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								 2024년 중국에서는 장난감과 게임이 성장세를 보였습니다. 이는 기존 장난감과 게임의 역동적인 성장과 비디오 게임의 매력 증가에 힘입은 것입니다. AI 개인화는 디지털 및 물리적 플레이 경험을 모두 향상시키는 데 중요한 역할을 했습니다. 장난감과 게임에 중국 문화 요소를 접목한 것은 국내 소비자들에게 큰 인기를 얻었습니다. 경쟁 환경은 시장 점유율 변화와 경쟁 심화를 겪었지만, 전자상거래는 여전히 주요 판매 채널로 남아있습니다.
Euromonitor International의 중국 완구 및 게임 조사 보고서는 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공하며, 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 분야를 파악할 수 있도록 지원합니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.
대상 제품 : 기존 장난감 및 게임,비디오 게임
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구매해야 하는 이유
- 장난감 및 게임 시장에 대한 자세한 이해
- 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악합니다.
- 경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
- 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것인지 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차와 표 리스트
주요 요약
- AI 퍼스널라이제이션과 지역 문화 요소가 중요 성장 원동력
주요 데이터 결과
업계 퍼포먼스
- 전통적인 완구나 게임이 가장 급성장을 이루어 비디오 게임이 판매를 지배하고 있다
- 기존 게임이나 비디오 게임 체험을 패스널라이즈 하기 위해서 사용되는 AI
- 도표 2 : Justice Online가 AI아레나를 시작
- 수집품 수요가 블라인드 박스나 트레이딩 카드 성장을 가속
- 도표 3 : 중국 컬렉터 카드 붐이 확대를 촉진
- 로컬 혁신이 가치 있는 판매를 촉진, 그 좋은 예가 Black Myth : Wukong
- 도표 4 : 애널리스트의 견해
다음에 오는 것
- 예측 기간 중에 가장 높은 판매가 전망되는 비디오 게임
- 테크놀러지와 퍼스널라이제이션이 계속 성장에 기여 할 전망
- 라이선스 완구, 콜렉터즈 아이템, 어린이용 완구가, 기존 완구나 게임 확대를 촉진
- 모바일 게임, 구독, 크로스 플랫폼 모델이 비디오 게임 성장을 가속
- 전통적인 게임과 비디오 게임 양쪽 모두에서 지역 문화 중요성은 지속
경쟁 구도
- Kayou와 Pop Mart는 번창하고,  Yaoji와 Yeloli struggle는 고전하고 있다
- Game Science, 콘솔 게임 발매로 세계의 경쟁 상대에게 과제
- DNF 모바일 출시, 클래식 IP 확대로 게임 매출 증가
- 텐센트, 이지브레인, 스페이스 에이프, 쿨루 게임즈 인수 및 유비소프트 스핀오프에 투자
- Interactive toy BubblePal 이 두각
채널
- 소비자들이 더 나은 가격을 찾으면서 장난감과 게임 판매를 주도하는 소매 이커머스
- 오프라인 소매업의 역할은 여전히 유효
- 팝업 스토어와 자동판매기 등 보다 유연한 소매업 모델로 전환
경제적 배경
- 도표 5 : 실질 GDP 성장률과 인플레이션율(2019년-2029년)
- 도표 6 : 중국의  PEST 분석(2024년)
소비자 문맥
- 도표 7 : 2024년 중국 소비자에 관한 주요 인사이트
- 도표 8 : 2024년 중국 소비자 상황
국가별 보고서 면책사항
정보원
중국의 전통 완구와 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
- 키덜트와 컬렉터가 성장 가속 주요 동향
- 도표 9 : 2024년 주요 동향
업계 퍼포먼스
- 트레이딩 카드의 인기 상승으로 게임과 퍼즐이 성장을 견인
- 건설, 높은 기반에도 불구하고 견조한 성장세 유지, 양극화 심화
- 버블팔, AI로 기존 장난감과 게임을 강화하며 성장세 확대
- 차트 10 음성 인식과 적응형 학습을 통합한 하이비비 인터렉티브 토이
- 팝업 카페와 몰입형 경험으로 키덜트 트렌드 활용
- 차트 11 브랜드 창립 25주년을 기념한 젤리캣의 상하이 팝업 카페
다음에 오는 것
- 전통적인 장난감과 게임의 성장을 주도하는 건설
- 놀이 경험을 재편하는 기술 통합 및 AI 개인화
-  장난감과 게임을 재편하는 감성적 연결
경쟁 구도
- 케이유, 집중도 증가로 성장세
- 팝마트, 블라인드 박스 모델과 IP 덕분에 인형 및 액세서리 부문에서 선두를 지키다
