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베트남 소비자 가전 시장

Consumer Electronics in Vietnam

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 베트남의 소비자 가전소매 판매량은 완만하게 감소세로 전환했습니다. 이러한 추세의 주요 요인은 주요 제품 카테고리가 성숙하고 포화상태에 이르렀기 때문입니다. 베트남 경제는 안정적인 GDP 성장 궤도를 유지하고 있지만, 인플레이션 압력과 경제 전반의 불확실성이 산업을 그늘지게 하고 있습니다. 소득 전망에 대한 소비자의 신뢰가 약화되면서 많은 가구가 소비 의욕을 떨어뜨리고 있습니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 "베트남 소비자 가전 시장"은 베트남의 가정용, 휴대용, 차량용 소비자 가전시장 규모와 형태에 대한 국가 차원의 종합적인 가이드를 제공합니다. 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다. 예측은 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품: 컴퓨터 및 주변기기, 차량용 엔터테인먼트, 가정용 소비자 가전제품, 휴대용 소비자 가전제품, 휴대용 소비자 가전제품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 소비자 가전시장에 대한 심층적인 이해
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악합니다.
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차와 표 리스트

주요 요약

  • 2025년 소비자 가전: 전체상
  • 2025년 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 소비자 가전 향후

시장 데이터

면책사항

정보원

베트남의 컴퓨터 및 주변기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 성숙도와 경제 불확실성이 성장을 방해하지만 출시는 지속
  • 삼성, 사용자 친화적인 첨단 제품 덕분에 선두를 확장하다
  • 역동성을 보이지만 가전 및 전자제품 전문업체는 계속 우위를 점하고 있는 소매 이커머스

전망과 기회

  • 성숙도와 소비자 주의가 성장을 저해할 것으로 예상
  • 하이엔드에서는 AI 도입 증가, 데스크톱은 회복력 유지 예정
  • 젊은 세대를 성공적으로 공략하는 것이 중요할 것

카테고리 데이터

베트남의 차량내 엔터테인먼트

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 자동차 소유 증가, 특히 대시보드 내 미디어 플레이어의 성장 견인
  • 두 리더가 모든 예산을 커버
  • 카오디오 전문업체가 우세하지만 편의성과 추가 혜택으로 인해 소매 이커머스로 전환하는 소비자가 증가

전망과 기회

  • 자동차 보유율 증가와 경제성 향상으로 성장 예상
  • 고품질 디스플레이 및 AI 기능의 보급 확대 가능성
  • 탑승객을 위한 차량 내 게임의 매력은 성장 기회를 제공

카테고리 데이터

베트남의 홈 오디오 및 시네마

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 전반적인 하락세에도 불구하고 홈 시네마 및 스피커 시스템의 프로모션이 성장을 견인
  • 상위 3개 업체는 좋은 브랜드 평판으로 점유율 상승세 지속
  • 매장에서 제품을 평가하고 온라인으로 구매하는 소비자가 늘면서 옴니채널 모델의 중요성 대두

전망과 기회

  • 사용자 친화적인 혁신으로 홈 시네마 및 스피커 시스템이 감소 추세를 꺾을 수 있을 것
  • 더 나은 디자인, 음질 및 스마트 기능을 통해 사용자 경험을 개선하려는 플레이어들
  • 정신 건강에 기여할 수 있는 AI 기반 맞춤형 엔터테인먼트

카테고리 데이터

베트남의 홈 비디오

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 성숙도와 변화하는 시청 습관이 수요에 영향을 미치면서 매출이 감소
  • 삼성이 선두를 유지하지만, TCL은 제품 출시로 인해 점유율이 크게 증가
  • 낮은 가격과 라이브 스트리밍이 소매 이커머스의 점유율 성장을 주도

전망과 기회

  • 전반적인 감소세에도 불구하고 일부 소비자 업그레이드에 따른 고급 제품 성장 가능성
  • 밝아 보인다 미니 LED TV의 미래
  • 제조업체, 고령화 인구의 니즈 충족에 주력할 전망

카테고리 데이터

베트남의 영상 기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 틱톡 마케팅 캠페인으로 하락세가 꺾인 디지털 캠코더
  • 전문가용 카메라의 인기로 캐논, 안정적인 점유율 유지
  • 소매 이커머스는 상승세를 유지하지만 가전 및 전자제품 전문업체는 여전히 우세

전망과 기회

  • 틈새 시장이 기회를 제공할 수 있지만 지속적인 감소세
  • AI 통합이 이미징 기기에 영향을 미칠 것으로 예상
  • 컴팩트하고 저렴한 카메라의 인기 증가 전망

카테고리 데이터

베트남의 휴대용 플레이어

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 무선 스피커의 성장이 휴대용 미디어 플레이어의 감소를 상쇄
  • 소니가 선두를 유지하고 있지만, 구글의 가격 경쟁력이 점유율 성장을 주도
  • 소매 이커머스의 상승세가 지속

전망과 기회

  • 도시와 농촌 모두에서 무선 스피커의 인기가 높아지면서 무선 스피커의 성장세
  • 무선 스피커에 AI 통합이 점점 더 보편화될 것
  • 무선 스피커의 지속적인 발전이 예상

카테고리 데이터

베트남의 휴대폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 높은 보급률과 업그레이드 부족이 성장을 저해
  • 삼성이 선두를 유지하지만 현지화로 인해 애플이 가장 큰 폭으로 증가
  • 프로모션, 안정적인 배송, 독점 색상으로 인해 소매 이커머스가 역동적으로 성장

