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스냅샷 : 유럽의 차량내 결제 시장 및 각종 동향(2024년)

Snapshot: Europe In-Car Payment Market and Trends 2024

발행일: | 리서치사: yStats.com | 페이지 정보: 영문 39 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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"유럽의 자동차 제조업체들은 결제 회사 및 기존과는 다른 사업체들과 제휴하여 차량내 결제를 운전 경험에 통합하려고 노력하고 있습니다."

유럽의 자동차 산업은 큰 변화의 시기를 맞이해

자동차 소유주들이 각종 서비스를 이용하기 위해 차량내 결제를 채택하는 추세가 강화되면서 유럽 자동차 산업은 큰 변화의 시기를 맞이하고 있습니다. 자동차 제조업체들은 음성 인식 기술을 통합하여 드라이브 스루 및 기타 서비스를 쉽게 주문하고 결제할 수 있도록 하고 있습니다. 통행료 지불은 유럽 전자 통행료 서비스(European Electronic Toll Service)를 통해 발전하고 있으며, 비접촉식 주차 결제 서비스는 Apcoa가 유럽 13개국에서 제공하는 것과 같은 노력을 통해 확산되고 있습니다.

유럽의 자동차 제조업체들은 결제 회사 및 주차장, 주유소 등 기존과는 다른 사업체들과 제휴하여 차량내 결제를 원활하게 통합하기 위해 노력하고 있습니다. 메르세데스 벤츠 그룹과 비자는 메르세데스페이(MercedesPay)를 출시해 유럽 14개국 8만개 주차장에서 차내 결제가 가능하도록 했습니다. 독일에서는 편의성을 높이기 위해 생체 인증을 채택한 사용자도 있습니다.

독일, 차량용 디스플레이를 이용한 차량내 결제, 특히 주차 및 주유에 높은 관심을 보여

최근 독일에서 실시된 설문조사에 따르면, 차량용 디스플레이를 이용한 차량내 결제에 대한 관심이 높으며, 특히 주차(74%)와 주유(72%)에 대한 관심이 높은 것으로 나타났습니다. 그러나 응답자들은 결제 보안과 데이터 프라이버시에 대한 우려를 표명했습니다. 이러한 우려에도 불구하고, 자동차 제조업체들은 안전하고 사용자 친화적인 솔루션을 제공하여 운전 경험과 모빌리티에 혁명을 일으키기 위해 최선을 다하고 있습니다.

이 보고서는 유럽의 차량내 결제 시장을 조사하여 세계 트렌드, 유럽 전체 및 주요 국가의 운전자들의 선호도, 생각, 요구, 우려, 관련 법규 등을 정리하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 세계

  • 차량내 결제 솔루션 개요와 동향
  • 커넥티드카 이용 사례로 발생하는 합계 가치
  • 가동중인 커넥티드카 대수
  • 향후 2년간 커넥티드카 서비스에 투자 또는 투자를 계획하고 있는 OEM의 비율
  • 커넥티드카 보급률·국가별
  • 차량내 통합 주차 서비스를 중시하는 운전자와 부정확한 주차 정보에 대한 해결책으로 차량내 결제를 꼽은 운전자의 비율
  • 집중형 차량내 결제를 선호하는 응답자와 여러 제공업체를 아우르는 싱글 사인온 액세스를 원하는 응답자의 비율
  • 응답자가 차 안에서 결제하고 싶어하는 상위 활동
  • 충전을 위한 차량내 액티베이션과 결제를 중요한 독립형 기능으로서 평가하는 EV 운전자의 비율과 주차 및 충전 기능을 탑재한 차량을 선호하는 EV 운전자의 비율
  • 차량내에서의 결제가 커넥티드카의 중요한 기능이라고 응답한 사람의 비율
  • 차량내에서의 결제가 제조업체의 주요 경쟁상 이점라고 생각하는 잠재 사용자의 비율

