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RV 렌탈 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)

Recreational Vehicle Rental Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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RV(레저용 차량) 렌탈 시장 규모는 예측 기간 중 CAGR 7.76%의 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

RV 렌탈에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 개인 교통수단, 안전, 유연성을 선호하는 여행자들 사이에서 로드트립, 관광, 자연보호지역으로의 야외여행이 증가하고 있기 때문입니다. 최근에는 가처분 소득이 이전보다 증가함에 따라 가족, 커플, 은퇴자, 모험을 즐기는 사람들이 RV 렌탈을 저렴한 휴가 수단으로 고려하고 있습니다. 또한 재택근무 문화가 확산되면서 유목민적 라이프스타일로 RV 생활을 시도하는 사람들이 늘어나면서 RV 렌탈에 대한 전 세계적인 수요가 급증하고 있습니다. 또한 온라인 예약 플랫폼의 사용 편의성과 같은 기술 혁신으로 RV 렌탈이 더욱 쉬워졌습니다. 에코 투어리즘의 영향으로 친환경 RV 모델과 지속가능한 관광에 대한 관심도 높아지고 있습니다. 또한 RV 여행이 호텔이나 비행기 여행보다 경제적이라는 인식이 확산되고 있으며, 이는 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다.

차종별로는 캠핑카가 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 캠핑카는 생활, 취침, 요리에 필요한 거의 모든 시설을 갖추고 있으며, 많은 여행자들이 장거리, 장기 여행에 선택하기 때문입니다. 이 RV는 비교적 운전하기 쉽고, 편안함과 고급스러움이 있으며, 특히 북미와 유럽에서는 많은 RV 렌탈 업체에서 쉽게 대여할 수 있다는 점도 매력적입니다. 한편, 여행용 트레일러는 앞으로 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 트레일러의 구성 부품이 다른 유형에 비해 저렴하고, 가볍고, 다양한 유형의 차량으로 견인할 수 있기 때문입니다. 여행용 트레일러가 선호되는 또 다른 이유는 견인하는 차량과 분리할 수 있으며, 여행 중 이동의 자유도가 높다는 점입니다. 특히 경제적으로 여유가 있는 사람이나 젊은이들 사이에서 여행과 레크리에이션에 대한 관심이 높아진 것도 여행용 트레일러 수요를 더욱 부추기는 요인이 되고 있습니다. 또한 트레일러의 편의시설과 액세서리의 개선이 진행됨에 따라 향후 이 유형의 RV를 선호하는 사용자가 증가할 것으로 예상됩니다.

예약 모드별로는 온라인 플랫폼 부문이 RV 렌탈 시장을 지배하고 있습니다. 이는 웹사이트와 모바일 앱을 통해 렌탈업체가 제공하는 비교 용이성, 편의성, 할인 등이 그 이유입니다. 인터넷의 활용, 스마트 기기의 보급, 소비자가 평가와 피드백을 참고할 수 있는 등 기술의 발전은 온라인 플랫폼의 영향력을 높이고 있습니다. 또한 전 세계에서 여행 예약에 인터넷 서비스가 점점 더 많이 이용되고 있으므로 앞으로도 온라인 플랫폼 분야는 그 우위를 유지하며 괄목할 만한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

세계의 RV 렌탈 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 성장에 대한 각종 영향요인의 분석, 시장 규모 추이·예측, 용도·지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 시장 개요

제2장 조사 방법·전제 요인

제3장 개요

  • 산업 개요
  • 부문별 전망
  • 지역 전망

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
  • 기회
  • 억제요인
  • 동향
  • PESTEL 분석
  • 수요측 분석
  • 공급측 분석

제5장 가격 분석

  • 가격 분석 : 지역별
  • 가격에 영향을 미치는 요인

제6장 세계의 RV 렌탈 시장 매출 예측

제7장 시장 분석 : 차종별

  • 캠핑카
    • 클래스 A
    • 클래스 B
    • 클래스 C
  • 여행용 트레일러
  • 5륜 트레일러
  • 팝업 캠퍼
  • 기타

제8장 시장 분석 : 예약 모드별

  • 온라인 플랫폼
  • 오프라인 대리점

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 커플
  • 가족
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 기타
  • 기타

제11장 밸류체인 분석

  • 한계 분석
  • 참여 기업 리스트

제12장 경쟁 구도

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 포지셔닝 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제13장 기업 개요

  • Cruise America, Inc.
  • Auto Europe
  • El Monte RV
  • McRent(The Rental Alliance GmbH)
  • INDIE CAMPERS
  • Campervan North America LLC.
  • Roadsurfer GmbH
  • Escape Camper Vans(E&A Companies)
  • GoCamp AL, LLC.
  • Outdoorsy Inc.

제14장 두자어와 가정

제15장 부록

KSA 25.05.07

Recreational Vehicle (RV) rentals can be described as hiring RVs on a temporary basis as a means of transport that is convenient and cheap to use during the trip. The different types of RVs are motorized RVs, travel trailers, fifth-wheel trailers, toy haulers, and others. These RVs are rented by families and groups of travelers, adventurers, nomadic workers, and even retirees who wish to explore on road trips. Nowadays, as many people are going out on tours, camping, and traveling through roads, there is a great demand for RVs in the market. Some of the drivers of the market include increasing disposable income, people shifting towards natural tourism, and easy, convenient online booking of motor homes.

