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세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 예측(-2032년) : 제품 유형별, 구성요소별, 연결 유형별, 설치 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석

Tactile & Interactive Wall Systems Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Product Type, Component, Connectivity Type, Installation Type, Application, End User, and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시스템 시장은 2025년에 2억 3,936만 달러를 차지하고, 예측 기간 동안 CAGR 8.8%로 성장하여 2032년에는 4억 3,197만 달러에 달할 전망입니다.

촉각 및 인터랙티브 월은 터치, 모션, 반응하는 컴포넌트를 통해 사용자와의 상호작용을 촉진하는 혁신적인 설비입니다. 질감이 있는 표면과 디지털 요소가 혼합된 이 벽은 학습, 치료, 놀이를 위한 몰입형 경험을 제공합니다. 감각 자극, 인지적 성장, 사회 참여를 지원하며 교실, 병원, 박물관, 커뮤니티 공간 등의 환경에서 가치를 발휘합니다. 이러한 시스템은 재료와 기술을 융합하여 탐구와 적극적인 참여를 장려하고, 교육과 레크리에이션 경험을 향상시킵니다.

사용자 참여와 경험 향상에 대한 요구가 높아지고 있습니다.

기업, 교육기관, 의료시설은 참여도, 학습 성과, 방문자 경험을 향상시키기 위해 이러한 시스템을 채택하고 있습니다. 이러한 벽은 참여와 상호 작용을 장려하는 역동적이고 다감각적인 환경을 조성합니다. 소매업과 엔터테인먼트 분야에서는 개인화되고 매력적인 컨텐츠를 제공하고 고객 유지를 강화하기 위해 활용되고 있습니다. 촉각 기술과 제스처 인식의 발전으로 사용자 경험은 더욱 직관적이고 반응성이 높아졌습니다. 기업이 참여형 환경을 우선시함에 따라 인터랙티브 월 시스템 도입은 전 세계적으로 계속 가속화되고 있습니다.

컨텐츠 제작 및 호환성 문제

표준화된 플랫폼과 도구가 없기 때문에 많은 사용자들이 멀티미디어 요소의 통합에 어려움을 겪고 있습니다. 인터랙티브 경험을 커스터마이징하기 위해서는 전문적인 기술 전문 지식이 필요한 경우가 많으며, 도입 비용이 높습니다. 기존 하드웨어 및 소프트웨어와의 호환성 문제는 다양한 환경에서의 원활한 운영을 제한할 수 있습니다. 소규모 조직이나 기관에서는 인터랙티브 컨텐츠를 정기적으로 유지하거나 업데이트하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다. 이러한 문제들이 종합적으로 인터랙티브 월 솔루션의 보급과 안정적인 성능에 걸림돌이 되고 있습니다.

신기술 통합

AI 기반 분석은 실시간 피드백과 적응형 학습 경험을 가능하게 하고, AR/VR 통합은 몰입감과 참여도를 높입니다. IoT 연결은 이러한 시스템이 다른 스마트 장치와 상호 작용할 수 있도록 하여 제어 및 데이터 동기화를 개선합니다. 첨단 센서 기술은 터치 인터랙션의 정확성과 반응성을 높이고 있습니다. 이러한 혁신의 융합은 교육, 의료, 소매업에서 인터랙티브하고 데이터가 풍부한 환경을 조성하는 데 도움이 될 것입니다. 지속적인 연구개발과 이업종간 협업을 통해 차세대 인터랙티브 월의 개발이 가속화될 것으로 기대됩니다.

사이버 보안 및 데이터 프라이버시 문제

무단 액세스 및 데이터 유출로 인해 사용자 상호 작용 중에 수집된 기밀 정보가 위험에 노출될 수 있습니다. IoT와 클라우드 플랫폼의 통합은 적절한 보호 조치가 시행되지 않을 경우 사이버 공격에 대한 취약성을 증가시킵니다. 조직은 GDPR 및 CCPA와 같은 데이터 보호 규정을 준수해야 하며, 이는 운영을 복잡하게 만듭니다. 불충분한 암호화와 취약한 인증 프로토콜은 사이버 위협에 대한 노출을 더욱 증가시킵니다. 이러한 프라이버시 및 보안 문제는 특히 데이터의 기밀성이 중요한 교육, 의료 등의 분야에서 채택을 저해할 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

물리적 거리두기 조치로 인해 공공 및 상업 공간에서의 양방향 설치가 일시적으로 감소했습니다. 그러나 이러한 상황은 피상적인 터치 포인트를 줄이기 위해 비접촉식 및 제스처 기반 기술로의 혁신을 가속화했습니다. 교육 기관과 의료 기관은 원격 학습 및 치료 용도로 인터랙티브 디지털 도구를 채택하기 시작했습니다. 이 위기는 제한된 환경에서 기술 중심의 참여와 협업의 가치를 강조했습니다. 팬데믹 이후, 위생적이고 디지털 우선적인 인터랙티브 솔루션에 대한 수요에 힘입어 시장은 다시 성장하고 있습니다.