- 팝마트와 케이유, 수집품 인기 급증에 따라 확장
- 루카의 AI 학습 동반자, 대화형 학습으로 성공 달성
- 도표 12 : 애널리스트의 견해
채널
- 소비자들이 더 나은 거래와 경험을 추구하면서 이커머스가 성장
- 기업들도 소매 이커머스 선호
- 오프라인 매장은 경험을 통해 소비자를 끌어들이기 때문에 여전히 중요한 존재
국가별 보고서 면책사항
중국의 비디오 게임
주요 데이터 결과
2024년 발전
- 비디오 게임 소프트웨어는 현지에서 중요한 타이틀에 대한 관심으로 매출과 성장을 주도
- 도표 13 : 2024년 주요 동향
업계 퍼포먼스
- 모바일 게임이 성장을 주도하는 가운데 Honor of Kings와 Black Myth: Wukong과 같은 타이틀이 성공
- 적응형 NPC와 AI 장비 추천으로 플레이어 리텐션 향상
- 중국 문화를 통해 성공을 거둔 Game Science와 넷이즈
- 도표 14 : 중국 신화와 AAA 게임플레이를 결합한 Black Myth: Wukong
다음에 오는 것
- 예측 기간 동안 지속적인 혁신과 개발로 인한 비디오 게임의 지속적인 성장
- AI 개인화가 비디오 게임의 참여를 유도할 것
- 불멸의 각성에서 볼 수 있듯이 중국 게이머들에게 현지화가 점점 더 중요해질 것
- 도표 15 : 애널리스트 인사이트
- 구독 모델과 클라우드 게임의 관련성이 점점 더 높아질 것
경쟁 구도
- 텐센트는 점유율을 유지하는 반면, miHoYo는 도전에 직면
- 도표 16 : miHoYo, 겐신임팩트 세계관 확장에 전념
- 게임 사이언스, 콘솔 게임으로 기존 퍼블리셔에 도전장
- DNF 모바일 출시의 성공은 고전 IP의 적응 덕분
- 플레이어들이 트랜스미디어 접근 방식을 채택하여 기존 IP를 활용
채널
- 디지털 제품에 대한 의존으로 소매 이커머스가 비디오 게임을 지배
- 비디오 게임 하드웨어의 오프라인 판매는 여전히 중요
- 젊은 세대를 끌어들이기 위해 IP를 활용한 오프라인 콜라보레이션
국가별 보고서 면책사항
LSH 25.07.08
			In 2024, toys and games saw growth in China, propelled by dynamic growth for traditional toys and games, and the increasing appeal of video games. AI personalisation played a significant role, improving both digital and physical play experiences. The incorporation of Chinese cultural elements into toys and games proved popular with domestic consumers. The competitive landscape witnessed changes in share and intensified competition, while e-commerce remained the dominant sales channel.
Euromonitor International's Toys and Games in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
-  Get a detailed picture of the Toys and Games market;
-  Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
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Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
- AI personalisation and local cultural elements are important growth drivers
KEY DATA FINDINGS
INDUSTRY PERFORMANCE
- Traditional toys and games witnesses the fastest growth, while video games dominates sales
- AI used to personalise traditional games and video games experiences
- CHART 2 Justice Online Launches AI Arena
- Demand for collectibles drives growth for blind boxes and trading cards
- CHART 3 China's Collectible Card Craze Drives Continued Expansion
- Localised innovations drive value sales, exemplified by Black Myth: Wukong
- CHART 4 Analyst Insight
WHAT'S NEXT?
