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세계의 이륜차용 납축전지 시장 예측(-2032년) : 배터리 유형, 차량 유형, 정격 용량, 판매 채널, 최종 사용자, 지역별 분석Motorcycle Lead Acid Battery Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Battery Type (Flooded Lead Acid, Absorbed Glass Mat and Gel Batteries), Vehicle Type, Capacity Rating, Sales Channel, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 이륜차용 납축전지 시장은 2025년 59억 7,000만 달러를 차지하고, 예측 기간 중 CAGR은 6.1%로 성장하여 2032년까지 90억 3,000만 달러에 이를 전망입니다.
이륜차용 납축전지는 전기화학적 에너지의 저장 및 방전을 가능하게 하기 위해 황산에 담긴 납판으로 구성되어 이륜차에 필수적인 전원 유닛으로서 기능합니다. 합리적인 가격으로 신뢰할 수 있고 높은 시동 전류를 공급할 수 있으므로 이러한 배터리는 엔진 점화에 필수적입니다. 무거워지기 쉽고 정기적인 유지 보수가 필요하지만 다양한 기후 조건에서 안정적으로 작동합니다. 또한, 납축전지는 재활용이 가능하므로 환경의 지속가능성을 촉진합니다. 그 안정된 성능은 제조업체와 라이더 모두의 지속적인 사용을 보장하고 조명, 점화, 보조 전자 장비와 같은 중요한 이륜차 시스템에 전원을 공급합니다.
공개된 추정치와 업계 근육의 정보에 따르면 2022년 미국의 이륜차 총 판매대수는 온하이웨이, 오프하이웨이, 이중 목적을 포함해 약 43만-44만대입니다.
오토바이 판매량 증가
세계의 이륜차용 납축전지 시장은 각 지역에서 이륜차의 보급이 진행되고 있는 것이 큰 요인이 되고 있습니다. 도시의 성장, 교통 과제, 저렴한 모빌리티 솔루션의 필요성 등의 요인이 특히 신흥 국가에서 더 많은 소비자들에게 이륜차를 선택하도록 촉구하고 있습니다. 이륜차 보유 대수가 증가함에 따라 내구성이 있고 경제적인 배터리 수요도 동시에 높아지고 있습니다. 납축전지는 신뢰성, 합리적인 가격 및 널리 사용 가능하기 때문에 선호됩니다. 또한 기존의 이륜차 교체 요건도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이러한 안정적인 수요는 제조업체에게 생산 확대를 촉진하고, 소비 증가에 확실히 대응하며, 신품 및 교체용 배터리 모두 시장을 효율적으로 지원합니다.
납축전지의 수명에는 한계가 있습니다.
이륜차용 납축전지 시장은 축전지의 수명이 비교적 짧다는 제약에 직면하고 있습니다. 일반적으로 효과적으로 기능하는 것은 2-4년이며, 승차 습관, 충전 습관, 환경 요인에 영향을 받습니다. 이 때문에 자주 교환해야 하며 납산 기술에 의존하는 것을 주저하는 구매자도 있습니다. 리튬 이온 배터리와 같은 새로운 대안은 내구성이 길고 유지 보수 요구 사항이 낮기 때문에 장기적인 솔루션을 요구하는 소비자에게 매력적입니다. 점검, 유지 보수 및 배터리 교체가 반복적으로 필요하므로 총 소유 비용이 증가합니다. 그 결과, 긴 수명과 최소한의 유지 관리가 소비자의 최우선 사항인 시장에서는 납축전지의 채용이 제한됩니다.
애프터마켓 및 교환 서비스 확대
애프터마켓 및 교환 분야는 이륜차용 납축전지 시장에 큰 성장 기회를 가져옵니다. 납축전지의 수명은 유한하므로 도시와 농촌 지역 모두에서 일관된 교환 수요가 있습니다. 서비스 센터 개발, 효율적인 유통망, 배터리 재활용 이니셔티브는 소비자의 편의성과 접근성을 향상시킵니다. 신뢰할 수 있는 교환 서비스와 간단한 구매 옵션을 제공하는 기업은 고객의 충성도를 확보하고 시장을 확장할 수 있습니다. 또한 애프터마켓은 기존 이륜차 소유자에게 강화 배터리 모델과 유지보수가 필요 없는 옵션을 소개하는 플랫폼을 제공합니다. 이 교환 사이클을 효과적으로 활용함으로써 이륜차용 배터리 업계에서 안정적인 수익을 창출하고 시장 점유율을 높이고 브랜드 인지를 강화할 수 있습니다.