예측 기간 동안 인터랙티브 터치월 분야가 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예상됩니다.

인터랙티브 터치월 분야는 교육, 상업, 엔터테인먼트 분야에서 폭넓게 활용되고 있어 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 시스템에서는 사용자가 직접 상호작용하면서 디지털 컨텐츠를 조작할 수 있어 프리젠테이션이나 협업에 적합합니다. 소매업체들은 터치월을 활용하여 역동적인 광고를 제작하고 브랜드 경험을 강화하는 데 활용하고 있습니다. 기업 공간에서는 실시간 커뮤니케이션과 데이터 시각화를 지원합니다. 고해상도 디스플레이, 멀티 터치 센서 등의 기술 발전으로 성능과 내구성이 향상되고 있습니다.

예측 기간 동안 헬스케어 및 재활 분야가 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 헬스케어 및 재활 분야는 치료 및 회복 환경에서 인터랙티브 월의 채택이 증가함에 따라 가장 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 시스템은 인터랙티브한 운동을 통해 환자의 운동 능력, 인지 기능, 정서적 웰빙을 향상시키는 데 도움을 줍니다. 병원과 치료 센터는 환자의 신체적, 신경학적 재활에 참여시키기 위해 촉각 벽을 통합하고 있습니다. 게임화를 통한 치료는 동기부여를 높이고 회복을 촉진합니다. 바이오피드백 및 센서 통합의 발전으로 맞춤형 케어에 대한 적용이 더욱 확대되고 있습니다. 헬스케어가 디지털 치료 도구를 도입함에 따라 이 분야는 빠르게 확대될 것으로 예상됩니다.

최대 점유율 지역:

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 인프라가 확대되고 스마트 교육 및 상업시설에 대한 투자가 증가하고 있기 때문입니다. 중국, 일본, 한국과 같은 국가들은 학교, 병원, 소매 환경 전반에 걸쳐 인터랙티브 기술 통합을 선도하고 있습니다. 급속한 도시화와 디지털 전환에 대한 노력은 공공 및 민간 부문 모두에서 채택에 박차를 가하고 있습니다. 각국 정부는 교육에 대한 노력을 강화하기 위해 디지털 학습 도구와 몰입형 기술의 활용을 장려하고 있습니다. 현지 제조업체는 제품의 접근성과 맞춤화 가능성을 높이기 위해 세계 기업과 협력하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 동안 북미가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상되며, 이는 강력한 기술 혁신과 첨단 대화형 시스템의 조기 도입에 기인합니다. 미국과 캐나다에서는 기업, 교육, 의료 현장에서 촉각 벽과 인터랙티브 벽이 광범위하게 도입되고 있습니다. AI, IoT, 디스플레이 기술에 대한 높은 투자가 제품의 지속적인 업그레이드를 촉진하고 있습니다. 이 지역의 주요 기업들은 진화하는 위생 기준을 충족시키기 위해 터치리스 및 제스처 기반 솔루션 개발에 주력하고 있습니다. 지원적인 디지털 인프라와 강력한 제도적 수요가 시장 확대를 더욱 가속화하고 있습니다.

무료 커스터마이징 제공:

본 보고서를 구독하는 고객은 다음과 같은 무료 맞춤화 옵션 중 하나를 이용할 수 있습니다:

  • 기업 소개
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정, 예측, CAGR(주: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 자료
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계

제5장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 제품 유형별

  • 인터랙티브 터치 월
  • 촉각 감각 월
  • LED/비디오 월 시스템
  • 투영형 인터랙티브 월
  • 모듈러/맞춤화 가능한 월 시스템
  • 기타

제6장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 구성요소별

  • 디스플레이와 패널
  • 장착과 인클로저
  • 센서와 액추에이터
  • 소프트웨어와 인터페이스
  • 컨트롤러와 프로세서
  • 촉각 모듈

제7장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 연결 유형별

  • 유선
  • 무선
  • IoT와 클라우드 연결 시스템

제8장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 설치 유형별

  • 고정 설비
  • 휴대용/팝업 시스템
  • 개선 솔루션

제9장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 용도별

  • 인터랙티브 학습과 트레이닝
  • 몰입형 마케팅과 브랜딩
  • 감각과 치료 환경
  • 게임과 엔터테인먼트 경험
  • 길안내와 정보 디스플레이
  • 기타

제10장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 최종사용자별

  • 소매·광고
  • 기업과 오피스
  • 교육과 트레이닝
  • 헬스케어와 재활
  • 박물관과 전람회
  • 공공 공간과 교통 허브
  • 호스피탈리티·엔터테인먼트
  • 기타