제3장 유럽

  • 지역별
    • 차량내 결제 솔루션 개요·동향
    • 차량내 결제 규제 환경 개요
  • 영국
    • 커넥티드카의 이점(응답자의 비율)
  • 독일
    • 응답자들이 생각하는 커넥티드카의 주요 장점과 우려사항(응답자의 비율)
    • 차량내 디스플레이를 통한 직접적인 쇼핑이나 결제를 상상할 수 있는 운전자 비율
    • 차량내 결제를 사용해 지불한 자동차 관련 서비스 선호도(%)
    • 차량내 커머스를 거부한 응답자가 안고 있는 주요 우려(응답자의 비율)
    • 주요 커넥티드카 기능에 대한 소비자 관심도(응답자의 비율)
ksm 24.02.16

“European car manufacturers are partnering with payment firms and non-traditional players to embed in-car payments into the driving experience:” new yStats.com report.

Europe's automotive industry is undergoing a significant transformation as car owners increasingly adopt in-car payments for services

Europe's automotive industry is undergoing a significant transformation as car owners increasingly adopt in-car payments for services. Manufacturers are integrating voice assistant technology to facilitate ordering and payment for drive-through and other services. Toll payments are evolving with the European Electronic Toll Service, while contactless parking payment services are becoming widespread through initiatives like Apcoa's offerings in 13 European countries.

European car manufacturers are teaming up with payment firms and unconventional entities like parking lots and gas stations to integrate in-car payments seamlessly. Mercedes Benz Group and Visa launched MercedesPay, enabling in-car parking payments across 14 European countries and 80,000 lots. In Germany, some users are even employing biometric authentication for added convenience.

Germany shows high interest in using car displays for in-car payments, especially for parking and refueling

A recent survey in Germany indicates strong interest in utilizing car displays for in-car payments, particularly for parking (74%) and refueling (72%). However, respondents express concerns about payment security and data privacy. Despite these worries, car manufacturers are dedicated to offering secure and user-friendly solutions, revolutionizing the driving experience and mobility.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global

      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (1 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (2 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (3 of 4)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, June 2023 (4 of 4)
      • Total Value Created By Connected Car Use Cases, in USD billion, 2020 & 2030f
      • Number of Connected Cars in Service, in millions, 2023e & 2027f
      • Share of OEMs Investing or Planning to Invest in Connected Car Services in the Next 2 Years, in %, May 2022
      • Connected Car Penetration Rate, by Countries, in %, Q4 2022
      • Connected Car Penetration Rate, in %, Q4 2022
      • Share of Motorists Who Value In-Car Integrated Parking Services & Those Who Cite In-Car Payments as a Solution to Inaccurate Parking Information, in %, May 2023
      • Share of Respondents Who Value Vehicle Centric In-Car Payments vs Those Who Want Single Sign-on Access Across Providers, in %, May 2023
      • Top Activities For Which Respondents Lean Towards In-Car Payments, in % of Respondents, May 2023
      • Share of EV Drivers Who Regarded In-Car Activations and Payments for Charging as Important Standalone Features & Share of EV Respondents Preferring Vehicles With Park and Charge Enabling Them to Locate and Pay From the Car in %, May 2023
      • Share of Respondents For Whom In-Car Payments is an Important Feature of Connected Cars, in %, Q4 2022
      • Share of Potential Users Who Believe In-Car Payment to Be Key Competitive Advantage of Manufacturers, by Selected Countries, in %, February 202

3. Europe

  • 3.1. Regional
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (1 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (2 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Solutions and Trends, May 2023 (3 of 3)
      • Overview of In-Car Payment Regulatory Environment, July 2023
  • 3.2. UK
      • Benefits of Connected Cars, in % of Respondents, March 2022
  • 3.3. Germany
      • Top Benefits and Concerns of Connected Cars Among Respondents, in % of Respondents, March 2022
      • Share of Drivers Who Can Imagine Shopping and Paying Directly via Display in the Vehicle, in %, September 2022
      • Preferred Car Related Services For Which Drivers Are Willing to Pay Using In-Car Payments, in %, September 2022
      • Top Concerns That Respondents Who Rejected In-Car Commerce Have, in % of Respondents, September 2022
      • Level of Consumer Interest in Select Connected Car Features, in % of Respondents, 2022
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