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북미의 항공 보조 서비스 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 유형별, 항공회사별

North America Airline Ancillary Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Baggage Fees, On-Board Retail and A La Carte Services, Airline Retail, and FFP Mile Sales) and Carrier Type (Full-Service Carriers and Low-Cost Carriers)

발행일: | 리서치사: The Insight Partners | 페이지 정보: 영문 68 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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북미의 항공 보조 서비스 시장은 2022년에 647억 306만 달러로 평가되며, 2030년에는 2,893억 4,200만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 20.6%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

중산층의 항공여행 선호도 증가로 북미 항공안심서비스 시장 활성화

국제항공운송협회(IATA)에 따르면 2036년까지 항공기를 이용하는 승객 수는 78억 명에 달할 것으로 예상됩니다. 빠르게 성장하는 중산층은 신흥 경제국의 항공 노선 이용객 증가에 큰 영향을 미치고 있으며, 2021년 10월 유엔세계관광기구(UNWTO)와 국제민간항공기구(IACO)와 같은 세계 조직은 여행 및 관광의 안전한 재개를 지원하기 위해 파트너십을 맺었습니다. 지난 10월, 유엔세계관광기구(UNWTO)와 국제민간항공기구(IATA)는 세계 관광 재개를 위한 협력 양해각서에 서명했습니다. 이 합의는 항공 여행에 대한 일반 대중의 신뢰를 높이는 데 중점을 두어 항공 운송량을 더욱 늘리는 데 기여했습니다.

개발도상국의 노동자 집단의 급격한 증가는 화물 운송의 가처분 소득을 증가시켰습니다. 유엔에 따르면 중산층 여행자 증가는 항공 여행과 다양한 부대 서비스의 성장에 기여하는 주요 요인입니다. 세계가 경제 위축에서 회복됨에 따라 항공 여행에 대한 수요가 증가할 것입니다. 항공 여행 수요 증가는 민간 항공기의 생산량 증가로 이어져 기내 와이파이, 초과 수하물, 식품 및 음료, 기내 판매 등 다양한 부대 서비스의 성장에 크게 기여하고 있으며, IATA에 따르면 2019년 항공 여객 수는 45억 4,000만 명, 2023년 전 세계 항공 여객 수는 전염병 이전 대비 95%, 43억 5,000만 명에 달할 것으로 예상됩니다. 이러한 전 세계 승객 수 증가는 비행 시간을 더욱 흥미롭고 편안하게 만들기 위한 다양한 매개 변수를 요구하고 있습니다. 기내식은 저가 항공사뿐만 아니라 풀 서비스 항공사에서도 중요한 트렌드 중 하나입니다. 승객에게 더 나은 서비스를 제공하는 것에 대한 관심이 높아지고 전 세계 항공 승객 수가 증가함에 따라 북미 항공 기내식 서비스 시장을 주도하고 있습니다.

북미의 항공 보조 서비스 시장 개요

북미지역은 세계 항공산업에 큰 기여를 하고 있습니다. 그러나 이 지역은 성장과 관련된 비용 압박으로 인해 향후 수년간 수익성이 감소할 것으로 예상됩니다. 반면, 북미는 세계 항공 산업의 성장으로 인해 향후 수년간 상대적으로 큰 매출을 창출할 것으로 보입니다. 또한 북미의 2023년 3월 항공 운송량은 2022년 대비 51.6% 증가한 것으로 보고되었습니다. 여객 운송 능력은 34.0% 증가하여 북미가 항공 보조 서비스를 포함한 항공 서비스 제공에 있으며, 우위를 점하고 있음을 보여줍니다.

북미 항공안심서비스 시장 매출 및 2030년까지의 예측(10억 달러)

북미의 항공 보조 서비스 시장 세분화

북미의 항공 보조 서비스 시장은 유형, 항공사 유형, 국가별로 구분됩니다.

유형별로 북미의 항공 보조 서비스 시장은 수하물 요금, 기내 판매 및 단품 서비스, 항공 소매, FFP 마일리지 판매로 나뉘며, 2022년에는 수하물 요금 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

항공사 유형별로는 북미의 항공 보조 서비스 시장은 풀서비스 항공사와 저가 항공사로 양분되며, 2022년 시장 점유율은 풀서비스 항공사 부문이 더 클 것으로 예상됩니다.

국가별로 보면 북미의 항공 보조 서비스 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2022년 북미의 항공 보조 서비스 시장은 미국이 지배적이었습니다.

