시장보고서
상품코드
1594720

세계의 온라인 항공권 예약 시장 인사이트(2024년)

Global Online Airline Booking Insights 2024

발행일: | 리서치사: yStats.com | 페이지 정보: 영문 48 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

전 세계 항공 승객의 72%가 온라인으로 항공권 대부분을 예약합니다.

항공권 예약은 디지털 채널이 주류를 이루고 있습니다.

2024년 전 세계 항공권 예약의 대부분은 온라인으로 이루어질 것이며, 여행자들이 셀프 서비스 옵션을 선호하는 가운데 항공사 웹사이트와 앱이 선두를 달리고 있으며, OTA는 개인화된 제안, 유연한 정책, 투명한 가격 정책으로 경쟁하고 있습니다. 경쟁하고 있습니다.

유연한 지불이 매력의 핵심입니다.

디지털 지갑과 인스턴트 결제를 포함한 다양한 결제 옵션은 특히 젊은 여행객들 사이에서 사용이 확대되고 있습니다. 신용카드와 직불카드는 여전히 이용객의 79%가 선택한 결제 수단입니다. 항공사는 안전하고 유연한 결제 솔루션을 제공함으로써 만족도를 높이고 있습니다.

유연성 및 투명성 강조

여행자들은 유연한 예약과 투명한 항공편 정보를 선호합니다. 사용자 친화적이고 명확한 옵션을 제공하는 항공사와 OTA는 고객 충성도를 확보할 수 있습니다.

이 보고서는 전 세계 온라인 항공권 예약 동향을 조사하여 항공업계의 실적, 항공권 예약 시장 개요, 온라인 예약 비율, 여행자의 여행 전 조사 행동, 항공권 예약 패턴, 선호하는 결제 방법, 각종 요구 사항 등을 정리했습니다.

목차

제1장 중요 포인트

제2장 주요 요약

제3장 세계의 온라인 항공권 예약 시장 인사이트

  • 항공사와 항공권 예약 시장 개요
  • 항공 업계 순이익 : 2023년 예상 및 2024년 예상
  • 항공 업계 영업이익 : 2023년 예측 및 2024년 예측
  • 항공 여행자 만족도와 항공 여행 중요성 인식
  • 플라이트 대부분을 온라인으로 예약한 항공 여행자 비율
  • 항공 여객이 플라이트를 예약하는 장소
  • 항공권 예약에 이용되는 온라인 소스 내역
  • 항공사 예약 프로세스에 만족한 항공 여행자 비율
  • 플라이트 예약전에 승객이 대처할 필요가 있는 여행전 사항 내역
  • 항공 여행 예약으로 체크카드/신용카드를 우선 지불 방법으로서 드는 항공 여행객 비율
  • 항공 여행 예약으로 디지털 지갑을 우선 지불 방법으로서 드는 항공 여행자 비율
  • 항공 여행 예약으로 디지털 지갑을 우선 지불 방법으로서 드는 25세 미만 항공 여행자 비율
  • 항공 여행 예약으로, IATA Pay등의 결제 솔루션을 우선 지불 방법으로서 드는 항공 여행자 비율
  • 항공권 지불 체험에 불만을 가진 항공 여행자 비율
  • 항공 여행을 예약할 때 지불 방법 선택 주요 이유
  • 여행 예약 카테고리 다운로드수 연간 성장률
  • 2019년부터 여행 예약 앱 다운로드수 증가율
  • 여행 AI 이용 사례
  • 여행자가 여행 구입까지 과정에서 사용한 리소스에 소비한 평균 시간
  • 여행 구입전에 OTA를 방문하는 여행자 비율 : 여행 구입 유형별
  • 여행 구입에 이르기까지 사용된 리소스
  • 여행자가 바로 옆 여행으로 여행 상품을 구입한 장소
  • 여행 구입까지 45일간에 여행자가 열람한 페이지수 평균, 웹사이트 유형별, 페이지수
  • 복수 여행 컴포넌트를 예약한 여행자가 최초로 예약한 컴포넌트
  • 호텔이나 항공사 웹사이트나 앱을 방문한 후에 OTA를 방문할 가능성이 높은 여행자 비율
  • OTA를 방문한 후, 항공사, 호텔, Meta Travel 웹사이트등의 별 여행 웹사이트를 방문할 가능성이 가장 높은 여행자 비율
  • 플라이트 예약전에 여행자가 방문하는 웹페이지수
  • 선택사항(운임, 패키지, 브랜드) 수가 너무 많으면 응답 한 여행자 비율
  • 모든 옵션을 1개화면 또는 웹사이트로 확인할 수 있도록 하고 싶은 여행자 비율
  • 항공사 사이트에서 직접 구입하기 전에 비교 사이트에서 검색하는 여행자 비율
  • 소매업체가 플라이트등의 여행 구입 변경을 별로 문제삼지 않게 하는 것을 바라는 항공 여행자 비율
  • 플라이트 변경이 여행 안으로 가장 어려운 부분이라고 생각하는 항공 여행자 비율
LSH 24.12.02

Global Online Airline Booking Insights 2024: 72% of Air Travel Passengers Worldwide Booked the Majority of Flights Online, as Estimated in 2024.

