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중국의 컨슈머 헬스 시장

Consumer Health in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 102 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

건강 인식이 높아지고 웰빙에 대한 투자 의지가 높아짐에 따라 중국내 소비자 건강 판매액은 2025년까지 증가할 것으로 예측됩니다. 팬데믹 이후 현지 소비자들은 의약품과 보충제를 필수품으로 여기고 있으며, 브랜드는 특히 미용, 여성 건강, 스트레스 관리 등의 분야에서 교육 확대와 수요 개발에 투자하고 있습니다.

Euromonitor International의 중국 소비자 건강 보고서는 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020-2024년의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 알레르기 케어, 허브/전통 제품, OTC, 소아 소비자 건강, 스포츠 영양, 비타민 및 영양 보충제, 체중 관리 및 웰빙

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 소비자 건강 시장에 대한 자세한 이해
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 리스트

개요

  • 2025년 소비자 건강: 큰 그림
  • 2025년 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 소비자 건강의 미래는 어떻게 되는가?

시장 지표

시장 데이터

부록

  • OTC 등록 및 분류
  • 비타민 및 식이보충제 등록 및 분류
  • 셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
  • 스위치

면책사항

정의

정보 출처

중국 진통제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 시스템 약화 속에서 국소약물이 성장을 촉진
  • Yunnan Baiyao는 혁신과 통증 커뮤니티 서비스를 통해 리더십을 유지
  • 중국에서는 O2OE-Commerce가 진통제의 접근성을 높이고, 오프라인 약국의 영향력을 유지

전망과 기회

  • 중국에서는 예방과 전문 치료 증가로 소아 진통제에 대한 수요가 증가
  • 디지털 전환과 스마트 유통으로 OTC 진통제를 변화시키는 방법
  • 중국 의약품 시장에서의 어린이 저항성 포장 기준 강화

카테고리 데이터

중국에서의 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료 방법

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 계절적 수요 약세로 단기적 성장에 한계가 있다.
  • CR Sanjiu, 감기 및 독감 시즌 약세에도 불구하고 선두 유지
  • 온라인 약국 체인의 확장으로 오프라인 판매 압박, 디지털 채널의 점유율 확대

전망과 기회

  • 수요의 원동력이 변화하는 가운데, 앞으로도 꾸준한 성장이 예상된다.
  • 디지털 혁신이 마케팅, 유통, 제품 포맷을 재정의
  • 처방전 항바이러스제의 접근성 향상, 시판되는 감기약의 과제

카테고리 데이터

중국 소화기 치료제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 라이프스타일의 변화와 소비자 취향의 다양화가 안정적 성장을 촉진
  • TCM과 소비자의 신뢰로, CR강중은 2025년에도 종합적인 리더십을 유지
  • E-Commerce가 급속히 확대되는 가운데, 약국이 소화기 일반의약품 판매를 지원하고 있다.

전망과 기회

  • 라이프스타일과 인구통계학적 변화에 따라 지속가능한 가치 성장 추진된다.
  • 디지털과 기술의 발전으로 채널 도달 범위와 제품 접근성이 향상
  • 프로바이오틱스의 확대는 중국 시판 중인 소화기 치료제의 장기적인 성장에 걸림돌이 될 것이다.

카테고리 데이터

중국 피부과

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 항진균제 및 탈모 치료제가 2025년 피부과 성장을 촉진할 것으로 전망
  • Xian Janssen이 종합 1위, Wanma는 탈모 치료에서 선두를 달리고 있다.
  • 소셜미디어의 영향력 증가로 E-Commerce 확대 지원

전망과 기회

  • 질 항진균제는 소매업 둔화, 점포형 소매업의 성장 둔화에 직면
  • 개인화된 소비자 경험을 촉진하는 디지털 혁신
  • 국소 살균제-소독제 경쟁 심화 전망

카테고리 데이터

중국 수면 보조제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 수면 보조제, 2025년 괄목할 만한 가치 성장 전망
  • 경쟁 구도은 여전히 분산되어 있다.
  • 중국에서 가장 크고 가장 역동적인 수면 보조제 유통 채널은 E-Commerce

전망과 기회

  • 소비자의 인식이 계속 높아지는 가운데, 수면 보조제는 앞으로도 꾸준한 성장이 예상된다.
  • 원료와 제품 형태에 초점을 맞춘 혁신
  • E-Commerce는 예측 기간 중 더욱 확대될 것으로 예측된다.