리튬 이온 배터리와의 경쟁
이륜차용 납축전지 시장에 대한 큰 위협은 리튬 이온 배터리의 채용이 증가하고 있다는 것입니다. 리튬 이온은 높은 에너지 저장량, 긴 수명, 충전 시간 단축, 경량화 등의 장점이 있어, 제조업체와 소비자 모두에게 매력적인 선택이 되고 있습니다. 전동이륜차나 고성능 이륜차의 인기가 높아지면서 리튬 이온 배터리 수요가 급속히 확대되고 있어 납축전지 시장 점유율이 저하될 가능성이 있습니다. 현재 고객은 낮은 유지 보수 및 효율적인 솔루션을 선호하고 있으며 기존의 납산 기술에 어려움을 겪고 있습니다. 이러한 진화 상황은 제조업체에 기술 혁신과 제품 다양화를 촉구하고 생산 비용을 상승시키고 기존 납축전지 공급업체의 성장을 제한할 수 있습니다.
COVID-19의 발생은 이륜차용 납축전지 시장에 현저한 영향을 미쳤습니다. 운영 중단, 물류 문제, 제조 혼란으로 인해 배터리 생산 및 공급 지연이 발생했습니다. 소비자의 구매력이 떨어지고 오토바이의 판매량이 줄어들었고 신품 및 교체용 배터리 수요가 감소했습니다. 제조업체 각 회사는 노동력 제한 및 안전 및 위생 준수를 위한 추가 비용 등 경영상의 어려움에 직면했습니다. 규제가 해제되자 대중교통보다 개인적인 이동 수단을 선호하는 경향에 힘입어 수요가 점차 회복되었습니다. 팬데믹은 공급망의 취약성을 드러냈지만 동시에 국내 생산능력 강화나 판매 및 서비스에 디지털 플랫폼을 활용하는 등의 적응을 촉구하여 변화하는 시장 환경에서 지속성을 확보하고 고객과의 관계를 강화하였습니다.
예측 기간 동안 침수형 납산(FLA) 부문이 최대가 될 전망
침수형 납산(FLA) 부문은 주로 저렴하고 신뢰할 수 있는 성능과 광범위한 채택으로 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 액체 전해질을 특징으로 하는 FLA 배터리는 제조가 간단하고 비용 효율적이므로 제조업체와 소비자 모두에게 매력적입니다. FLA 배터리는 오토바이의 주요 요구 사항인 신뢰할 수 있는 엔진 점화에 필요한 강력한 서지 전류를 공급할 수 있습니다. 또한 유지 보수도 비교적 쉽고 다양한 환경 조건과 주행 조건 하에서 잘 작동해 온 오랜 역사가 있습니다. 내구성, 비용 효율성 및 견고한 공급망 인프라의 조합으로 이륜차용 납축전지는 주요 옵션으로 확립되었으며, 이륜차용 납축전지 기술 중 가장 큰 시장 점유율을 유지하고 있습니다.
예측기간 중 모페드 및 스쿠터 분야의 CAGR이 가장 높아질 전망
급속한 도시화, 교통 체증, 경제적이고 연비가 좋은 운송 수단에 대한 요구는 특히 신흥 시장에서의 이륜차 인기 증가를 뒷받침하고 있습니다. 납축전지는 비용 효율적이고 신뢰성이 높으며 소형 엔진에 충분한 전력을 공급하기 때문에 이 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 모페드와 스쿠터의 판매량 증가와 정기적인 교체 배터리의 필요성은 시장 확대에 더욱 박차를 가할 것으로 보입니다. 이러한 차종의 채용이 증가하고 있는 것은 배터리 제조업체에 큰 기회를 가져오고, 이륜차용 납축전지 시장에서 모페드 및 스쿠터 분야가 성장을 리드하는 것을 확실히 하고 있습니다.
예측 기간 동안 인도, 중국, 인도네시아 등 국가에서 이륜차의 보급이 진행되고 있기 때문에 아시아태평양이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 도시 인구 증가, 교통 과제, 경제적인 이동 수단에 대한 요구 등의 요인이 이륜차 판매를 촉진하고 있습니다. 납축전지는 합리적인 가격, 신뢰할 수 있는 성능, 개발된 유통망으로 여전히 인기가 있습니다. 배터리는 정기적인 교체가 필요하기 때문에 애프터마켓 수요는 견조합니다. 정부 지원 정책과 강력한 현지 제조 인프라가 시장 성장을 더욱 강화할 것입니다. 이러한 요소들이 결합되어 아시아태평양은 판매와 시장 존재의 양면에서 세계의 이륜차용 납축전지 업계를 지배하고 있습니다.