에어프랑스 KLM SA, 아메리칸 항공 그룹(American Airlines Group Inc), 델타항공(Delta Air Lines Inc), 독일 루프트한자(Deutsche Lufthansa AG), 사우스웨스트 항공(Southwest Airlines Co), 유나이티드 항공 홀딩스(United Airlines Holdings Inc)는 북미 항공 북미의 항공 보조 서비스 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

  • 주요 인사이트
  • 시장의 매력

제3장 조사 방법

  • 조사 범위
  • 2차 조사
  • 1차 조사

제4장 북미의 항공 보조 서비스 시장 구도

  • 서론
  • 에코시스템 분석
    • 보조 서비스 청사진
    • 항공 보조 서비스 유효화
    • 항공 보조 서비스 유통, 매출 분석, 고객경험관리
    • 밸류체인 벤더 리스트

제5장 북미의 항공 보조 서비스 시장 : 주요 산업 역학

  • 북미의 항공 보조 서비스 시장 : 주요 산업 역학
  • 시장 촉진요인
    • 중간 소득층에 의한 항공 여행의 선호도 증가
    • 마일리지 프로그램의 이점
    • 기내 판매 파트너십
  • 주요 시장 억제요인
    • 항공 서비스의 비용 삭감
  • 주요 시장 기회
    • 신규 기업에 의한 새로운 부가 수익의 기회
  • 향후 동향
    • 기내 Wi-Fi의 보급 확대
  • 촉진요인과 억제요인의 영향

제6장 항공 보조 서비스 시장 : 북미 시장 분석

  • 북미의 항공 보조 서비스 시장 매출, 2022-2030년
  • 북미의 항공 보조 서비스 시장 예측과 분석

제7장 북미의 항공 보조 서비스 시장 분석 : 유형별

  • 수하물 요금
    • 개요
    • 수하물 요금 시장 매출, 2030년까지의 매출과 예측
  • 기내 판매와 알라카르트 서비스
    • 개요
    • 기내 판매와 알라카르트 서비스 시장 매출과 2030년까지의 매출과 예측
  • 항공 소매
    • 개요
    • 항공 소매 시장 매출과 2030년까지의 예측
  • FFP 마일 판매
    • 개요
    • FFP 마일 판매 시장 매출과 2030년까지의 예측
  • 기타
    • 개요
    • 기타 시장 매출과 2030년까지의 예측

제8장 북미의 항공 보조 서비스 시장 분석 : 항공회사 유형

  • 풀서비스 항공회사
    • 개요
    • 풀서비스 항공회사 시장 매출과 2030년까지의 예측
  • 저가항공사
    • 개요
    • 저가항공사 시장 매출과 2030년까지의 예측

제9장 북미의 항공 보조 서비스 시장 : 국가별 분석

  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코

제10장 경쟁 구도

  • 주요 참여 기업별 히트맵 분석
  • 기업의 포지셔닝과 집중도

제11장 북미의 항공 보조 서비스 시장 업계 상황

  • 시장 개요
  • 시장 구상
  • 신제품 개발

제12장 기업 개요

  • United Airlines Holdings Inc
  • American Airlines Group Inc
  • Delta Air Lines Inc
  • Deutsche Lufthansa AG
  • Southwest Airlines Co
  • Air France KLM SA

제13장 부록

KSA 24.04.04

The North America airline ancillary services market was valued at US$ 64,703.06 million in 2022 and is expected to reach US$ 289,342.00 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 20.6% from 2022 to 2030.

Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers fuels the North America Airline Ancillary Services Market

As per International Air Transport Association (IATA), the number of passengers traveling by air is expected to reach ~7.8 billion by 2036. The rapidly emerging middle-class segment majorly influences the growth in passengers travelling through airways in developing economies. In October 2021, world organizations such as United Nations World Tourism Organization (UNWTO) and the International Civil Aviation Organization partnered to support the safe restart of travel and tourism. In October 2020, UNWTO and IATA inked a Memorandum of Understanding to work together to restart global tourism. This agreement was focused on enhancing the confidence of the general public in air travel, which further helped increase air traffic.

An exponential growth of working groups in developing countries has increased freight traffic disposable income. According to the United Nations, the growing number of middle-class travelers is the primary factor contributing to the growth of air travel and various ancillary services. As the world recovers from economic contractions, the demand for air travel increases. The rising air travel demand has resulted in the augmented production of commercial aircraft, which has considerably contributed to the growth of various ancillary services, such as in-flight Wi-Fi, excess luggage, food and beverages, and in-flight shopping. According to IATA, in 2019, there were 4.54 billion air passengers, and in 2023, global air passengers reached 95% of pre-pandemic levels, which is 4.35 billion people. These mounting numbers of passengers across the world are demanding various parameters to make flight hours more exciting and comfortable. In-flight catering or in-flight culinary is one of the key trends among full-service carriers as well as low-cost carriers. The increasing focus on offering enhanced services to flight passengers and the rising number of aviation passengers worldwide are driving the North America airline ancillary services market.

North America Airline Ancillary Services Market Overview

North America had primed its contribution to the global airlines industry. However, the region is expected to experience shrinkage in its profitability in the coming years as the cost pressure pertains to growth. On the other side, North America would continue to generate relatively greater profit in the coming years due to the growth of the global airline industry. In addition, North America reported a 51.6% increase in air traffic in March 2023 compared to 2022. The capacity of carrying passengers increased by 34.0%, which shows North America is dominating in providing airline services, including airline ancillary services.

