시장보고서
상품코드
1636402

공격 헬리콥터 시장 : 제품 유형별, 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)

Attack Helicopter Market by Product Type (Single-Engine, Twin-Engine), End Use (Army, Navy, Air Force), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 126 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 공격 헬리콥터 시장 규모는 2024년 75억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025년부터 2033년까지의 CAGR은 4.5%로 전망되며, 2033년에는 114억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 군사력 강화를 위한 각국 정부의 국방예산 증가가 시장을 자극하고 있습니다.

공격 헬리콥터는 육군, 해군, 공군이 다양한 작전에 사용하는 전장 전문 군사 장비입니다. 부대와 파일럿의 보호를 강화하기 위해 고성능 내구성 소재로 만들어져 있습니다. 부품에는 로터, 철탑, 날개, 레이더, 엔진, 조종석, 착륙 장치 등이 있습니다. 공격 헬기는 자동 대포, 기관총, 대전차 유도탄, 로켓탄, 대함 미사일, 공대공 미사일 등 다양한 무기를 탑재하고 있습니다. 장갑 차량 대항, 지상 부대에 대한 근접 항공 지원, 무장 정찰, 경병원 수송, 심부 침입 임무 등에 널리 사용되고 있습니다. 군용기에 비해 공격 헬리콥터는 소형, 경량, 저속, 고기동, 은폐가 용이하고, 적진 깊이까지 기습을 걸 수 있습니다. 또한 우수한 항속 거리, 높은 서비스 수명, 방대한 탑재 능력을 갖추고 있습니다.

국가 간의 정치적, 지리적 긴장 증가로 인한 방위비 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 공격 헬리콥터는 중요한 병원 지원, 요새화, 적 보병 공격 차단, 대포, 탱크, 장갑 차량을 포함한 다양한 지상 목표의 파괴와 같은 다 영역 작전 수행에 사용되는 군사 공격의 필수 요소입니다. 이 외에도 노후화된 플릿을 대체하고 제공권 능력을 유지하기 위한 급속한 군 근대화에 의해 제품이 널리 채용되고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 게다가 대테러작전, 무력분쟁, 주권침해 등의 시가전환경에서 여러 전역에서 동시에 근접전투지원, 전략적 심화, 후방지원 능력을 제공하기 위해 제품의 이용이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 탄력을 주고 있습니다. 게다가 회전익기와 터빈엔진 등 다양한 부품의 설계 및 제조를 위한 3차원(3D) 인쇄 기술의 통합은 시간 절약, 비용 절감, 신뢰성 향상, 생산률 향상으로 이어져 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 음성인식을 가능하게 하고, 비행경로 제안을 제공하고, 엄격한 날씨와 복잡한 임무조건하에서 의사결정을 지원함으로써 조종석 내의 파일럿 효율을 높이고 작업부담을 경감하는 인공지능(AI) 활용 등 다양한 기술적 진보가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 게다가 생산비용을 줄이고 납품속도와 납기를 개선하기 위해 세계와 국내 제조업체간의 제휴가 증가하고 있는 것도 시장에 밝은 전망을 창출하고 있습니다. 그 밖의 요인으로는 국경 경비의 중시의 고조, 연구개발(R&D) 활동에 대한 투자 증가, 무인 공격 헬리콥터와 스텔스 공격 헬리콥터의 도입 등을 들 수 있으며, 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 공격 헬리콥터 시장은 지금까지 어떻게 추이하고 향후 몇 년간 어떻게 추이할 것인가?
  • 세계의 공격 헬리콥터 시장에서 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 공격 헬리콥터 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 내역은?
  • 최종 용도별 시장 내역은?
  • 세계 공격 헬리콥터 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계의 공격 헬리콥터 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 공격 헬리콥터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 싱글 엔진
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 트윈 엔진
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 육군
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 해군
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 공군
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 촉진요인, 억제요인 및 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Airbus SE
    • Bell Textron Inc.(Textron Inc.)
    • Denel Aeronautics(Denel SOC Ltd.)
    • Hindustan Aeronautics Limited
    • JSC Rosoboronexport(Rostec)
    • Leonardo SpA
    • Lockheed Martin Corporation
    • The Boeing Company
AJY 25.02.24

The global attack helicopter market size reached USD 7.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 11.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.5% during 2025-2033. The increasing defense budgets by various governments to enhance military capabilities are stimulating the market.

