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									세계의 하이킹 용품 및 장비 시장 규모 : 제품별, 용도별, 유통 채널별, 지역 범위별, 예측Global Hiking Gear And Equipment Market Size By Product, By Application, By Distribution Channel, By Geographic Scope And Forecast | 
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하이킹 용품 및 장비 시장 규모는 2024년에 74억 달러로 평가되었고, 2026-2032년 7.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 전망이며, 2032년까지 320억 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
어드벤처 관광의 추세가 높아지고 세계 사람들 사이에서 야외 활동의 인기가 높아지고 있다는 것이 세계 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이 조사 보고서는 세계의 하이킹 용품 시장을 종합적으로 평가한 것입니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 경쟁 구도, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석했습니다.
세계의 하이킹 용품 및 장비 시장 정의
하이킹 용품 및 장비는 소비자가 하이킹이라는 야외 활동에 가는 데 사용되는 개체 또는 항목의 집합입니다. 하이킹은 주로 사람들이 휴가를 위해, 건강을 향상시키기 위해, 편안하고 일상 생활의 지루함에서 휴식을 취하기 위해 수행하는 트랙 스포츠입니다. 하이킹에는 두 가지 유형이 있습니다. 하나는 당일 하이킹이고 다른 하나는 여러 날 하이킹입니다. 하이킹은 현대 라이프 스타일의 동향이 되고 있습니다. 신흥 경제 국가에서는 사이클링과 조깅에 이어 선호되는 활동 중 하나입니다. 하이킹 용품 및 장비는 활동 내용, 기간, 거리, 트레킹의 자연 환경 등에 따라 여러 유형이 사용됩니다.
하이킹 용품 및 장비 시장은 특히 밀레니얼 세대를 중심으로 한 젊은 세대의 스포츠 활동에 대한 수요의 고조에 의해 견인되고 있습니다. 피트니스, 간편한 레저, 건강한 생활에 대한 관심의 고조로 아웃도어 스포츠 이벤트의 중요성이 증가하고 있습니다. 이것은 하이킹 용품 및 장비 시장에 좋은 영향을 주고 있습니다. 게다가 인구 동태의 변화, 도시부로의 이주, 건강한 생활 중시의 고조에 의한 아웃도어 레크리에이션 부문의 확대가, 하이킹 웨어 용품의 수요 증가를 가져오고 있습니다.
고객의 건강한 생활에 대한 우선순위가 변화하고, 도시화가 진전한 결과, 하이킹 용품 및 장비 시장은 확대하고 있습니다. 또한, 소비자가 튼튼한 부츠를 선호하게 됨으로써, 하이킹 부츠의 중요성이 증가하고 있습니다. 이 시장의 매상은, 이러한 슈즈의 소셜 미디어상에서의 인기에 의해 자극되고 있으며, Instagram에서는 해시 태그 '#hikingboots'로 19만 2,000건 이상의 태그가 이루어지고 있습니다. 하이킹 시장 고객의 대부분을 밀레니얼 세대가 차지하다 보니 이들의 참여 의식 고조가 상품 수요를 끌어올리고 있습니다. 미국 인구조사국에 따르면 최연소 밀레니얼 세대는 2020년까지 성인이 돼 국내 총인구의 약 28%, 노동력 인구의 약 50%를 차지할 것으로 예상됩니다.
세계의 하이킹 용품 및 장비 시장 개요
세계 시장의 확대는 세계 개인들 사이에서 모험 여행과 아웃도어 활동의 인기가 높아지고 있는 것에 뒷받침되고 있습니다. 아웃도어 활동을 계획하는 단체가 늘어남에 따라 세계의 하이킹 용품 및 장비 시장은 확대되고 있습니다. 소셜 미디어나 비디오 블로그 영향력의 고조와 함께, 웹 기반 용품 시장이 산업의 확대를 촉진하고 있습니다. 세계의 하이킹 용품 및 장비 개발은 바쁜 생활, 잠재적인 위험, 예측 불가능한 날씨에 의해 방해받을 수 있습니다.
시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나는 급속한 도시화, 가처분 소득 증가, 능동적이고 모험적인 삶에 대한 소비자 선호도 증가로 인해 레크리에이션과 스포츠 활동에 종사하는 사람들의 수가 크게 증가하고 있다는 것입니다. 또한 전 세계의 수많은 정부가 스포츠와 신체 활동을 포함한 휴가 패키지에 자금을 제공하고 있습니다. 이것이, 모험 여행 동향의 고조와 함께 시장의 확대에 기여하고 있습니다. 이 밖에 애슬레저 추세의 개발, 소셜미디어의 영향, 카탈로그 통신판매의 인기 상승으로 전자상거래 채널을 통한 하이킹 용품 및 장비의 수요가 확대되고 있습니다.
