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시장보고서
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세계의 통신요금 청구 및 수익 관리 시장 규모 : 컴포넌트별, 사업자별, 전개 유형별, 지역 범위별, 예측Global Telecom Billing And Revenue Management Market Size By Component (Solutions, Services), By Operator (Mobile Operator, Internet Service Provider), By Deployment Type (On-Premise, Cloud), By Geographic Scope And Forecast |
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통신요금 청구 및 수익 관리 시장 규모는 2024년에 165억 7,000만 달러로 평가되었고, 2026-2032년의 예측 기간 동안 연평균 9.43% 성장하여 2032년까지 347억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
고객 기반 증가, 서비스로서의 클라우드 소프트웨어 채택 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상되는 요인 중 일부입니다. 이 보고서는 세계의 통신요금 청구 및 수익 관리 시장을 종합적으로 평가했습니다. 주요 부문, 동향, 촉진요인, 저해요인, 경쟁 환경, 시장 내 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.
세계 통신요금 청구 및 수익 관리 시장의 정의
통신 청구는 통신 서비스 제공업체가 소비 데이터 수집, 과금 및 청구 정보 계산, 고객에 대한 청구서 작성, 결제 처리, 채권 회수 관리를 수행하는 프로세스입니다. 통신 청구 시스템은 통신 청구 프로세스를 지원하기 위해 설계된 엔터프라이즈 애플리케이션 소프트웨어입니다.
통신 과금은 전화, 모바일 무선 통신, VoIP 기업, 모바일 가상 사업자, 인터넷 서비스 제공 업체, TV 기업 등 전문 분야에 관계없이 모든 상업용 통신 서비스 제공 업체의 간판이며, 과금 없이는 운영할 수 없습니다. 수익 관리는 소비자의 행동을 미시적 시장 수준에서 예측하고 제품 공급과 가격을 최적화하여 수익 성장을 극대화하는 체계적인 분석 기법을 적용하는 것입니다.
수익 관리의 첫 번째 목적은 적절한 상품을 적절한 고객에게 적절한 시간에 적절한 장소에서 적절한 팩으로 판매하는 것입니다. 이 규율의 본질은 제품 가치에 대한 고객의 인식을 이해하고 제품 가격과 가용성을 각 고객 부문에 정확하게 맞추는 데 있습니다. 수익 관리는 수요가 많은 시기에 수익을 극대화할 뿐만 아니라, 가격 카니발리즘을 피하면서 수요가 적은 시기에 수요를 창출하는 데에도 도움이 되는 개념입니다.
세계 통신요금 청구 및 수익 관리 시장 개요
이동통신 및 인터넷 가입자 증가, 통신 사업자의 네트워크, 서비스, 솔루션 증가로 인한 운영 비용 상승, 부가가치 서비스 및 데이터 서비스 증가가 통신요금 청구 및 수익 관리 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 수익성과 고객이 기업에 가져다주는 가치를 파악하는 것의 중요성 증가, 통합된 워크플로우와 자동화된 결제 솔루션을 통해 수익 누수를 감지하고 줄이는 것에 대한 조직의 선호도가 높아짐에 따라 시장 성장에 기여하고 있습니다.
또한, 통신 분야의 성장, 투자 증가, 클라우드 기반 소프트웨어 서비스 채택 증가는 시장에 성장 기회를 제공합니다. 통신요금 청구 및 수익 관리 솔루션은 통신 서비스 제공업체가 통신 네트워크를 최적화하여 수익을 늘리기 위해 사용되며, 현재 이러한 솔루션은 고객 경험 향상과 성능 개선에 도움이 되는 서비스로 클라우드 기반 소프트웨어를 사용하고 있습니다. 사용하고 있습니다. 그러나 엄격한 통신 규제와 숙련된 전문가 부족이 시장 성장을 저해할 수 있습니다. 통신요금 청구 및 수익 관리에는 회계, 세무, 탈리 ERP 등의 기술적 지식이 요구됩니다.
Telecom Billing And Revenue Management Market size was valued at USD 16.57 Billion in 2024 and is projected to reach USD 34.7 Billion by 2032, growing at a CAGR of 9.43% during the forecast period 2026-2032.
Increasing customer base and increasing adoption of cloud software as a service are some of the factors anticipated to drive the market growth during the forecast period. The Global Telecom Billing And Revenue Management Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Telecom Billing And Revenue Management Market Definition
Telecommunication billing is the group of processes of communication service providers that are responsible to collect consumption data, calculate charging and billing information, produce bills to customers, process their payments, and manage debt collection. A telecom billing system is an enterprise application software designed to support the telecommunications billing processes.
Telecommunications billing is a sign of any commercial communication services provider regardless of specialization such as telephone, mobile wireless communication, VoIP companies, mobile virtual operators and internet service provider, TV companies that could not operate without billing because it creates economic value to their business. Revenue Management is the application of disciplined analytics that predict consumer behavior at the micro-market levels and optimize product availability and price to maximize revenue growth.
The primary aim of revenue management is selling the right product to the right customer at the right time for the right place and with the right pack. The essence of discipline is in understanding customer perception of product value and accurately aligning product prices and availability with each customer segment. Revenue management is a concept that not only maximizes revenue in periods of high demand but also helps in stimulating demand in slower periods while avoiding pricing cannibalism.
Global Telecom Billing And Revenue Management Market Overview
Increasing growth of mobile and internet subscribers, increase in networks, services, and solutions for telecom operators due to high operational cost, and emerging value-added and data services are driving the growth of the Telecom Billing And Revenue Management Market. The rising importance of identifying profitability and value that customer brings to the enterprise and the increasing preference for detecting and mitigating revenue leakages with unified workflow and automated payment solutions by organizations can help boost the growth of the market.
Moreover, increasing growth in the Telecom sector, increasing investments, and increasing adoption of cloud-based software services are providing growth opportunities to the market. Telecom billing and revenue management solutions are used by communication services providers for increasing their revenue by optimizing telecom networks, now these solutions are using cloud-based software as a service that helps in improving customer experiences and improve performance. However, stringent telecom regulations and a lack of skilled professionals can hamper the growth of the market. Telecom billing and revenue management require high knowledge of technical skills such as accounting, taxation, tally ERP, and others.
The Global Telecom Billing And Revenue Management Market is segmented on the basis of Component, Operator, Deployment Type, And Geography.
Based on Component, The market is bifurcated into Solutions and Services. The Solutions segment accounted for the largest market share due to the increasing adoption of telecom billing and revenue management solutions and multiple benefits offered and helps in providing complete insights and intelligence into the revenue relationships of services providers and customers.
Based on Operator, The market is bifurcated into Mobile Operator and Internet Service Provider. The Mobile Operator segment dominated the highest market share due to the increasing penetration of mobile phones and increasing the customer base and increasing the automation of business processes such as voice, data, SMS, LoT for 3G, 4G services.
Based on Deployment Type, The market is bifurcated into On-Premise and Cloud. The On-Premise segment dominated the highest market share due to increasing investments by large enterprises for in-house software deployment and the availability of integrated or standalone modules which are primarily deployed on end-user premises.
The "Global Telecom Billing And Revenue Management Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Accenture, Amdocs Corp, Comarch SA, Intracom Telecom, Optiva Inc, Oracle Corp, SAP SE, Sterlite Tech, Subex Ltd, and Openet Corp. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.