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유기농 식품 및 음료 시장 보고서 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Organic Food and Beverages Market Report by Product Type (Organic Food, Organic Beverages), Distribution Channel (Offline, Online), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 130 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 유기농 식품 및 음료 시장 규모는 2024년에 3,314억 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 12%로 전망되며, 2033년에는 9,178억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 개인의 건강 의식 증가, 정부의 유리한 노력, 비유전자 재조합 제품의 소비에 대한 의식 증가는 시장을 견인하는 주요 요인 중 일부입니다.

유기농 식품 및 음료는 유기농법으로 생산된 과일 및 야채, 유기농 고기, 유기농 생선, 유기농 닭고기, 유제품, 냉동식품, 가공식품, 주스, 유제품, 커피, 차 등 수많은 식품으로 구성됩니다. 이러한 식품 및 음료에는 인공 비료, 합성 농약, 항생제나 성장 호르몬, 유전자 변형 작물(GMO), 작물의 수확을 향상시키거나 성장시키기 위한 방사선 기술은 전혀 포함되어 있지 않습니다. 화학적으로 생산된 식품 및 음료에 비해 항산화 물질, 비타민, 아연, 마그네슘, 철분 등의 영양소를 더 많이 섭취할 가능성이 있습니다. 토양의 질을 개선하고 지하수를 보존하며 가축에 건강한 장소를 제공합니다. 또한 면역력을 높이고 다양한 질병과 싸울 수 있도록 도와줍니다. 이에 더해 화학물질의 유출과 토양과 유역의 오염을 줄이기 때문에 환경에도 유익합니다. 유기농 식품은 안전하고 건강한 식품이기 때문에 유기농 식품 및 음료 수요는 세계적으로 높아지고 있습니다.

유기농 식품 및 음료 시장 경향 :

현재, 유기농 식품 및 음료는 기존의 작물에 비해 체내의 유해 금속의 소비를 최소한으로 억제하기 때문에 그 이용이 증가하고 있어 시장의 성장에 기여하는 주요인 중 하나가 되고 있습니다. 이 외에도 세계 대중의 건강 의식이 높아짐에 따라 유기농 식품 및 음료의 채용 확대가 유리한 시장 전망을 가져옵니다. 또한 세계의 개인들 사이에서 고품질의 화학물질을 포함하지 않는 식품 및 음료가 증가하고 있습니다. 이는 탄산음료에 비해 건강한 음료의 채용이 늘고 있는 것과 함께 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이와는 별도로, 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 편의점, 전문점, 온라인 스토어 등 다양한 유통 채널을 통해 유기농 식품 및 음료를 폭넓게 입수할 수 있는 것이 세계 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 유기농 식품 및 음료는 식품을 매개로 하는 다양한 질병의 리스크를 감소시키기 때문에 유기농 식품 및 음료에 대한 수요가 증가하고 있어 업계의 투자자에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 게다가, 비유전자 재조합 제품의 소비에 대한 소비자의 의식 증가는 시장 성장을 지원합니다. 또한 각국의 행정기관이 유기농업에 장려금을 제공함으로써 유기농 식품 및 음료의 채용을 지원하고 있으며, 이것이 시장 성장을 강화하고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 유기농 식품 및 음료 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
  • 세계의 유기농 식품 및 음료 시장에 있어서 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계의 유기농 식품 및 음료 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 유기농 식품 및 음료 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 내역은?
  • 유기농 식품 및 음료 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
  • 유통 채널별 시장 내역은?
  • 유기농 식품 및 음료 시장에서 가장 매력적인 유통 채널은?
  • 세계 유기농 식품 및 음료 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계의 유기농 식품 및 음료 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 유기농 식품 및 음료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 유기농 식품
    • 시장 동향
    • 주요 부문
      • 유기농 과일 및 야채
      • 유기농 고기, 생선 및 가금
      • 유기농 유제품
      • 유기농 냉동식품 및 가공식품
      • 기타
    • 시장 예측
  • 유기농 음료
    • 시장 동향
    • 주요 부문
      • 과일 및 야채 주스
      • 유제품
      • 커피
      • 기타
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 오프라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 촉진요인, 억제요인 및 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amy's Kitchen Inc.
    • Belvoir Fruit Farms Ltd.
    • Danone SA
    • Dole Food Company, Inc
    • Eden Foods Inc.
    • General Mills Inc.
    • Organic Valley
    • SunOpta Inc.
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • The Kroger Company
    • United Natural Foods Inc.
AJY 25.02.24

The global organic food and beverages market size reached USD 331.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 917.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12% during 2025-2033. The growing health consciousness among individuals, favorable government initiatives, and increasing awareness about consuming non-GMO products represent some of the key factors driving the market.