전망과 기회

  • 초기 예측 기간 동안의 지속적인 어려움에도 불구하고, 이후 강한 반등이 예상
  • 지속적인 혁신이 성장에 기여할 것
  • 긴 배터리 수명과 매력적인 외관을 갖춘 어린이 친화적 기기의 성장 가능성

카테고리 데이터

베트남의 웨어러블 일렉트로닉스

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 스마트 웨어러블, 건강에 대한 관심 증가로 매출 및 성장 견인
  • 다양한 제품군과 프로모션 덕분에 삼성의 점유율 상승
  • 온라인 구매의 추가 혜택이 소매 이커머스 성장을 견인

전망과 기회

  • 건강 및 피트니스 모니터링을 위한 제품 개발과 수요가 성장을 견인할 전망
  • 어린이 안전과 신체 활동을 보장하기 위한 웨어러블 전자제품 수요 증가
  • 건강의 다양한 측면을 모니터링하는 기능이 더욱 널리 보급될 것으로 예상

카테고리 데이터

베트남의 무선 헤드폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • TWS 이어버드는 다양한 작업에 적합하여 성장을 주도
  • 애플, 에어팟의 상징적인 매력으로 선두를 확장
  • 소매 이커머스가 가전 및 전자제품 전문업체의 점유율을 계속 잠식

전망과 기회

  • 진화하는 라이프스타일과 생활 수준 향상으로 견고한 성장 예상
  • 다양한 환경에서의 안전을 보장하는 AI 통합
  • 스마트 기능 도입으로 협업 촉진될 전망

카테고리 데이터

LSH 25.08.13

In 2025, retail volume sales of consumer electronics in Vietnam experienced a modest decline. This trend was primarily driven by the maturity and the saturation of key product categories, which have already achieved high penetration among the population. Despite Vietnam's economy maintaining a stable GDP growth trajectory, inflationary pressures and broader economic uncertainty cast a shadow over the industry. Consumer confidence in income prospects weakened, leading many households to prioritis...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Maturity and economic uncertainty prevent growth, but launches continue
  • Samsung extends its lead thanks to user-friendly, advanced products
  • Although retail e-commerce sees dynamism, appliances and electronics specialists continues to dominate

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Maturity and consumer caution anticipated to prevent growth
  • Rising incorporation of AI at the high-end, while desktops set to remain resilient
  • Successful targeting of the younger generation will be crucial

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising car ownership drives growth, particularly for in-dash media players
  • Between them, the two leaders cover all budgets
  • Car audio specialists dominate, but more consumers turn to retail e-commerce due to convenience and added benefits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth anticipated as car ownership rises and affordability increases
  • High quality display and AI features likely to become more prevalent
  • The appeal of in-car gaming for passengers could provide growth opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Despite overall decline, promotions drive growth for home cinema and speaker systems
  • The top three players continue to see rising shares due to their good brand reputation
  • Omnichannel model important, as more consumers evaluate products in stores and purchase online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • User-friendly innovations likely to enable home cinema and speaker systems to buck the declining trend
  • Players set to improve the user experience through better designs, sound quality, and smart features
  • AI-driven tailored entertainment could contribute to mental wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sales fall as maturity and changing viewing habits impact demand
  • Although Samsung extends its lead, TCL sees a dynamic share increase due to a product launch
  • Lower prices and livestreams drive share growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Despite overall decline, growth likely for higher-end products as some consumers upgrade
  • The future looks bright for mini LED TVs
  • Manufacturers likely to focus on meeting the needs of an ageing population

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Digital camcorders bucks the declining trend with TikTok marketing campaigns
  • Due to the popularity of its professional cameras, Canon maintains a stable dominant share
  • Retail e-commerce maintains its rising trend, but appliances and electronics specialists remains dominant

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline, although niches may offer opportunities
  • AI integration set to impact imaging devices
  • Increasing popularity of compact and budget-friendly cameras anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growth for wireless speakers offsets the decline for portable media players
  • Sony maintains its lead, but Google's competitive pricing drives share growth
  • Retail e-commerce continues its rising trend

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth for wireless speakers as they will be increasingly popular in both urban and rural areas
  • AI integration into wireless speakers set to become increasingly prevalent
  • Continuous developments anticipated in wireless speakers

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • High penetration and a lack of upgrading prevent growth
  • Samsung extends its lead, but Apple sees the strongest increase due to localisation
  • Dynamic growth for retail e-commerce due to promotions, reliable delivery, and exclusive colours

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Despite ongoing struggles in the early forecast period, a strong rebound is subsequently anticipated
  • Ongoing innovation likely to contribute to growth
  • Growth potential for child-friendly devices with a long battery life and attractive aesthetic

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables drives sales and growth due to a greater focus on health
  • Thanks to a wide product range and promotions, Samsung sees its share rise
  • Additional benefits from purchasing online drive growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Product development and demand to monitor health and fitness set to drive growth
  • Rising demand for wearable electronics to ensure child safety and physical activity
  • Features to monitor different aspects of health expected to become more widely available

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds drives growth due to suitability for a wide range of tasks
  • Apple extends its lead as its AirPods have iconic appeal
  • Retail e-commerce continues to erode the share of appliances and electronics specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Solid growth expected due to evolving lifestyles and rising living standards
  • AI integration to ensure safety in different environments
  • The adoption of smart features likely to foster collaborations

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030
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