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										 전당뇨병 시장 : 현황 분석 및 예측(2025-2033년)Prediabetes Market: Current Analysis and Forecast (2025-2033) | ||||||
전당뇨병은 혈당 수치가 정상 범위를 초과하지만 제2형 당뇨병을 나타내는 기준치 이하인 등 당뇨병과 유사한 증상을 보이는 상태를 말합니다. 미국당뇨병학회(ADA)에 따르면 당화혈색소(A1C) 검사 결과가 5.7%에서 6.4% 사이가 전당뇨병의 범위입니다. 전당뇨병은 내당능 또는 인슐린 감수성 결과가 좋지 않아 당뇨병, 심장병, 뇌졸중의 발병으로 이어질 수 있습니다. 전당뇨병은 눈에 보이는 증상이 없기 때문에 몇 년 동안은 자각증상이 없어 자주 검진을 받아야 합니다. 전당뇨병의 징후로는 비만, 운동 부족, 식습관 장애, 유전, 노화 등을 들 수 있습니다. 따라서 건강한 전당뇨병 식단, 규칙적인 신체 활동, 체중 감량은 특히 전당뇨병 진단을 받은 경우 당뇨병 발병을 예방하는 데 도움이 될 수 있습니다.
전당뇨병 시장 규모는 예측 기간(2025-2033년) 동안 약 10.02%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 전당뇨병 시장은 유병률 증가, 질환에 대한 인식 증가, 예방의학에 초점을 맞춘 세계 트렌드 변화로 인해 크게 발전하고 있습니다. 앉아있는 생활습관, 부적절한 식습관, 비만의 증가는 주로 도시지역에서 전당뇨병 유병률 증가의 새로운 요인으로 작용하고 있습니다. 치료되지 않은 전당뇨병이 제2형 당뇨병과 심혈관질환의 발병과 같은 위험한 결과를 초래할 수 있다는 인식이 높아짐에 따라 환자 조기 개입 전략이 강화되고 있습니다. 또한, 잦은 건강검진과 생활습관 개선은 정부 및 기타 의료 관련 기관에서 지속적으로 장려하고 있는 두 가지 측면이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.
제품 유형별로 보면 시장은 진단 및 기기, 의약품 및 치료제, 건강기능식품 및 영양보조식품, 기타로 구분됩니다. 이 중 진단약 및 기기 분야가 가장 높은 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이러한 우위는 당뇨병 조기 발견을 위한 도구의 증가, 전당뇨병 치료제 및 관리에 대한 사람들의 인식 증가, 혈당 측정기, HbA1c 검사 키트, CGM 기기의 사용 증가에 기인합니다. 그러나 건강기능식품 및 기능성 식품 분야는 천연 건강관리 솔루션으로의 전환, 혈당 조절을 위한 건강기능식품 및 기능성 식품의 활용으로 인해 향후 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
연령대별로는 소아, 성인, 노년층으로 시장이 구분됩니다. 이 중 가장 큰 시장 점유율을 차지하는 것은 성인층입니다. 이는 성인 인구가 앉아서 생활하고, 건강에 해로운 음식을 섭취하고, 스트레스 수준이 높아져 당뇨병 전단계의 위험이 높아지기 때문입니다. 그러나 가장 빠르게 성장하고 있는 것은 노인층입니다. 노화는 내당능 이상과 인슐린 저항성의 일반적인 예측 인자이기 때문에 전 세계적으로 증가하는 노인 인구로 인해 전당뇨병 치료가 증가할 것으로 예상됩니다.
최종사용자별로 세계 시장은 병원 및 클리닉, 진단 센터, 홈케어 환경, 기타로 분류됩니다. 이 중 병원 및 클리닉 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 주요 요인으로는 환자들의 병원 방문 증가, 진단 검사실의 가용성, 전당뇨병의 조기 발견 및 관리를 전문으로 하는 의료진의 존재 등을 들 수 있습니다. 그러나 향후 재택의료 분야가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 개인용 건강 모니터링 기기의 사용 증가, 예방 의료에 대한 지식, 원격의료 및 원격 환자 모니터링 시설의 개발로 인한 것입니다.
전당뇨병 치료 솔루션의 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타), 기타 지역의 전 세계 도입에 따라 시장을 분석합니다. 이 중 북미는 높은 질병 유병률, 잘 구축된 의료 인프라, 조기 검진 및 예방 의료를 장려하는 정부의 강력한 이니셔티브에 힘입어 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 그러나 아시아태평양의 전당뇨병 시장은 급속한 도시화, 비만율 증가, 생활습관 변화, 의료 투자 증가로 인해 발전하고 있습니다.