카테고리 데이터

중국에서의 아이케어

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 낮은 혁신성과 가격 민감도 증가로 인해 플러스 성장이 억제되고 있다.
  • Mentholatum(Zhongshan) Pharmaceuticals, 2025년 아이케어 시장을 선도
  • 중국에서는 소매 E-Commerce가 아이케어 제품 매출의 가장 큰 비중을 차지하고 있다.

전망과 기회

  • 라이프스타일의 변화와 습관적 사용은 더욱 꾸준한 성장을 지원
  • 정교한 제품, 더 깊은 참여, 더 폭넓은 접근을 위한 기술 채택 증가
  • 필수 건강 제품으로서의 아이케어

카테고리 데이터

중국의 상처 관리

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 고령화가 지원하는 견고한 성장
  • Yunnan Baiyao는 수년간의 명성의 혜택을 계속 누리고 있다.
  • E-Commerce의 급속한 확장으로 상처 치료에 대한 접근성 향상

전망과 기회

  • 중국의 인구 통계학적 변화가 상처 치료의 미래 성장을 촉진
  • 지능형 상처 모니터링은 예측 기간의 주요 기술 동향이다.
  • 건강 및 웰빙 동향이 상처 치료로 확대되고 있다.

카테고리 데이터

중국 비타민

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 비타민은 2025년에도 중국에서 지속적인 성장세를 이어갈 것으로 예측된다.
  • Amway가 1위 유지, Nutrend가 가장 빠른 상승세
  • 2025년에도 E-Commerce는 가장 활발한 채널로 남을 것이다.

전망과 기회

  • 비타민의 근본적인 역할은 지속적인 성장을 보장
  • 혁신은 비타민 제품 및 유통의 발전을 지속적으로 촉진
  • 건강 및 웰빙 동향이 더 많은 발전을 지원

카테고리 데이터

중국 건강보조식품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 건강 인식 증가와 소아과에 대한 강조가 2025년 성장을 촉진할 것으로 예상
  • By-health가 주도하고, Orkla가 가장 빠른 확장 기록
  • 중국에서는 E-Commerce가 건강보조식품 판매 채널로 가장 선호되고 가장 빠르게 성장하고 있다.

전망과 기회

  • 건강기능식품의 안정적 성장 전망
  • 혁신은 지속적인 역동성을 보장
  • 지속가능성 동향이 진보를 형성

카테고리 데이터

중국의 체중 관리와 건강

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 건강 지향적 신제품의 등장으로 체중 관리 및 건강 증진 시장의 성장을 저해
  • 대기업은 소비자의 압력과 회의적인 시각에 직면
  • 소매 E-Commerce는 2025년에도 주요 채널로 남을 것이다.

전망과 기회

  • 체중 감량 치료 전략을 소비자에서 개발로 재구축
  • GLP-1 약물, 중국 소비자 선택권 확대
  • 중국 정부의 정책은 보다 건강한 체중 관리 실천에 중점을 두고 있다.

카테고리 데이터

중국의 스포츠 영양

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 스포츠용 비단백질 제품, 2025년 전체 성장 견인할 전망
  • 베이징의 라이벌인 SportsTechnology가 선두를 달리는 반면, MuscleTech는 계속 어려움을 겪고 있다.
  • 다른 판매 채널이 강력한 성장 모멘텀을 달성하기 위해 고군분투하는 가운데, 소매 E-Commerce는 우위를 유지하고 있다.