제11장 세계의 촉각 및 인터랙티브 월 시스템 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Eshark Digital
  • LG Electronics Inc.
  • Zytronic Plc
  • Panasonic Corporation
  • Gladwin Global Inc.
  • NEC Display Solutions, Ltd.
  • Horizon Display Inc.
  • Planar Systems, Inc.
  • Alterface Projects
  • Barco N.V.
  • eyefactive GmbH
  • ViewSonic Corporation
  • Ideum Inc.
  • SMART Technologies ULC
KSM 25.11.19

According to Stratistics MRC, the Global Tactile & Interactive Wall Systems Market is accounted for $239.36 million in 2025 and is expected to reach $431.97 million by 2032 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. Tactile and interactive walls are innovative installations that promote user interaction via touch, motion, and responsive components. Featuring a mix of textured surfaces and digital elements, these walls offer immersive experiences for learning, therapy, and play. They support sensory stimulation, cognitive growth, and social engagement, making them valuable in environments like classrooms, hospitals, museums, and community areas. By blending materials and technology, these systems encourage exploration and active participation, enhancing both educational and recreational experiences.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for enhanced user engagement & experience

Businesses, educational institutions, and healthcare facilities are adopting these systems to improve engagement, learning outcomes, and visitor experiences. These walls create dynamic, multisensory environments that encourage participation and interaction. Retail and entertainment sectors are using them to deliver personalized and captivating content, enhancing customer retention. Advancements in haptic technology and gesture recognition are making user experiences more intuitive and responsive. As organizations prioritize engagement-driven environments, the adoption of interactive wall systems continues to accelerate globally.

Restraint:

Content creation and compatibility challenges

Many users face difficulties in integrating multimedia elements due to the lack of standardized platforms and tools. Customizing interactive experiences often requires specialized technical expertise, raising implementation costs. Compatibility issues with existing hardware and software can limit seamless operation across diverse settings. Smaller organizations and institutions may struggle to maintain or update interactive content regularly. These challenges collectively hinder widespread adoption and consistent performance of interactive wall solutions.

Opportunity:

Integration of emerging technologies

AI-driven analytics enable real-time feedback and adaptive learning experiences, while AR/VR integration enhances immersion and engagement. IoT connectivity allows these systems to interact with other smart devices, improving control and data synchronization. Advanced sensor technologies are enhancing accuracy and responsiveness in touch interactions. The convergence of these innovations supports the creation of interactive, data-rich environments in education, healthcare, and retail. Continuous R&D and cross-industry collaborations are expected to accelerate next-generation interactive wall development.

Threat:

Cybersecurity and data privacy concerns

Unauthorized access or data breaches can compromise sensitive information gathered during user interactions. The integration of IoT and cloud platforms increases vulnerability to cyberattacks if adequate safeguards are not implemented. Organizations must comply with data protection regulations such as GDPR and CCPA, adding operational complexity. Insufficient encryption and weak authentication protocols further heighten exposure to cyber threats. These privacy and security issues may restrain adoption, especially in sectors like education and healthcare where data sensitivity is critical.

Covid-19 Impact:

Physical distancing measures led to a temporary decline in interactive installations across public and commercial spaces. However, the situation accelerated innovation toward contactless and gesture-based technologies to reduce surface touchpoints. Educational and healthcare institutions began adopting interactive digital tools for remote learning and therapy applications. The crisis emphasized the value of technology-driven engagement and collaboration in restricted environments. Post-pandemic, the market is witnessing renewed growth driven by demand for hygienic, digital-first interactive solutions.

The interactive touch walls segment is expected to be the largest during the forecast period

The interactive touch walls segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to their extensive use across educational, commercial, and entertainment settings. These systems enable users to manipulate digital content through direct interaction, making them ideal for presentations and collaborative environments. Retailers utilize touch walls to create dynamic advertisements and enhance brand experiences. In corporate spaces, they support real-time communication and data visualization. Technological advancements such as high-resolution displays and multi-touch sensors are improving performance and durability.

