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시장보고서
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AI 시대 통신 요금 청구의 변화 상황The Telecom Billing Transformation Landscape in the Age of AI |
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청구는 2024-2026년 기간 동안 EMEA MNO의 상당수가 우선적으로 투자할 분야로, 이는 다양한 서비스 라인과 고객 프로필에 걸쳐 청구와 같은 기능을 지원하는 통합 IT 플랫폼으로의 광범위한 변화를 반영하는 것입니다. 청구 시스템은 수익 수금 및 인식을 관리하는 동시에 고객과의 중요한 접점 역할을 하는 이중적인 역할을 수행합니다. 이러한 이유로 고객 경험을 개선하고 서비스 혁신 주기를 가속화할 수 있는 혁신의 연결고리 역할을 합니다. "레거시 청구 시스템은 통신 서비스 혁신과 더 나은 고객 경험을 제공하는 데 장애가 됩니다. 청구 시스템을 통합하고 AI 기능을 도입하는 것은 통신사가 수익 비용을 개선하고 매출 성장을 실현하고자 하는 데 필수적입니다."라고 IDC EMEA telco insights 리서치 매니저 크리스 실버버그(Chris Silberberg)는 말했습니다.
Billing is a priority investment area for a significant portion of EMEA MNOs across the 2024-2026 period, reflecting a broader shift toward converged IT platforms that support capabilities like billing across diverse service lines and customer profiles. Billing systems play a dual role: managing revenue collection and recognition while serving as a critical touch point with customers. For this reason, they act as a nexus for transformations that can drive improvements in customer experience and accelerate service innovation cycles."Legacy billing systems are a barrier to telco service innovation and to enabling a better customer experience. Consolidating billing systems and adopting AI capabilities are essential for telcos seeking to improve their bottom-line costs and enable top-line revenue growth." - Chris Silberberg, research manager, EMEA telco insights, IDC