North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)

North America Airline Ancillary Services Market Segmentation

The North America airline ancillary services market is segmented into type, carrier type, and country.

Based on type, the North America airline ancillary services market is divided into baggage fees, on-board retail and a la carte services, airline retail, and FFP mile sales. The baggage fees segment held the largest market share in 2022.

By carrier type, the North America airline ancillary services market is bifurcated into full-service carriers and low-cost carriers. The full-service carriers segment held a larger market share in 2022.

Based on country, the North America airline ancillary services market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America airline ancillary services market in 2022.

Air France KLM SA, American Airlines Group Inc, Delta Air Lines Inc, Deutsche Lufthansa AG, Southwest Airlines Co, and United Airlines Holdings Inc are some of the leading companies operating in the North America airline ancillary services market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. North America Airline Ancillary Services Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 Ancillary Service Blueprint:
    • 4.2.2 Airline Ancillary Service Enablement:
    • 4.2.3 Airline Ancillary Services Distribution, Revenue Analytics and Customer Experience Management:
    • 4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:

5. North America Airline Ancillary Services Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 North America Airline Ancillary Services Market - Key Industry Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Rising Preference of Air Travel by Middle-Income Passengers
    • 5.2.2 Benefits of Frequent Flyer Program
    • 5.2.3 In-Flight Retail Partnerships
  • 5.3 Key market restraints
    • 5.3.1 Cost Cutting on Airline Services
  • 5.4 Key market opportunities
    • 5.4.1 Start-Ups Present New Ancillary Revenue Opportunities
  • 5.5 Future trends
    • 5.5.1 Increasing Deployment of In-Flight Wi-Fi
  • 5.6 Impact of Drivers and Restraints:

6. Airline Ancillary Services Market - North America Market Analysis

  • 6.1 North America Airline Ancillary Services Market Revenue (US$ Billion), 2022 - 2030
  • 6.2 North America Airline Ancillary Services Market Forecast and Analysis

7. North America Airline Ancillary Services Market Analysis - Type

  • 7.1 Baggage Fees
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Baggage Fees Market Revenue, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.2 On-Board Retail and A La Carte Services
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 On-Board Retail and A La Carte Services Market Revenue, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.3 Airline Retail
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Airline Retail Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.4 FFP Mile Sales
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 FFP Mile Sales Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)

8. North America Airline Ancillary Services Market Analysis - Carrier Type

  • 8.1 Full-Service Carriers
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Full-Service Carriers Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)
  • 8.2 Low-Cost Carriers
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Low-Cost Carriers Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Billion)

9. North America Airline Ancillary Services Market - Country Analysis

  • 9.1 Overview
    • 9.1.1 North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.1.1 North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Country
      • 9.1.1.2 US: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.2.1 US: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.2.2 US: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type
      • 9.1.1.3 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.3.1 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.3.2 Canada: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type
      • 9.1.1.4 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Bn)
        • 9.1.1.4.1 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.4.2 Mexico: North America Airline Ancillary Services Market Breakdown by Carrier Type

10. Competitive Landscape

  • 10.1 Heat Map Analysis By Key Players
  • 10.2 Company Positioning & Concentration

11. North America Airline Ancillary Services Market Industry Landscape

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Market Initiatives
  • 11.3 New Product Developments

12. Company Profiles

  • 12.1 United Airlines Holdings Inc
    • 12.1.1 Key Facts
    • 12.1.2 Business Description
    • 12.1.3 Products and Services
    • 12.1.4 Financial Overview
    • 12.1.5 SWOT Analysis
    • 12.1.6 Key Developments
  • 12.2 American Airlines Group Inc
    • 12.2.1 Key Facts
    • 12.2.2 Business Description
    • 12.2.3 Products and Services
    • 12.2.4 Financial Overview
    • 12.2.5 SWOT Analysis
    • 12.2.6 Key Developments
  • 12.3 Delta Air Lines Inc
    • 12.3.1 Key Facts
    • 12.3.2 Business Description
    • 12.3.3 Products and Services
    • 12.3.4 Financial Overview
    • 12.3.5 SWOT Analysis
    • 12.3.6 Key Developments
  • 12.4 Deutsche Lufthansa AG
    • 12.4.1 Key Facts
    • 12.4.2 Business Description
    • 12.4.3 Products and Services
    • 12.4.4 Financial Overview
    • 12.4.5 SWOT Analysis
    • 12.4.6 Key Developments
  • 12.5 Southwest Airlines Co
    • 12.5.1 Key Facts
    • 12.5.2 Business Description
    • 12.5.3 Products and Services
    • 12.5.4 Financial Overview
    • 12.5.5 SWOT Analysis
    • 12.5.6 Key Developments
  • 12.6 Air France KLM SA
    • 12.6.1 Key Facts
    • 12.6.2 Business Description
    • 12.6.3 Products and Services
    • 12.6.4 Financial Overview
    • 12.6.5 SWOT Analysis
    • 12.6.6 Key Developments

13. Appendix

  • 13.1 About The Insight Partners
  • 13.2 Word Index
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