전망과 기회

  • 피트니스 애호가 증가가 예측 기간 중 성장을 촉진할 것으로 예측된다.
  • 컴팩트하고 휴대 가능한 패키지가 소비자 수요의 중요한 원동력이 된다.
  • 국산 단백질 원료는 단백질 분말의 발전 잠재력을 가지고 있다.

카테고리 데이터

중국 약초/전통 제품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자의 관심이 높아지면서 허브/전통제품의 인기가 높아지고 있다.
  • CR Sanjiu Medical & Pharmaceutical이 선도, 건강보조식품 제조업체가 도약
  • E-Commerce가 점유율을 계속 빼앗아가는 가운데, 약국은 약간의 선두를 유지하고 있다.

전망과 기회

  • 한약/약초 질 항진균 제품 침체
  • 최신 포맷은 편리하고 현대적인 솔루션에 대한 수요를 충족
  • 허브/전통 제품에서 지속가능성의 중요성이 커지고 있다.

카테고리 데이터

중국 어린이 소비자 건강

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 부모들의 관심 증가와 제품 업그레이드가 소아 의료의 성장을 가속
  • Nature's Story가 선두, Swisse Wellness는 2025년 가장 빠르게 성장할 것
  • 2025년에는 E-Commerce가 건강-미용 전문점을 제치고 유통업계 1위로 올라설 전망

전망과 기회

  • 인구 통계학적 도전 속에서 소아 소비자 헬스케어는 틈새 시장에 직면해 있다.
  • 혁신과 디지털 발전이 개발을 촉진
  • 중국 의약품 시장에서의 어린이 저항성 포장 기준 강화

카테고리 데이터

KSA 25.10.02

Value sales of consumer health in China are increasing in 2025, underpinned by rising health awareness and heightened willingness to invest in wellbeing. Post-pandemic, local consumers continue to view pharmaceuticals and supplements as essential, while brands are invested in expanding education and cultivating demand - especially in areas such as beauty, women's health, and stress management.

Euromonitor International's Consumer Health in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer Health in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for Consumer Health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Topicals drive growth amid systemic weakness
  • Yunnan Baiyao sustains leadership through innovation and community pain services
  • Offline pharmacies maintain reach as O2O e-commerce accelerates analgesics access in China

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising prevention and professional care weigh on paediatric analgesics demand in China
  • Digital transformation and smart distribution reshape OTC analgesics
  • Strengthening child-resistant packaging standards in China's pharmaceutical market

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Weak seasonal demand limits short-term growth
  • CR Sanjiu retains leadership despite weak cold and flu season
  • Digital channels gain share as online pharmacy chain expansion pressures offline sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth ahead amid shifting demand drivers
  • Digital innovation redefines marketing, distribution and product formats
  • Rising accessibility of Rx antivirals challenges OTC cold remedies

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DIGESTIVE REMEDIES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Stable growth driven by lifestyle shifts and diverging consumer preferences
  • TCM and consumer trust ensure CR Jiangzhong maintains overall leadership in 2025
  • Pharmacies anchors digestive OTC sales as e-commerce rapidly expands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sustained value growth will be driven by lifestyle and demographic dynamics
  • Digital and technological advancements enhance channel reach and product accessibility
  • Probiotics expansion poses challenges to long-term growth of OTC digestive remedies in China

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DERMATOLOGICALS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Antifungals and hair-loss treatments drive growth in dermatologicals in 2025
  • Xian Janssen leads overall, while Wanma gains ground as it heads up hair loss treatments
  • Rising influence of social media supports e-commerce expansion

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Vaginal antifungals faces retail slowdown and sluggish growth in store-based retail
  • Digital innovations driving personalised consumer experiences
  • Intensified competition expected in topical germicidals/antiseptics