An attack helicopter is a specialized over-battlefield military equipment used by the army, navy, and air force for diverse operations. It is built with high-performance and durable materials for enhanced protection of troops and pilots. Its components include rotors, pylons, wings, radar, engine, cockpit, and landing gears. An attack helicopter carries a wide range of weapons, including automatic cannons, machine guns, anti-tank guided missiles, rockets, anti-ship missiles, and air-to-air missiles. It is widely used for countering armored vehicles, providing close-air support to ground forces, armed reconnaissance, light troop transport, and deep penetration missions. As compared to military planes, an attack helicopter is small, lightweight, slow, highly maneuverable, easy to hide, and can carry surprise attacks deep into the enemy's territory. It also offers excellent operational range, high service ceilings, and enormous load-carrying capacity.

The rising defense expenditure due to increasing political and geographical tensions between countries is one of the primary factors driving the market growth. An attack helicopter is an essential element of a military strike used for conducting multi-domain operations, such as critical troop support, fortification, thwarting enemy infantry attacks, and destroying various ground targets, including artillery, tanks, and armored vehicles. In addition to this, the widespread product adoption due to rapid military modernization to replace aging fleets and retain air dominance capability is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, increasing product utilization in urban warfare settings, such as counter-terrorism operations, armed conflicts, and sovereignty violations to provide close combat support, strategic depth, and logistic capabilities across multiple theatres simultaneously, is providing an impetus to the market growth. Additionally, the integration of three-dimensional (3D) printing technology for designing and manufacturing various parts, such as rotorcraft and turbine engine, that saves time, reduce costs, improve reliability, and increase production rates is positively influencing the market growth. Apart from this, various technological advancements, such as the utilization of artificial intelligence (AI) to enhance the efficiency and reduce the workload of the pilot in the cockpit by enabling voice recognition, providing flight route suggestions, and assisting in decision-making during harsh weather and complex mission conditions, is propelling the market growth. Moreover, the increasing partnership between global and domestic manufacturers to reduce production costs and improvise delivery rates and time is creating a positive outlook for the market. Other factors, including an increasing emphasis on border security, rising investment in research and development (R&D) activities, and the introduction of unmanned and stealth attack helicopters, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights

Single-Engine

Twin-Engine

End Use Insights

Army

Navy

Air Force

Regional Insights

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for attack helicopter. Some of the factors driving the North America attack helicopter market include the significant presence of defense aviation manufacturers, technological innovations, rapid modernization, etc.

Competitive Landscape

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global attack helicopter market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Airbus SE, Bell Textron Inc. (Textron Inc.), Denel Aeronautics (Denel SOC Ltd.), Hindustan Aeronautics Limited, JSC Rosoboronexport (Rostec), Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, The Boeing Company, etc. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • How has the global attack helicopter market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global attack helicopter market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive attack helicopter markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the end use?
  • What is the competitive structure of the global attack helicopter market?
  • Who are the key players/companies in the global attack helicopter market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Attack Helicopter Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Single-Engine
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Twin-Engine
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End Use

  • 7.1 Army
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Navy
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Air Force
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Airbus SE
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Bell Textron Inc. (Textron Inc.)
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Denel Aeronautics (Denel SOC Ltd.)
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Hindustan Aeronautics Limited
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
    • 13.3.5 JSC Rosoboronexport (Rostec)
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Leonardo S.p.A.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Lockheed Martin Corporation
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 The Boeing Company
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제