예측 기간 동안 남미 지역은 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측되며, 이는 브라질, 멕시코, 아르헨티나 등 국가에서 이륜차의 보급이 진행되고 있는 것이 요인이 되고 있습니다. 도시의 확대, 교통 정체, 저렴한 가격으로 연비가 좋은 교통기관에 대한 수요 등의 요인이 이륜차 이용 증가를 촉진하고 있습니다. 납축전지는 합리적인 가격, 신뢰할 수 있는 성능, 입수가 용이함으로 인해 계속 우위를 차지하고 있습니다. 교환 및 애프터마켓 부문의 확장도 지속적인 성장을 지원합니다. 또한, 이륜차 이용을 장려하는 정부 정책과 현지 배터리 제조 인프라에 대한 투자도 시장 개발을 추진하고 있습니다. 이러한 요인을 종합하면, 라틴아메리카는 세계의 이륜차용 납축전지 산업에서 가장 급성장하고 있는 지역이며, 큰 장래성이 전망됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Motorcycle Lead Acid Battery Market is accounted for $5.97 billion in 2025 and is expected to reach $9.03 billion by 2032 growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period. Motorcycle lead acid batteries serve as essential power units for two-wheelers, comprising lead plates immersed in sulfuric acid to enable electrochemical energy storage and discharge. Favored for their affordability, dependability, and capacity to provide high starting currents, these batteries are crucial for engine ignition. Although they tend to be heavier and need regular maintenance, they function reliably across different climatic conditions. Additionally, lead acid batteries can be recycled, promoting environmental sustainability. Their consistent performance ensures continued usage by both manufacturers and riders, powering critical motorcycle systems such as lighting, ignition, and auxiliary electronics.
According to publicly available estimates and industry sources, total motorcycle sales in the United States in 2022 were approximately 430,000 to 440,000 units, including on-highway, off-highway, and dual-purpose motorcycles.
Rising motorcycle sales
The global motorcycle lead acid battery market is significantly driven by the increasing adoption of motorcycles across regions. Factors like urban growth, traffic challenges, and the need for affordable mobility solutions are encouraging more consumers to opt for two-wheelers, particularly in developing countries. With a larger motorcycle fleet, the demand for durable and economical batteries rises concurrently. Lead acid batteries are favored due to their reliability, affordability, and widespread availability. Moreover, replacement requirements for existing motorcycles further contribute to market growth. This consistent demand encourages manufacturers to expand production, ensuring they meet the rising consumption and support both new and replacement battery markets efficiently.
Limited lifespan of lead acid batteries
The motorcycle lead acid battery market faces limitations due to the comparatively short lifespan of these batteries. Generally, they function effectively for only two to four years, influenced by riding habits, charging routines, and environmental factors. This necessitates frequent replacement, which may deter some buyers from relying on lead acid technology. Emerging alternatives, such as lithium-ion batteries, offer extended durability and lower maintenance requirements, making them attractive to consumers seeking long-term solutions. The recurring need for inspections, maintenance, and battery replacement increases the total cost of ownership. Consequently, this restricts the adoption of lead acid batteries in markets where longevity and minimal upkeep are primary consumer priorities.
Expansion of aftermarket and replacement services
The aftermarket and replacement segment presents a substantial growth opportunity for the motorcycle lead acid battery market. Due to the finite lifespan of lead acid batteries, there is consistent demand for replacements across both urban and rural markets. Developing service centers, efficient distribution networks, and battery recycling initiatives enhances convenience and accessibility for consumers. Companies offering dependable replacement services and easy purchase options can secure customer loyalty and expand market reach. Furthermore, the aftermarket provides a platform to introduce enhanced battery models or maintenance-free options to existing motorcycle owners. Effectively leveraging this replacement cycle can generate consistent revenue, boost market share, and strengthen brand recognition in the motorcycle battery industry.
Competition from lithium-ion batteries
A significant threat to the motorcycle lead acid battery market is the increasing adoption of lithium-ion batteries. Lithium-ion offers advantages such as higher energy storage, extended lifespan, faster charging times, and reduced weight, making it an appealing choice for both manufacturers and consumers. With the rising popularity of electric motorcycles and high-performance two-wheelers, demand for lithium-ion batteries is expanding quickly, which could diminish the market share of lead acid batteries. Customers now prefer low-maintenance, efficient solutions, posing a challenge to traditional lead acid technology. This evolving landscape pressures manufacturers to innovate or diversify offerings, increasing production costs and potentially constraining the growth of conventional lead acid battery suppliers.