- Video games to see the highest sales during the forecast period
- Technology and personalisation set to continue to contribute to growth
- Licensed toys, collectibles, and kidults set to drive expansion in traditional toys and games
- Mobile games, subscriptions, and cross-platform models set to drive growth in video games
- Continued importance of local culture in both traditional and video games
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Kayou and Pop Mart thrive, while Yaoji and Yeloli struggle
- Game Science challenges global competitors with console game launch
- DNF Mobile launch boosts game sales due to extending a classic IP
- Tencent acquires EasyBrain, Space Ape, Kuloo Games, and invests in Ubisoft spin-off
- Interactive toy BubblePal gains prominence
CHANNELS
- Retail e-commerce dominates sales of toys and games as consumers seek better prices
- Offline retail still has a role to play
- A transition to more flexible retail models, such as pop-up stores and vending
ECONOMIC CONTEXT
- CHART 5 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
- CHART 6 PEST Analysis in China 2024
CONSUMER CONTEXT
- CHART 7 Key Insights on Consumers in China 2024
- CHART 8 Consumer Landscape in China 2024
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
SOURCES
- Summary 1       Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
- Kidults and collectibles are key trends driving an acceleration of growth
- CHART 9 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
- Games and puzzles drives growth due to rising popularity of trading cards
- Construction maintains solid growth despite a high base, but polarisation seen
- BubblePal enhances traditional toys and games with AI, boosting growth
- CHART 10 Haivivi Interactive Toys Incorporates Voice Recognition and Adaptive Learning
- Jellycat leverages the kidult trend with pop-up cafe and immersive experiences
- CHART 11 Jellycat's Shanghai Pop-Up Cafe Celebrates the Brand's 25th Anniversary
WHAT'S NEXT?
- Construction set to lead growth in traditional toys and games
- Tech integration and AI personalisation to reshape play experiences
- Emotional connections set to reshape traditional toys and games
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Kayou sees growth amidst increasing concentration
- Pop Mart extends its lead in dolls and accessories thanks to blind box model and IPs
- Pop Mart and Kayou expand as collectibles surge in popularity
- Luka's AI Learning Companion achieves success with interactive learning
- CHART 12 Analyst Insight
CHANNELS
- E-commerce gains ground as consumers chase better deals and experiences
- Companies also favour retail e-commerce
- Offline presence remains important as stores attract consumers with experiences
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER
VIDEO GAMES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
- Video games software drives sales and growth, with interest in titles of local importance
- CHART 13 Key Trends 2024
INDUSTRY PERFORMANCE
- Mobile games drives growth, as titles such as Honor of Kings and Black Myth: Wukong thrive
- Adaptive NPCs and AI equipment recommendations boost player retention
- Game Science and NetEase find success through Chinese culture
- CHART 14 Black Myth: Wukong Blends Chinese Mythology with AAA Gameplay
WHAT'S NEXT?
- Continued growth for video games, due to constant innovation and development over the forecast period
- AI personalisation set to drive engagement for video games
- Localisation will be increasingly important to Chinese gamers, as demonstrated by Immortal Awakening
- CHART 15 Analyst Insight
- Subscription models and cloud gaming will become increasingly relevant
COMPETITIVE LANDSCAPE
- Tencent maintains its share, while miHoYo faces challenges
- CHART 16 miHoYo Remains Committed to Expanding Genshin Impact Universe
- Game Science's console game challenges established publishers
- Success of DNF Mobile launch attributed to adaptation of a classic IP
- Players adopt a transmedia approach to leverage established IPs
CHANNELS
- Retail e-commerce dominates video games due to reliance on digital products
- Offline sales remain important for video games hardware
- Offline collaborations capitalise on IPs to attract younger generations
COUNTRY REPORTS DISCLAIMER