Digital Channels Dominate Airline Bookings

In 2024, most global airline bookings will be made online, with airline websites and apps leading as travelers favor self-service options. OTAs compete through personalized offers, flexible policies, and transparent pricing.

Flexible Payments Key to Appeal

Diverse payment options, including digital wallets and instant payments, are growing in use, especially among younger travelers. Though credit and debit cards remain the dominate, preferred method by 79% of passengers. Airlines are enhancing satisfaction by providing secure, flexible payment solutions.

Focus on Flexibility and Transparency

Travelers prioritize flexible bookings and transparent flight details. Airlines and OTAs that offer user-friendly, clear options will gain customer loyalty.

Table of Contents

1. Key Takeaways

2. Management Summary

3. Global Online Airline Booking Market Insights

    • Overview of Airline and Airline Booking Market, November 2024
    • Net Profits of The Airline Industry, in USD billion, 2023e & 2024f
    • Operating Profits of The Airline Industry, in USD billion, 2023e & 2024f
    • Air Traveler Satisfaction And Perception of Air Travel Importance, in % of Air Travelers, April 2024
    • Share of Air Travel Passengers Who Booked the Majority of Flights Online, in % 2024e
    • Where Air Travel Passengers Book Their flights, in % of Air Travel Passengers, 2024e
    • Breakdown of Online Sources Used for Airline Bookings, in %, 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who Are Satisfied With the Airline Booking Process, in % 2024e
    • Breakdown of Pre-Travel Aspects That Passengers Need to Have Addressed Prior to Flight Booking, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Debit/Credit Cards as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Digital Wallets as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Under the Age of 25 Who State Digital Wallets as a Preferred payment Option When Booking Air Travel, in %, 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Payment Solutions Like IATA Pay as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who Were Dissatisfied With Their Air Ticket Payment Experience, in % 2024e
    • Top Reasons For Payment Method Choice When Booking Air Travel, in % of Air Travel Passengers, 2024e
    • Annual Growth of Downloads of Travel Booking Categories, in % of Year-on-Year Growth, 2023
    • Growth of Downloads of Travel Booking Apps from 2019, by App Type, in %, 2023
    • AI Use Cases in Travel, in % of Travelers, October 2023
    • Average Time Travelers Spent on Resources Used on the Path to a Travel Purchase, in Minutes, April 2023
    • Share of Travelers Who Visit an OTA Prior to Travel Purchase, by Travel Purchase Type, in % of Travelers, April 2023
    • Resources Used Leading up to Travel purchase, in % of Travelers, April 2023
    • Where Travelers Made a Travel Purchase for Their most Recent Trip, in % of Travelers, April 2023
    • Average number of pages Viewed by Travelers in the 45 Days Leading Up to Travel purchase, by Website Type, in Pages, April 2023
    • Components That travelers Who Booked Multiple Trip components Booked First, in % of Travelers, April 2023
    • Share of Travelers That Are Most Likely to visit an OTA Next After Visiting a Hotel Or Airline Website or App, in %, April 2023
    • Share of Travelers That are Most Likely to Visit Another Travel Website, Such as an Airline, Hotel, or Meta Travel wEBSITE next After Visiting an OTA, in %, April 2023
    • Webpages visited by Travelers Before Booking a Flight, in Number of Webpages, 2013 & 2024e
    • Share of Travelers Who Say That the Number of Choices (Fares, Bundles, Brands) is Overwhelming in %, 2024e
    • Share of Travelers Who Want to Be Able to See All Their Options on a Single Screen Or Website, in %, 2024e
    • Share of Travelers Who Search On A Comparison Site First Before purchasing Direct on the Airline Site, in %, 2024e
    • Share of Air Travelers Who Want Retailers to Make Changing a Travel Purchase Like a Flight Less of an Issue, in %, 2024e
    • Share of Air Travelers Who Find Changing a Flight the Hardest Part of a Trip to Change, in %, 2024e
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제