The Recreational Vehicle Rental Market is expected to grow with a significant CAGR of 7.76% during the forecast period (2024-2032). The demand for RV rentals is increasing because road trips, tourism, and outdoor travel to conservation areas keep on rising among travelers who prefer personal transport, safety, and flexibility. As people nowadays have more disposable income compared to earlier, families, couples, retired individuals, and key adventurers are considering RV rentals as an affordable means of taking a vacation. Moreover, the work-from-home culture has inspired individuals to try RV life as a nomadic lifestyle, leading to huge demand for RV rentals globally. The option of renting an RV has also been made easier by current technological developments, such as the ease of using online platforms for booking purposes. Eco-tourism has also contributed to seeking environmentally friendly RV models and sustainable tourism. Also, there is an increased awareness regarding the fact that RV travel is more economical than hotel and airline traveling, making the market even bigger. This continuous growth is supported by the increasing number of rented RV services from across various regions, leading to significant growth in this market.

For instance, in November 2022, RVshare, which is the largest community for RV owners and renters, revealed in its "2023 Travel Trend Report", that 88 percent of RV travelers report that they plan to travel as much or more in 2023 compared to last year. This trend shows the increasing interest of people worldwide in experiencing a road trip via RVs.

Based on the vehicle type, the market is segmented into motorhomes, travel trailer, fifth-wheel trailer, pop-up campers, and others. Among these, the motorhomes market holds the largest share of the RV rental market as they have almost all the facilities that are required for living, sleeping, and cooking, due to which, most travelers opt for it to travel long distances and for a longer duration. These RVs are relatively easy to drive, contain numerous comforts and luxuries, and are easily available from most RV rental organizations, particularly in North America and Europe. However, the travel trailer market is expected to grow significantly in the future, as components of these vehicles are generally cheaper than the other ones, and they are lighter and suitable for towing by various types of vehicles. The reason that makes travel trailers preferable is that they can be disconnected from the towing motor vehicle, thus allowing users more mobility while on trips. Growing trends toward travel and recreation, especially among the economically conscious and young people, are other factors that will further enhance the demand for travel trailers. Also, further improvements in trailers in terms of comfort and available accessories will increase the number of customers preferring this RV in the coming years.

Depending on the type of booking mode, the market is bifurcated into online platforms and offline agencies. Among these, the online platforms segment dominates the RV rental market due to ease of comparison, convenience, and discounts provided by the rental firms through websites and mobile applications. Technological advances such as the use of the internet, increased penetration of smart devices, and the ability of consumers to use ratings and feedback have boosted the impact of online platforms. Moreover, the online platforms segment is expected to maintain its dominance and show tremendous growth in the future due to the increasing utilization of Internet services to book trips around the world.

Based on the end-user category, the market is bifurcated into couples, families, and others segment. Among these, the families segment serves the largest client base since the RVs are particularly popular with families going on a vacation since they offer adequate space as well as other accommodations that make group travel convenient and comfortable. Families find RVs suitable for traveling to national parks, camping grounds, or any vacation destination across the country or any other country, especially in countries of North America and Europe where road trips are more popular and safer. However, the Couples segment is expected to grow in the future as youngsters and retirees are likely to look for experiential and adventurous traveling with their partners. Additionally, the rising trend of working from anywhere encourages couples to consider long-term living in RVs, which aids the demand in this area around the world.

For a better understanding of the market, the growth of the recreational vehicle rental market is analyzed based on their worldwide adoption in the tourism industry in regions such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia-Pacific region is expected to have the highest growth in the future. This growth is driven by increasing disposable incomes, the growing popularity of road trips, and rising tourism in countries like China, Australia, and India. Additionally, the government's investment in developing tourism infrastructure and promoting road tourism further supports market growth. The increasing trend of experiential travel among millennials and the availability of a wide range of RV options are also anticipated to boost the RV rental market in this region.

Some of the major players operating in the market include Cruise America, Inc., Auto Europe, El Monte RV, McRent (The Rental Alliance GmbH), Indie Campers, Campervan North America LLC., Roadsurfer GmbH, Escape Camper Vans (E&A Companies), GoCamp AL, LLC., Outdoorsy Inc.

TABLE OF CONTENTS

1.Market Introduction

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.Research Methodology or Assumption

  • 2.1. Research Process of The Recreational Vehicle Rental Market
  • 2.2. Research Methodology of The Recreational Vehicle Rental Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.Executive Summary

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.Market Dynamics

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. Pestel Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.Global Recreational Vehicle Rental Market Revenue (USD Mn), 2022-2032F

7.Market Insights by Vehicle Type

  • 7.1. Motorhomes
    • 7.1.1. Class A
    • 7.1.2. Class B
    • 7.1.3. Class C
  • 7.2. Travel Trailer
  • 7.3. Fifth Wheel Trailer
  • 7.4. Pop-up campers
  • 7.5. Others

8.Market Insights by Booking Mode

  • 8.1. Online Platforms
  • 8.2. Offline Agencies

9.Market Insights by End-User

  • 9.1. Couples
  • 9.2. Families
  • 9.3. Others

10.Market Insights by Region

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Australia
    • 10.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.Value Chain Analysis

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.Competitive Landscape

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.Company Profiles

  • 13.1. Cruise America, Inc.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Auto Europe
  • 13.3. El Monte RV
  • 13.4. McRent (The Rental Alliance GmbH)
  • 13.5. INDIE CAMPERS
  • 13.6. Campervan North America LLC.
  • 13.7. Roadsurfer GmbH
  • 13.8. Escape Camper Vans (E&A Companies)
  • 13.9. GoCamp AL, LLC.
  • 13.10. Outdoorsy Inc.

14.Acronyms & Assumption

15.Annexure

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