대기업은 또한 소비자 기반을 확대하기 위해 다양한 디지털 마케팅 기술을 도입하고 있습니다. 게다가 쾌적성을 향상시켜, 최첨단의 디자인을 도입한, 친환경 제품 베리에이션의 창출에도 힘을 쓰고 있습니다. 최근 몇 년간 하이킹에서의 평균 사고 건수가 증가하고 있습니다. 저개발국의 하이킹에 있어서의 안전 용품에 대한 가치에 관한 소비자 교육의 결여가, 시장 확대의 큰 장벽이 되고 있습니다.
Hiking Gear And Equipment Market size was valued at USD 7.4 Billion in 2024 and is projected to reach USD 32 Billion by 2032, growing at a CAGR of 7.7% from 2026 to 2032.
The increasing trend of adventure tourism, and the growing popularity of outdoor activities among people all across the globe, are propelling the growth of the market globally. The Global Hiking Gear And Equipment Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Hiking Gear And Equipment Market Definition
Hiking gear & equipment are a set of objects or items that are used by consumers to go on an outdoor activity termed as hiking. Hiking is a track sport mainly done by people for vacation, to improve health, and to relax and take a break from the boredom of daily life. Hiking is of two types one is day hikes and another is multiple-day hikes. It is becoming a trend in the modern lifestyle. It is one of the most favored activities in developed economies after cycling and jogging. Several types of hiking equipment are used based on the activities, duration, distance, as well as natural environment of the trek.
The market for hiking gear and equipment is being driven by the younger generation's increasing demand for sports activities, particularly among millennials. The significance of outdoor sports events has increased due to a growing interest in fitness regimens, quick leisure activities, and healthy lives. This has favorably impacted the market for hiking accessories and gear. Additionally, a rise in the demand for hiking clothing and equipment is being brought on by the expansion of the outdoor recreation sector as a result of changing demographics, urban migration, and increased emphasis on healthy living.
The market for hiking gear and equipment has grown as a result of customers' shifting priorities toward leading healthy lives and the development of urbanization. Additionally, consumers' preference for heavy-duty boots has given hiking boots more significance. Sales in the market are being stimulated by the shoes' popularity on social media, with over 192,000 posts on Instagram under the hashtag #hikingboots. Since millennials make up the majority of hikers' market customers, their growing participation drives up demand for these goods. According to the U.S. Census Bureau, the youngest millennial is anticipated to become an adult by 2020, making up around 28% of the country's total population and 50% of the labor force.
Global Hiking Gear And Equipment Market Overview
Global market expansion is being fueled by the rising popularity of adventure tourism and outdoor activities among individuals all over the world. The global market for hiking gear and equipment is rising as more organizations plan outdoor activities. Along with the growing influence of social media and video blogging, a web-based equipment marketplace is fostering industry expansion. The development of the global market for hiking equipment and gear may be hampered by hectic lives, potential risks, and unpredictable weather.
One of the key factors driving the market's growth is the huge increase in the number of people engaging in recreational and sporting activities as a result of rapid urbanization, rising disposable incomes, and rising consumer preferences for active and adventurous lives. Additionally, numerous governments throughout the world are funding holiday packages that incorporate sports and physical activity. This is helping the market expand along with the growing trend of adventure travel. Aside from this, the demand for hiking gear and equipment through e-commerce channels is escalating due to the developing athleisure trend, the influence of social media, and the rising popularity of catalog shopping.
Leading players are also implementing various digital marketing techniques to increase their consumer base. Additionally, they are putting a lot of effort into creating eco-friendly product variations with improved comfort and cutting-edge designs. Over the past few years, the average number of accidents on hiking expeditions has increased. The lack of consumer education regarding the value of using safety gear when hiking in underdeveloped nations is posing a significant barrier to the market's expansion.
The Global Hiking Gear And Equipment Market is Segmented on the basis of Product, Application, Distribution Channel, And Geography.
Based on Product, the market is bifurcated into Gear & Equipment, Footwear, Apparel, Backpack, and Others. Gear & Equipment, one of the segments analyzed in the report, is projected to record a 4.8% CAGR and reach USD $ 13.2 Billion by the end of the analysis period.
Based on Application, the market is bifurcated into Water & Waste Water Treatment, Medical & Pharmaceutical, Industry Processing, Food & Beverages, and Others. The Industry Processing segment is predicted to increase in the forecasted period due to the rising use of hiking gear in every industry.
Based on Distribution Channel, the market is bifurcated into Specialty stores, Retail stores, and Online. The online segment will witness a decent CAGR during the forecast period owing to the ease of shopping for various hiking gear and equipment through online stores at affordable discounted rates. However, the offline segment will continue to dominate the Global Hiking Gear And Equipment Market on account of the growing presence of sports retail outlets across different regions.
The "Global Hiking Gear And Equipment Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as The North Face, Black Diamond Equipment, Marmot Mountain LLC, MontBell, Mountain Hardwear, AMG-Group, Kelty, TATONKA, Equinox Ltd., and Big Agnes.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section includes key development strategies, market share analysis, and market positioning analysis of the aforementioned competitors internationally.