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030

SLEEP AIDS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sleep aids sees impressive value growth in 2025
  • Competitive landscape remains fragmented
  • E-commerce as biggest and most dynamic distribution channel for sleep aids in China

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sleep aids faces further steady growth as consumer awareness continues to rise
  • Innovation to focus on ingredients and product format
  • E-commerce set to see further expansion during forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
  • Table 38 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
  • Table 39 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
  • Table 40 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
  • Table 41 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
  • Table 42 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030

EYE CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Positive growth curbed by low innovation and high price sensitivity
  • Mentholatum (Zhongshan) Pharmaceuticals leads eye care in 2025
  • Retail e-commerce accounts for greatest proportion of eye care sales in China

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lifestyle shifts and habitual use support further steady growth
  • Increased tech adoption for refined products, deeper engagement and broader access
  • Eye care as essential wellness products

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
  • Table 46 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
  • Table 47 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030

WOUND CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Solid growth supported by ageing population
  • Yunnan Baiyao continues to benefit from longstanding reputation
  • Rapid expansion of e-commerce improves wound care accessibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demographic shifts in China to drive future growth for wound care
  • Intelligent wound monitoring represents key technological trend for forecast period
  • Health and wellness trends expand into wound care

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 51 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
  • Table 52 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
  • Table 53 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030

VITAMINS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Vitamins enjoys continued growth in China in 2025
  • Amway retains leadership while Nutrend rises fastest
  • E-commerce remains most dynamic channel in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Foundational role of vitamins ensures persistent growth
  • Innovation continues to boost product and distribution development in vitamins
  • Health and wellness trends to support further progress

CATEGORY DATA

  • Table 55 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
  • Table 60 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030

DIETARY SUPPLEMENTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising health consciousness and paediatric focus drive growth in 2025
  • By-health leads as Orkla enjoys most rapid expansion
  • E-commerce as favoured and fastest-rising channel for dietary supplements in China

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth forecast for dietary supplements
  • Innovation ensures continued dynamism
  • Sustainability trends shape progress

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 65 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
  • Table 66 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
  • Table 67 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Emerging new health-oriented products undermine growth for weight management and wellbeing
  • Leading players face pressures and growing scepticism from consumers
  • Retail e-commerce remains dominant channel in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Shifting weight-loss treatment strategies from consumers to reshape development
  • GLP-1 drugs expand options for consumers in China
  • Chinese government policies focus on healthier weight management practices

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 71 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
  • Table 72 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030

SPORTS NUTRITION IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sports non-protein products drives overall growth in 2025
  • Beijing Competitor SportsTechnology leads while MuscleTech continues to struggle
  • Retail e-commerce maintains dominance as other sales channels struggle to achieve strong growth momentum.

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing number of fitness enthusiasts set to drive growth in forecast period
  • Compact and portable packaging as key consumer demand driver
  • Domestically produced protein ingredients hold potential for progress in protein powder

CATEGORY DATA

  • Table 75 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 77 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
  • Table 78 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
  • Table 79 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Herbal/traditional products gains momentum amid renewed consumer interest
  • CR Sanjiu Medical & Pharmaceutical leads, with supplements players showing dynamism
  • Pharmacies maintains narrow lead as e-commerce continues to steal share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stagnation in TCM/herbal vaginal antifungal products
  • Updated formats cater to demand for convenient and modern solutions
  • Sustainability becomes increasingly important in herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 83 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
  • Table 84 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
  • Table 85 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising parental focus and product upgrades drive paediatric health growth
  • Nature's Story leads while Swisse Wellness rises fastest in 2025
  • E-commerce overtakes health and beauty specialists to lead distribution in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Paediatric consumer health faces niche opportunities amid demographic challenges
  • Innovation and digital advancements drive development
  • Strengthening child-resistant packaging standards in China's pharmaceutical market

CATEGORY DATA

  • Table 87 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 89 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 90 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 91 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
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