The COVID-19 outbreak had a notable impact on the motorcycle lead acid battery market. Lockdowns, logistical challenges, and manufacturing disruptions caused delays in battery production and supply. Consumer purchasing power declined, leading to decreased motorcycle sales and reduced demand for new and replacement batteries. Manufacturers faced operational difficulties, including workforce limitations and additional expenses for health and safety compliance. As restrictions lifted, demand slowly rebounded, fueled by the preference for personal transportation over public transit. The pandemic exposed supply chain vulnerabilities but also encouraged adaptation such as enhancing domestic production capacities and utilizing digital platforms for sales and service, ensuring continuity and stronger engagement with customers in a changing market environment.
The flooded lead acid (FLA) segment is expected to be the largest during the forecast period
The flooded lead acid (FLA) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, primarily because of their affordability, dependable performance, and widespread adoption. Featuring liquid electrolytes, they are simple and cost-effective to produce, making them attractive to both manufacturers and consumers. FLA batteries can deliver strong surge currents necessary for reliable engine ignition, a key requirement for motorcycles. They are also relatively easy to maintain and have a long history of functioning well in diverse environmental and riding conditions. Their combination of durability, cost efficiency, and robust supply chain infrastructure has established them as the leading choice, maintaining the largest market share among motorcycle lead acid battery technologies.
The mopeds & scooters segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the mopeds & scooters segment is predicted to witness the highest growth rate, Rapid urbanization, traffic congestion, and the need for economical, fuel-efficient transport drive the rising popularity of these two-wheelers, particularly in emerging markets. Lead acid batteries continue to be widely used in this segment because they are cost-effective, dependable, and provide sufficient power for smaller engines. Growing sales of mopeds and scooters along with recurring replacement battery needs will further fuel market expansion. The increasing adoption of these vehicles presents significant opportunities for battery manufacturers, ensuring that the Mopeds & Scooters segment leads in growth within the motorcycle lead acid battery market.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to the growing adoption of two-wheelers in nations like India, China, and Indonesia. Factors such as urban population growth, traffic challenges, and the need for economical transportation are driving motorcycle sales. Lead acid batteries remain popular here because of their affordability, dependable performance, and well-developed distribution networks. The aftermarket demand is robust, as batteries need regular replacement. Supportive government policies and strong local manufacturing infrastructure further bolster market growth. Combined, these elements ensure that Asia-Pacific continues to dominate the global motorcycle lead acid battery industry, both in sales and market presence.
Over the forecast period, the South America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, fueled by growing two-wheeler adoption in nations like Brazil, Mexico, and Argentina. Factors such as urban expansion, traffic congestion, and the demand for affordable, fuel-efficient transportation are encouraging increased motorcycle usage. Lead acid batteries continue to dominate due to their affordability, reliable performance, and easy availability. The expanding replacement and aftermarket segments also support sustained growth. Furthermore, government policies favoring two-wheeler use and investments in local battery manufacturing infrastructure enhance market development. Collectively, these drivers establish Latin America as the fastest-growing region in the global motorcycle lead acid battery industry, with significant future potential.
Key players in the market
Some of the key players in Motorcycle Lead Acid Battery Market include BS-Battery, Clarios, Tianneng Power, GS Yuasa, Chaowei Power, Exide Technologies, Leoch, Enersys, Banner, DYNAVOLT Power, Manbat Ltd T/A SYBS, KOYO Battery Co., Ltd, Robert Bosch GmbH, Battery Tender and Camel Group Co., Ltd.
In August 2025, Clarios acquires three Ecobat recycling plants in Germany and Austria. US-based Ecobat is selling its German and Austrian lead-acid battery recycling operations for an undisclosed sum to Clarios, an international starter batteries manufacturer and owner of the Varta brand in the automotive sector. The move continues Ecobat's withdrawal from the lead segment in Europe, following the recent sale of its French and Italian facilities.
In February 2025, Exide Technologies and the LIQUI MOLY Dynavolt Intact GP Team have extended their partnership in a three-year deal. As a leading provider of innovative and sustainable battery storage solutions for automotive and industrial applications, Exide Technologies will support the LIQUI MOLY Dynavolt Intact GP Team in the Moto2 championship. The Exide brand logo will be prominent on both riders' bikes.
In January 2023, GS Yuasa International Ltd. (GS Yuasa) and Honda Motor Co., Ltd. (Honda) announced that they have reached a basic agreement toward collaboration for a high-capacity, high-output lithium-ion battery. The two companies will discuss specifics with the goal of establishing a joint venture company by the end of 2023.