이 시장에서 활동하는 주요 기업으로는 Abbott Laboratories, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Siemens Healthineers, Ascensia Diabetes Care, Omada Health, Noom, Inc., Eli Lilly and Company, PharmaLinea, Oramed, Bayer AG 등이 있습니다.
세계의 전당뇨병 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요, 제품 유형별, 연령대별, 최종사용자별, 지역별 동향, 시장 진입 기업 프로파일 등의 정보를 전해드립니다.
Prediabetes is a diabetes-like condition in which the prediabetes symptoms include a blood glucose level that is above the normal range but below the thresholds considered indicative of type 2 diabetes. According to the American Diabetes Association (ADA), glycated hemoglobin (A1C) test results between 5.7% and 6.4% come in the prediabetes range. Prediabetes points to poor outcomes of glucose tolerance or even insulin sensitivity, which can lead to the development of diabetes, heart conditions, and stroke. Prediabetes can have no visible signs, and, therefore, individuals may be unaware of the condition for several years and require frequent checkups. Some of the signs of prediabetes are obesity, lack of physical activity, poor diet, heredity, and increasing age. Thus, a healthy prediabetes diet, regular physical activity, and weight loss may help to prevent the development of diabetes, specifically if one has been diagnosed with prediabetes.
The Prediabetes market is set to show a growth rate of about 10.02% during the forecast period (2025-2033F). The prediabetes market is significantly progressing because of the increasing rates of its prevalence, the augmentation of awareness about the disease, and the changing trends in the global focus on preventive medicine. A sedentary lifestyle, improper diet, and increased prevalence of obesity have been emerging factors for the rise in the incidence of prediabetes, primarily in urban communities. Growing awareness of the risky consequences of untreated prediabetes, such as the development of type 2 diabetes and cardiovascular diseases, is driving early intervention strategies among patients. Moreover, frequent physical checkups and modifications in lifestyle represent two aspects that governments and other healthcare-related bodies are continuously encouraging, thus driving the market growth.
Based on product type, the market is segmented into diagnostics & devices, pharmaceuticals & therapeutics, nutraceutical & functional foods, and others. Among these, the diagnostics & devices segment has the highest market share. This dominance is due to the growing number of tools for early detection of diabetes, heightened consciousness among people about prediabetes medications and management, and the increased use of blood glucose monitors, HbA1c testing kits, and CGM devices. However, the nutraceuticals & functional foods sector is expected to grow at the fastest rate in the future, due to the shift towards using natural healthcare solutions, and the use of dietary supplements and functional foods to control blood sugar levels.
Based on the age group category, the market is segmented into children, adults, and the elderly. Out of these, the adult segment has the biggest market share. This is because the adult population is engaged in sedentary lifestyles, consumes unhealthy foods, and experiences increased stress levels, which increases the risk of prediabetes. However, the fastest-growing segment is expected to be the elderly segment. Since age is a common predictor of glucose intolerance and insulin resistance, prediabetes treatment is expected to stem from the growing geriatric population across the globe.
Based on the end-user category, the global market is categorized into hospitals & clinics, diagnostic centers, homecare settings, and others. Among these, the hospitals & clinics segment has the largest market share. Major factors are increased patients' visits to hospitals, availability of enhanced diagnostic laboratories, and healthcare practitioners' specialization in early identification and control of prediabetes. However, the Homecare Settings segment is expected to show the highest CAGR in the future. This is due to the increase in the use of personal health monitoring devices, knowledge of preventive care, and developments in telemedicine and remote patient monitoring facilities.
For a better understanding of the market adoption of therapeutics solutions for prediabetes, the market is analyzed based on its worldwide adoption in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North America region holds a significant market share due to its high disease prevalence, well-established healthcare infrastructure, and strong government initiatives promoting early screening and preventive care. However, the Asia-Pacific Prediabetes market is moving forward due to rapid urbanization, increasing obesity rates, changing lifestyles, and growing healthcare investments.
Some major players running in the market include Abbott Laboratories, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Siemens Healthineers, Ascensia Diabetes Care, Omada Health, Noom, Inc., Eli Lilly and Company, PharmaLinea, Oramed, and Bayer AG.