Organic food and beverages comprise numerous food products, such as fruit and vegetables, organic meat, fish and poultry, dairy products, frozen and processed foods, juices, dairy, coffee, and tea, which are produced through organic farming methods. These food and beverages do not include any artificial fertilizers, synthetic pesticides, antibiotics or growth hormones, genetically modified organisms (GMOs), and radiation technology to improve or grow crop harvests. They may provide more nutrients, such as antioxidants, vitamins, zinc, magnesium, and iron, as compared to chemically produced food and beverages. They assist in improving soil quality, conservation of groundwater, and providing a healthy place for farm animals. They aid in enhancing the immune system and fight various diseases among individuals. Besides this, they are beneficial for the environment, as they reduce chemical runoff and pollution of soils and watersheds. As they are a safe and healthy food option, the demand for organic food and beverages is increasing across the globe.

Organic Food and Beverages Market Trends:

At present, the rising utilization of organic food and beverages, as they minimize the consumption of toxic metals in the body as compared to conventional crops, represents one of the key factors contributing to the growth of the market. Besides this, the growing adoption of organic food and beverages due to the increasing health consciousness among the masses worldwide is offering a favorable market outlook. Additionally, there is a rise in the high quality and chemical-free food and beverages among individuals around the world. This, coupled with the increasing adoption of healthy beverages as compared to carbonated drinks, is bolstering the growth of the market. Apart from this, the wide availability of organic food and beverages through various distribution channels, such as hypermarkets, supermarkets, and convenience, specialty, and online stores, is impelling the market growth across the globe. In addition, the increasing demand for organic food and beverages, as they decrease the risk of several food-borne illnesses, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Moreover, the rising consumer awareness about consuming non-GMO products is supporting the growth of the market. Furthermore, governing agencies of various countries are supporting the adoption of organic food and beverages by offering incentives for organic farming, which is strengthening the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights:

  • Organic Food
  • Organic Fruit and Vegetables
  • Organic Meat, Fish and Poultry
  • Organic Dairy Products
  • Organic Frozen and Processed Foods
  • Others
  • Organic Beverages
  • Fruit and Vegetable Juices
  • Dairy
  • Coffee
  • Tea
  • Others

Distribution Channel Insights:

  • Offline
  • Online

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America (the United States and Canada) was the largest market for organic food and beverages. Some of the factors driving the North America organic food and beverages market included the growing consumer awareness, rising adoption of non-engineered products, increasing preference for eco-friendly food items, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global organic food and beverages market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Amy's Kitchen Inc., Belvoir Fruit Farms Ltd., Danone S.A., Dole Food Company, Inc, Eden Foods Inc., General Mills Inc., Organic Valley, SunOpta Inc., The Hain Celestial Group Inc., The Kroger Company, United Natural Foods Inc., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global organic food and beverages market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global organic food and beverages market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global organic food and beverages market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive organic food and beverages market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • Which is the most attractive product type in the organic food and beverages market?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • Which is the most attractive distribution channel in the organic food and beverages market?
  • What is the competitive structure of the global organic food and beverages market?
  • Who are the key players/companies in the global organic food and beverages market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Organic Food and Beverages Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Organic Food
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Organic Fruit and Vegetables
      • 6.1.2.2 Organic Meat, Fish and Poultry
      • 6.1.2.3 Organic Dairy Products
      • 6.1.2.4 Organic Frozen and Processed Foods
      • 6.1.2.5 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Organic Beverages
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Fruit and Vegetable Juices
      • 6.2.2.2 Dairy
      • 6.2.2.3 Coffee
      • 6.2.2.4 Tea
      • 6.2.2.5 Others
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Offline
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Online
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amy's Kitchen Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Belvoir Fruit Farms Ltd.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Danone S.A.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Dole Food Company, Inc
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Eden Foods Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 General Mills Inc.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Organic Valley
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 SunOpta Inc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 The Hain Celestial Group Inc.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 The Kroger Company
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 United Natural Foods Inc.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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