansion. North America's strong presence of leading technology companies, increased investments in research and development, and the growing trend of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) further fuel the market. The region's innovative environment ensures continued growth and adoption of 3D rendering solutions.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the 3D Rendering Market include Autodesk, Inc., Dassault Systemes, NVIDIA Corporation, Chaos Group, Adobe Systems Inc., Siemens AG, Trimble Inc., Bentley Systems, Incorporated, KeyShot (Luxion, Inc.), Pixar Animation Studios, SideFX, Epic Games, Unity Technologies, Enscape GmbH and OTOY Inc.

Key Developments:

In February 2024, Autodesk entered into an agreement to acquire the PIX business of X2X, a production management solution for media and entertainment. This acquisition aims to enhance collaboration in content creation, streamline the production process, and improve efficiency for media.

In January 2024, Autodesk announced its agreement to acquire Upchain, a cloud-based Product Data Management (PDM) company. This move will accelerate Autodesk's presence in the cloud-based manufacturing sector.

Components Covered:

  • Software
  • Services
  • Other Components

Organization Sizes Covered:

  • Small and medium-sized enterprises (SME)
  • Large enterprises
  • Other Organization Sizes

Operating Systems Covered:

  • Windows
  • MacOS
  • Linux
  • Other Operating Systems

Applications Covered:

  • Architectural Visualization
  • Product Design and Modeling
  • Animation
  • Gaming
  • Marketing and Advertisement
  • Simulation
  • Training and Education
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global 3D Rendering Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Software
    • 5.2.1 Standalone Software
    • 5.2.2 Plug-ins
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Managed Services
    • 5.3.2 Professional Services
  • 5.4 Other Components

6 Global 3D Rendering Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Small and medium-sized enterprises (SME)
  • 6.3 Large enterprises
  • 6.4 Other Organization Sizes

7 Global 3D Rendering Market, By Operating System

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Windows
  • 7.3 MacOS
  • 7.4 Linux
  • 7.5 Other Operating Systems

8 Global 3D Rendering Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Architectural Visualization
  • 8.3 Product Design and Modeling
  • 8.4 Animation
  • 8.5 Gaming
  • 8.6 Marketing and Advertisement
  • 8.7 Simulation
  • 8.8 Training and Education
  • 8.9 Other Applications

9 Global 3D Rendering Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Autodesk, Inc.
  • 11.2 Dassault Systemes
  • 11.3 NVIDIA Corporation
  • 11.4 Chaos Group
  • 11.5 Adobe Systems Inc.
  • 11.6 Siemens AG
  • 11.7 Trimble Inc.
  • 11.8 Bentley Systems, Incorporated
  • 11.9 KeyShot (Luxion, Inc.)
  • 11.10 Pixar Animation Studios
  • 11.11 SideFX
  • 11.12 Epic Games
  • 11.13 Unity Technologies
  • 11.14 Enscape GmbH
  • 11.15 OTOY Inc.
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