The healthcare & rehabilitation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the healthcare & rehabilitation segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the increasing adoption of interactive walls in therapeutic and recovery environments. These systems aid patients in improving motor skills, cognitive function, and emotional well-being through interactive exercises. Hospitals and therapy centers are integrating tactile walls to engage patients in physical and neurological rehabilitation. The use of gamified therapy enhances motivation and accelerates recovery outcomes. Advances in biofeedback and sensor integration are further broadening their applications in personalized care. As healthcare embraces digital therapy tools, this segment is poised for rapid expansion.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, due to expanding infrastructure and growing investments in smart education and commercial facilities. Countries like China, Japan, and South Korea are leading in the integration of interactive technologies across schools, hospitals, and retail environments. Rapid urbanization and digital transformation initiatives are fueling adoption across both public and private sectors. Governments are promoting the use of digital learning tools and immersive technologies to enhance educational engagement. Local manufacturers are collaborating with global firms to improve product accessibility and customization.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to strong technological innovation and early adoption of advanced interactive systems. The U.S. and Canada are witnessing widespread deployment of tactile and interactive walls in corporate, educational, and healthcare settings. High investments in AI, IoT, and display technologies are driving continuous product upgrades. Major players in the region are focusing on developing touchless and gesture-based solutions to meet evolving hygiene standards. Supportive digital infrastructure and strong institutional demand are further accelerating market expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Tactile & Interactive Wall Systems Market include Samsung Electronics Co., Ltd., Eshark Digital, LG Electronics Inc., Zytronic Plc, Panasonic Corporation, Gladwin Global Inc., NEC Display Solutions, Ltd., Horizon Display Inc., Planar Systems, Inc., Alterface Projects, Barco N.V., eyefactive GmbH, ViewSonic Corporation, Ideum Inc., and SMART Technologies ULC.

Key Developments:

In October 2025, Samsung Electronics and Street League Skateboarding (SLS) announced the expansion of their existing partnership into a global alliance. United by shared values of creativity, innovation and openness as well as a deep respect for the skateboarding community the renewed partnership marks a significant milestone for both brands.

In October 2025, Gladwin Machinery Solutions has been acquired by Vermilion Group. Hennepin Partners acted as Gladwin's exclusive financial advisor and Fredrikson & Byron P.A. served as legal counsel. Terms of the transaction were not disclosed. Gladwin has been a strategic, value-added sales partner to metal fabrication original equipment manufacturers for over 50 years and has built an enduring reputation as a leading provider of new and used metal fabrication equipment solutions to customers of all sizes.

Product Types Covered:

  • Interactive Touch Walls
  • Tactile Sensory Walls
  • LED / Video Wall Systems
  • Projection-based Interactive Walls
  • Modular / Customizable Wall Systems
  • Other Product Types

Components Covered:

  • Displays and Panels
  • Mounting and Enclosures
  • Sensors and Actuators
  • Software and Interfaces
  • Controllers and Processors
  • Haptic Modules

Connectivity Types Covered:

  • Wired
  • Wireless
  • IoT & Cloud-Connected Systems

Installation Types Covered:

  • Fixed Installations
  • Portable / Pop-up Systems
  • Retrofit Solutions

Applications Covered:

  • Interactive Learning & Training
  • Immersive Marketing & Branding
  • Sensory & Therapeutic Environments
  • Gaming & Entertainment Experiences
  • Wayfinding & Information Displays
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Retail & Advertising
  • Corporate & Offices
  • Education & Training
  • Healthcare & Rehabilitation
  • Museums & Exhibitions
  • Public Spaces & Transport Hubs
  • Hospitality & Entertainment
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Interactive Touch Walls
  • 5.3 Tactile Sensory Walls
  • 5.4 LED / Video Wall Systems
  • 5.5 Projection-based Interactive Walls
  • 5.6 Modular / Customizable Wall Systems
  • 5.7 Other Product Types

6 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Displays and Panels
  • 6.3 Mounting and Enclosures
  • 6.4 Sensors and Actuators
  • 6.5 Software and Interfaces
  • 6.6 Controllers and Processors
  • 6.7 Haptic Modules

7 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Connectivity Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Wired
  • 7.3 Wireless
  • 7.4 IoT & Cloud-Connected Systems

8 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Installation Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Fixed Installations
  • 8.3 Portable / Pop-up Systems
  • 8.4 Retrofit Solutions

9 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Interactive Learning & Training
  • 9.3 Immersive Marketing & Branding
  • 9.4 Sensory & Therapeutic Environments
  • 9.5 Gaming & Entertainment Experiences
  • 9.6 Wayfinding & Information Displays
  • 9.7 Other Applications

10 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Retail & Advertising
  • 10.3 Corporate & Offices
  • 10.4 Education & Training
  • 10.5 Healthcare & Rehabilitation
  • 10.6 Museums & Exhibitions
  • 10.7 Public Spaces & Transport Hubs
  • 10.8 Hospitality & Entertainment
  • 10.9 Other End Users

11 Global Tactile & Interactive Wall Systems Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 13.2 Eshark Digital
  • 13.3 LG Electronics Inc.
  • 13.4 Zytronic Plc
  • 13.5 Panasonic Corporation
  • 13.6 Gladwin Global Inc.
  • 13.7 NEC Display Solutions, Ltd.
  • 13.8 Horizon Display Inc.
  • 13.9 Planar Systems, Inc.
  • 13.10 Alterface Projects
  • 13.11 Barco N.V.
  • 13.12 eyefactive GmbH
  • 13.13 ViewSonic Corporation
  • 13.14 Ideum Inc.
  • 13.15 SMART Technologies ULC
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