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시장보고서
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메인프레임은 금융 서비스에서 여전히 중요한 역할을 수행Mainframe Still Plays a Critical Role in Financial Services |
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이 IDC Perspective에서는 메인프레임이 금융 서비스에서 여전히 중요한 역할을 하는 방법을 자세히 설명합니다. 소비자가 라떼를 구매하거나 휴대폰을 구입하거나 영화관에서 영화 티켓을 결제할 때마다 구매 회사, 결제 처리업체, 카드 소지자의 은행에 있는 두세 대의 메인프레임에서 해당 거래가 처리될 가능성이 거의 보장됩니다. 메인프레임은 전 세계 모든 비현금 거래의 95% 이상을 지원합니다. IDC 금융 인사이트에 따르면 특정 워크로드의 경우 메인프레임에서 크게 벗어나지 않는 것으로 나타났습니다. 실제로 금융 기관이 메인프레임 현대화를 고려할 때 퍼블릭 클라우드를 포함하지 않는 여러 옵션을 검토합니다. "메인프레임은 전 세계 모든 금융 거래의 심장이라고 할 수 있습니다."라고 IDC 금융 인사이트의 프로그램 부사장인 Jerry Silva는 말합니다. "하지만 기관이 현대화 전략을 통해 지속적으로 발전할 수 있도록 의도적인 선택을 하는 경우에만 계속 서비스를 제공할 수 있습니다."
This IDC Perspective details how mainframes still play a critical role in financial services. Any time a consumer purchases a latte, buys a mobile phone, or pays for movie tickets at the cinema, that transaction is almost guaranteed to be processed by two or three mainframes at the acquiring company, the payment processor, and the cardholder's bank. Mainframes support over 95% of all noncash transactions worldwide. IDC Financial Insights doesn't see any significant shift away from mainframes for certain workloads. And in fact, when financial institutions consider mainframe modernization, they look at several options that don't include public cloud."Mainframes can be considered the beating heart of every financial transaction worldwide," says Jerry Silva, program vice president for IDC Financial Insights. "But it will only continue to serve if the institution makes intentional choices about making sure it continues to evolve through modernization strategies."